home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I dag kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 21:25:07 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  2 Brugere, 371 Gæster Online.

Indlæg: 1132753 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it  (Læst 68818 gange)
PalleJR
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #60: 23 Dec 2011, 00:23 »

Wester??? Kampforberedelser har du sat den på noget bestemt?
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #61: 23 Dec 2011, 00:27 »

Wester??? Kampforberedelser har du sat den på noget bestemt?

Jeg kører på meget høj og offensive løb, men derudover kunne jeg forestille mig at samarbejde også ville fungere super.
Logged

PalleJR
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #62: 23 Dec 2011, 00:27 »

Jeg kører på meget høj og offensive løb, men derudover kunne jeg forestille mig at samarbejde også ville fungere super.

Okay :-) Jeg prøver .. mange tak jeppe Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #63: 23 Dec 2011, 00:31 »

Okay :-) Jeg prøver .. mange tak jeppe Smiley

Så lidt da Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #64: 23 Dec 2011, 00:32 »

Wester??? Kampforberedelser har du sat den på noget bestemt?

Haha det er sjovt du spørger, det kommer der et indlæg om senere..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

PalleJR
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #65: 23 Dec 2011, 00:33 »

Haha det er sjovt du spørger, det kommer der et indlæg om senere..

Ha ha, ja okay så !  Grin
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #66: 23 Dec 2011, 00:53 »

Jeg er dælme ved at have skrevet min andel af indlæg i den her tråd, men det indlæg du snakkede om, om kampforberedelse ville være super! Jeg følte mig selv lidt på bar bund da jeg startede den her karriere. Måske man skulle kalde den "Sæsonoptakt" i stedet, så kunne man smide mere under den, som træning, kampforberedelse, indkøbs og salgs politik (hvilke spillere der er must-haves og hvilke der er no-goes,) måske noget om flere varianter af taktikken, så man ikke er 100% bundet til den "pænt" offensive taktik, og derfor har flere taktikker forberedt, da det kan føles som at skyde sig selv i foden at gå ud og spille herre offensivt efter at have hevet en 2-0 sejr hjem på hjemmebane i chl-semifinale. Samt en masse andet som det der kan været rart at få styr på med det samme! Smiley

Derudover erfarer jeg stadig en del kort, men desværre også en masse situationer hvor man ville være bedre stillet ved at tackle hårdere og komme på manden. Så måske er vi ude i hårdere tacklinger i de vigtigere og sværere kampe, og så de forsigtigere i lettere eller knapt så vigtige kampe? Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #67: 23 Dec 2011, 00:58 »

Jeg er helt enig. Vi skal dog starte et sted og første projekt er at have udgangspunktet, hvilket er grundtaktikken.

Man bygger sjældent et hus ved at starte med taget. Fundamentet skal være på plads først, derefter kan vi sætte vægge, vinduer, tag osv på..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #68: 23 Dec 2011, 00:59 »

Jeg er helt enig. Vi skal dog starte et sted og første projekt er at have udgangspunktet, hvilket er grundtaktikken.

Man bygger sjældent et hus ved at starte med taget. Fundamentet skal være på plads først, derefter kan vi sætte vægge, vinduer, tag osv på..

Kloge ord igen Wink
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #69: 23 Dec 2011, 01:01 »

Kloge ord igen Wink

Nu danner vi os lige en masse erfaringer med taktikken, når folk så har gennemspillet første sæson. Så retter vi til og laver taktikken. Så går vi eller i gang med alt det andet. Dette er en test runde så kom endelig med ideer ligesom du gør men please vær tålmodig. Dette er et langt projektet, der sagtens kan tage en måned før vi er tæt på..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #70: 23 Dec 2011, 01:05 »

Jeg spytter bare erfaringer og ideer ud, du vælger og vrager bare som der passer dig Wink er godt klar over det er et mere end almindeligt stort projekt du har gang i her, men jeg tror også det bliver hele arbejdet værd... har sjældent set noget så gennemført som de du har allerede nu, så jeg tør slet ikke tænke på om en måned  crazy
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #71: 23 Dec 2011, 01:55 »

工合
Work Together-Work in Harmony


16: Den første måned

Så er jeg kommet igennem den første måned med Man Utd. Det er allerede blevet til et par ændringer i taktikken og der er kommet en masse respons og spørgsmål vi skal have nogle mulige svar eller teorier på.



