home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 714 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Udvikling af unge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Udvikling af unge  (Læst 13984 gange)
T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #45: 22 Jul 2009, 23:29 »

Så får du sku da aldrig talenter Wink eller bar min mening.. jeg ser min ass.managers anbefalinger af spillerne fra U19-holdet ,tager de yngste med de bedste anbefalinger, og giver dem en "første holds" kontrakt så de træner med første holdet, de bliver total syge i en ung alder Wink .. men de spiller stadig 1 sæson eller lidt mere med U19 holdet så jeg kan se dem an Wink.. og så når de er rigtig syge og har fået masser af spilletid på første holdet, sælger jeg dem for mange milioner.. Wink
Næh, de eneste talenter jeg får er dem der er store nok til jeg smider dem op på førsteholdet - og har ændret deres squad status. Dét har jeg aldrig tænkt på før nu - og har altså spillet FM og CM lige siden 1'eren  Forlegen Vil/har lyttet til dit råd - lyder som det mest logiske, for mine talenter spildes væk i massevis!
Derfor tror jeg stadig det ikke har noget at sige om du ændrer deres squad status eller giver dem ny kontrakt og ændrer den dér  Wink
Logged

kagemix
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #46: 22 Jul 2009, 23:38 »

Næh, de eneste talenter jeg får er dem der er store nok til jeg smider dem op på førsteholdet - og har ændret deres squad status. Dét har jeg aldrig tænkt på før nu - og har altså spillet FM og CM lige siden 1'eren  Forlegen Vil/har lyttet til dit råd - lyder som det mest logiske, for mine talenter spildes væk i massevis!
Derfor tror jeg stadig det ikke har noget at sige om du ændrer deres squad status eller giver dem ny kontrakt og ændrer den dér  Wink

hm, ville bare give dig et råd, det virker 100% ved mig, og det har det altid gjort..  Thumbs Up
så må du jo selv om du vil prøve det ved en af dine spillere, eller bare blive ved på din måde, hvis du føler din måde virker godt nok.. så Wink

jeg synes min er perferkt!.. har gode eksempler på fremtidlige talenter, som allerede bomber for mig som 18-årig :')


EDIT; der er en lille forskel.. hvis du ændrer squad status, træner OG spiller de på førsteholdet, hvis du nøjes med at give dem en ny kontrakt(behøves ikke lønforhøjelse), så træner de kun, spiller stadig med dit reserve/u19 hold Smiley
« Seneste Redigering: 22 Jul 2009, 23:40 af kagemix » Logged

Gas, vand og varme
stiv pik og charme! Smiley

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #47: 23 Jul 2009, 00:11 »

hm, ville bare give dig et råd, det virker 100% ved mig, og det har det altid gjort..  Thumbs Up
så må du jo selv om du vil prøve det ved en af dine spillere, eller bare blive ved på din måde, hvis du føler din måde virker godt nok.. så Wink

jeg synes min er perferkt!.. har gode eksempler på fremtidlige talenter, som allerede bomber for mig som 18-årig :')


EDIT; der er en lille forskel.. hvis du ændrer squad status, træner OG spiller de på førsteholdet, hvis du nøjes med at give dem en ny kontrakt(behøves ikke lønforhøjelse), så træner de kun, spiller stadig med dit reserve/u19 hold Smiley
Takker også for rådet - har jo ikke selv prøvet det, var blot en tanke.
- Har du prøvet blot at ændre squad status UDEN kontrakfornyelse? Bare for at drage en sammenligning, ellers vil jeg da prøve at tage på ferie i et spil og se ændringerne efter en sæson eller 2.
Logged

kagemix
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #48: 23 Jul 2009, 00:23 »

Takker også for rådet - har jo ikke selv prøvet det, var blot en tanke.
- Har du prøvet blot at ændre squad status UDEN kontrakfornyelse? Bare for at drage en sammenligning, ellers vil jeg da prøve at tage på ferie i et spil og se ændringerne efter en sæson eller 2.

Jeg har prøvet at tage en op på den måde før ja.. jeg brugte ham ikke i starten pga. der var han ikke god nok.. han blev hurtig utilfreds, så jeg blev nødt til at bruge ham i kampene, det tog mig 3 sæsoner før han var okay og jeg kunne sælge ham.. dsv.
- men det jeg synes du skal beholde din metode hvis du synes det virker godt nok..
Logged

Gas, vand og varme
stiv pik og charme! Smiley

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #49: 23 Jul 2009, 09:48 »

Jeg har prøvet at tage en op på den måde før ja.. jeg brugte ham ikke i starten pga. der var han ikke god nok.. han blev hurtig utilfreds, så jeg blev nødt til at bruge ham i kampene, det tog mig 3 sæsoner før han var okay og jeg kunne sælge ham.. dsv.
- men det jeg synes du skal beholde din metode hvis du synes det virker godt nok..
Nu var det slet ikke min metode, men blot et - imø - realistisk billede på at få det til at fungere. Det afhænger vel også af hvilken type spiller han er(ham som bliver utilfreds over manglende spilletid), hvilke "skjulte" skills han har i proffesionalism, sportsmanship og ambition. Nogle af disse er naturligvis forkerte, men forskellige typer reagerer forkert jo... Afhænger også af om han føler han er god nok - jeg prøver at se om jeg kan finde en forskel og se om jeg kan få ungdommen til at blomstre  Wink
Logged

