home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  2 Brugere, 788 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Wigan Athletic - Come on you Latics
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Wigan Athletic - Come on you Latics  (Læst 7200 gange)
Latics
Gæst
 
Wigan Athletic - Come on you Latics
« : 29 Apr 2012, 18:00 »


Hvorfor er jeg Wigan-fan: Jeg vil fejre min entre på siden med at starte en tråd om Wigan Athletic. Jeg har været fan af The Latics siden 09/10-sæsonen hvor jeg af uforklarelige årsager faldt over Wigan - Hull i TV i en af sæsonens allersidste kampe. Kampen endte 2-2, spillet var ikke prangende og der var få tilskuere på lægterne, men alligevel var der et eller andet, der fangede mig ved Wigan Athletic. Jeg fandt det på sin vis charmerende, at en klub hvis omgivelser, bagland og tilskueropbakning ikke kunne måle sig med de konkurrende klubber, lå i verdens bedste og hårdeste række. Klubben er Premier Leagues yngste, den er grundlagt i 1932 og er ejet af den omdiskuterede Dave Whelan, der tidligere har ejet den engelske sportskæde JJB, som også tidligere har ligget navn til det nuværende DW Stadium. Samtidigt forelskede jeg mig lynhurtigt i den karismatiske, evigt gestikulerende og unge manager Roberto Martinez, der besidder en personlighed, jeg selv mener er en mangelvare i moderne fodbold. Den lille spanier, der selv har spillet i klubben er uhyre ærlig, meget venlig og imødekommende og har et super godt forhold til fansene, hvilket ifølge Martinez er fundamentet for klubben, som han selv betegner som en familieklub.

Wigan i PL: Jeg har ofte kaldt Wigan Englands svar på SønderjyskE. Utallige gange i løbet af en sæson, bliver The Latics dømt nede, men hver eneste gang formår Martinez og drengene mod slutningen af sæsonen og vises sit sande potenitale, hvilket også er tilfældet i denne sæson, hvor Wigan i løbet af efteråret ofte blev dømt som tidlige nedrykkere. Men de seneste måneder har været fantastiske for alle Wigan-fans. Fantastiske sejre over Liverpool, United, Arsenal, Stoke og Newcastle har skabt fundamentet til det der ligner en ny redningsaktion. Tilbage er nu en udekamp mod Blackburn og en hjemmekamp mod allerede nedrykkede Wolves, hvilket må anses som to overskuelige opgør, som gør troen på redning endnu større.

Profilerne: Holdets største profiler er uden tvivl Victor Moses og målmand Ali Al Habsi. Wigan hentede i 2010 den unge nigerianske angriber Victor Moses i Crystal Palace og han er for alvor blomstret op i denne sæson, hvor han også har tiltrukket sig interesse fra massere af konkurrerende klubber. Moses er ligeledes delt Wigan-topscorer med 6 mål i denne sæson.

Ali Al Habsi er en noget underlig størrelse i Premier League, Wigans sidste skanse er fra noget så usædvanligt som Oman, og den tidligere Bolton-keeper blev kåret til årets spiller af fansene, og har udmærket sig flere gange i løbet af sæsonen med fremragende præstationer.

Derudover vil jeg endnu en gang nævne manager Roberto Martinez, som har en ukuelig tro på spillermaterialet og konceptet. Han er en af få managers i Premier League, der har taget en boldbesiddende spillestil til sig, og i denne sæson er der sågar på imponerende vis blevet eksperimenteret med et 3-mandsforsvar, hvilket var en stor succes og blandt andet sikrede sejre ude over Arsenal og hjemme mod Manchester United.

Wigan i dag: Status i øjeblikket er, at Wigan er placeret på 16. pladsen i PL og kan med en sejr ude mod Blackburn i næste weekend formentlig sikre sig endnu en sæson i PL. Samtidigt går der rygter om et skifte på managerposten. Martinez er på det kraftigste rygtet til Aston Villa, Tottenham og Chelsea, noget som jeg er et meget ambivalent forhold til. På den ene side ønsker jeg Martinez fortsætte i Wigan i lang tid endnu, jeg synes han gør et fantastisk stykke arbejde med begrænsede midler og statuere et exceptionelt eksempel for Wigan som fodboldklub. På den anden side så ønsker jeg heller ikke klubben skal stå i vejen for Martinez og hans managerkarriere, som jeg i sandheden er sikker på bliver lang og gloværdig.