Langskud

For måske en måned eller to siden sad jeg og læste med i SB’en på FMD. Der gik der en snak omkring langskud og som kort fortalt endte med følgende citat fra brugeren Adzke: Langskud er roden til alt ondt i FM. – Med mulighed for fejl citering, så må han rette mig.

Jeg kunne ikke være mere enig, ligeså længe jeg kan huske tilbage har spillerne i FM haglede det ene håbløse langskud af sted efter det andet. Langskud der ender oppe på række 102. Det er simpelthen så træls og det er grunden til alle spillere i taktikken har sjældent i langskud, hvis nogen skulle undre sig over det. Samtidig, kan Barca vinde uden langskud så kan jeg også.



Kampforberedelse

PalleJR – FMF - PSG
Citat
Wester??? Kampforberedelser har du sat den på noget bestemt?

Når jeg starter en ny taktik op, så sætter jeg træning med taktikken til intens fra sæsonstarten og når den så er 100 % på plads, så sætter jeg den på lav, så trænings tiden kan bruges på spiller træning.

Jeg har normalt ikke noget fokuspunkt jeg træner op til kampene. Jeg går helt ærligt ikke særlig meget op i det. Til denne taktik er det dog anderledes. 工合 - Work Together-Work in Harmony. – Den er selvfølgelig sat til teamwork.



Smørhullet

Sarl – FMD – Real Madrid
Citat
Derudover oplevede jeg problemer med at få Özil til at fungere som den playmaker i smørhullet, som du beskriver. Dette blev dog bedre da jeg inde under holdinstruktionerne tikkede ha af som playmaker. Om dette har nogen betydning eller om han bare skulle i gang er dog uvist.

Jeg må give Sarl ret, så playmakeren er krydset af inde i holdinstruktioner.



Svagheder - Tendenser

Der peges på manglende effektivitet fra nogle stykker. Det ikke et problem jeg slev er løbet ind i endnu men det kan måske skyldes for høj kreativitet. Måske mangler der en smule kynisme foran mål men ser man på f.eks Barca irl, så har de nogle gange samme problem selvom de vinder 4-0. Er dette en svaghed man kan leve med, så længe man vinder sikkert? – Det må vi se på.

Der peges ligeledes på en svaghed ved backs man bliver overløbet på kanterne. Måske presser de for højt, måske tackler de ikke hårdt nok eller måske skyldes de zonemakeringen.

Svaghed ved defensiv hjørnespark peges der på af en enkel. Manglende farlighed ved offensive peger jeg selv på efter en ellers fin start i 1. kamp.

Det er svagheder/tendenser i meget gerne må se efter for er det noget alle peger på, så er der noget om snakken og så skal vi have det løst.



Hvad er det så gået?



Jeg siger ikke så meget her andet end indtil videre er jeg tilfreds.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #15
« Svar #72: 23 Dec 2011, 11:06 »

工合
Work Together-Work in Harmony


16: Den første måned

Langskud

For måske en måned eller to siden sad jeg og læste med i SB’en på FMD. Der gik der en snak omkring langskud og som kort fortalt endte med følgende citat fra brugeren Adzke: Langskud er roden til alt ondt i FM. – Med mulighed for fejl citering, så må han rette mig.

Jeg kunne ikke være mere enig, ligeså længe jeg kan huske tilbage har spillerne i FM haglede det ene håbløse langskud af sted efter det andet. Langskud der ender oppe på række 102. Det er simpelthen så træls og det er grunden til alle spillere i taktikken har sjældent i langskud, hvis nogen skulle undre sig over det. Samtidig, kan Barca vinde uden langskud så kan jeg også.


