home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 924 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Lance Armstrong vinder Touren
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Lance Armstrong vinder Touren  (Læst 22142 gange)
Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Lance Armstrong vinder Touren
« : 30 Jun 2009, 01:22 »

Jeg tror på Lance Armstrong som vinder af Tour de France ..
.. og det kan godt se ud til, jeg er ene mand i dette tankeland. Ensom og alene har jeg i flere måneder luftet tanken om Lance Armstrong som vinder af Tour de France, men hver gang har modsvaret været ”nej, nej”, ”det kan han ikke. Han er for gammel,” eller hvad folk nu har at sige om et fænomen, jordens største cykelrytter nogensinde.
At hylde de store, hylde de største, har altid været noget jeg har elsket – hylde, de, som folk elsker at hade. Mens en hel verden har set på Lance Armstrong, med skeptiske øjne; og hver gang han vandt Tour de France, blev disse øjne mere skarpe og kritiske, har jeg hyldet denne Lance Armstrong endnu mere. Ikke at jeg har været med helt fra starten af det enorme ridt, men de seneste mange år, har jeg set Armstrong udkæmpe dueller imod Jan Ullrich, Joseba Beloki, Tyler Hamilton, Ivan Basso – og hvad de nu ellers har heddet, de stakkels udfordrere, som alle ville slå US-Postal-kaptajnen. Og endnu mere synd for dem, blev det først, da de enten blev taget for doping løbende mens de ikke kunne køre fra Armstrong, selv med epo eller ekstra blod i blodet, og gang på gang håbede, at den skarpe amerikaner blev taget i en dopingtest.

Men faktum er, at Lance Armstrong, The Mellow Johnny, aldrig er blevet taget i en dopingtest – et faktum, man ikke kan benægte, men et faktum, mange ser stort på i deres evige kamp, på at få fældet Lance Armstrong. Og man skulle tro, at de evige bekæmpelser imod Lance Armstrong, den evige tække for at få ham til at blive væk fra løb, de evige tests, den arme amerikaner har måttet stille op til, snart ville have kørt Lance Armstrong ned.
Men kender man Lance Armstrong bare lidt, må man efterhånden snart have lært, at det gør det komplet modsatte. Jo flere mennesker, der vil slå Lance, jo mindre mennesker slår ham. Lance Armstrong er indbegrebet af en god vinder, indbegrebet af vindermentalitet i en klasse, man ikke ser andre steder. Det evige motto Lance ser ud til at have levet efter lyder:
”Aldrig giv op. Smerte er midlertidigt, men hvis du giver op, vil det vare for evigt.

Armstrong har, som de fleste ved, bekæmpet kræft, en kamp, der ifølge er det hårdeste han nogensinde vil komme ud for, hårdere end nogle franske bjerge, eller hårdere end nogle kærestesorger. Og som tidligere nævnt, har Armstrong, mellem linjerne derved sagt, at kræften er det bedste, der nogensinde er sket for ham – dermed ikke sagt, at han ville takke ja til endnu en, hvis chancen bød sig. Kræften har lært Lance Armstrong at kæmpe, kæmpe hårdere end nogle andre i hele verden og en kombination af had, vrede og vindermentalitet, gjorde Lance Armstrong sit comeback i 99; for 10 år præcist siden, til de franske landeveje. Mere rasende, mere sulten, end nogensinde.

Før comebacket, havde Lance haft det svært ved overhovedet at få et hold. Ingen ville skrive kontrakt med denne kræftsvage patient, der godt nok havde overkommet kræften, men godt nok også havde ligget i sengen i længere tid end den normale professionelle atlet, intet hår havde på hele kroppen og så tynd og svag ud fra de utallige kemo-ture. Lance kom, så og sejrede – og året efter forventede folk igen det samme. Lance havde ramt et lykketræf, eller var dopet helt ind i det inderste, men Lance sagde igen farvel og tak til sine ynkelige konkurrenter, bjerg efter bjerg og vandt igen. Og igen, og igen årene efter. Franske dopingkontrollanter prøvede at opspore Lance Armstrongs personlige affald, prøvede at finde stoffer og snyd i Lance Armstrongs væsker – og alt i mens, intet viste sig, blev de mere og mere desperate og som Lance Armstrong selv siger. ”Det var som om, de ikke ville opgive, indtil de havde fundet noget.”