JosefHaj
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #50: 26 Jul 2009, 23:47 »

Har jeg forstået det rigtigt...
- Man skal give de støreste talenter en 1. holds kontrakt
- Ændre deres holdstatus
- lade dem spille på de lavere hold dvs. U19 / reserver
Logged

kagemix
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #51: 27 Jul 2009, 00:03 »

Har jeg forstået det rigtigt...
- Man skal give de støreste talenter en 1. holds kontrakt
- Ændre deres holdstatus
- lade dem spille på de lavere hold dvs. U19 / reserver

Jeg nøjes bare med at give dem en 1.holds kontrakt og lade dem spille for mit U19 hold/reserver, eller måske låne dem ud til nogen med et godt trænings akademi.. Smiley

Jeg ændrer ikke deres holdstatus, men det tror jeg da ikke der sker noget dumt ved Smiley så gør du bar det..
Logged

Gas, vand og varme
stiv pik og charme! Smiley

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #52: 27 Jul 2009, 00:39 »

Jeg nøjes bare med at give dem en 1.holds kontrakt og lade dem spille for mit U19 hold/reserver, eller måske låne dem ud til nogen med et godt trænings akademi.. Smiley

Jeg ændrer ikke deres holdstatus, men det tror jeg da ikke der sker noget dumt ved Smiley så gør du bar det..
Når jeg kigger i 9.10.1 kapitlet i manualen, så læser jeg at de spillere, der er på u-holdet træner med u-holdet, reserverne træner med reserverne og 1. holdet med ditto.

I 9.10.4 om transfer/squad status står der det er rollen på holdet - imø betyder det hvad du som manager fortæller ham om fremtiden på holdet. Når du tilbyder spilleren kontrakt rykkes han altså ikke automatisk op på holdet, hvis du fortæller ham han er "important 1. team player". Du siger blot han er vigtig spiller for holdet og så spiller han ungdomskampe - dén æder han nok ikke ret længe  Wink
Men at det virker for dig er kanon  Thumbs Up- synes ikke selv jeg så ændringer ift hvad jeg er vant til.
Logged

kagemix
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #53: 27 Jul 2009, 01:15 »

Når jeg kigger i 9.10.1 kapitlet i manualen, så læser jeg at de spillere, der er på u-holdet træner med u-holdet, reserverne træner med reserverne og 1. holdet med ditto.

I 9.10.4 om transfer/squad status står der det er rollen på holdet - imø betyder det hvad du som manager fortæller ham om fremtiden på holdet. Når du tilbyder spilleren kontrakt rykkes han altså ikke automatisk op på holdet, hvis du fortæller ham han er "important 1. team player". Du siger blot han er vigtig spiller for holdet og så spiller han ungdomskampe - dén æder han nok ikke ret længe  Wink
Men at det virker for dig er kanon  Thumbs Up- synes ikke selv jeg så ændringer ift hvad jeg er vant til.

Jeg er ked af at jeg har givet dig et råd som du ikke rigtig kan bruge til noget.. men det virker for mig, så jeg bliver ved med at bruge det.. og som sagt jeg har masser af beviser på fremtidlige talenter, talenter, og stjernespillere jeg selv har trænet op.. Wink
Logged

Gas, vand og varme
stiv pik og charme! Smiley

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #54: 28 Jul 2009, 13:33 »

Jeg er ked af at jeg har givet dig et råd som du ikke rigtig kan bruge til noget.. men det virker for mig, så jeg bliver ved med at bruge det.. og som sagt jeg har masser af beviser på fremtidlige talenter, talenter, og stjernespillere jeg selv har trænet op.. Wink
Jeg kan godt bruge rådet til inspiration  Thumbs Up Dét har i hvert fald givet mig noget at tænke over og samtidig også fået læst lidt i manualen... Kan godt følge dit valg i at oprykke ham og træne med de bedste, dét har jeg tænkt mig at gøre og se hvad dét bringer.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #55: 10 Aug 2009, 19:54 »

Jeg vil gerne takke specielt Kagemix for inspiration til udvikling af de unge talenter. Ikke at jeg følger hans idéer 100%, men det har givet mig mod på at smide dem op på 1. holdet eller reserveholdet tidligere og derved få dem til at stige regelmæssigt.

Har spillet 3 sæsoner med Wolves nu og har 3 spillere på førsteholdet af de nye talenter, som kom frem i spillet efter 1. sæson. De er alle 18 år nu og udviklingen har jeg aldrig set mage  Shockeret Mit ene talent har sågar steget 5 niveau'er i composure fra 12-17 - er der nogle der har fået højere stigning på en sæson?

Nu skal der skabes talenter i laange baner Grin
Logged

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #56: 10 Aug 2009, 20:27 »

Jeg tror du har misforstået noget, kagemix.
Det eneste som betyder noget er, om spilleren har en fuldtidskontrakt, deltidskontrakt, eller ungdomskontrakt.
Det er de tre grupper som træner hver for sig.
Logged

t.jordt
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Udvikling af unge
« Svar #57: 19 Aug 2009, 13:54 »

Att.: kagemix

Hvilket træningsprogram bruger du til dine spillere?
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010