home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 680 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #40# The Sons – Survival secured and five years comes to an end.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: #40# The Sons – Survival secured and five years comes to an end.  (Læst 47797 gange)
jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#40# The Sons – Survival secured and five years comes to an end.
« : 01 Apr 2009, 01:21 »



Så går den vilde blog jagt og her er mit bidrag så. Jeg har prøvet at skrive et par blogs før og deltog også i sidste års blogkonkurrence. Jeg har besluttet mig for at prøve igen i år og håber jeg kan få lavet en god blog. Jeg er ikke blandt de mest kendte bloggere her på sitet , men hvem gider også være kendt Wink. Min blogs bærer altid præg af min enorme glæde til fodboldspillet og dette bliver også gældende her.

Jeg har det som regel bedst med at spille med små eller ukendte hold, dog kan jeg ende i en stor klub. Jeg spiller for det meste som en karriere og det kommer denne blog også til at omhandle. Jeg spiller ikke efter LLM regler, da jeg bruger search funktionen og mine selvlavede shortlists som har været med mig gennem mange år.

Denne blog kommer til at omhandle Dumbarton F.C fra den skotske tredje division og starten på en manager karriere. Håber folk finder den interessant og spillets specifikationer kan ses nedenfor.



Database: Large
Patch: 9.3.0
Ligaer:Danmark(2.division), England(Coca Cola League 2), Frankrig(Ligue 2), Tyskland(2.Bundesliga), Italien(Serie B), Skotland(3 division) og Spanien (Segunda Division).
Spillerne fra: Argentina, Belgien, Brasilien, Finland, Holland, Irland, Nordirland, Norge, Polen, Portugal, Sverige og Wales.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2009, 22:12 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#1# The Sons - Who they!!
« Svar #1: 01 Apr 2009, 01:23 »


The wonders of life.



Man ved aldrig hvad livet byder på og hver ny dag kan bidrage med noget nyt. Mit liv indtil nu, har været meget almindeligt, men her hvor jeg står nu, er langt fra almindeligt. Jeg vil starte fra begyndelsen, for derefter at ende ud, der hvor jeg befinder mig nu. Historien kan virke utrolig, men det skete sgu.

Jeg har aldrig været guds gave til fodboldspillet, men jeg har altid elsket sporten. Så det jeg ikke havde i benene, havde jeg i stædighed og vilje. Men da jeg ramte puberteten og opdagede piger og øl, så røg fodbolden i anden række. Jeg bevarede dog min lyst til at arbejde i fodboldverdenen og da jeg var på god fod med min gamle træner, så fik jeg lov til at være ”assistent”. Med årene gjorde jeg mere alvor af min interesse for trænergerningen og fik taget en del træner kurser hos DBU og endte med en licens som DBU-A træner. Imellemtiden var jeg blevet opgraderet til at være en del af trænerteamet omkring byens 2 divisions hold, men realiteterne var også gået op for mig og derfor gik je på et Universitet og fik en Master i organisation. Det var faktisk min uddannelse der først bragte mig til Skotland, et sted jeg senere kom til at holde af.
Under opholdet kom jeg til at kende en ung herre ved navn Nick Jardine. Han var en medstuderende, der blev en af mine gode venner og han blev det tætteste jeg kunne komme på familie heroppe og som mange i Skotland, elskede han fodbold og hans hold var Dumbarton F.C, et lokalt hold fra hans hjemby.
Efter noget tids bekendskab blev jeg inviteret med til træningen, dog ikke hos førsteholdet, men hos tykke drenge der spillede hygge bold og fik sig nogle pints.


Byen ligger kun 21 km fra Glasgow, hvor jeg boede, så jeg tænkte hvorfor ikke. Skæbnen kan spille en et pus og hvem havde troet at Nick’s far var formand for klubben. Tiden gik og vi spillede lidt fodbold i weekenderne og studerede til hverdag og havde en meget normal hverdag. Nick og jeg endte med at blive nogle kendte ansigter i klubben og jeg overtog med tiden den lille træner gerning for vores hyggehold og det var sgu sjovt.  
Ca. et år efter jeg først satte mine fødder i klubben stod de med et problem, deres hidtidige træner Jim Chapman valgte at træde tilbage pga. hans arbejde ved siden af trænergerningen, det harmonerede bare ikke. Her fik de så den idé at jeg skulle tage over, dog kun indtil til de fandt en ny. Så nu står jeg altså her og er Caretaker manager for Dumbarton F.C, a.k.a The sons.






