home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 862 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Vigtige attributer som træner.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Vigtige attributer som træner.  (Læst 5298 gange)
Baztik
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Vigtige attributer som træner.
« : 26 Jun 2010, 00:38 »

Hej.
Syntes lige vi kunne lave en tråd, hvor folk kunne gå ind og se hvilke attributer der er vigtige for alle de forskellige træner.
F.eks. Talentspejder skal være god til: Bedømmelse af spillerpotentiale og af spillerniveau.

Jeg ved det nemlig ikke, og vil meget gerne vide.
Så er der nogle der vil lave en liste om det? Smiley

Kunne være meget nyttigt.
// Baztik
Logged

Følg min første og nuværende blog.
Chelsea F.C. - Keep The Blue Flag Flying High

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vigtige attributer som træner.
« Svar #1: 26 Jun 2010, 03:22 »

Hej.
Syntes lige vi kunne lave en tråd, hvor folk kunne gå ind og se hvilke attributer der er vigtige for alle de forskellige træner.
F.eks. Talentspejder skal være god til: Bedømmelse af spillerpotentiale og af spillerniveau.

Jeg ved det nemlig ikke, og vil meget gerne vide.
Så er der nogle der vil lave en liste om det? Smiley

Kunne være meget nyttigt.
// Baztik

Flere skills spiller ind på vhro mange stjerner en træner har for de forskellige områder. Men overordnet set skal en træner for strength have hå fitness rating. Det samme gælder for aerobicområdet. Målmandstræneren giver sig selv med høj rating i goalkeeping. Tactisområdet kræver thøj tactical rating. Tactical rating og defending gælder for defendingtræneren. Med hensyn til ball control skal træneren primært have høje ratings i technical og mental. Attacking kræver attacking og tactical for at træneren giver det bedste udbytte. Ved shooting er det attacking og technical. Til sidst er de primære skills for set pieces området technical, mental og attacking. Thumbs Up Det var de primære skills for at give optimal træning
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vigtige attributer som træner.
« Svar #2: 26 Jun 2010, 05:24 »

En hjælp til at finde gode trænere til de forskellige områder kan findes her. Bare indtast trænerens oplysninger, og så vil du hurtigt få at se, om han kan bruges eller ej Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Baztik
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vigtige attributer som træner.
« Svar #3: 26 Jun 2010, 16:11 »

Det var nu ikke så meget det, kender både til coach calculator, og til det med træning. Smiley
Det var nu mere sådan en liste jeg tænkte på. f.eks.
Talentspejder: Skal have gode tal i: Vurdering af spillepotentiale, og spillerniveau.
Træner: Skal have gode tal i: dit og i dat.
Fysiotereapeut skal have gode tal i: dit og i dat.
hvis i forstår hvad jeg mener.
Så kunne man lave en liste over det. Med alle de forskellige trænere. (Talentspejder, Førsteholdstræner, Træner, Ungdomstræner, Fysioterepeut, Assist. Manager and so on)
Logged

Følg min første og nuværende blog.
Chelsea F.C. - Keep The Blue Flag Flying High

Tolle
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Vigtige attributer som træner.
« Svar #4: 26 Jun 2010, 18:24 »

Generelt skal trænere være gode i disciplinniveau, målrettethed og motivationsevne og så de ting, som gælder for netop deres område.
Din Ass. træner skal være god til ovenstående samt taktisk viden, og så er bedømme spillerpotentiale og egenskaber også gode tal.
Nogle gange får man også at vide af ens stab, at man mangler en, der kan tage sig af mandskabspleje. Derfor bør man have nogle/en træner(e), der er gode til det.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vigtige attributer som træner.
« Svar #5: 26 Jun 2010, 19:58 »

Det var nu ikke så meget det, kender både til coach calculator, og til det med træning. Smiley
Det var nu mere sådan en liste jeg tænkte på. f.eks.
Talentspejder: Skal have gode tal i: Vurdering af spillepotentiale, og spillerniveau.
Træner: Skal have gode tal i: dit og i dat.
Fysiotereapeut skal have gode tal i: dit og i dat.
hvis i forstår hvad jeg mener.
Så kunne man lave en liste over det. Med alle de forskellige trænere. (Talentspejder, Førsteholdstræner, Træner, Ungdomstræner, Fysioterepeut, Assist. Manager and so on)

Jamen lad da mig prøve så:

Scout: Judging Player Ability - Judging Player Potential
Det er de eneste to skills/stats jeg kigger på. Der går rygter om at determination afgør hvor mange resultater spejderen finder, men har ikke selv kunne mærke forskel. Derfor går jeg efter spejdere der har højt niveau i de to stats, mens jeg totalt ignorerer alle andre.

