home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 700 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: FmFreaks Blogs Hall of Fame
| | |-+  Hævn i Sevilla
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: Hævn i Sevilla  (Læst 173299 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Barcelona
« Svar #315: 17 Okt 2008, 11:29 »


Valget faldt på Aarhus
1. juli 2016


Flere klubber stod klar med kontrakttilbud, men det var Aarhus-klubben AGF, der lød mest interessant. Dermed vender jeg tilbage til dansk fodbold efter en årrække i udlandet. Kritikkerne er allerede klar og jeg har alt at tabe - og derfor tog jeg jobbet.

"Når træneren er for stor til klubben"
Ovenstående citat er blevet gengivet i pressen de seneste dage. At jeg skulle vende hjem til Danmark en dag, gættede alle eksperterne på. Men det var de færreste, der troede på, at jeg ville sige ja til det jobtilbud, der kom fra AGF af. Alle regnede med, at jeg ville tage flere år i udlandet og beholde mit ry og vinde flere store titler, og derfor er alle kommet til den konklusion, at jeg er alt for stor til AGF og vil få svært ved at vænne mig til en klub af den type.
Men det var netop derfor, at jeg tog jobbet. For at lukke munden på alle de negative folk og bevise, at jeg på ingen måde er for stor til nogen klub. Nu skal Aarhus hjælpes og sættes tilbage på den sikre trone i dansk fodbold. Mellem os har det da været et svært valg, for en klub jeg godt kunne tænke mig at træne, henvendte sig faktisk. Arsenal gav et meget fornemt tilbud, men jeg følte, at jeg lige kom fra England og fra en storklub og måske trængte til et par år hjemme. West Ham havde været interessant, men de satsede på en britisk træner.
Desuden blev Bologna og flere italienske klubber afslået, da jeg ikke følte, jeg kunne håndtere endnu et nyt land for fjerde skifte i træk.

Et mesterskab hvert 30. år
Lumb er stadig i Aarhus

Men hvad er AGF så for en størrelse, tænker mange nok. Der var engang tilbage i 50'- og 60'erne, hvor man hentede fire mesterskaber, men det er lang tid siden. I 1986 fik man så hentet et mesterskab efter 26 års ørkenvandring og der skulle gå ikke færre end 29 år, før man i 2015 igen hentede et mesterskab. Det vil sige, at der næsten går 30 år i mellem hvert mesterskab.
Mesterskabet i 2015 betød dog noget for klubben. Man håbede på, at man kunne starte en ny æra, men den netop afsluttede sæson afslørede noget andet. En ringe femteplads blev det til, hvor man dog ikke var langt efter førerholdene, for der ikke andet end ni point skilte nr. et og nr. seks i ligaen.
Ove Pedersen forlod skuden efter denne placering, og så er det nu, jeg kommer ind i billedet.

En liga i forandring
Den kommende sæson byder på Inter Toto-cup for AGFs vedkommende og den turnering er allerede skudt igang med blandet succes for min nye klub. Dog er al fokus på at generobre tronen i en liga, der ikke er, hvad den har været. Det er svært at se de danske talenter for bare udenlandske ditto. I FC Københavns mesterholdstrup er der ikke færre end 13 spillere, der ikke har et europæisk statsborgerskab, mens min tæller otte af disse.

Dermed bliver det lidt af en kabale, der skal udføres denne sommer. Mine mål med truppen går på, at der skal sluses ud i de typer af spillere, mens jeg derimod skal have danske og til dels nordiske spillere ind på holdet og skabe en grundstamme. Økonomien er ganske fin og de 60 mio. kr. i budget vil gøre det muligt at opfylde det mål. Samtidig går min indgåede kontrakt på, at jeg inden for to år skal blande mig i toppen af dansk fodbold. Men jeg tænker ikke så langt. Jeg tænker mere i retningen af, at nu skal den københavnerdominans hævnes. Tronen skal besættes. Besættes af Aarhus.


Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #316: 17 Okt 2008, 11:34 »

Århus ?!  Opstemt
Det var sku da noget af en overraskelse i hvert fald for mig. Det bliver spændende at følge dig i det østjyske.  Thumbs Up
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #317: 17 Okt 2008, 13:16 »

Ja, jeg havde brug for noget helt andet. Derfor afslog jeg Bologna og Livorno og Arsenal tilmed.

West Ham og FCK ville ikke have mig.
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #318: 17 Okt 2008, 13:20 »

Okay - jeg troede alligevel, at du var god nok til West Ham, men jeg tog fejl. West Ham vil selvfoelgelig kun have de stoerste af de store managers tilknyttet.

