home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23291
  1 Bruger, 673 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: r0zzat
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  En oprigtig stolthed, V. 2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: En oprigtig stolthed, V. 2  (Læst 2863 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
En oprigtig stolthed, V. 2
« : 30 Okt 2011, 17:25 »


Info:
  • Alle europæiske lande loadet
  • Patch: 12.0.3
  • Datebase: lille
  • Der anvendes ingen former for
    snyde programmer, og alle
    træningsskemaer og taktikker er
    af egenproduktion












En oprigtig stolthed, Version 2
Da jeg i sin tid startede bloggen ”en oprigtig stolthed” i FM11, så var det med en intension om at skabe et langt spil, hvor jeg på alle områder ville gøre OB til en større klub. Økonomien skulle gøres sund, træningsfaciliteter ne skulle forbedres, og en mere markant satsning på ungdomsarbejdet skulle på sigt iværksættes. Stadionet skulle enten udbygges, eller et helt nyt skulle opføres, og hele organisationen med trænere, fysio’er og talentspejdere skulle alt sammen optimeres.

Tiden løb dog fra mig og med udgivelsen af Football manager 2012 er det på tide at starte et nyt save op med OB. Målene er stadig de samme, og hele eksistensen for denne blog er at skabe en klub der er dominerende i dansk fodbold, kan spille med i de europæiske turneringer og har top professionelle rammer, der giver de bedst tænkelige arbejdsforhold. På mange måder ønsker jeg at skabe en klub der kan sammenlignes med Celtic eller Rangers, der begge er dominerende, godt med i de europæiske turneringer og har godt 50.000 tilskuere til deres kampe.

Aldrig vil jeg dog gå på kompromis med økonomien, som igennem hele spillet vil have min største fokus. Hele lønstrukturen af spillertruppen vil nøje blive evalueret og jeg vil hele tiden sikre at enkelte spillere ikke sprænger lønbudgettet, eller trækker de andre spillere op i løn. Ligeledes vil hver enkelt handel blive nøje vurderet, og jeg vil ikke gå på kompromis med prisen eller lønnen på de spillere jeg køber.

« Seneste Redigering: 30 Okt 2011, 17:34 af Guldbrand » Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #1: 30 Okt 2011, 17:42 »

SÅDAN !
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #2: 30 Okt 2011, 17:59 »

Glæder mig til at læse din version 2 Thumbs Up
Logged

BenjaBabs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #3: 30 Okt 2011, 18:47 »

Glæder mig du er startet igen!
Dine blogs er altid en stor fornøjelse, jeg læser altid med, kommentere dog ikke så tit. Du kan dog være helt sikker på, jeg nok skal følge denne blog endnu en gang! Smiley Ser frem til næste update!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #4: 30 Okt 2011, 19:50 »


15. Juli 2011

Opstarten
Udeopgøret mod Aalborg Boldklub i sæsonens første Superliga runde står for døren, hvilket betyder at opstartsfasen er overstået, og at de handler der skulle gøres er gjort, at taktikken er sat og at træningskampene er overstået. Starter vi med sidstnævnte, så resulterede det i fem sikre sejre over fem divisions hold. AB, Vanløse, Skive, Randers og Blokhus blev tilsammen slået med 26-1, hvilket er ganske tilfredsstillende, selvom modstanden ikke har været den hårdeste.

Taktikken der er anvendt er en ganske almindelig 4-4-2, med en boldvindende midtbanespiller til at rydde op, og en playmaker til at fordele spillet. Kanterne består af to brede midtbanespillere der både skal udfører defensive og

    Fem største indkøb:
  • Lucas Andersen, fra AaB til OB – 7.5 mio. Kr.
  • Mabina, fra Petro Atletico til Brøndby – 4.75 mio. Kr.
  • Anders Nørh, fra Horsens til FCM – 4.75 mio. Kr.
  • Steffen Kielstrup fra Vejle Kolding til FCM – 1.9 mio. Kr.
  • Kenneth Fabricius fra SønderjyskE til FCM – 1.6 mio. Kr.
  • Fem største salg:
  • Claudemir, fra FCK til AC Milan – 30 mio. Kr.
  • Michael Krohn-Dehli, fra Brøndby til Newcastle – 20 mio. Kr.
  • Espen Ruud, fra OB til Swansea
  • Izunna Uzochukwu, fra FCM til APOEL – 11 mio. Kr.
  • Igboun Sylvester, fra FCM til Lazio – 10 mio. Kr.