Nu er han tilbage, 10 år efter det første ridt i de franske bjerge, vender tilbage på måske det bedste hold, der nogensinde har stillet op i Tour de France-historien, og med den manager, der førte ham til de mange sejre på US Postal-holdet. Eftersigende for at promovere kræften, men Lance Armstrong, den holder ikke. Jeg har læst begge bøgerne om den vævre texas-dreng, der ikke kunne noget med bolde som sine venner, og derfor begyndte til cykling – og det er ikke for at promovere kræft, han er tilbage. Lance Armstrong er tilbage, fordi han vil vinde det løb, sætte endnu en streg under, at han er bedre end nogle andre i verden. Han er tilbage, fordi han kan vinde, og fordi han er den han er. Er det én, som skulle vinde, så kan det kun være Lance Armstrong. Og ikke fordi han er specielt troende, beder flere gange om dagen til Gud – Lance Armstrong tror kun på ’mirakler’. Hvis man vil det nok, lykkedes det. Lance Armstrong tror på vindere og lader intet op til andre; skal det lykkedes og er han i problemer, løser han dem selv.
“I figure the faster I pedal, the faster I can retire.”

Det er tid til Tour de France anno 2009. Lance Armstrong kommer som det HELT store spørgsmålstegn, dukker op i rollen som hjælperytter for den største favorit, løbet har set i lang tid. Men Armstrong er ikke hjælperytter – så simpelt kan det siges. Armstrong er en vinder, en éner, og jeg tror at kombinationen af, at INGEN tror på manden, han er tilbage 10 år efter, og bare fænomenet Lance Armstrong, ikke kommer til at udgøre en 13. plads.
Man hører til tider folk sige, at den der er mest dopet, er den som vinder. Men indtil videre er Lance den mest testede, og manden er aldrig blevet taget – mens folk i cykelsporten er faldet om ham på stribe. Hvorfor skulle Lance Armstrong, hvis han nu var dopet, vende tilbage til alle de kontrollanter, der alle år igennem har fulgt ham og testet ham overalt, hvis han nu endelig var sluppet for dem? Det giver ingen mening for mig. Og for at slutte af med endnu et Lance Armstrong-citat.
” “If you consider my situation: a guy who comes back from arguably, you know, a death sentence, why would I then enter into a sport and dope myself up and risk my life again? That's crazy. I would never do that. No. No way.”

Jeg er fascineret af et fænomen, et mirakel i sig selv – og det kan være denne fascination har gjort mig blind for alt andet. Jeg benægter ikke, at Andy Schleck, Contador, Evans og hvad de hedder ikke er gode, jeg tror det er såre simpelt – Lance Armstrong er bare bedre. Jeg ender måske med en lang næse engang i juli, og I kan sidde og grine over mine fejlvurderinger, men hvis hans mission lykkedes, gider jeg ikke sidde som den lille, ingen tror på og sige:
”Jeg har troet på Lance Armstrong hele vejen.” – Nu skal I tro på mig.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #1: 30 Jun 2009, 01:53 »

Ja, jeg synes også helt klart, han har potentiale til at være med de bedste. Men jeg har ham ikke som vinder, men helt sikkert en favorit. Jeg tænker sådan lidt: Hvorfor lave comeback, hvis han alligevel ikke kan være med på toppen mere? Så tror helt bestemt, han kan være med de allerbedste. Man kunne godt fristes til at tro, at Astana kommer til at spænde ben for sig selv, hvis Armstrong kører som tidligere, mens Contador igen hamrer derudaf. Hvem vil så være kaptajn? Vil der komme splittelse blandt rytterne, så holdet på en måde bliver indelt i 2 lejre?

Men altså.. Som sagt, tror jeg ikke, at han kommer tilbage for være Contadors hund i bjergene, men for at køre sit eget løb. Han vil ikke lave den samme fejl som så mange andre topidrætsfolk, der laver mærkværdige comebacks, hvor de skuffer alt og alle pga. det faldne niveau. Så bliver de altså ikke husket, men det tror jeg, Armstrong gør efter dette års tour. Måske ikke som vinder, men med hans historie kan det nærmest kun blive en sejr i sig selv lige meget hvad.
Logged


Camus
Gæst
 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #2: 30 Jun 2009, 02:09 »

Hehe ja, det er vel svært at påstå at en syvdobbelt tour vinder ikke har potentiale til at være med blandt de bedste.