COME ON YOU LATICS

Stil meget gerne spørgsmål til en af Danmarks allerstørste WIGAN Athletic-fans

Jeg vil forsøge at komme med mit syn på Wigan så ofte som muligt her i tråden Smiley

« Seneste Redigering: 29 Apr 2012, 18:35 af Latics » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #1: 29 Apr 2012, 19:21 »

Respekt for dit indlæg, og dit forhold til Wigan! Jeg holder også af Wigan, da jeg synes de har et par spændende fodboldspillere! Men jeg må indrømme, at de ikke siger mig så meget og jeg ikke følger dem så tæt! Jeg vil egentlig bare høre dig om nogle lidt mere generelle ting end dit forhold til Wigan.

- Hvordan er det at holde med et bundhold? Altså jeg er Arsenalfan, og jeg brænder og ånder for The Gunners. Så jeg vil meget gerne vide, hvordan det er at være fan af et bundhold. Hvad sætter man pris på? Hvornår er det tilfredsstillende?
- Hvem synes du skal overtage for Martinez, hvis han skifter klub?
- Har du spillet med Wigan i Football Manager? Og hvad har du gjort anderledes end Martinez, og hentet til klubben?
- Ser du dem ende højere i næste sæson? Hvis vi nu siger at Reading, Southampton og West Ham rykker op.

Men utrolig spændende med endnu en PrL-fan. Det er verdens bedste fodbold!

Tillykke med sejren i går! Det pynter i tabellen for mit hold!
Logged

Latics
Gæst
 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #2: 29 Apr 2012, 20:02 »

Respekt for dit indlæg, og dit forhold til Wigan! Jeg holder også af Wigan, da jeg synes de har et par spændende fodboldspillere! Men jeg må indrømme, at de ikke siger mig så meget og jeg ikke følger dem så tæt! Jeg vil egentlig bare høre dig om nogle lidt mere generelle ting end dit forhold til Wigan.

 - Hvordan er det at holde med et bundhold? Altså jeg er Arsenalfan, og jeg brænder og ånder for The Gunners. Så jeg vil meget gerne vide, hvordan det er at være fan af et bundhold. Hvad sætter man pris på? Hvornår er det tilfredsstillende?
 - Hvem synes du skal overtage for Martinez, hvis han skifter klub?
 - Har du spillet med Wigan i Football Manager? Og hvad har du gjort anderledes end Martinez, og hentet til klubben?
 - Ser du dem ende højere i næste sæson? Hvis vi nu siger at Reading, Southampton og West Ham rykker op.

Men utrolig spændende med endnu en PrL-fan. Det er verdens bedste fodbold!

Tillykke med sejren i går! Det pynter i tabellen for mit hold!

Tak for din kommentar Smiley

Hvordan er det at holde med et bundhold? Altså jeg er Arsenalfan, og jeg brænder og ånder for The Gunners. Så jeg vil meget gerne vide, hvordan det er at være fan af et bundhold. Hvad sætter man pris på? Hvornår er det tilfredsstillende?
- Der er jo ingen tvivl om at holde med et notorisk bundhold fører sine skuffelser med sig, men så kan du samtidigt vende det om at sige når succesen så kommer, så er den til ekstra glæde og ekstra nødvendig. Jeg har som fan ikke nogen bestemt trang til medaljer og titler, sådanne et par måneder Wigan er gået i gennem på de seneste med sejre over United, Liverpool, Stoke, Arsenal og Newcastle vælger jeg at se som lidt af et trofæ. At Wigan Athletic kan hive sejre hjem over de hold og på måden de gør det på gør mig lige så stolt og glad som jeg kan forestille det gør dig og glad når Arsenal vinder FA Cuppen eller Premier League for eksempel. Jeg tror bare det gælder om at se tingene i et andet perspektiv, og må ske indstille sig på at man holder med en fodboldKLUB og ikke kun et fodboldHOLD.
 Hvem synes du skal overtage for Martinez, hvis han skifter klub?
- Jeg er ikke lun på et bestemt navn, men nok nærmere på en bestemt managerprofil. For jeg ønsker at klubben fortsætter i sammen retning som nu, med en ung manager med benene på jorden, kærlighed til klubben og et godt øje til den boldbesiddende spillestil. En mulighed kunne måske være Brightons Gus Poyet?
 Har du spillet med Wigan i Football Manager? Og hvad har du gjort anderledes end Martinez, og hentet til klubben?
- Jeg har spillet en smule med dem, og jeg må nok indrømme, at jeg er en så stor fan af Martinez at jeg forsøger at gøre tingene som ham, og forsøger at holde spillet så realistisk som muligt
Ser du dem ende højere i næste sæson? Hvis vi nu siger at Reading, Southampton og West Ham rykker op.
- Jeg tror bestemt på en højere placering i næste sæson, men det har nu ikke noget at gøre med hvilke hold, der rykker op. Vores øjeblikkelige succes, har nemlig noget at gøre med, at Martinez ideer og taktiske dispositioner nu for alvor er ved at implementere sig på holdet, og at vi nu er ved at have fået opbygget en stamme på holdet af spillere, der har været i klubben og Premier League længe. Tænker her isæt på Al Habsi, Gary Caldwell, McCarthy, Figueroa og Diame, som her på det seneste desværre er rygtet til Everton. Alt dette er på forudsætning af at Martinez fortsætter, ellers kan jeg have mine bekymringer om vores chancer næste år. Dave Whelan skal i hvert fald være MEGET varsom med hvilken manager han ansætter