offensive pligter, for at sikre en god balance på holdet. Angrebet består af en hurtig og målfarlig skarpretter og en stor og stærk fremskudt angriber. Alt i alt skal det sikre mig en taktik der både kan spille bolde i dybden, samt med indlæg i feltet. Taktikken skal også sikre en god defensiv uden iøjnefaldende svagheder.

To scenarier gjorde sig gældende da jeg skulle planlægge den kommende sæson. Enten skulle jeg satse alt på at vinde mesterskabet i år, og dermed sikre mig direkte adgang til Champions League, eller også skulle jeg sælge Peter Utaka og sikre mig en god økonomisk gevinst ved salget. Uden Peter Utaka på holdet, og med Djiby Fall der tager retur til Moskva til vinter, så ser jeg begrænsede muligheder for at vinde et mesterskab, hvorimod mine chancer med de to i angrebet ser betydelig bedre ud. Derfor blev konklusionen også at jeg ville satse på mesterskabet, og dermed højst sandsynligt også se Peter Utaka forlade klubben på en fri transfer efter denne sæson.

For at øge mesterskabschancern e har jeg styrket bredden med de begrænsede midler på 6 millioner kr. som jeg har haft til rådighed. På målmandsposten har jeg hentet Kevin Stuhr-Ellegaard i en rolle som rotationsspiller med Wessels samt FC Midtjyllands unge Oliver Korch som et lovende talent. På midtbanen har jeg købt Danny Olsen i FC Midtjylland, mens stortalentet Lucas Andersen er hentet i AaB for 7.5 millioner kr. I angrebet har jeg styrket mig ved Ahmed Soukouna som backup for Peter Utaka.

Desværre er det også blevet til et enkelt uønsket salg, da Espen Ruud er blevet solgt til Swansea for 16 millioner kr. som altså var nok til at aktivere hans klausul i kontrakten.Derudove r har ungdomsspilleren Oliver Larsen skiftet OB ud med norske Bryne for 400.000kr. 

 


« Seneste Redigering: 31 Okt 2011, 16:24 af Guldbrand » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #5: 01 Nov 2011, 11:35 »

Neeeejjjj hvor fedt.. det er jeg sgu glad for.. glæder mig til at se om det kommer til at gå ligeså godt i 12'eren.. Thumbs Up

Lovende start på blog selvom det er ærgerligt med Ruud, men mon ikke det går.. fornuftige transfers og jeg ser frem til mere..  Thumbs Up

EDIT: Du har skrevet "Fem største handler", men der er ti ?


Logged

- Veni, vidi, vici -

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #6: 01 Nov 2011, 11:38 »

Lige et off-topic spørgsmål...

Hvordan er specs på din computer, når du kan køre alle europæiske ligaer?
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #7: 01 Nov 2011, 16:20 »

Neeeejjjj hvor fedt.. det er jeg sgu glad for.. glæder mig til at se om det kommer til at gå ligeså godt i 12'eren.. Thumbs Up

Lovende start på blog selvom det er ærgerligt med Ruud, men mon ikke det går.. fornuftige transfers og jeg ser frem til mere..  Thumbs Up

EDIT: Du har skrevet "Fem største handler", men der er ti ?

Ja, jeg håber også at jeg kan klare det lige så godt, selvom det bliver hårdt at leve op til de resultater jeg skabete i Champions League i FM11.. Men jeg tager da udfordringen op  Wink

Salget af Ruud er faktisk utrolig irriterende, da jeg ikke er specielt begejstret for Chris Sørensen og hans manglede hurtighed på backen. Men pengene er desværre ikke til en erstatning, så indtil videre må jeg bruge ham, og så må vi se hvad det får af konsekvenser.