Career earnings:

16.000 €. Oh yes, I live in at trailer.


What I’ve done:

Klubber:
Dumbarton F.C: 25/06-2008 til ?

Placeringer:
2008/2009 sæsonen. 1 plads i 3 Division. Direkte oprykning.
2009/2010 sæsonen. 2 plads i 2 Division. Play-off uden oprykning.
2010/2011 sæsonen. 3 plads i 2 Division. Play-off med oprykning til 1 Division.
2011/2012 sæsonen. 1 plads i 1 Division. Direkte oprykning.
2012/2013 sæsonen?

Titler & trofæer:
Skotsk 3 division vinder 2008/2009.
Skotsk 1 division vinder 2011/2012.



Updates Index:

Dumbarton F.C
The Sons - Who they!!
#1# The Sons - Who they!!
#2# The Sons - Who they!! - Info
#3# The Sons - Who they!! - Transfers & tactics
#4# The Sons - Who they!! - Friendlies
#5# The Sons - Who they!! - Here we go.
#6# The Sons - Who they!! - The perfect start
#7# The Sons - Who they!! – Vinterens stilhed kan være larmende.
#8# The Sons - Who they!! – The grasp on the league tightens.
#9# The Sons - Who they!! – The Champs.
#10# The Sons - Getting there!! – The return.
#11# The Sons - Getting there!! – Almost ready.
#12# The Sons - Getting there!! – Så begynder showet.
#13# The Sons – Getting there!! – Slippery slope.
#14# The Sons – Getting there!! – I love the smell of spring.
#15# The Sons – Getting there!! – The end is near and we are smiling.
#16# The Sons – Getting there!! – I love the smell of play-offs in the morning.
#17# The Sons – The Season’s winding down.
#18# The Sons – Is this our year, can we do it!
#19# The Sons – Let's get "The Rock" rocking.
#20# The Sons – I love me some football and The Sons are my favourits.
#21# The Sons – I’m feeling it, but is it impressive?
#22# The Sons – We dare to think big!
#23# The Sons – Things can only get better.
#24# The Sons – God help us if we fail to win promotion.
#25# The Sons – Damn that was close.
#26# The Sons – Do you know us now?
#27# The Sons – Doing the prep work.
#28# The Sons – 1 Division jitters…
#29# The Sons – Udekompleks, hvad sker der!
#30# The Sons – What to do, what to do.
#31# The Sons – Surprising season and it’s very close.
#32# The Sons – WINNER OF 1 DIVISION – You definitely know us now!
#33# The Sons – We’re famous. How that happen.
#34# The Sons – We’re famous and ready.
#35# The Sons – We’re famous and here to prove that we belong in the SPL
#36# The Sons – Now we’re finally here so let’s play.
#37# The Sons – Damn, we in at tight spot .
#38# The Sons – Oh my poor nerves. It’s too close.
#39# The Sons – Now or never!!
#40# The Sons – Survival secured and five years comes to an end.

« Seneste Redigering: 30 Apr 2009, 22:22 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Sons - Who they!!
« Svar #2: 01 Apr 2009, 13:25 »

Fin start. Virker nogenlunde realistisk hvilket er noget man ellers ofte mangler. Fin opsætning omend jeg ikke er så vild med billederne. Men for mig er det mest teksten der betyder noget. Den er udemærket, men der er plads til forbedringer. Nogle ting virker lidt mærkeligt formuleret og sproget kunne være mere flydende. Men du har digtet en god historie indtil nu, så jeg vil give den et skud og følge med.
Logged

Isolation

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Sons - Who they!!
« Svar #3: 01 Apr 2009, 13:41 »

Fin start. Virker nogenlunde realistisk hvilket er noget man ellers ofte mangler. Fin opsætning omend jeg ikke er så vild med billederne. Men for mig er det mest teksten der betyder noget. Den er udemærket, men der er plads til forbedringer. Nogle ting virker lidt mærkeligt formuleret og sproget kunne være mere flydende. Men du har digtet en god historie indtil nu, så jeg vil give den et skud og følge med.