Armstrong er et helt klassisk tilfælde. Et individ der bedømmer sit værd som menneske ud fra en eneste ting, i dette tilfælde cykling. Det har intet at gøre med cancer ramte, Armstrong føler bare at det her er det eneste han kan...

  Dette skal ikke ses som argumenter i mod Armstrongs vinderchancer, tværtom. Jeg ser personligt også Armstrong som den store favorit, jo mere enporet jo bedre når det gælder en sportsgren som denne..
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #3: 30 Jun 2009, 02:10 »

Hehe ja, det er vel svært at påstå at en syvdobbelt tour vinder ikke har potentiale til at være med blandt de bedste.

 Armstrong er et helt klassisk tilfælde. Et individ der bedømmer sit værd som menneske ud fra en eneste ting, i dette tilfælde cykling. Det har intet at gøre med cancer ramte, Armstrong føler bare at det her er det eneste han kan...

  Dette skal ikke ses som argumenter i mod Armstrongs vinderchancer, tværtom. Jeg ser personligt også Armstrong som den store favorit, jo mere enporet jo bedre når det gælder en sportsgren som denne..
Ja okay, en lidt dum sætning, kan jeg godt høre  crazy
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #4: 30 Jun 2009, 08:49 »

Zulue. Jeg er ganske enig med dig. Lance Armstrong må betegnes som et af løbets absolute favoritter. Og jeg er 100 % overbevist om at Astana godt ved det, og derfor ganske bevidst prøver at underspille Armstrong, og kalde ham luxushjælperytter.

Jeg tror ikke Armstrong er blevet så meget dårligere på trods af sin lange pause fra sporten. Det havde været noget andet, hvis han havde været skadet, og ikke kunne køre på cykel, men faktum er jo at han stadig har brugt mange timer om dagen på cyklen, og så har han jo stadig deltaget i en del amatørløb - bl.a. noget cykelcross.

Jeg vil ikke kalde Armstrong en så klar favorit som tidligere, hvor han om nogen var den eneste, men jeg mener stadig at man slet, slet ikke kan afskrive ham.
Logged


Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #5: 30 Jun 2009, 09:49 »

Ja, min tiltro til Lance er minimal. Contador er den største favorit siden Armstrong-æren, og jeg har meget svært ved at se Lance eller Andy pille Touren fra ham. Det kan kun den Evans, den angrebslystene Evans, vi så i DL. Ingen tvivl om Lance har sindet, men som jeg ser det ikke kroppen til det. I 1993 blev han U23 verdensmester, hvilket altså betyder det er mere end 16 år siden han indledte den vanvittige udholdelses prøve det er at være cykelrytter. Når man så ligger tre års pause, tror jeg vi får en, efter Armstrong standart, ynkelig Tour. Manden blev 12 i Giro'en, hvor han blandt andet blev sat fra hans følgesvend i et udbryd. I Touren kører de endnu stærkere, hvilket gør jeg tror han knækker - om ikke andet på hans fjende nr. 1, Mount Ventoux. Desuden kan det nævnes manden slet ikke har samme "held" omkring sig længere - se blot på hans brækket kraveben. Det skete ikke i hans velmarksdage. Nok et lille tegn, men det kunne betyde noget stort.

At han er den mest testet er ikke nødvendigvis noget godt tegn. Det er altid de der aflevere suspekte blodprøver der bliver testet mest. Naturligvis kan det også være af andre grunde de tester ham, men det er altså ikke noget du bør ligge hovedet trygger på puden af. Yderemere er han faktisk testet positiv; Tour de France '99. Et fransk labratorie fik en af hans prøver til videnskablig "leg". De fandt spor af epo i denne, men man kunne intet gøre da det ikke var cykelsportens domæne længere.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #6: 30 Jun 2009, 11:47 »

Fantastisk skreven Zulue !