Endnu en gang tak for spørgsmålene Smiley
Logged

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #3: 29 Apr 2012, 20:05 »


 Jeg har været fan af The Latics siden 09/10-sæsonen

Stil meget gerne spørgsmål til en af Danmarks allerstørste WIGAN Athletic-fans

Først og fremmest, så er det fedt at du holder med Wigan. De spiller positiv fodbold på trods af deres manglende midler, og ikke ligefrem det bedste spillermateriale. Respekt for det! Nu holder jeg selv med Spurs, og jeg ville absolut ikke have noget imod, hvis Martinez blev vores nye manager.

Jeg bed dog lige mærke i det, som jeg har citeret. Jeg tror absolut ikke der er mange Wigan fans, men at du kalder dig selv for en af de største landet, når du kan har holdt med dem i 2 sæsoner, er vel en lille overdrivelse  Peace
Logged

Latics
Gæst
 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #4: 29 Apr 2012, 20:11 »

Først og fremmest, så er det fedt at du holder med Wigan. De spiller positiv fodbold på trods af deres manglende midler, og ikke ligefrem det bedste spillermateriale. Respekt for det! Nu holder jeg selv med Spurs, og jeg ville absolut ikke have noget imod, hvis Martinez blev vores nye manager.

Jeg bed dog lige mærke i det, som jeg har citeret. Jeg tror absolut ikke der er mange Wigan fans, men at du kalder dig selv for en af de største landet, når du kan har holdt med dem i 2 sæsoner, er vel en lille overdrivelse  Peace

Jo tak Smiley

Og jo det er nok en lille overdrivelse Wink Der sidder sikkert en garvet Wigan-fan derude som har holdt med dem længere end jeg har... Men så lad mig ændre det og sige en af Danmarks allerstørste Wigan-fans på min alder Smiley
Logged

Latics
Gæst
 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #5: 30 Apr 2012, 00:10 »



Transfervindue/Spillertruppen - What to do?: Her følger en gennemgang af spillertruppen, samt et bud på hvor vi skal forstærke os

Målmænd: Her synes jeg vi er fint besat. Vi er i besiddelse af efter min mening en af ligaens bedste keepere i form af Ali Al Habsi, som også har været rygtet til Newcaslte. Som gardering for Al Habsi har vi den kronisk skadede Chris Kirkland og den aldrene Mike Politt, hvilket også må anses som acceptabelt. Ingen grund til ændringer her, dog skal vi sørge for at holde på Al Habsi

Højreback: På højre back spillede vi i store dele af første halvdel af sæsonen med hollandske Ronnie Stam, der dog efter jul har mistet pladsen til Emmerson Boyce. Ronnie Stam afslørede forleden dag, at han på grund af den manglende spilletid, ønsker at forlade klubben, og hvis det bliver tilfældet, kan jeg være en smule bekymret over kun at have Boyce og Steve Gohouri til rådighed. De mangler ifølge mig begge noget hurtighed, hvis man som Roberto Martinez ønsker at spille hurtigt, offensivt og risikabelt. En forstærkning er ikke et must, men det kunne være interessant at se noget nyt blod på højrebacken

Midterforsvar: I midterforsvaret har vi hele sæsonen spillet med anfører Gary Caldwell og paraguayanske Antolin Alcaraz. Begge havde store problemer i efteråret, men jeg har været meget imponeret over den form de begge har vist på det seneste. Og hvis det gode spil forsætter, så kunne jeg sagtens se de at de to kan udgøre et stabilt midterforsvar i en længere periode. Som backups har vi hovedsageligt spanierne Piscu og Adrian Lopez, men også Steve Gohouri, Figueroa og Emmerson Boyce kan rykkes ind i midterforsvaret. Umiddelbart er der ikke behov for nyindkøb, min eneste bekymring går på den manglende hurtighed, og evne til fører bolden frem i det centrale forsvar, hvor Alcaraz og Caldwell er en smule tunge.

