home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:52:58 Wester Jr. Blogkonkur... 11# Hjertet banker kun...
I dag kl. 13:48:55 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:29:17 Bubbles Blogkonkur... #14 - Danish Viking Wa...
03 Jun 2024, 20:58 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23320
  0 Brugere, 436 Gæster Online.

Indlæg: 1132821 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: vijayaeckhard
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik hjælp
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Taktik hjælp  (Læst 27401 gange)
vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #90: 04 Jan 2014, 21:48 »

Nu ved jeg ikke hvad din assistent siger, men det er jeg godt nok enig i. Jeg ser i langt de fleste tilfælde en targetman som en spiller der er stærk, og kan tage bolden ned med sit hovedspil og styrke. De kvaliteter har Iversen jo slet ikke.

Men er ellers helt enig med Guldbrand. Føler lidt der kommer et stort hul i midten når du havde to offensive angribere, specielt når du ikke har en fremskudt central midtbane. Smiley
er det her bedre?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #91: 04 Jan 2014, 21:51 »

Nu ved jeg ikke hvad din assistent siger, men det er jeg godt nok enig i. Jeg ser i langt de fleste tilfælde en targetman som en spiller der er stærk, og kan tage bolden ned med sit hovedspil og styrke. De kvaliteter har Iversen jo slet ikke.

Men er ellers helt enig med Guldbrand. Føler lidt der kommer et stort hul i midten når du havde to offensive angribere, specielt når du ikke har en fremskudt central midtbane. Smiley

Hvornår har jeg sagt det..?   Huh   Smiley

Det jeg har sagt er, at han  har to spilstationer, men ingen decideret målscorer.   Wink
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #92: 04 Jan 2014, 21:56 »

Hvornår har jeg sagt det..?   Huh   Smiley

Det jeg har sagt er, at han  har to spilstationer, men ingen decideret målscorer.   Wink
Det har jeg nu Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #93: 05 Jan 2014, 13:25 »

Hvornår har jeg sagt det..?   Huh   Smiley

Det jeg har sagt er, at han  har to spilstationer, men ingen decideret målscorer.   Wink
Undskyld, det blev lidt kludret. Skulle nok have lavet et linjeskift. Det var egentlig bare for at konstatere at jeg var enig i hvad du sagde, og så var sætningen bagefter et nyt synspunkt. Smiley
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #94: 05 Jan 2014, 16:53 »

             MM
HB.  CB CB. VB

      CM CM
   COM COM COM
      Angriber

Efter en måneds pause pga ferie, skal jeg igang igen og overvejer spille denne formation i premier league med southampton.
Er der nogle der har erfaring med den og hva for nogle indstillinger vil passe med denne formation?
     
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #95: 08 Jan 2014, 11:22 »

Hej
Jeg har desværre igen problemer med FM ligesom i 13eren, men nu vil jeg en ny formation, selvom den ikke virkede for mig i fm 13 prøver jeg den nu i fm 14:

Formationen er 4-2-3-1 jeg vil prøve den med southampton pga jeg ikk vil være et tophold

Mine holdinstillinger er:
Løb mod forsvar
Chikanær modstander
Vær agressivt involveret
Spil mer direkte
Søg overlap

Stil: balanceret og kontra
Jeg vil prøve spille lidt ligesom Dortmund.

Min bedste hold er

     Arthur boruc

Clyne lovren balanta shaw

        Wayama schneiderlein

Simone pepe    Ramirez.    Ince

               Lambert/osvaldo

Kom gerne med forslag til hvilke indstillinger spillerne skal have altså dybdeliggende playmaker, fremskudtplaymaker eller skarpretter.
Især mine backs ved jeg ikke hvilken rolle de skal have, kan godt lige offensive backs især Clyne

Det ville være en stor hjælp, kom gerne med kritik eller noget der kunne gøre anderledes.
Logged

WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #96: 08 Jan 2014, 11:29 »

Som udgangspunkt, ved en stil hvor du vil have dine backs som frontløbere og søge overlap, har jeg bedst erfaring med komplette wingbacks med en offensiv tilgang til spillet - du bliver nødt til at finde et bindeled ift. dine DMC's og OMC's - i den anledning kunne en offensiv samt en defensiv orienteret DMC være at fortrække, samt måske spillerollerne som ankermand og regista, dog med forudsætning at dine spillere kan udfylde rollen ordentligt. Ift. dine offensive midtbanespillere, så sikre dig at balance er der - er ikke helt sikker på spillerollen her, da jeg ikke spiller med offensivmidtbaner -men sikre sig, at du har en offensiv midt, som kan modtage bolden og skabe balance med dine defensive kræfter
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #97: 08 Jan 2014, 12:08 »

Okay tusind tak for din input.
Men hvis begge backs er wingbacks på offensiv bliver det ikk lidt for offensivt, tænker især på hvor meget plads modstanderen får, kan man evt gøre den ene til mindre offensiv.

