home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:54:06 Bubbles Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I går kl. 22:06:29 warmon Blogkonkur... [3] Journeyman - Truppen
I går kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 823 Gæster Online.

Indlæg: 1132704 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  #15 - Charrúas
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #15 - Charrúas  (Læst 6993 gange)
Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#15 - Charrúas
« : 07 Jul 2010, 18:33 »




INTRO/FORORD
Så er det endnu en landsholdsblog fra mig. Sidste gang jeg prøvede en landsholdsblog, så var det meget vellykket, og der var det ikke et stort hold som Spanien, Tyskland, Brasilien etc, der var det Island, som er mit hjemland. Der gik det godt, og jeg kom rimelig højt op på verdensranglisten med Island.

Nu er mit næste forsøg på en blog, med Uruguay. Man behøver ikke lave en introduktion om Uruguay, da alle snart kender Uruguay, men jeg kan hurtigt sige lidt info om dem. Hovedstaden er Montevideo, og de har et indbyggertal på 3,4 millioner, hvilket er forholdsvis lille, hvis man tænker på deres fodboldhold. Fordi der er ikke mange gode fodboldlandshold, der har et indbyggertal på under 10 millioner.

Det grafiske i bloggen kommer ikke til at være ekstremt, jeg vil engang imellem prøve at lege lidt med internet editoren pixlr.net, så ikke noget vildt bliver det til. Men jeg vil prøve at gøre det så læseligt som muligt.
« Seneste Redigering: 15 Jul 2010, 14:25 af Apache » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 - Charrúas
« Svar #1: 07 Jul 2010, 18:33 »

Mit.
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 - Charrúas
« Svar #2: 07 Jul 2010, 18:59 »




NY MANAGER OVERTAGER ‘CHARRÚAS’
“Jeg er blevet træt af at træne landshold” Det var Óscar Tabárez, udtalelse om hans stop som manager på det Uruguayanske landshold, selvom at det uruguayanske landshold var hans første, så ville han gerne ud og træne klubber i Europa. Så det uruguayanske fodboldforbund, skulle ud og lede efter en ny træner. Det skulle dog ikke være enhver landstræner, da det skulle være en træner fra Uruguay.

Derfor var det ikke nogen nem opgave at finde en efterfølger af Óscar. Der var en træner der udviste interesse i jobbet som Uruguays træner. Det var den 47 årige Jorge Walter Barrios Balestrasse. Han havde trænet et par klubber i Grækenland, efter han stoppede sin karriere i 2000, hvor han spillede i Wanderers i 7 år, før han stoppede. Han nåede at få 50 landskampe for det Uruguayanske landshold før han stoppede. Men nu var det ikke Grækenlandske klubber han skulle træne, nu var det sit hjemland Uruguay, som stod for tur. Jorge Barrios, fortalte til pressen, efter sin ansættelse; ”Jeg er meget henrykt over at blive ansættet det er som en drøm der er gået i opfyldelse”

Jorge Barrios overtager Uruguay imens der er blevet spillet 10 kampe i VM Kval i Sydamerika, hvor Uruguay ligger på en 5 plads med 13 point, og lige nedenunder er det Ecuador og Colombia, med henholdsvis 12 og 11 point.

25 DEC 2008
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 - Charrúas
« Svar #3: 08 Jul 2010, 11:47 »




TRUPPEN
Uruguay er ikke noget dårligt hold, og det er også en af grundene til at de er kommet så langt i dette års VM.

De har rigtig mange gode spillere til hver position, men alligevel er det angrebet der er det stærkeste på det uruguayanske landshold. Oppe i angrebet har man Luis Suarez og Diego Forlan, og man har også gode reservespillere i Edison Cavani og Javier Chevanton.

Men at man har to angrebsspillere, der virkelig gør at hele holdet bliver løftet et niveau højere op, så betyder det ikke at resten af holdet ikke er godt. Fordi på målmandspladsen har man Lazios Fernando Muslera. I forsvaret har man Martin Cacéres og Diego Godin.  Men midtbanen hælder lidt efter de andre positioner. Der er den kendteste spiller Cristian Rodriguez.

Så alt i alt er det en god trup som Uruguay har, men selvom der er rigtig gode spillere som Diego Forlan, Luis Suarez og Martin Cacéres, så er Uruguay ikke med i verdenseliten inden for fodbold, men det vil jeg se om jeg kan ændre.
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 - Charrúas
« Svar #4: 08 Jul 2010, 12:32 »

Rigtig god start! Jeg følger med her. Men synes du glemmer at nævne spillere som Lugano og Juan Angél Albin, de er da klart to prominente folk også?! Smiley
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 - Charrúas
« Svar #5: 08 Jul 2010, 13:48 »

Rigtig god start! Jeg følger med her. Men synes du glemmer at nævne spillere som Lugano og Juan Angél Albin, de er da klart to prominente folk også?! Smiley

Det har du ret i, dem har jeg glemt at nævne, men de bliver dog brugt i startopstillingen Wink
« Seneste Redigering: 08 Jul 2010, 13:58 af Apache » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 - Charrúas
« Svar #6: 08 Jul 2010, 13:56 »




FØRSTE KAMP
Så var det tid til Jorge Barrios første kamp som Uruguays manager, og heldigvis var det en venskabskamp, fordi så var der plads til at eksperimentere med unge talenter, og se om de kunne noget. Der var lavet en masse ændringer på holdet(tryk for at se startopstilllingen), og startopstillingen, så meget anderledes ud, end den ville gøre på noget andet tidspunkt. Der var en hel masse nye spillere kommet til, og det var tid til at prøve nogle af dem af.