Hvor skriver jeg de fem største handler..?   Forlegen  Men uanset hvad, så er der i hvert fald ment de fem største indkøb, og de fem største salg i superligaen.   Wink


Lige et off-topic spørgsmål...

Hvordan er specs på din computer, når du kan køre alle europæiske ligaer?

Uha, nu spørger du ind til noget, hvor jeg ikke har meget forstand. Men faktisk er computeren anbefalet af ingen ringer end Sunabo, og jeg er ovenud tilfreds med computeren..  Peace

Anyway, her er min specs:
Intel(r) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz og 4GB RAM

Men det har også meget at gøre med tilvænning tror jeg. For der er selvfølgelig lidt load tid, og specielt vinter og sommerpausen plejer at være slem. Men imellem kampene går jeg på ferie, og så plejer der som regel ikke at være de store problemer. Men det kræver nok lidt tilvænning, men tilgengæld er spillet langt federe, end hvis man blot havde nogle få ligaer med..  Cool
« Seneste Redigering: 01 Nov 2011, 16:35 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #8: 01 Nov 2011, 16:28 »


14. August 2011

Efter fem runder
Opstillingen til højre viser den stærkeste opstilling som jeg kan stille med, men mit stærkeste våben er uden tvivl den store bredde som jeg har i truppen. Dette gør at jeg til hver kamp har friske spillere, samt en sund konkurrence på holdet, som gerne skulle sikre at spillerne giver sig fuldt ud hver gang. Den store bredde i truppen har også allerede været nyttig, i og med at vi deltager i Champions League kvalifikationen, hvor vores mål er at komme videre til næste runde og sikre at vi kommer i Europa League gruppespillet. Denne målsætning kan vi allerede sætte flueben ud fra, da Panathinaikos over to kampe er blev sikkert besejret.  I det første opgør i Odense
var Peter Utaka manden der overstrålede alle andre med to scoringer i to:nul sejren. I udeopgøret i Athen var Utaka igen på pletten, da han sammen med sin angrebsmakker Djiby Fall sikrede to:to, og dermed er vi videre til næste runde, men endnu vigtigere så har vi også som minimum. sikret os direkte adgang til Europa League gruppespillet.

I Superligaen er vi også kommet fremragende fra start med fem sejre i fem kampe. AaB, FC Midtjylland og FC København var de tre første hold som blev besejret. Først i Aalborg med tre:et, dernæst et:nul hjemme i Odense over FCM, inden vi sikrede en et:nul sejr i Parken, hvor vi efter blot fem minutter blev reduceret til ti mand. Dette forhindrede os dog ikke i at bringe os i front ved Bashkim kadrii seks minutter før pausen. Midt i anden halvleg var det FCKs tur til at blive reduceret til ti mand, da Christian Grindheim fik direkte rødt, og vi kunne derefter stille og roligt køre sejren hjem i hus.

Med sejrerne over tre direkte konkurrenter, så var selvtilliden høj på Fyn, og dette fik AGF og Lyngby at føle i runderne efter, hvor det endte med to sikre sejr på henholdsvis to:et og fire:et.


Lucas Andersen
Bare 16 årige Lucas Andersen er betragtet som et af de største talenter i dansk fodbold i sin årgang, og der er i mine øjne heller ingen tvivl om at dette stortalent har en lysende fremtid foran sig. Allerede i en alder af bare 16 år, har han niveauet til at spille med i Superligaen og endda hos et tophold som OB. Lucas Andersen har allerede fået sin debut på holdet, og skriver sig dermed ind i historiebøgerne som den yngste spiller for OB, og endda også med titlen som den yngste målscorer med sin  scoring til fire:et over Lyngby i femte runde.