Held og lykke i Aarhus.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #319: 17 Okt 2008, 15:17 »

Okay - jeg troede alligevel, at du var god nok til West Ham, men jeg tog fejl. West Ham vil selvfoelgelig kun have de stoerste af de store managers tilknyttet.

Held og lykke i Aarhus.

De er alligevel ikke mere end et middelklassehold, så ikke noget for mig Smiley

Tak
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Barcelona
« Svar #320: 17 Okt 2008, 16:32 »


Et Århus i forandring
17. juli 2016


Jeg har netop gennemgået den første uge som træner for AGF. Min debut er spillet, men truppen er endnu ikke på plads. Det kræver en hel del, før jeg kan læne mig tilbage og være veltilfreds.

Flere danskere, tak!
Kapløbet om underskrifterne er i fuld gang og indtil videre hober min ønskeliste sig bare op, uden at jeg med ro i sindet kan strege navne fra sedlen, velvidende at de er kommet til klubben. Jeg arbejder med at forstærke mig alle steder i marken, da det rent faktisk står fint til målmandsmæssigt.
Jeg har sat alle mine fire scouts ud i norden for at beskue området, men indtil videre tæller stammen af folk, jeg kigger på, 20 spillere.
Målmandsposten er som sagt en position, hvor jeg ikke lige vil kigge efter forstærkninger foreløbigt. Lars Stubhaug er en stærk, norsk keeper og med den gamle Stephan Andersen som reserve, kan jeg ikke bede om mere.

I forsvaret er jeg i den grad på udkig efter spillere til det centrale forsvar. Jeg har ganske vist et par stærke folk, men når to af dem er ikke-eu borgere, så må jeg skille mig af med den ene. Det bliver nok serberen Lekaj, men en løsning med gamle Anders Kure er heller ikke helt brugbar.

Stammen mangler
Fire stk er antallet af non eu folk på midtbanen og derfor har jeg også været hurtigt ude og lejet Ponce ud. En ellers lovende venstrekant får et år i Viborg. Samtidig er den centrale stamme her så ringe, at jeg søger et helt nyt par til at danne midtbanen. Kanterne ser som udgangspunkt helt fint ud, men der er kommet uventede muligheder for tilføjelser, man ikke må sige nej tak til.
Med tre meget stærke angribere ser det som sådan godt ud, men jeg vil bare gerne have bragt tallet op på fire og selvfølgelig skal der være et dansk islæt oppe foran. Anderledes kan det ikke være.

Jeg har dog været i kamp hele to gange, selvom jeg slet ikke har truppen klar. AGF kickstartede sæsonen med en 2-1 sejr over Thisted, mens jeg fik min debut runden efter i Næstved. Her vandt vi også 2-1 efter en fremragende start. Michael Lumb satte sikkert et straffespark ind efter tre minutter og da Juska samtidig scorede på et langskud efter en halv time kunne jeg ikke have bedt om mere.
Desværre kunne vi ikke følge op på de gode takter i Inter Toto-cuppen. Før min tiltrædelse tabte holdet til Trabzonspor med 2-0 på hjemmebane og vi fik derfor ikke noget ud af at spille 1-1 i Tyrkiet. Dermed er der kun SAS-ligaen og Pokalturneringen tilbage, men vigtigst må jeg få den trup parat.

|| Truppen ||
Logged

Klaus Fejer
Gæst
 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #321: 17 Okt 2008, 16:46 »

Jeg kan godt lide dit valg af AGF, og når det er dig som skriver fantastisk. Det er også dejligt at du vil brige flere nordiske spillere til holdet, da det lyder ret voldsomt med alle de non-eu spillere. Det var dog vrgeligt med toto-cuppen, men så er der heller ikke så meget at tænke på. Kan du lægge ss af angriberne ud?

Held og lykke, og super blog Smiley
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #322: 17 Okt 2008, 16:51 »

Man forstår godt, hvorfor dette blev Månedens Blog. Du skriver jo kanon. Fortsæt endelig med denne blog.
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #323: 17 Okt 2008, 16:52 »

Held og lykke i Århus.. Synes det lyder som et superspændende job Smiley
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #324: 17 Okt 2008, 16:54 »

Det er det evige og samme problem med det danske liga. Holdene henter simpelthen for mange spillere af udenlandsk og især ikke-europæisk afstamning..
Spændende at se, hvordan du løser det..
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #325: 17 Okt 2008, 17:02 »

Jeg kan godt lide dit valg af AGF, og når det er dig som skriver fantastisk. Det er også dejligt at du vil brige flere nordiske spillere til holdet, da det lyder ret voldsomt med alle de non-eu spillere. Det var dog vrgeligt med toto-cuppen, men så er der heller ikke så meget at tænke på. Kan du lægge ss af angriberne ud?