Venstreback: I den venstre side af forsvaret har vi rigtig god kvalitet, men manglende bredde. Gennem de 4-5 sæsoner har venstrebacken på DW Stadium tilhørt Maynor Figueroa. Den honduranske landsholdsspiller har et rigtig fint niveau og er stærk defensiv såvel som offensiv. Vi har dog ikke nogen naturlig backup, hvilket godt kunne bruges, gerne en ung en af slagsen.

Højrekant: På højrekanten synes jeg også vi er fint med. Holdets største profil Victor Moses huserer ofte her og gør det glimerende. Derudover kan Hugo Rodallega benyttes der, samtidigt med unge Callum McManaman, James McCarthy og Ronnie Stam kan benyttes der. Kun forstærkninger, hvis eftertragtede Moses forsvinder.

Centralmidt: Efter min mening har vi en uhyre talentfuld centralmidtbane. Mohammed Diamé, James McCarthy, James McArthur og Ben Watson har alle potentiale til noget større. Martinez har mest brugt McCarthy og McArthur i denne sæson, men jeg så gerne at Diamé erstattede McArthur på midten, som minder for meget om McCarthy og ikke besidder den samme skudtrussel og de samme dybdeløb som Diamé, som desværre rygtes på vej til Everton. Derudover er David Jones  og Hendry Thomas fine skrællemænd at have, til at sende ind, samtidigt med, at Albert Crusat kan fungere som en offensiv midtbane. Umiddelbart ingen grund til ændringer, mens hvis Diamé skifter til Everton, lidt mere felt til felt midtbanespiller ønskes.

Venstrekant: Mange af de spillere, vi har på højrekanten, kan også benyttes på venstre side. Oftes er vinterindkøbet Jean Beausejour blevet brugt, hvilket jeg synes har været en stor succes. Chileneren har bidraget med en masse fart, udfordringer og gode indlæg, senest illustreret mod Newcaslte. Så ingen grund til indkøb på den position.

Angreb: Jeg har det lidt underligt på denne position, for når vi har brugt 3 angribere, har vi spillet med spillere som Maloney, Victor Moses og Jordi Gomez på toppen, og ingen af dem er målscorer eller naturlige angribere. Derudover har vi den altid hårdt arbejdende Connor Sammon, den delte topscorer Franco di Santo, som har oftest været foretrukket i denne sæson og Hugo Rodallega, som har været langt fra topformen i denne sæson. Det er ikke godt nok, når vores topscorer har scoret 6 mål, og hvis vi kravle op i tabellen skal vi have en forward, som kan scorer 10-15 mål per sæson og som altid er garant for mål, altså en ægte boksspiller. Samtidigt er det værd at nævne at vi har den argentinske angriber Maruo Boselli på udlån hos Estudiantes i hjemlandet. Personligt ønsker jeg ikke at få ham tilbage, det han viste sidst han var hos os, var ikke imponerende og han trækker samtidigt en pæn hyre. Jeg ønsker mig, at vi får en notorisk målscorer, og sælger en afdanket Rodallega, inden hans kontrakt løber ud i 2013.

Formationen: Vi har gennem sæsonen skiftet mellem 4-2-3-1/4-4-2 og 3-5-2/5-3-2. Ingen tvivl om at vi har haft mest succes med sidstnævnte i denne sæson. Men jeg ser mener nu at vores trup på nuværende tidspunkt passer bedre til 4-2-3-1/4-4-2. Jeg har hele tiden lidt set 3-5-2/5-3-2-opstillingen som lidt af en nødløsning, og jeg håber Martinez er modig og hen over sommeren skifter tilbage til 4-2-3-1/4-4-2.

