home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Maj 2024, 13:38 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 619 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik hjælp
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Taktik hjælp  (Læst 27006 gange)
Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #120: 14 Jan 2014, 21:04 »

Jeg er Ribe Boldklub som spiller i serie 2 i Danmark Smiley



Well, først og fremmest så prøv at sætte lidt ned på dine instruktioner. Et af principperne i FM14, er at jo færre instruktioner du kan bruge, jo bedre er det, ISÆR når du spiller på det niveau du nu gør. Hav altid for øje at simpelt spil er vejen frem på det stadie  Wink

For det andet er du meget sårbar over kanterne som jeg ser det. Du spiller med wingbacks, plus begge dine kanter er i angrebs-rolle. Så skal du i hvert fald også sørge for at spille bredt og udnytte kanterne, hvilket jeg kan se du ikke gør. Men prøv evt. bare en fullback, det fungerer helt fint som jeg ser det.

Og til sidst, så lad være med at have hele tre playmakere. Du skal tænke på at dine spillere altid vil forsøge at aflevere til playmakeren så hurtigt som muligt, så det kan sagtens forvirre med hele tre styks på banen. Så lav en, helst to af dem, om til en anden rolle. Så er vi kørende  Thumbs Up

Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #121: 14 Jan 2014, 21:36 »

er det her bedre?
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #122: 14 Jan 2014, 21:41 »

er det her bedre?

Altså du finder jo kun ud af det ved at prøve  crazy

Men igen vil jeg henvise til at du bør bruge kanterne  noget mere, når nu du er så offensivt indstillet derude. Som hovedregel er jeg meget påpasselig med WB på den almindelige back, men synes da du skal prøve det der, og se om det virker  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #123: 14 Jan 2014, 21:45 »

Altså du finder jo kun ud af det ved at prøve  crazy

Men igen vil jeg henvise til at du bør bruge kanterne  noget mere, når nu du er så offensivt indstillet derude. Som hovedregel er jeg meget påpasselig med WB på den almindelige back, men synes da du skal prøve det der, og se om det virker  Smiley
det prøver jeg i morgen og hvis det ikke virker må jeg gøre noget andet eller skrive herinde igen Smiley skriver i morgen om det virker Wink
Logged

Kimmimuz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #124: 14 Jan 2014, 22:12 »

Jeg tror næsten det vigtigste er blevet nævnt.
Som sagt så er en gylden regel jeg plejer at bruge i LLM altid ikke at have for meget teknisk tiki-taka tilgang, da spillerne simpelthen ikke kan.
Hellere noget hårdt, fysisk, direkte spil hvor man går hurtigt mod mål. Ikke alle de unødvendige afleveringer som kan fejles Wink

Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #125: 15 Jan 2014, 21:36 »

Jeg synes det er et problem med nogle spilllere. Jeg ved ikke om det kan være deres "foretrukne træk" måske? Hvis de har et træk der hedder "skyder ofte udefra" er det jo klart nok.
Jeg plejer gerne at lave et save med city (for pengenes skyld Wink), og der laver Agüero aldrig andet end at skyde så snart han nærmer sig feltet, så ham er jeg aldrig stor fan af, selvom hans stats er vanvittige.
Andre angribere er ikke nær så slemme til det, så jeg ved ikke lige helt :/

Måske du spiller for direkte? Jeg tror du med fordel kan sætte tempoet ned og spille den rundt og når Agüerro får bolden skyder han nok knap så meget. Evt. få ham til at holde på bolden, selvom det vel ikke er i hans ånd, da han jo er en tempospiller!
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #126: 16 Jan 2014, 20:12 »

har ændret taktik


Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #127: 16 Jan 2014, 20:27 »

Det er helt fint hvis det virker for dig, men efter min mening er der nogle ting der ikke hænger sammen. Det virker som om du glemmer du er et amatør hold, som har en meget begrænset teknisk og mental kunnen fodboldmæssigt. At du spiller frit og udfoldende er super hvis man har et hold med Messi, Xavi osv., men jeg tvivler på det er klogt at give så dårlige spillere så meget ansvar. Frit og udfoldende spil gør jo at spillerne må vælge hvad de gør selv, og kun skal følge resten af taktikken til dels.

Jeg tror på man er nød til at være striks, og instrurerer spillerene, især i så små rækker, ellers tror jeg dit hold vil være meget ustabilt i perioder. Og det er godt du spiller mindre direkte nu, for jeg mener også det er vigtigt at holde på bolden i de små rækker, da dine spillere ikke besidder færdigheder til lange afleveringer, hurtige driblinger osv.