Kunne næsten ikke være mere enig, dog mener jeg, og spiller fortsat med de to inside forwawards langskud på "nogen gange." Det gør jeg for det første fordi det simpelthen er en del af en inside forwards spillestil og der han skiller sig ud fra den normale fløjspiller! 3 hurtige træk ind i banen, og wouf! hamrer den ind fra kanten af feltet. Jeg frygter også at hvis man spiller fuldstændigt uden langskud, så pakker modstanderen sig totalt ned! Det oplevede jer i hvert fald med Barca i mit seneste spil, de begyndte simpelthen at stå totalt gravet ned på egen banehalvdel, og med 4 forsvarsspillere i feltet når bolden var midt på banen. Men ellers er jeg enig i at alle andre spillere skal stoppe med langskud, da det er en pain in the a** at se dem sende bolden i kredsløb for 27. gang i kampen. Hvis ens inside forwards ikke kan sparke udefra, kan ens central midt offensiv tit også anbefales som den ene, til at stå på nogen gange da han helt sikkert, vil komme i nogle positioner, hvor han kan sende den ind. Ikke fra 35 meter, men måske fra 20. Og hvis de stopper med at afslutte fra kanten af fæltet tror jeg ikke jeg er den eneste der bliver træt af det! Wink

Husk i øvrigt at en venstrefodet inside forward bør spille i højre side og omvent, ellers kan jeg sagtens forstå at jeres skud bliver lidt halv skæve!

Så min pointe er; mindst en spiller på banen er nødt til at prøve et skud i ny og næ, ellers pakker de sig ned!
« Seneste Redigering: 23 Dec 2011, 11:08 af Sir Jeppe Nielsen » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #16
« Svar #73: 23 Dec 2011, 11:20 »

Jeg er helt enig at det burde have den effekt at forsvaret så går lidt frem hvis man sender langskud afsted men i FM oplever jeg bare det ingen effekt har. Jeg oplever at ved mixed at spillerne sender bolden op og ud over stadion selvom der er en helt fri mand fri i 9er hullet og jeg bliver sindsyg af det.

Om det er rettet i den nyeste patch har jeg ikke testet men det kan vi heldigvis prøve.

Jeg er ligeledes enig i at det er IF natur at krydse ind og krølle den over i modsatte hjørne, det syntes jeg også de gør selvom man har lav langskud netop fordi det er deres natur og de har høj kreativitet, så de selv tager beslutningen om at sende skud afsted
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #16
« Svar #74: 23 Dec 2011, 11:45 »

Jeg er helt enig at det burde have den effekt at forsvaret så går lidt frem hvis man sender langskud afsted men i FM oplever jeg bare det ingen effekt har. Jeg oplever at ved mixed at spillerne sender bolden op og ud over stadion selvom der er en helt fri mand fri i 9er hullet og jeg bliver sindsyg af det.

Om det er rettet i den nyeste patch har jeg ikke testet men det kan vi heldigvis prøve.

Jeg er ligeledes enig i at det er IF natur at krydse ind og krølle den over i modsatte hjørne, det syntes jeg også de gør selvom man har lav langskud netop fordi det er deres natur og de har høj kreativitet, så de selv tager beslutningen om at sende skud afsted

Jeg vælger i hvert fald at holde min to IF's langskud på mixed, da 5 af mine 9 seneste mål har været træk ind i banen af De Maria, Hulk eller Ronldo hvorved de så har banket den op i det lange hjørne... så længe de bliver ved med at score så ændrer jeg ikke noget Smiley Men med det samme de begynder at losse bolden i kredsløb så ryger de også ned Wink

En anden ting, kunne det være en fordel at tikke kontraangreb af? Jeg har gjort det, og det har været med enorm succes, når en af spillerne i en af mine to "offensive" kæder erobrer bolden midt på banen, så ryger den ikke ned i forsvaret og vende, den ryger fremad. Og med de klassespillere der er til rådighed tager det ikke mange afleveringer  før det resulterer i store chancer! Jeg har haft kæmpe succes med det, og samtidig tror jeg det stresser modstanderen endnu mere uden at man egentligt satser voldsomt defensivt!
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010