Held og lykke, og super blog Smiley

Tak. Jeg må prøve at holde det realistisk sådan da. Jeg bringer ss af mine indkøb, men kan også godt bringe af angriberne. Jeg er bare længere fremme i spillet, så det gør jeg opmærksom på, når de kommer.

Man forstår godt, hvorfor dette blev Månedens Blog. Du skriver jo kanon. Fortsæt endelig med denne blog.
Held og lykke i Århus.. Synes det lyder som et superspændende job Smiley

Mange tak til jer begge og ja, det er et fedt job Smiley

Det er det evige og samme problem med det danske liga. Holdene henter simpelthen for mange spillere af udenlandsk og især ikke-europæisk afstamning..
Spændende at se, hvordan du løser det..
Det er pisse lamt. FCK stiller med en hel masse u18 spillere og så 3 non-eu. Meget dumt
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #326: 17 Okt 2008, 17:10 »

Ja. I mine lange spil i Danmark henter klubberne også altid 8-9 non-eu spillere, og de har dermed næsten problemer med at stille hold så. Håber det er rettet til 09, når transfersystemet er ændret..

Men som sagt, det er en udfordring, og det bliver spændende at se, hvordan løsningen i AGF bliver..
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #327: 17 Okt 2008, 17:11 »

Sådan er det også her hver gang. FCK har lige købt en ukrainsk keeper for 130 mio. kr.

Men tak ja, det bliver interessant at se.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Barcelona
« Svar #328: 17 Okt 2008, 18:18 »


Dansk indvandring til Århus
1. september 2016


Mange spillere er kommet til og jeg har sat et ordentligt præg på klubben. Desuden har jeg fået solgt flere bærende kræfter, der dog gav en rigtig god pris. Med de beløb kunne jeg fortstærke holdet og gøre det klar til titelkapløbet.

Salg af profiler
Trods de gode økonomiske tider i Århus valgte jeg at sælge lidt ud i truppen. Det var på forhånd offentliggjort, at jeg ville afhænde et par af ikke-eu borgerne, og det blev primært gjort vha. lejekontrakter. Ponce og Lekaj blev lejet ud til henholdsvis Viborg og Le Mans.

Derudover sagde vi farvel til to spillere, der begge spillede fast. Juskas kontrakt udløb næste sommer og det var tydeligt, han ville prøve noget andet. Derfor fik jeg for en pris på hele 40 mio. kr. solgt ham til M. Haifa. En rigtig god pris for en ellers ganske god spiller. Foruden ham forlod Brandao også AGF. Klubbens måske stærkeste angriber var ikke typen for mig, da han trods sin hurtighed ikke havde boksspilleregenskab erne, og da Everton samtidig valgte at lægge 55 mio. kr. for ham, slog vi til.


OVERSIGT OVER SALG:

  • A. Lekaj, leje
  • C. Ponce, leje
  • V. Juska, 40 mio. kr.
  • E. Brandao, 55 mio. kr.
  • Total sum: 95 mio. kr.


Ti nye ansigter
Den anden vej har jeg heldigvis haft held til at handle meget ind. Defensiven er blevet styrket ved de gamle AaB- og Brøndby-spillere, Lasse Nielsen og Pierre Kanstrup, der er hentet for henholdsvis fem og ni mio. kr. i Brøndby og Aberdeen. Centralt på banen lovede jeg forstærkninger og fik det bland andet via sommerens dyreste indkøb. Svenske Per Nyman kommer for 14 mio. kr. efer en tid i OB.
Desuden fik jeg tilknyttet Jacob Neestrup fra Vejle og Jonas Rasmussen fra Plymouth, der begge skal kæmpe om chancen centralt. En landsholdsspiller må dog stå forrest i køen, da norske Cristian Landu er blevet købt for næsten ti mio. kr. i Fredrikstad. En meget god handel, hvis ikke sommerens bedste.
Foruden de centrale folk fik jeg hentet Birkir Bjarnason fra FC Nordsjælland. Han var uden kontrakt og bliver med garanti en gevinst.

Helt fremme tilførte jeg tre spillere. Den gamle Århus-dreng, Dennis Høegh, vender hjem fra Odense, mens norske Niklas Knutsen forlader svenske Örgryte. Til sidst hentede jeg danske Kenneth Nielsen i Strømgodset, men han skal som udgangspunkt spille for ungdomsholdet.
Dermed er truppen klar og hvilken en. Jeg er rigtig tilfreds med dens udformning og med mange nordiske spillere er vi godt på vej mod et skandinavisk superhold.


OVERSIGT OVER INDKØB:




Logged

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hævn i Århus
« Svar #329: 17 Okt 2008, 18:39 »

Dejlig valg af klub må jeg sige:) Og godt at se du har hentet Dennis Høegh tilbage:)
Logged

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010