Jeg har det lidt på samme måde som dig. Inderst inde ved jeg han vil stå med den guletrøje, når feltet rammer Paris, og se stolt ud på det franske publikum med sin søn i hånden. Men når man er ude blandt cykelfans, og jeg lufter mine tanker er deres tankegangen et stort antonym. Jeg tror dog det er deres frygt for at bæstet igen skal regere i "Arrogance landet", og resten af feltet, bliver en flok statister, der ikke har potentiale til broadway.
Ingen tvivl, Lance Amstrong er tilbage for at bevise han er den mægtigeste nogensinde. Dengang, Nu og FOR ALTID !

Omkring Lance og hans mulige doping misbrug, er jeg lidt på "skideren". Jeg ved godt han ikke er blevet taget osv .. Men, men, meeeen. Jeg har en idé om at Lance og det hvide embede i USA har penge. ALT for mange penge. Hvad han har givet dem i branding og imagé, har de givet tilbage i penge. Hvor det blandt andet har været igennem bestikelse.
En utraditionelt tankegang, men dem skal der også være plads til.   
« Seneste Redigering: 30 Jun 2009, 11:49 af Frederik1994 » Logged

:-)

Bobogol
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #7: 30 Jun 2009, 12:25 »

Ja, min tiltro til Lance er minimal. Contador er den største favorit siden Armstrong-æren, og jeg har meget svært ved at se Lance eller Andy pille Touren fra ham. Det kan kun den Evans, den angrebslystene Evans, vi så i DL. Ingen tvivl om Lance har sindet, men som jeg ser det ikke kroppen til det. I 1993 blev han U23 verdensmester, hvilket altså betyder det er mere end 16 år siden han indledte den vanvittige udholdelses prøve det er at være cykelrytter. Når man så ligger tre års pause, tror jeg vi får en, efter Armstrong standart, ynkelig Tour. Manden blev 12 i Giro'en, hvor han blandt andet blev sat fra hans følgesvend i et udbryd. I Touren kører de endnu stærkere, hvilket gør jeg tror han knækker - om ikke andet på hans fjende nr. 1, Mount Ventoux. Desuden kan det nævnes manden slet ikke har samme "held" omkring sig længere - se blot på hans brækket kraveben. Det skete ikke i hans velmarksdage. Nok et lille tegn, men det kunne betyde noget stort.

At han er den mest testet er ikke nødvendigvis noget godt tegn. Det er altid de der aflevere suspekte blodprøver der bliver testet mest. Naturligvis kan det også være af andre grunde de tester ham, men det er altså ikke noget du bør ligge hovedet trygger på puden af. Yderemere er han faktisk testet positiv; Tour de France '99. Et fransk labratorie fik en af hans prøver til videnskablig "leg". De fandt spor af epo i denne, men man kunne intet gøre da det ikke var cykelsportens domæne længere.

For lige at gøre Lance endnu større, så var der i 93 tale om de professionelles verdensmesterskab og ikke u23.. Hvis jeg ikke huskerhelt forkert, var det Ullrich, der vandt u23, mens Armstrongs tog de voksnes i hamrende regnvej i og omkring Oslo's gader..

Armstrong har aldrig præsteret, at være i så god form allerede i maj-måned, som han har været i år, så tror bestemt ikke, at vi kan bruge Giroen på nogen måde til at vurdere hvad han kan.. Det positive man kan tage med fra Giroen er, i mine øjne, at han ikke havde de store problemer med at sidde i feltet.. Han undgik styrt, og tror at grunden til hans styrt tidligere på året skal findes i, at han ikke har siddet i et felt i 3 år..

Armstrong er aldrig blevet testet positiv, og den "positive" franske dopingtest giver jeg ikke meget for.. Hvem kan bevidne, at en sådan urinprøve? kan testet efter så mange år, med et brugbart resultat? Og hvem siger, at der faktisk er tale om en prøve af Lance? Hvis det er én ting de franske myndigheder altid har været interesseret i, så har det været at fælde Lance.. I de franske myndigheders øjne, var Lance allerede skyldig, da han satte sig på cyklen for første gang, siden sit kræft-mareridt..

Vi må ikke glemme, at Lance har en krop, så kan holde til en del mere, end gennemsnitsmenneske t, og at denne muligvis langt hen af vejen er medfødt, men samtidig må man ikke glemme, at Lance sidder på en cykel 365 dage om året, i modsætning til (alle?) andre ryttere!