Uruguay pressede Bolivias forsvar fra start, og efter 5 minutter kom den første dødbold – et hjørne for at være mere præcis. Men det endte med at Uruguay pressede for meget, og det blev de ramt af efter 13 minutter, fordi så kom de bagud da Bolivia scorede til 1-0. Og igen efter 26 minutter begyndte det at blive meget slemt, Bolivia scorede til 2-0. Nu begyndte Jorge Barrios’s virkelig at banke hurtigt, fordi der er jo ingen der vil skuffe så stort i den første kamp. Igen i det 48 minut så scorede Bolivia til 3-0. Det var blevet en katastrofe for Uruguay, nu var det tid til at prøve at vende katastrofen om til noget godt. Forlan fik også scoret efter 63 minutter, men mere blev det ikke til. Dermed var det slutningen på en kamp, hvor Uruguay var uskarpe og afleveringerne kostede Uruguay dyrt.

11. FEBRUAR 2009



Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: #4 - Charrúas
« Svar #7: 08 Jul 2010, 14:00 »

Hvorfor starter Luis Suaréz ikke inde mod Bolivia?
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 - Charrúas
« Svar #8: 08 Jul 2010, 14:01 »

Hvorfor starter Luis Suaréz ikke inde mod Bolivia?

Fordi jeg ville bare prøve nogle nye spillere, og det endte med at gå meget galt...
Logged

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 - Charrúas
« Svar #9: 08 Jul 2010, 14:15 »

Synes det en god blog du har dig her vil følge med Opstemt

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 - Charrúas
« Svar #10: 08 Jul 2010, 15:46 »

Synes det en god blog du har dig her vil følge med Opstemt



Det lyder godt Smiley
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 - Charrúas
« Svar #11: 08 Jul 2010, 15:53 »




PARAGUAY - URUGUAY
Sydamerikas VM-Kval 11 runde, skulle til at gå i gang, og det var 1. pladsen Paraguay, der skulle møde Uruguay på en 5 plads. Uruguay var meget ivrige efter at vinde, efter katastrofen mod Bolivia, som ligger på en 9. plads i VM-Kvalen. Denne gang var der ikke tid til at eksperimentere, denne gang skulle de bedste spillere udtages, og angrebsduoen var heldigvis begge to klar.

Kampen startede godt med at begge hold var lidt tilbagetrækkende, men efter 26 minutter får Uruguay et frispark lige udenfor feltet, hvor Cristian Rodriguez stiller sig op for at tage frisparket og han hamrer bolden ind i venstre hjørne. Dermed stod den 1-0 til Uruguay. Men så efter 42 minutter blev det Paraguays tur til at score Santana skyder et skruet skud fra 30 meter og den går ind. Fantastisk mål bliver jeg nødt til at sige, selvom det var til paraguay!
I halvlegen, blev det tid til lidt udskiftninger. Diego Godin havde ikke været god nok i kampen, han havde lavet mange fejl, og det er ikke godt når man er central forsvar spillet. Derfor kom Sorondo ind i stedet.

Uruguay gav bolden op i anden havleg, og de har al boldbesiddelsen de første 3 minutter, og til sidst får de lavet et hul og Diego Forlan scorer, og lige det hvor Uruguays fans hopper op og ned, så ser dommeren at linjedommeren, står med flaget oppe der var offside til stor ærgrelse for Uruguay. Men så i det 77 minut, efter at Paraguay virkelig havde presset Uruguay og haft 5-7 chancer, så ramte Forlan dem på en kontra, og spillede til Suarez ude på kanten, som så lagte et hårdt indlæg ind til Forlan, og Forlan fik hovedet på bolden og scorede til 2-1. Men kampen var ikke slut, og man kunne tydeligt se at Paraguay virkelig ville have sejren, de pressede og pressede, men kunne ikke komme igennem Uruguays forsvar. Efter 93 minutter, fløjtede dommeren kampen af, og Uruguay havde vundet en underholdende kamp.


28. MARTS 2009




Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 - Charrúas
« Svar #12: 08 Jul 2010, 15:55 »

Jeg har 16 updates på lager (med dem der er postet), og jeg vil gerne vide om jeg skal give dem til jer nu de næste par dage med en til to timers mellemrum, eller om jeg bare skal komme med dem så det bliver ca. 2 om dagen. Fordi jeg har ikke tænkt mig at spille videre på spillet, indtil alle updatesne er kommet ud i tråden. Så jeg vil gerne vide hvad i helst vil have? Smiley
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: #5 - Charrúas
« Svar #13: 08 Jul 2010, 16:15 »

Bare kom ind med så hurtigt så muligt Opstemt
Logged

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5 - Charrúas
« Svar #14: 08 Jul 2010, 16:15 »

Jeg synes ikke du skal poste dem alle sammen på en gang men post ca. 3 pr dag Opstemt

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010