Jeg vil takke dig mange gange fo din kritik. Dejligt med en kommentar om hvad der kan gøres bedre. Jeg vil bestemt tage den med sproget til mig, for det er jo det vigtigste. Billederne er også kun noget der bliver brugt nu. Fremover kommer der screenshots osv. Men bliv endelig ved med at kommentere i fremtiden, for jeg stræber efter at blive bedre
Så mange tak Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Sons - Who they!!
« Svar #4: 01 Apr 2009, 20:15 »

Jeg har lige rettet indledningen til da jeg faktisk syntes den var af ringe kvalitet. der kommer en update mere eller to idag Smiley
Beklager den lidt ringe kvalitet fra start af Græder
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#2# The Sons - Who they!! - Info
« Svar #5: 01 Apr 2009, 20:19 »


Who we!!!




Klubben har en rigtig god historie i det skotske liga system og her kan der nævnes at de i tidernes morgen vandt hele to mesterskaber, dog ligger de helt tilbage til sæsonerne 1890/1891 og 1891/1892. Det var faktisk de to første mesterskaber i den skotske ligas rækker, efter det nuværende ligasystem blev stiftet. Den første formand for ligaen var pudsigt nok også formanden for Dumbarton FC og landsholdet var også repræsenteret af mange spillere fra holdet. På daværende tidspunkt var de toppen af poppen i skotskfodbold. Siden da har klubben ikke rigtig været en faktor i skotsk foldbold og den har stået på op og nedrykninger og mange manager skift, men det er noget der skal ændres på nu.

Klubben spiller sine kampe på Strathclyde Homes Stadium og med sine 2.025 tilskuerpladser så er stadionet et lille et af slagsen, men byen er heller ikke blandet de største.
Byen Dumbarton, med sine godt 20.000 indbygger, var i sin tid kendt for deres evner indenfor skibsbygning og fremstillingen af Whisky, men de foretagender har forlængst forladt byen og nu pendler folk til Glasgow for at arbejde.
Fodboldholdet er dermed noget af det eneste der er tilbage i byen og de kan ikke engang bryste sig med at det er af de bedre. Men nu skal der sættes gang i den lille by igen og hvem ved, måske kan vi igen en dag løfte trofæet.




Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#3# The Sons - Who they!! - Transfers & tactics
« Svar #6: 02 Apr 2009, 17:45 »


My summer in Dumbarton




Starten på nye sager er aldrig nemme og det samme gælder her. Efter Jim(den tidligere manager) offentliggjorde at han stoppede i klubben, valgt størstedelen af staben omkring holdet også at stoppe i klubben. Man var ej heller i besiddelse af scouts og fysioterapeuter, så der var meget at arbejde med. Jeg stod også uden en assistent og det var bare ikke holdbart. Jeg har jo ikke noget kendskab til fodbolden på dette niveau i Skotland, så første opgave var at finde folk som kunne hjælpe mig med at få holdet samlet. Jeg satte Alan Jardine(formanden) på sagen og han fandt emner som vi så arbejdede på. Valget faldt på Jim Rooney, en amerikaner der har været i Skotland længe og han havde også spillet fodbold her, så et eller andet sted var han det naturlige valg. I fællesskab fandt vi frem til yderligere forstærkninger til trænerstaben og lidt scouts blev der også plads til. Så med 5 trænere på plads kunne vi fokusere på truppen og mulige tilføjelser.