Jeg tror Armstrong sprænger Touren i år.. Muligvis ender det med, at han gså springer selv selv fuldstændig på en etape, men en ting er jeg sikker på, og det er, at han giver ALT hvad han har..   
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #8: 30 Jun 2009, 12:35 »

Flotte ord, men slet ikke så vovet at udråbe Armstrong som vinder, som jeg synes andre til tider har gjort det.. Har mit første minde fra TDF i 1996 da Bjarne Riis på en forkortet etape angriber i Dannebrogs trikoten væk fra Berzin og hele lortet.. Selvsagt har jeg også set Armstrongs sejre og det var jo helt ekstremt hvor "let" det så ud når han vandt.. Han var bare bedre.

Armstrong er kongen af TDF, om han er den største cykelrytter nogensinde skal være usagt, men han er i hvert fald den største konge af TDF. Jeg ved ikke om han vinder i år, men det er helt sikkert, at han ikke kommer tilbage for at være hjælperytter. Kan huske alle de år han skulle have hjulpet Heras i Vueltaen efter Heras egenhændigt havde sat resten af konkurrenterne, men hvert eneste år blev han væk. Armstrong anno 2009 er ikke anderledes. Hjælperytter bliver han aldrig, kan godt være han ikke får den fulde opmærksomhed for de otte andre holdkammeratter som han er vant til, men han kører for at vinde sit 8. TDF og det er langtfra umuligt!
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #9: 30 Jun 2009, 12:56 »

For lige at gøre Lance endnu større, så var der i 93 tale om de professionelles verdensmesterskab og ikke u23.. Hvis jeg ikke huskerhelt forkert, var det Ullrich, der vandt u23, mens Armstrongs tog de voksnes i hamrende regnvej i og omkring Oslo's gader..

Armstrong har aldrig præsteret, at være i så god form allerede i maj-måned, som han har været i år, så tror bestemt ikke, at vi kan bruge Giroen på nogen måde til at vurdere hvad han kan.. Det positive man kan tage med fra Giroen er, i mine øjne, at han ikke havde de store problemer med at sidde i feltet.. Han undgik styrt, og tror at grunden til hans styrt tidligere på året skal findes i, at han ikke har siddet i et felt i 3 år..

Armstrong er aldrig blevet testet positiv, og den "positive" franske dopingtest giver jeg ikke meget for.. Hvem kan bevidne, at en sådan urinprøve? kan testet efter så mange år, med et brugbart resultat? Og hvem siger, at der faktisk er tale om en prøve af Lance? Hvis det er én ting de franske myndigheder altid har været interesseret i, så har det været at fælde Lance.. I de franske myndigheders øjne, var Lance allerede skyldig, da han satte sig på cyklen for første gang, siden sit kræft-mareridt..

Vi må ikke glemme, at Lance har en krop, så kan holde til en del mere, end gennemsnitsmenneske t, og at denne muligvis langt hen af vejen er medfødt, men samtidig må man ikke glemme, at Lance sidder på en cykel 365 dage om året, i modsætning til (alle?) andre ryttere!

Jeg tror Armstrong sprænger Touren i år.. Muligvis ender det med, at han gså springer selv selv fuldstændig på en etape, men en ting er jeg sikker på, og det er, at han giver ALT hvad han har..   

Det er rigtig ja, det var ikke U23.

At han er i så god form kan der meget vel være den grund til, at han ellers ikke har kunne kører de tider han var vant til, hvilket betyder han er dårligere på toppen end han var for tre år siden. Og jeg vil bestemt mene vi kan bruge Giro'en; Se blot på enkelstarterne. Der er det altså i højere grad power osv. end form der gør sig gældende, og der slog han dem altså ikke. Og ja, kan styrt kan kan være pga. han ikke har siddet i et felt, men derfor kan det jo godt gøre ham usikker/bange hvilket altid medfører flere styrt. Især når det er Touren, hvor han er hovedpersonen - og det går stærkere og der er flere styrt.

Ang. dopingprøven er det helt op til øjnene der ser den. Personligt tror jeg fuldt og fast på det, om end de, som du nævner, meget, meget gerne ville snuppe ham med fingerne i kagedåsen.

Ja, han er født med en anderedes og bedre krop end de fleste, men når de er tæt på fyrre og har brugt tæt på tre årtiere med at ånde og leve for sport på den måde han har gjort, går det altså udover knæ, ryg osv.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #10: 30 Jun 2009, 12:59 »

Mark Cavendish ;-);-)!
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Bobogol
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #11: 30 Jun 2009, 13:07 »

hvilket betyder han er dårligere på toppen end han var for tre år siden.

