home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 345 Gæster Online.

Indlæg: 1132742 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Talentfabrikken - 8. del
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Talentfabrikken - 8. del  (Læst 18172 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Talentfabrikken - 8. del
« : 10 Maj 2007, 18:25 »

En af de største talentfabrikker - går under navnet "The Academy of Football" - i Engelsk fodbold er grundstenen for denne blog, West Ham United FC har skabt mange store stjerner gennem tiderne, mest kendt nu er formentlig den engelske offensive midtbanespiller Frank Lampard der slår sine folder hos den russiske mafia i Chelsea FC. Men udover Lampard har klubben skabt nutidige stjerner som Jermain Defoe(Spurs), Joe Cole(Chelsea), og United duoen Michael Carrick/Rio Ferdinand(Man Utd). Klubben har dog gennem tiderne skabt en masse andre store stjerne - mest op lyser de tre spillere der deltog under VM i 1966, hvor England vandt der indtil videre eneste mesterskab.
De tre spillere Bobby Moore, Geoff Hurst og Martin Peters spillede alle en stor rolle under denne VM slutrunde, og ikke mindst i finalen, hvor England besejrede Vest Tyskland med 4-2, hvor alle mål for England blev scoret af West Ham spillere. Geoff Hurst tegnede sig for tre scoringer, mens Martin Peters sendte den sidste i kassen. Bobby Moore, der var kaptajn for England under slutrunden, blev senere rost af Pelé som den bedste forsvarsspiller han nogensinde
havde spillet mod. Denne slutrunde gav West Ham supporterne anledning til at lave en chant over VM-sejren.
"I remember Wembley,
When West Ham beat West Germany.
Martin one and Geoffrey three,
And Bobby got the OBE!"

OBE er forkortelsen for den fineste orden man kan få af den engelske dronning. Og efter han havde fået denne udmærkning skulle han nu tiltales med Sir foran. Derfor er det nu Sir Bobby Moore, når man skal tiltale den tidligere West Ham stjerne.


Men på trods af de mange stjerner, så har West Ham aldrig vundet Premier League, bedste placering er indtil videre en tredjeplads i 1986. Det er tre gange lykkedes for holdet at vinde den store pokalturnering, mens Carling Cuppen heller aldrig er blevet hentet til Boleyn Ground(Upton Park). En af grundene til at holdet aldrig har vundet Premier League er formentlig at klubben har meget svært ved at holde på de store talenter, når klubber som Arsenal, Chelsea, Liverpool og Manchester United kommer med tilbud som West Ham på ingen måde kan matche.


Talenterne skabes
Drømmene forbliver drømme
« Seneste Redigering: 19 Maj 2007, 17:24 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Niko
Gæst
 
Sv: Talentfabrikken - Indledningen
« Svar #1: 10 Maj 2007, 18:27 »

FANTASTISK!!! Wink
Det er sku en dejlig dag i dag!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Talentfabrikken - Indledningen
« Svar #2: 10 Maj 2007, 18:27 »

Godt start JS Smiley KUTGW så er du en god konkurrent !!!
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - Indledningen
« Svar #3: 10 Maj 2007, 18:44 »

God start og spændende klubvalg. Det skal nok blive godt at følge.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - Indledningen
« Svar #4: 10 Maj 2007, 18:46 »

Inter mindre end fremragende, John Spurs.

Denne blog vil jeg helt sikkert følge!!  Thumbs Up
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - Indledningen
« Svar #5: 10 Maj 2007, 19:16 »


Målet med denne blog er - udover at deltage i konkurrencen - også at få afprøvet talenterne. Det vil sige, at talenter - kendte som ukendte - vil forsøges hentet til klubben, og de skal så prøves af på højeste niveau! - Blikket i denne blog vil altså være rettet mod talenternes indsats, dvs vi følger først og fremmest U18 holdet, og så følger vi talenterne der bliver gode nok til førsteholdet!





En drøm i opfyldelse
Så stod jeg her - ansat som træner i en af de mest legendariske klubber i England. West Ham United FC! Jeg havde først og fremmest fået ansvaret for klubbens U18-mandskab, hvor jeg selv kunne hente spillere ind til akademiet, hvis jeg mente at finde nogle der var gode nok. Så det havde jeg selvfølgelig været igang med i de måneder hvor jeg har ventet på at starte. Jeg må sige, at der allerede her fra start af har vist sig mere arbejde i dette job end jeg nogensinde havde regnet med. Der var masser af papirarbejde med notitser til trænerene for de ovenliggende hold - altså andetholdet, samt førsteholdet. Hvem mente jeg kunne bruges, og hvorfor kunne de bruges. Hvad er deres spidskompentencer, hvor ligger deres svagheder! Der var masser af arbejde, men alligevel glædede jeg mig til at komme igang. Jeg havde udover arbejdet med U18 truppen fået lov til at være en del af bænken under reserveholdets kampe, samt førsteholdet, da jeg skulle være med til at vejlede de unge spillere i kamp, så jeg har nok at se til herovre. Og udover alt dette er jeg også en del af det scout team der skal være med til at finde nye spillere til førsteholdet!