Lucas Andersen blev beskrevet som den næste Jesper Grønkjær da han var i Aalborg, men i OB vil jeg hellere sammenligne ham med ingen ringere end Christian Eriksen. Med sin tekniske kunnen og en forståelse for spillet har Lucas Andersen alle muligheder for at skabe sig en international karriere, og jeg er blot glad for at kunne nyde godt af hans kvaliteter, og ikke mindst de mange millioner kr. jeg forventer at indkassere i en fremtidig handel.




Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #9: 03 Nov 2011, 16:21 »


2. Oktober 2011

Historisk
Opstarten i OB har ikke alene været super fantastisk, den har også været historisk af flere årsager. I Champions League havde vi i den grad heldet med os i lodtrækning, da vi både undslap hold som FC Bayern og Arsenal og i stedet trak Benfica. Selvom Benfica på en almindelig aften vil være favoritter i et opgør mod OB, så var det i stedet den lille der gav prygl til den store. Allerede i Portugal var det reelt set allerede afgjort, efter en fantastisk nul:tre sejr. Dette forhindrede os dog ikke i at fuldføre ydmygelsen, da vi hjemme i Odense på TRE-FOR
Park fulgte op på det flotte resultat med en fire:et sejr.

I Superligaen stryger vi stadig derhen ad i suveræn stil, og efter tolv spillerunder er vi stadig ubesejrede. Faktisk er det kun Silkeborg der i syvende spillerunde formåede at snuppe point fra os, da de på Mascot Park fik to:to, selvom de var en mand i undertal i hele 75 minutter.

Et af de vigtigste årsager til at vi har været så suveræne i sæsonopstarten, skyldes ikke mindst den vindermentalitet der er ved at blive skabt i klubben. Dette gjorde sig specielt bemærket i hjemmekampen mod SønderjyskE, hvor vi efter en to:nul føring var ved at smide alt på gulvet. SønderjyskE fik reduceret midt i anden halvleg, og senere udlignet i dommerens overtid. Men netop som man var forberedt på endnu en uafgjort så dukkede Kalilou Trore op, og scorede til slutresultatet tre:to i dommernes tredje minuts overtid.

Der er i øjeblikket ingen hold der kan følge med os, og efter tolv runder har vi imponerende ni point ned til anden og tredjepladsen, som FC Midtjylland og FC Nordsjælland sidder på. Dermed tegner sæsonen allerede til at blive historisk god, med både den bedste start i klubbens historie, samt Champions League deltagelse.

Men midt i alt det gode, så er der små ting der er ved at slå knaster. I fem:nul sejren hjemme over Brøndby måtte både Peter Utaka, Eric Djema-Djemba og Anders Møller Christensen forlade banen. For Utaka er det en relativ slem skade, der vil holde ham ude i lidt over en måned, mens Djemba-Djemba og AMC kan nøjes med nogle få ugers pause.






Logged

PyRm8
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #10: 03 Nov 2011, 20:51 »

Jeg fulgte også din anden blog om OB uden at kommentere, men det er altså høj høj klasse det du levere! Jeg er i hvert fald fast læser og bliver meget inspireret i forhold til mine egne FM-spil :-)
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #11: 04 Nov 2011, 14:35 »

Jeg fulgte også din anden blog om OB uden at kommentere, men det er altså høj høj klasse det du levere! Jeg er i hvert fald fast læser og bliver meget inspireret i forhold til mine egne FM-spil :-)

Mange tak, og jeg er glad for at høre at du både fulgte med i min tidligere blog, men også ønsker at følge med i denne. At den samtidigt inspirere dig i dine spil, er bare et ekstra skulderklap IMO.    Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #12: 13 Nov 2011, 13:29 »

Selvom de fleste nok er klar over det, så vil jeg lige for en god ordens skyld meddele at denne blog er død. Jeg har ikke haft FM12 åbnet i over to uger, og nu hvor spillet endelig igen er blevet åbnet op, så er det desværre ikke mit OB save der trækker i mig.



Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed, V. 2
« Svar #13: 13 Nov 2011, 14:20 »

Det var da trist.
I sær nu hvor man selv har gang i et fremragende save med OB Smiley
Men håber du finder spille glæden ved et andet save Smiley
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010