Der er dog et kæmpe problem. Hvordan fanden lokker man spillere til den skotske tredje division og derefter fortæller dem at de skal spille for en helt grøn træner, som er dansker. Den opgave bliver sgu ikke nem.
Klubben er ikke i besiddelse af den store kapital, men vi har dog fået godt 30.000 € i transferbudget, men efter et møde med Alan, så blev vi enige om at allokere de penge til lønbudgettet og derved få råd til flere spillere, noget jeg tror er bedre på lang sigt. Her fortalte jeg også om min planer for holdet og hvad jeg vil gøre for at få nye spillere ind. En lidt ambitiøs plan som startede med at finde en samarbejdspartner.
Vi fik en aftale på plads med Celtic omkring et samarbejde og det er jeg rigtig stolt af og det betød at kan få unge spillere fra dem til klubben på lån, noget vi bestemt kommer til at nyde godt af.
Jeg ved at jeg kun er her for en kort stund, men hvis jeg nu gør det godt så kan være at jeg får lov til at blive.
Men tilbage til planerne for holdet. Jeg skal have sendt scouts rundt i Skotland for at finde spillere og gerne uslebne diamanter og jeg har planer om at kontakte DBU og diverse agentfirmaer for at få nyheden ud, at vi søger spillere. Jeg vil primært koncentrerer mig om spillere fra Skotland og Danmark. Jeg vil give danskere muligheden for at opleve udenlandsk fodbold og jeg tror at der kan være lidt spillere som kan være interesseret i at komme herop og prøve lykken. Det vi gør får at få udenlandske spillere herop er at tilbyde dem en uddannelse i Glasgow, mens de samtidig spiller for os og samarbejdet med Celtic skader nok heller ikke. Hver anden uge besøger vi Celtic’s træningsanlæg, hvor vi træner og tager ved lærer af spillerne i Celtic. Man er jo nødt til at gøre noget for at lokke spillere til




Transfermarkedet


Vi har virkelig været i gang på markedet denne sommer. Jeg personligt har været i Danmark for at finde og snakke med eventuelle emner og jeg mener selv at jeg har fundet et par diamanter. Jeg ventede på at klubberne i Danmark frigav spillere som de ikke ønskede at bruge og derefter kontaktede vi dem og kom med vores tilbud. Det blev modtaget meget blandet, men de fik da noget at tænke over. Hjemme i Skotland ventede stakke af rapporter om spillere der vi skulle kigges nærmere på. Men ikke mindst ventede de trial days hvor spillere uden kontrakter fra Skotland deltager og her håbede jeg på at finde lidt til truppen. Vi mangler lidt af det hele og derfor skyder vi med sprede hagl og faktisk bruger vi mange geværer også, for at bruge denne analogi færdig. Men hovedsagelig søger vi målmænd og angribere men jeg kan bruge det meste.

Transfers ind:

Thomas Gaardsøe - Forsvarer fra AaB - Free
Simon Elbæk – Angriber fra odder - Free
Danilo Arrieta - Wing uden  klub
Mathias Gravesen – Midtbane uden klub
Luca Santonocito – Central midt fra Celtic - Loan
Jason Marr – Forsvarer fra Celtic - Loan
Josh Lambo- Målmand uden klub
Liam Amos  – Målmand uden klub
Paul Paton  - Back uden klub
Izet Zahirovic  – Angriber uden klub
Paul McLean  – Offensiv midt/angriber fra Falkirk – 2.000 €
Kasper Schultz – Forsvarer uden klub
Jacob Nordstrøm – Offensiv midt uden klub
Mark sundstrup – Angriber uden klub
Simon Dunne – Central forsvarer uden klub

Transfers ud:

Stephen Murry – Solgt til Queens park – Free
Mark McGeown – Løst fra kontrakten
Gary Wilson – Løst fra kontrakten
Stephen Cox – Løst fra kontrakten
Iain Chisholm – Løst fra kontrakten
Jason Mclaughlin – Løst fra kontrakten





















Det var hovedforstærkninger ne. Alle transfers i sommer vinduet kan ses her.

Vi brugte virkelig sommeren på at få hente spillere ind og det kan også ses på mængden af folk på træningsbanen. Men det har været ret så vigtigt, at vi fandt spillere som ville passe ind i klubbens sparsomme økonomi og det var bestemt en svær nød at knække. Men vi fik det da arrangeret og der kom nogle gode spillere til klubben. Kritikken af hvad vores indkøb har været stor, for vi har jo hentet et helt ny hold ind og det var de gamle hoveder på lægterne ikke tilfredse med, men når vi begynder at vinde så skal de nok komme på andre tanker. Vi har fået en del danskere ind og flere af dem var svære at overtale, dog mest pga. at det økonomiske for vi er jo ikke pengestærke. Men alt efter alt så har vi fået en del gode spillere ind.
Personligt glæder jeg mig til at se Gaardsøe, Graversen, Elbæk, Arrieta og de to spillere fra Celtic for de er alle super fodboldspillere og de kan bestemt få os med i toppen. Så denne sæson ser ud til at kunne blive godt. Men okay, der er mange nye og de skal spilles sammen