Physio: Physiotherapy
Igen er det meget lidt jeg kigger på. Physiotherapy afgør hvor præcist en physio kan forudsige en skades omfang, og dermed hurtigere afgøre hvornår spilleren bliver klar. Efter sigende bliver skadespausen IKKE forkortet afhængigt af pysio'ens evner. Derfor ser jeg ingen grund til at kigge på andre stats.

Coach: Level of Disciplin, Determination, Motivating, Working With Youngsters, Man Management
Som det ses, så mener jeg at der er rigtig mange vigtige stats at kigge på. Jeg har kun ét trænerteam, der arbejder med både senior-spillerne og talenterne. Derfor skal de have et godt niveau i Working With Youngsters. Om det har en effekt ved jeg ikke, men er altid gået meget op i at trænerne som minimum skulle have 11 i både 'Level of disciplin', 'Motivating' og 'Man Management'. Determination afgør hvor meget en træner arbejder på at forbedre sig, og dermed hans evne til at nå sit potentiale som træner. Derfor synes jeg det er positivt, at han har et godt niveau dér. Foruden disse stats er der selvfølgelig alle de træningsspecifikke områder, men dem vil jeg ikke komme ind på. Der kan folk bruge en coach-calculator, hvis de vil have et billede af hvad de skal lede efter.

Assistant Manager: ALT
Fordi jeg tager min assistents spillerspecifikke råd alvorligt (fx hvis han siger at en spiller kunne forbedre sit spil ved at tilegne sig en egenskab eller fralægge sig en), så vil jeg gerne have at han skal have et godt niveau i både tactical knowledge og man management. Da jeg ALTID prøver at se hvad assistenten ville sige til spillerne ved team talks, så skal han have et godt niveau i man management og motivating. Selvom jeg ikke altid siger det samme som ham, så synes jeg han skal have en 'chance' for at give mig inputs. Da jeg også bruger ham som taktisk træner, så skal han også kunne 'work with youngsters' og have et godt niveau i tactical knowledge og 'tactical'. Han skal også kunne give et godt indblik i om en spiller er god eller dårlig nok til holdet, så skal hans niveau i 'judging player ability/potential' også være godt. Faktisk bruger jeg VILDT meget tid på at vælge assistent. Til gengæld holder jeg så også ved ham til han nærmest går på pension efterfølgende Tunge

Jeg vil ikke differentiere trænerne (altså 1st team coach/coach/youth team coach), da jeg kun bruger ét trænerteam. Derfor skal mine trænere være gode til at arbejde med alle spillere i klubben, og så bliver det pludseligt irrelevant at vurdere alle de forskellige trænertyper. Fordelen ved kun at have ét trænerteam er, at jeg dels sparer løn og dels ved at både talenter og seniorer træner under samme vilkår.


Jeg bruger rigtig meget tid på at finde mig et godt staff, og det betaler sig! I stedet for at tage den første den værste, så sikrer jeg mig at have et trænerteam i topklasse.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Baztik
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vigtige attributer som træner.
« Svar #6: 27 Jun 2010, 23:16 »

Okay mange tak plutonium, og undskyld jeg først svarer nu, det var meget nyttigt. Da jeg nu ved hvad de skal være gode til når jeg skal bruge coach calc Smiley
Også tak til jer andre, men det var vist kun plutonium der forstår spørgsmålet, men det i skrev var også nyttigt Smiley
Logged

Følg min første og nuværende blog.
Chelsea F.C. - Keep The Blue Flag Flying High

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010