Det er absolut meget muligt! Jeg er ikke det mindste i tvivl om at Lance møder i Monaco i på sit absolutte topniveau.. Men om det så er lige så højt som for 3 år siden er uvis.. Mit argument var blot, at man ike kan bruge Giro'en som indikator for Lance's niveau..

Og ja, kan styrt kan kan være pga. han ikke har siddet i et felt, men derfor kan det jo godt gøre ham usikker/bange hvilket altid medfører flere styrt. Især når det er Touren, hvor han er hovedpersonen - og det går stærkere og der er flere styrt.

Helt enig.. Hans evner og balance på cyklen har selvfølgelig taget skade af, at han ikke har cyklet i et felt i 3 år.. Og mon ikke, nu hvor han igen er blevet far, er en anelse mere forsigtig på nedkørslerne? Så det er klart at det vil være en svækkelse, alt andet lige..


Ja, han er født med en anderedes og bedre krop end de fleste, men når de er tæt på fyrre og har brugt tæt på tre årtiere med at ånde og leve for sport på den måde han har gjort, går det altså udover knæ, ryg osv.

Hans udløbsdato nærmer sig med kraftige skridt, men vi skal ikke glemme, at andre ryttere, har præsteret i lge så høj en alder.. Voigt er et glimrende eksempel, og hvor gamme var Johan Museeuw ikke, da han vandt sit sidste Paris Roubaix?

Samtidig skal man dog også tænke på, at han har holde pause i 3 år, som alt andet lige, vel har betydet, at hans krop har kunnet restituere sig en del.. Om det så er nok, finder vi hurtigt ud af i løber af Juli...
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #12: 30 Jun 2009, 13:21 »

Hans udløbsdato nærmer sig med kraftige skridt, men vi skal ikke glemme, at andre ryttere, har præsteret i lge så høj en alder.. Voigt er et glimrende eksempel, og hvor gamme var Johan Museeuw ikke, da han vandt sit sidste Paris Roubaix?

Samtidig skal man dog også tænke på, at han har holde pause i 3 år, som alt andet lige, vel har betydet, at hans krop har kunnet restituere sig en del.. Om det så er nok, finder vi hurtigt ud af i løber af Juli...

Mange ha tidligere lavet fantastiske resultater i den alder - i Tour sammenhæng kan man jo bare nævne Joop Zoetemelk. Men siden Lance var hel ung har han trænet i en ualmindelig grad, hvilket som sagt må tærrer på kroppen. Og ja, han kan have haft godt af at "slappe af" i tre år - men samtidig kan det jo også være gået den anden vej. Som hvis du spiller fodbold, og bliver skadet kan du ofte spille kampen ud men dagen efter gør det forfærdeligt ondt.

Men uanset hvad vi siger, er det jo kun Lance selv der kan afgøre det. Det bliver spændende at følge ham, og resten af feltet. Jeg glæder mig i hvert fald!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #13: 30 Jun 2009, 13:31 »

Hvis han gør det er det da dejligt jeg har ham på mit tour-hold. Opstemt
Logged

Naah.

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lance Armstrong vinder Touren
« Svar #14: 30 Jun 2009, 13:32 »

Det bliver vanvittigt spændende at se Lance i aktion. Vi aner intet om, hvor manden står. Det er rent gætteri. Vi kan ikke bruge hans Giro-præstation til det store. Som jeg husker det, så gjorde han jo aldrig tidligere det store væsen af sig før han kom til Touren. Det betød, at man hver gang sad med samme håb. I år knækker Lance. Det håb kunne bevares eller genskabes hvert år pga. hans lidt anonyme optakt til Touren. Ønsket om at Lance skulle fejle bundede primært i det faktum, at hans tilstedeværelse gang på gang eliminerede spændingen i løbet.

I år har jeg det omvendt. Nu sidder man med håbet, om, at han kan genindtræde i Touren med fuld smæk, og køre med om podiepladser. Mest af alt pga. den fantastiske historie, det ville være. En sejr til Lance ville være den ultimative manifestation af hans position i Tour-historien.
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010