Taktikhjørnet


Førsteholds truppen 2008/2009

MÅLMAND
Paul Jones
Liam Amos
Josh Lambo pr. 19/11-2008

FORSVAR
Thomas Gaardsøe
Jason Marr
Paul McLean
Paul Paton
Kasper Schultz
Joe Dingwall
Ben Gordon
Mick Dunlop

MIDTBANE
Mathias Graversen
Luca Santonocito
Danilo Arrieta
Sean Mackle
Andy Geggan
Derek Carcary
Ryan McStay
Ross Clark
Steven Leslie
David Grey

ANGREB
Simon Elbæk
Robert Karlsson
Izet Zahirovic
Mark Sundstrup








Som udgangspunkt spiller vi en 4-4-2 dog er vi meget offensivt indstillede. Vi skal frem over stepperne og overrumple dem med vores angrebsspil. Hele midtbanen skal fokuseres fremad på banen, men de centrale forsvarer er lidt tilbagetrukket. Men det skal siges at det ikke er de små taktiske finurligheder der bydes på her, vi skal vinde og det er det. Vi håber dog at det bliver god fodbold som vi får spillet. Alt det der er sket henover sommeren kommer på prøve når vi skal spille lidt venskabskampe og jeg tror sgu vi tager det hele. Men indtil videre skal der trænes på og udenfor banen, for jeg vil sgu vinde.



« Seneste Redigering: 02 Apr 2009, 17:54 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#4# The Sons - Who they!! - Friendlies
« Svar #7: 03 Apr 2009, 00:13 »


Venskabskampe




Jeg har ventet med spænding på de her kampe, for jeg har før stået for træningen, taktikmøder og den slags, men jeg har aldrig før stået med hele ansvaret. Så jeg håber da at vi kan få spillet til at fungere og selvfølgelig vinde kampene. Vi har fået hele 6 kampe arrangeret og det er en blandet flok vi skal møde. Der er to engelske hold og fire fra Skotland og de kommer fra forskellige rækker, så jeg håber virkelig vi bliver sat på prøver. Jeg er under meget pres allerede fra start af pga alle de investeringer vi har gjort, op mod denne sæson og vores fans vil sgu se resultater, selv Alan(formanden) har personligt sagt, at det her er et kæmpe sats for ham og for klubben. Der er jo en del penge bundet i projektet og når styrmanden er en uerfaren dansker, så smider de nærrige skotter ikke lige frem mere med pengene, så klubbens flag skal vises og så kan der komme penge i kassen. Personligt glæder jeg mig mest til kampen mod Queen of the south, da det er et stort hold og her bliver vi virkelig sat på en prøve. So let’s get started people.

Vi startede ud mod et af de mindre skotske hold og det gik rigtig godt. Jeg havde dog håbet på en meget større sejr, men at starte ud med en sejr er vel også i orden. Næste tur gik til det engelske, hvor en kamp mod Woking ventede og igen blev det til en sejr. Set ud fra de første kampe, så står forsvaret rigtig godt og angrebet formår at få bolden ind, så jeg er glad. Mod East Fife fik vi dog problemer og her kunne man se at målmanden Paul Jones var kommet op i alderen. Han lavede mange fejl, men i mangel på bedre blev han på mål. Han var jo hentet ind som målmandstræner og reserve reserve keeper, men i træningen kunne vi se at de andre bare ikke havde formatet, men tilbage til kampen. At vi ikke vandt årets første hjemmekamp var et personligt nederlag for mig og jeg var faktisk nede herefter. Men med endnu en sejr i det engelske mod Altrincham fra Conference League, så kom jeg oven på igen. Til sidst manglede kun kampen mod Queen of the south og hvilken kamp. Vi spillede virkelig som en drøm, vi pressede på og fik scoret et enkelt mål og var foran det meste af kampen, men med fem minutter igen fik de sat vores forsvar og fik bolden i nettet. Men jeg var sgu stolt over det resultat. Vi viste at vi her kunne bide skeer med nogle af de store drenge og det giver mig og spillerne håb for den kommende sæson. Jeg tror at vi kan gå hele vejen og det bliver åh så godt. So bring it because we’re ready.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4# The Sons - Who they!! - Friendlies
« Svar #8: 03 Apr 2009, 09:17 »