Jeg vil gerne spille med 2 centrale midtbane spillere istedet for 2 på DM, ved ikk hvad der er bedst af de 2.

Men problemet er jeg har en mega talen i form af James ward prowse som ikk kan spille defensiv, så der har jeg et problem
Logged

WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #98: 08 Jan 2014, 12:33 »

Ja, for at udnytte hans potentiale, skal du selvfølgelig spille ham på den plads han er god til - hvad angør for offensivt - så nej - det er jo der dine midtbanespiller skal hjælpe - du kan evt. have mentaliteten på frit, hvorfor flere spiller hjælper på flere positioner
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #99: 08 Jan 2014, 12:35 »

Ja, for at udnytte hans potentiale, skal du selvfølgelig spille ham på den plads han er god til - hvad angør for offensivt - så nej - det er jo der dine midtbanespiller skal hjælpe - du kan evt. have mentaliteten på frit, hvorfor flere spiller hjælper på flere positioner
Okay tusind tak for hjælpen Smiley
Logged

WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #100: 08 Jan 2014, 13:20 »

Selv tak - du må sige til hvis der er andet jeg kan hjælpe dig med
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #101: 08 Jan 2014, 13:31 »

Selv tak - du må sige til hvis der er andet jeg kan hjælpe dig med
Okay tusind tak skal nok spørge hvis der er noget Smiley
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #102: 08 Jan 2014, 15:54 »

Hej
Jeg har desværre igen problemer med FM ligesom i 13eren, men nu vil jeg en ny formation, selvom den ikke virkede for mig i fm 13 prøver jeg den nu i fm 14:

Formationen er 4-2-3-1 jeg vil prøve den med southampton pga jeg ikk vil være et tophold

Mine holdinstillinger er:
Løb mod forsvar
Chikanær modstander
Vær agressivt involveret
Spil mer direkte
Søg overlap

Stil: balanceret og kontra
Jeg vil prøve spille lidt ligesom Dortmund.

Min bedste hold er

     Arthur boruc

Clyne lovren balanta shaw

        Wayama schneiderlein

Simone pepe    Ramirez.    Ince

               Lambert/osvaldo

Kom gerne med forslag til hvilke indstillinger spillerne skal have altså dybdeliggende playmaker, fremskudtplaymaker eller skarpretter.
Især mine backs ved jeg ikke hvilken rolle de skal have, kan godt lige offensive backs især Clyne

Det ville være en stor hjælp, kom gerne med kritik eller noget der kunne gøre anderledes.

Har lidt svært ved at se sammenhængen med du vil have overlaps og spille direkte - meste fordi der så er større fokus på at holde på bolden og lade dem komme i overlappet. Dit løb mod forsvaret er vist primært (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) din angriber, der får en ekstra hak i løb med bolden og det er måske ikke så vigtigt med de 2 angribere, du har til rådighed? Slet ikke hvis du stadig vil have overlappet fra dine backs..
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #103: 08 Jan 2014, 16:45 »

Hmm det også rigtigt, det nytter måske ikk noget med overlaps, jeg tænker måske på slå den fra, og gøre min højre back offensiv, bare så jeg lige får lidt ekstra derfra.

Jeg ved ikk om du misforstår det, osvaldo og lambert starter ikke inde på samme tid. Smiley
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #104: 10 Jan 2014, 11:22 »

Hmm det også rigtigt, det nytter måske ikk noget med overlaps, jeg tænker måske på slå den fra, og gøre min højre back offensiv, bare så jeg lige får lidt ekstra derfra.

Jeg ved ikk om du misforstår det, osvaldo og lambert starter ikke inde på samme tid. Smiley
Bruger selv Shaw (i Spurs) som off. back med rimelig succes :-)
Jeg fangede godt dine angribere... Peace
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010