Ønskeseddel:
- Ny højreback
- Ung backup til venstreback
- Boksspiller med mål i støvlerne
- Skift tilbage til 4-2-3-1/4-4-2
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 09:14 af Latics » Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #6: 30 Apr 2012, 05:28 »

I skal bare holde nallerne fra vores manager. Nu har vi langt om længe fået en smule medvind i Brighton så ham skulle vi gerne beholde da, selvom det kan blive svært.
Logged


Latics
Gæst
 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #7: 01 Maj 2012, 17:41 »

Et meget godt eksempel på hvor min fascination af Martinez stammer fra Smiley Disse radioudsendelser er ekstremt populære, og det er meget usædvanligt i moderne fodbold, at manageren tager sig tid til fansene på den måde som ses her!!! Dette afsnit er dog et halvt år gammelt, og ikke så aktuelt, men den måde han interagere med fans og medier mener jeg er helt fantastisk!

http://www.youtube.com/v/7UM8GQJoqz4

Der kommer en optakt til mandagens bundgys mod Blackburn inden længe Smiley

COME ON YOU LATICS
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #8: 02 Maj 2012, 09:22 »

Wigan er et cool hold, som jeg længe har haft et godt forhold til.

Det startede da jeg spillede med dem i CM2, hvor de lå i den daværende 2. division (3. bedste række), og hvor profilerne uden tvivl var 'De 3 Musketerer' - Jesus Seba, Isidro Diaz, og nuværende manager Roberto Martinez. Det var et af de sjoveste spil jeg nogensinde har haft i CM/FM-serien, og jeg har nydt at følge dem op gennem rækkerne.

Derudover var den første Arsenal-kamp jeg så i England på JJB Stadium (som det hed dengang), hvor kampen efter 1-0 ved pausen endte 1-4 til Arsenal - alle mål scoret lige foran os på udebaneafsnittet. Gode minder.

PS: Victor Moses. Fremragende spiller.

Logged



Latics
Gæst
 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #9: 02 Maj 2012, 09:37 »

Wigan er et cool hold, som jeg længe har haft et godt forhold til.

Det startede da jeg spillede med dem i CM2, hvor de lå i den daværende 2. division (3. bedste række), og hvor profilerne uden tvivl var 'De 3 Musketerer' - Jesus Seba, Isidro Diaz, og nuværende manager Roberto Martinez. Det var et af de sjoveste spil jeg nogensinde har haft i CM/FM-serien, og jeg har nydt at følge dem op gennem rækkerne.

Derudover var den første Arsenal-kamp jeg så i England på JJB Stadium (som det hed dengang), hvor kampen efter 1-0 ved pausen endte 1-4 til Arsenal - alle mål scoret lige foran os på udebaneafsnittet. Gode minder.

PS: Victor Moses. Fremragende spiller.




Lyder det fedt Smiley Jesus Seba er forresten scout i klubben nu Wink

Og ja Moses har været fantastisk for os i år! Håber vi kan holde på ham, selvom jeg tvivler.....
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #10: 02 Maj 2012, 09:51 »

Lyder det fedt Smiley Jesus Seba er forresten scout i klubben nu Wink

Og ja Moses har været fantastisk for os i år! Håber vi kan holde på ham, selvom jeg tvivler.....

Fedt med info om Jesus Seba, det vidste jeg ikke. Han bankede mål i kassen på samlebånd i CM2, så man skulle være heldig hvis man kunne holde på ham mere end et par sæsoner.
Logged



Latics
Gæst
 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #11: 04 Maj 2012, 18:23 »

Stort tillykke til Martinez med Månedens Manager-Titlen! Velfortjent!

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2012/05/04/3080627/roberto-martinez-wins-barclays-manager-of-the-month-for

Lad os nu få sluttet sæsonen godt af, og sikre os endnu en sæson i PL

UP YOU LATICS
Logged

Latics
Gæst
 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #12: 07 Maj 2012, 21:09 »

Ked af jeg ikke nåede at komme med en kampoptakt Skuffet Men hold nu op hvor jeg hvor jeg håber vi hiver en sejr hjem, og sikrer os overlevelsen!!! Holdopstllingen er som forventet, og jeg synes vi har fået en god start! Især over ved Beausejour!!! Og hvor er det dog dejligt at en af vores kampe bliver vist i TV, de sker desværre alt for sjældent!

COME ON YOU LATICS!!!!!!!!!!
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #13: 07 Maj 2012, 21:13 »

Er ved at få en forkærlighed for Lactics, nu har jeg to klubber iPrL jeg holder med Smiley
Logged

Latics
Gæst
 
Sv: Wigan Athletic - Come on you Latics
« Svar #14: 07 Maj 2012, 21:15 »

Er ved at få en forkærlighed for Lactics, nu har jeg to klubber iPrL jeg holder med Smiley

Dejligt Smiley Kom endelig med nogle inputs her i tråden!!
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010