Fin start selvom der er lidt småfejl...
Altid spændende at læse om de små hold Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #4# The Sons - Who they!! - Friendlies
« Svar #9: 03 Apr 2009, 11:28 »

Fin start selvom der er lidt småfejl...
Altid spændende at læse om de små hold Smiley

Tak for kommentaren. Jeg beklager de små fejl, jeg skal vist tage mig lidt mere sammen når jeg retter igennem:)
Det skader helhedsbilledet af bloggen, når der forekommer fejl. Men håber du vil følge med i fremtiden og blive ved med at kommentere så jeg kan forbedre mig.

Så mange tusind tak Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#5# The Sons - Who they!! - Here we go.
« Svar #10: 03 Apr 2009, 21:47 »


Sæsonstarten



Forventningerne


Op til starten på sæsonen har der været diskuteret meget omkring favoritterne til at sikre sig oprykning. Desværre var vi ikke blandt de øverste i mediernes mening. Ifølge dem ville vi få en femte plads og vores hold ville få det svært. Men jeg var bestemt ikke enig i den konstatering og var også ude i medierne og give igen. Jeg følte sgu lidt at de pissede på vores hold og derfor har mine ord til truppen været at de skulle gå ud og vise verdenen hvem der var bedst. Klubbens forventninger var da også, at vi skulle kæmpe med i toppen og at vi skulle gøre alt for at nå langt i diverse cup turneringer, noget der i mine øjne ikke var urealistisk.
Mine forventninger til holdet i denne sæson er store og jeg forventer en top tre placering og at vi går videre til anden runde i to af de tre cups, nemlig Challenge cuppen og League cuppen. Sidste cup vi skulle deltage i er den skotske cup, hvor alle hold under det skotske fodboldforbund kunne deltage. Her er forventningerne at nå tredje runde. Jeg ved det er meget at forvente, men vi har sgu også hentet gode spillere ind, så vi skal bare præstere.


The matches.

Det første der skulle ske i denne sæson var at der skulle trækkes lod til de to cups. Vi fik Stirling trukket op af bowlen og dem skulle vi så møde i begge cups og opgaven ville ikke blev let da de til daglig spiller en division over os og derved burde være bedre, men chancen er der altid. Men det jeg glæder mig mest til er nu at få startet ligaen og se hvad vi dur til.

Vi startede hjemme mod Stirling og vi måtte virkelig kæmpe for sejren og det var kun efter 5 spark fra den hvide plet at vi kunne trække os sejrrigt fra kampen. Næste kamp i Challenge cuppen blev mod selveste Queen of the south, et hold vi tidligere havde spillet lige op med. League cuppen blev ingen succes og her tabte vi ude til Stirling og det var sgu lidt skuffende. I ligaen fik vi en rigtig god start og efter 8 kampe havde vi kun tabt en kamp, hvilket var mod topholdet fra Forfar athletic, så alt i alt vil jeg sige at det er godkendt. Lyspunkterne har været de store hjemmesejre mod Stenhousemuir og East Stirligshire, da vi her fik vist vores fans at ”we mean business” og det tror jeg også de ved nu. Kritikken er i hvert fald aftaget og er skiftet til rosende ord. Så mon ikke vi snart har hele byen med os igen, så vi kan vise at Dumbarton F.C er tilbage i skotsk fodbold.


Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#6# The Sons - Who they!! - The perfect start
« Svar #11: 04 Apr 2009, 01:10 »




The perfect start


Mit virke i klubben skabte meget røre i starten af sommeren, for her kom jo en uerfaren dansker og nu ville han lære folk om hvordan fodbold skulle spilles - hvem troede han egentlig han var. Det var i hvert fald den holdning jeg mødte over alt, men efter de første otte kampe så var den kritik ligesom forstummet og nu kommer der ligefrem ros fra lægterne. Det er utrolig så hurtig man kan gå fra zero til hero, men okay, de kalder mig heller ikke hero endnu. Der er jo kun spillet otte kampe. Desværre tabte vi den vigtige kamp i Challenge cuppen mod Queen of the south, men siden vi skulle helt ud i straffe, så tager jeg det som en sejr at vi kunne holde dem helt der til. Personlige sejre tæller jo også.


Momentum.

Ja, jeg har set meget NFL på TV2 zulu i sin tid og her var nøgleordet momentum. Jeg tillader mig at bruge det for det er virkelig det vi skal nu. 8 kampe spillet og kun et enkelt nederlag og vi er faktisk ubesejret i 5 kampe så jeg forventer at vi holder stimen kørende, men det kan da blive svært. Vi træder også ind i den skotske cup, hvor første modstander er et non-league senior hold og her skal vi sejre.

Vores gode præstationer i tredje division fortsatte og vi spillede meget stabilt, men lukkede lidt mange mål ind i starten af Oktober, men det ændrede sig meget da vi fik den nye målmand ind. Josh Lambo spillede som en drøm og på trods af sine kun 17 år, så præsterede han fra the get go. Dejligt at se sådan en vilje på og udenfor banen. Der er kommet mange sejre hjem, men vores hjemmesejr over Forfar var noget der varmede og her begyndte vi at trække fra i toppen. Nå ja, vi er sgu blevet tophold!
Vi vandt selvfølgelig vores første kamp, i den sidste cup turnering vi er med i og et eller andet sted så var det jo også en pligt sejr, men vores næste modstander var alt andet end en ønskemodstander. På papiret var vi en walkover for Partick Thistle, der har hjemme i landets første division og oveni fuldtidsprofessione lle, men vi spillede dem bare ud af banen det første kvarter og førte 3-0 allerede her og så var det jo egentlig bare at holde den hjem. Det hjalp da også på det, da de fik en mand smidt ud, for de sad godt nok på bolden i den kamp. Dette betød at vi kunne se frem til mere fodbold i cuppen og derved få muligheden for at få en af de store hold. Noget der kunne være utrolig vildt for os.
Jeg vil slutte 2008 af med at fremhæve tre spillere som har ydet ekstra meget for os dette efterår, nemlig Simon Elbæk der med sine 9 mål har bidraget med masser fremad på banen, Thomas Gaardsøe der har styret forsvaret med hård hånd og scoret hele 7 mål. Sidste mand er Jason Marr, en spiller vi har på lån fra Celtic og han har huseret på midtbanen. De tre har været de helt store profiler dette efterår, og håber de kan bidrage lige så meget i forårssæsonen.



« Seneste Redigering: 04 Apr 2009, 01:32 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6# The Sons - Who they!! - The perfect start
« Svar #12: 04 Apr 2009, 01:55 »

Glemte vist at smide en kommentar da jeg var herinde senere idag Skuffet

Kan godt lide at høre om små ukendte hold, og du formår at holde mig interesseret i at læse videre om dem Smiley Tror på du kan levere noget stort med denne blog, så jeg glæder mig til at se resultatet Thumbs Up
Logged


Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #6# The Sons - Who they!! - The perfect start
« Svar #13: 04 Apr 2009, 03:27 »

Rigtig fed blog JStoffer.
Igen har du gang i en fed blog, jeg var vild med din blog om La Galaxy og senere Stuttgart, men denne her er noget helt specielt.
Altid dejligt at høre om små hold og du gør det spændende at høre om.
Nogle gode indkøb i/af Gaardsøe, Arrieta og Elbæk.
Ser frem til at høre mere(fra dig) og glæder mig til næste update.

Vh.Blackstone
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6# The Sons - Who they!! - The perfect start
« Svar #14: 04 Apr 2009, 10:59 »

God blog

Man kan se du er sikker i din blogskrivningsform, og det er altid et stort plus. Klubben og udfordringen er spændende.

Det jeg prøver at sige er at jeg du kan regne med mig som læser  Wink

Jeg har ladet mig inspirere en smule af din opsætning af bloggen, som du måske kan se  Rullende Øjne
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010