home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 912 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hjemmegroede spillere.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hjemmegroede spillere.  (Læst 4268 gange)
Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Hjemmegroede spillere.
« : 04 Jun 2006, 21:34 »

Denne tråd er til debat om både spørgsmålene i og selve artiklen "Hjemmegroede spillere."

Er det godt eller skidt, at der er frie regler for spillere med EU-pas?

Er det godt eller skidt, at der skal være x antal spillere, som er udviklet i samme nation, som det klubhold de spiller på?

Er det godt eller skidt, at klubberne på denne måde bliver tvunget til at udvikle egne spillere?
« Seneste Redigering: 05 Jun 2006, 09:01 af Bademesteren » Logged

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #1: 05 Jun 2006, 10:43 »

Jeg synes helt klart om idéen med at der skal være flere spillere fra landet som klubben repræsenterer.. Men måden hvorpå det skal lykkes, mener jeg kunne gøres bedre, meget endda. Jeg synes det er fuldstændig absurd at man skal have 4 spillere fra sin egen klub (3 sæsoner mellem 15-21), som skal indlemmes i truppen på de 25 mand. At det så senere hen bliver lavet om til at de bare skal have gjort det samme i en klub fra samme land som din egen, ja det ser jeg som en forbedring. Her mener jeg at reglen er fair, da det giver dig et meget større udvalg af spillere.. Det lyder nok som om at jeg taler for begge sider af sagen, hvilket jeg også gør. For på nogle punkter er jeg tilfreds med det nye system, men på den anden side ikke? ..

- wirenfeldt
Logged

cm-master
Gæst
 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #2: 05 Jun 2006, 12:19 »

Synes det er en god regel...
Jeg vil også mene at vi her Danmark har en del [GODE] hjemmegroede spillere.

Så Danmark frem Wink

CMM
Logged

Mijitrix
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #3: 05 Jun 2006, 20:45 »

kan li reglen men mener at der skal være et mindre antal
Logged

Come On You Spurs
COYS


lurking

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #4: 05 Jun 2006, 20:59 »

Jeg synes at det er en fin regel, men damn hvor jeg hader den i FM  ticked off
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #5: 06 Jun 2006, 23:12 »

Jeg synes at det er en fin regel, men damn hvor jeg hader den i FM  ticked off

I FM er det en straf dem, der altid spiller med de store hold...og Arsenal.  Wink
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #6: 11 Jun 2006, 09:49 »

I FM er det en straf dem, der altid spiller med de store hold...og Arsenal.  Wink

Eller dem som køber mange spillere... Jeg har jo et købehold i Newcastle, så det er ikke en ret fed regl Skuffet
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #7: 11 Jun 2006, 12:41 »

Eller dem som køber mange spillere... Jeg har jo et købehold i Newcastle, så det er ikke en ret fed regl Skuffet

Præcis, så nu er du tvunget til at spille med ringe spillere indtil dit talentarbejde har båret frugt...
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #8: 14 Maj 2007, 21:44 »

Tak for en god og relevant artikel:) Dem er der efterhånden langt imellem.

Uden at skulle kommenterer reglen i detaljer, så tror jeg, at reglen er et skridt mere på vejen til, at G14 gør alvor af, at lave deres egen liga udenom UEFA og FIFA.

Logged

mortenbrenoe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #9: 14 Maj 2007, 21:49 »

Den ene gode gerning medfører jo gerne en anden dårlig..

Jeg er er helt enig og for reglen med hjemmeopfostrede spillere, men problemet blir jo så bare igen moralsk da klubberne så vil prøve at hente spillerne tidligere når de allerede er 14 år og yngre. Er godt klar over dette allerede sker, men hysteriet omkring de yngste spillere vil blive størrere og det tror jeg ej er sundt. Der vil gå mange talenter til spilde pga for stort pres og de mister lysten til fodbold tidligt...
Logged

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #10: 14 Maj 2007, 21:51 »

Den ene gode gerning medfører jo gerne en anden dårlig..

Jeg er er helt enig og for reglen med hjemmeopfostrede spillere, men problemet blir jo så bare igen moralsk da klubberne så vil prøve at hente spillerne tidligere når de allerede er 14 år og yngre. Er godt klar over dette allerede sker, men hysteriet omkring de yngste spillere vil blive størrere og det tror jeg ej er sundt. Der vil gå mange talenter til spilde pga for stort pres og de mister lysten til fodbold tidligt...

Vi ser jo allerede nu de allerstørste klubber rage talenter til sig i flokke.

De talenter der ikke klarer sig i disse klubber vil falde i værdi for de andre klubber, da talenterne jo ikke kan blive deres egen avl.
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #11: 15 Maj 2007, 05:41 »

Vi ser jo allerede nu de allerstørste klubber rage talenter til sig i flokke.

De talenter der ikke klarer sig i disse klubber vil falde i værdi for de andre klubber, da talenterne jo ikke kan blive deres egen avl.

Meget skarp konklusion! Og det vil måske give de store og rige klubber en fordel, som UEFA ikke har taget højde for.

Er der nogen, der ved, hvad EUs holdning er til reglen? For mig at se, er reglen umiddelbart en hindring for arbejdskraftens fri bevægelighed indenfor EU.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #12: 15 Maj 2007, 06:34 »

Jeg kan virkelig godt lide reglen, både i FM regi og i virkeligheden.
Det gør jo bare at der kommer flere talenter, og du får spillet dine yngre spillere ind på holdet. Smiley
Logged

mortenbrenoe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #13: 15 Maj 2007, 06:41 »

Syns nu ikk det gør en stor forskel i FM da det jo kun er til europæiske kampe at man skal have registreret dem.. Så det er sjældent de alligevel kommer i kamp... :S
Logged

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjemmegroede spillere.
« Svar #14: 15 Maj 2007, 07:45 »

Denne tråd er til debat om både spørgsmålene i og selve artiklen "Hjemmegroede spillere."

Er det godt eller skidt, at der er frie regler for spillere med EU-pas?

Er det godt eller skidt, at der skal være x antal spillere, som er udviklet i samme nation, som det klubhold de spiller på?

Er det godt eller skidt, at klubberne på denne måde bliver tvunget til at udvikle egne spillere?


Ofte er spillerne jo glade hvis de spiller på hold med nogle  fra deres samme nation
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010