Talenter hentet ind

Store forventninger til Riff

Ansat som ny træner for West Hams U18 hold, så er det også helt naturligt, at vi har kigget nye talenter til truppen - nogle af talenterne har jeg kigget på inden jeg blev endelig ansat, så det har været hårdt arbejde op til offentliggørelsen!

De første to spillere der skrev kontrakt med klubben tog jeg med fra Danmark - da først Azad "Store" Corlu fra Brøndby IF skrev under, og senere samme dag Morten Foged fra FC Midtjylland. Begge spillere er at finde på mit hold, hvor 15 årige Corlu og 14 årige Foged nok begge må se langt efter spilletid i det første år, men enkelte indskiftninger bliver det da nok til.
Den 8. juli blev der så skrevet kontrakt med yderligere fem talenter, da to franskmænd, to spaniere og endnu en dansker skrev under. Det drejede sig i denne omgang om talenterne Martial Riff(16), Damien Le Tallec(16), Emilio Nsue(16), Aarón Ñiguez(17) og Mads Laudrup(17). Jeg har specielt store forventninger til Aarón og Riff, da begge må forventes allerede i år at få kampe på andetholdet, men mon ikke i hvert fald Aarón får et par kampe på førsteholdet i ny og næ! To dage efter disse underskrifter satte endnu en franskmand sin underskrift på en fuldtidskontrakt, da den 16-årige forsvarsspiller Omar Benzerga skiftede til vores akademi fra franske Lille.

Syv dage yderligere skulle der gå inden endnu en franskmand var at finde i den efterhånden store buket af franske talenter. Denne gang galdt det en angriber der meget gerne skal tage kampen op i front mod de to spanske stortalenter. Navnet er Henri Saivet, og regnes - trods sine bare 15 år - som det største angrebstalent i fransk fodbold i mange år.



Bale et scoop?
Efter træningskampene(gik igang den 18. juli - disse talenter er hentet efter den 29. juli) var gået igang, så lykkedes det for klubben at gøre noget af et scoop, da stortalenter Gareth Bale skrev under. Han forventes at kunne gå ind og bakke op på førsteholdet allerede i denne sæson, men starter altså sæsonen ud på U18 holdet under mine vinger.
Det var dog ikke slut med talenter - fire nordmand sluttede sig til de mange nationaliteter på vores akademi. Navnene på spillerne - som må forventes at ligge i udkanten af truppen fra start - Tommy Høiland(17) fra Bryne, Jonathan Parr(17) fra Lyn, Øyvind Sjølund Pettersen(18) fra Rosenborg, Adnam Haidar(17) fra Vålerenga. Ingen af disse spillere forventes at være i udkanten af truppen, og eventuelt kommer de op på reserveholdet for at få noget spilletid. En sidste spiller sluttede sig til os, da den polske målmand Piotr Czaplinski(16) skrev under på en kontrakt løbende til 2009.



Truppen til den nye sæson


Træningskamp for U18-holdet
West Ham vs Chelsea 3 - 1(2 - 1)
1' 1 - 0 Emilio Nsue
27' 2 - 0 Emilio Nsue

44' 2 - 1 Ben Sahar
90' 3 - 1 Fred Sears
West Ham vs FC København 3 - 1(0 - 1)
9' 0 - 1 Thomas Christiansen
71' 1 - 1 Fred Sears
77' 2 - 1 Jacob Albrechtsen, own
85' 3 - 1 Zavon Hinez

West Ham vs Bolton 2 - 1(1 - 0)
22' 1 - 0 Damien Le Tallec
49' 2 - 0 Aarón Ñiguez

66' 2 - 1 Nathan Wolfe

U18 Pokallodtrækning
Der blev i dag trukket lod til første runde af U18 Pokalturneringen, og vi trak Walsall på vores hjemmebane The Glyn Hopkin Stadium, mens det største opgør må være de to giganter Liverpool og Arsenals møde.