Desuden vil jeg også anbefale dig at tage Chikaner modstander fra, da det efter min erfaring resultere i at dine defensive spillere kommer ud af position for at presse, specielt når de har så dårlige taktiske færdigheder.

Håber du kan bruge mine erfaringer lidt. Jeg spiller personligt rigtig ofte i de små rækker, og selvfølgelig ved jeg ikke alt, men synes jeg har fået nogle gode erfaringer med på vejen. Smiley
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #128: 16 Jan 2014, 20:41 »

Det er helt fint hvis det virker for dig, men efter min mening er der nogle ting der ikke hænger sammen. Det virker som om du glemmer du er et amatør hold, som har en meget begrænset teknisk og mental kunnen fodboldmæssigt. At du spiller frit og udfoldende er super hvis man har et hold med Messi, Xavi osv., men jeg tvivler på det er klogt at give så dårlige spillere så meget ansvar. Frit og udfoldende spil gør jo at spillerne må vælge hvad de gør selv, og kun skal følge resten af taktikken til dels.

Jeg tror på man er nød til at være striks, og instrurerer spillerene, især i så små rækker, ellers tror jeg dit hold vil være meget ustabilt i perioder. Og det er godt du spiller mindre direkte nu, for jeg mener også det er vigtigt at holde på bolden i de små rækker, da dine spillere ikke besidder færdigheder til lange afleveringer, hurtige driblinger osv.

Desuden vil jeg også anbefale dig at tage Chikaner modstander fra, da det efter min erfaring resultere i at dine defensive spillere kommer ud af position for at presse, specielt når de har så dårlige taktiske færdigheder.

Håber du kan bruge mine erfaringer lidt. Jeg spiller personligt rigtig ofte i de små rækker, og selvfølgelig ved jeg ikke alt, men synes jeg har fået nogle gode erfaringer med på vejen. Smiley
Mange tak for hjælpen Grin Skal jeg så sætte den til stram eller meget stram hvad syntes du?
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #129: 16 Jan 2014, 20:47 »

Mange tak for hjælpen Grin Skal jeg så sætte den til stram eller meget stram hvad syntes du?
Jeg har personligt god erfaring med stram, og måske balanceret hvis dine spillere bliver for låste i nogle kampe. Smiley
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #130: 16 Jan 2014, 20:49 »

Jeg har personligt god erfaring med stram, og måske balanceret hvis dine spillere bliver for låste i nogle kampe. Smiley
okay jeg har sat den til meget stram da det er det jeg syntes virker bedst for mig Smiley Men tak for hjælpen Wink
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #131: 16 Jan 2014, 20:51 »

okay jeg har sat den til meget stram da det er det jeg syntes virker bedst for mig Smiley Men tak for hjælpen Wink
Hvis det er det som virker bedst for dig er det da lidt sjovt du havde sat den til meget frit før, og du overhovedet spørger om min mening. Men fair nok. Smiley
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #132: 16 Jan 2014, 20:54 »

Hvis det er det som virker bedst for dig er det da lidt sjovt du havde sat den til meget frit før, og du overhovedet spørger om min mening. Men fair nok. Smiley
nå nej det er fordi jeg sad og prøvede lidt forskellige taktikker og så prøvede jeg meget stram lige nu og det virkede meget godt Grin
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #133: 16 Jan 2014, 21:00 »

har ændret taktik



Igen vil jeg anbefale dig at holde igen med playmaker-funktionen. Et så har jeg dårlige erfaringer med at have to, da de i så fald kan komme til at "overlappe" hinanden. I virkeligheden kan man næsten sige at du spiller med hele tre playmakere på CDM og CM Wink

Vil du spille med playmaker, så fint nok, det kan godt fungere, men ideelt set spiller jeg helst helt uden i de lavere rækker. Som Svartovich så rigtigt siger så skal spillerne gerne have så lidt ansvar som overhovedet muligt på de lavere niveauer, fordi ansvar=fejl. Og man må sige at en playmaker får ansvar. Tvivler på at nogen af dine spillere har kvaliteterne til at agere playmaker  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #134: 16 Jan 2014, 21:15 »

Tak for hjælpen begge to må lige prøve det i skriver Wink og se om det virker!
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010