Træningslejr: Holland kalder

Ajax U/19 vs West Ham 2 - 2(1 - 1)
9' 0 - 1 Martial Riff
34' 1 - 1 Mitchell Donald
80' 2 - 1 Marvin Hasselbaink
90' 2 - 2 Damien Le Tallec
PSV U/19 vs West Ham 2 - 2(1 - 1)
7' 0 - 1 Damien Le Tallec
28' 1 - 1 Alper Uludag
50' 2 - 1 Ronald Hikspoors
63' 2 - 2 Gareth Bale
Feyenoord U/19 vs West Ham 4 - 2(2 - 1)
7' 0 - 1 Damien Le Tallec
35' 1 - 1 Georginio Wijnaldum
42' 2 - 1 Shabir Isoufi
66' 3 - 1 Mitschell Schet
67' 3 - 2 Aarón Ñiguez
70' 4 - 2 Mitschell Schet
De Treffers(senior) vs West Ham 1 - 0(0 - 0)
87' 1 - 0 Marco van Duijn
Den 28. juli stod den på afrejse til Holland, hvor det primære mål med træningslejren var at få opbygget formen, samt få skabt noget sammenhold i den "nye" trup, hvor der til denne sæson er mange nye ansigter med. Det overordnede mål lykkedes da også, og efter fire træningskampen kunne vi rejse hjem med to uafgjorte resultater mod Ajax og PSV, mens det blev til to nederlag mod Feyenoord og De Treffers. Det hører dog med til historien, at alle hold var ældre end vores drenge. Hos Ajax, PSV og Feyenoord var spillerne op til to-tre år ældre end vores spillere, mens De Treffers var et seniorhold, så det må siges at være ok resultater vi har fået med hjem fra vores tur til Holland, hvor Ajax flot indkvarterede os på deres akademi - et akademi der har stolte traditioner for at skabe nogle af Hollands - og europas - største talenter gennem målrettet arbejde. Alle Ajaxs spillere er gode teknikere, og det er med den filosofi at jeg vil arbejde på West Hams akademi, når vi kommer tilbage til London. Det var desuden tæt på at vi fik en ny spiller med hjem fra Holland, men i sidste øjeblik valgte Feyenoord at springe fra aftalen og beholde målscore Georginio i Holland.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Niko
Gæst
 
Sv: Talentfabrikken - 1. del
« Svar #6: 10 Maj 2007, 19:22 »

Jeg er mundlam! Smiley
Logged

mikkel-strandgaard
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Talentfabrikken - 1. del
« Svar #7: 10 Maj 2007, 20:10 »

Først og fremmest fantastisk men hvordan kan du være et ungoms hold
Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - Indledningen
« Svar #8: 10 Maj 2007, 21:29 »

FANTASTISK!!! Wink
Det er sku en dejlig dag i dag!
Jeg er mundlam! Smiley

Takker for de to kommentarer - Håber jeg kan holde niveauet så Wink

Først og fremmest fantastisk men hvordan kan du være et ungoms hold

Vælger det i en af menuerne i FM

Inter mindre end fremragende, John Spurs.

Denne blog vil jeg helt sikkert følge!! Thumbs Up

Det glæder mig Metsu1

God start og spændende klubvalg. Det skal nok blive godt at følge.

Takker - Og er glad for du vil følge med!

Godt start JS Smiley KUTGW så er du en god konkurrent !!!

Takker - Og vil altid være en konkurrent for dig Møller Wink




Tak for de første kommentarer her - håber på flere, og glæder mig til at komme igang med sæsonen! Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - 1. del
« Svar #9: 10 Maj 2007, 21:31 »

Det der er klasse JS! Det ser rigtig godt ud... Ville skrive at det måske var for langt, men på den anden side... Du skriver alt det der skal med, hverken mere eller mindre!! Klasse
Logged


niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - 1. del
« Svar #10: 10 Maj 2007, 21:41 »

God start satte mig for at læse det igennem, og jeg syndtes det er blevet rigtig godt.. Glæder mig til at høre mere..

KUTGW. Smiley
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - 1. del
« Svar #11: 10 Maj 2007, 21:49 »

Meget spændende indledning, glæder mig til at følge med. Bliver spændende at se hvor store forskelle der kommer på Riff og Benzerga's udvikling, jeg har jo også hentet begge til mit Juventus hold..

Vil skyde på du også styrer West Hams førstehold, samtidigt med U18, eller hvordan?
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - 1. del
« Svar #12: 10 Maj 2007, 21:52 »

Korrekt Dau Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - 1. del
« Svar #13: 10 Maj 2007, 22:06 »

Det er så smukt man får tåre i øjnene... keep up the good work JS.. super indtil videre...!!! Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentfabrikken - 1. del
« Svar #14: 10 Maj 2007, 22:35 »

Stående applaus herfra  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010