home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 786 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Artikel: "Tilbage til skriveriet"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 Udprint
Forfatter Emne: Artikel: "Tilbage til skriveriet"  (Læst 38150 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #165: 05 Dec 2007, 11:22 »

Jeg vil da sige, at det er begrænset hvor meget som Mifez artikel havde med football manager at gøre? Ja den fortæller da lidt om hvordan I holdt sammen tidligere, men hvad havde den som sådan med det at gøre?

Så skulle den vel heller ikke op?

Den har jo en relevans til FOOTBALL MANAGER-scenen. :-)
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #166: 05 Dec 2007, 11:23 »

Jamen folkens vi har bestemt intet absolute intet mod at bringe en rigtig god fodbold artikel i ny og næh, men så længe vi end ikke har folk til at skrive så vi jævnligt har en god fm artikel så er det altså bare ikke aktuelt at "spilde" tiden på at skrive en artikel uden en fm vinkel.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #167: 05 Dec 2007, 11:23 »

Og Hvis jeg så skal være rigtig hård, og vildt urimelig overfor de frivillige, og Sunbao der gør et utrolig prisværdigt arbejde med den her side.

  Ja så kunne jeg godt frembringe den påstand at det netop er derfor niveauet på debatten i dag, er som det er..


Det er jo så bare direkte forkert. JEG har været her fra starten af, og JEG ved at det ikke er sådan det hænger sammen. I gamle dage, var Ordlegen sidsens største tråd. Forklar logikken i det. :-)  Rullende Øjne
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #168: 05 Dec 2007, 11:24 »

...skarpt forfulgt af "hvad spiser du", og "Hvad drikker du"-trådene.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #169: 05 Dec 2007, 13:02 »

Det er jo nogle fine tråde i nævner der Smiley

Mad og drikke er vigtigt, at i ved det!
Logged

Go you Gunners!

Red love
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #170: 05 Dec 2007, 14:05 »

Det er jo så bare direkte forkert. JEG har været her fra starten af, og JEG ved at det ikke er sådan det hænger sammen. I gamle dage, var Ordlegen sidsens største tråd. Forklar logikken i det. :-)  Rullende Øjne
Ordleg er da også skægt...

 Men måske du har ret. Grunden til jeg hele tiden har argumenteret som jeg har gjort er faktisk ganske enkel.
 
   For mig virker det logisk at: Jo flere rigtig gode, jo mere fordybende artikler et site kan præstere, jo flere brugere af en kaliber der kan finde sådanne artikler interessant, vil man så også tiltrække..

  For mig virker det ret logisk at det må være sådan tingene hænger sammen, men måske jeg overvurdere betydning af gode artikler... Jeg er jo som bekendt ikke en af de "gamle" på jeres scene, så derfor kan jeg ikke henholde mig til hvad jeres historie fortæller...

   
« Seneste Redigering: 05 Dec 2007, 14:09 af Red love » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #171: 05 Dec 2007, 14:41 »

Jamen folkens vi har bestemt intet absolute intet mod at bringe en rigtig god fodbold artikel i ny og næh, men så længe vi end ikke har folk til at skrive så vi jævnligt har en god fm artikel så er det altså bare ikke aktuelt at "spilde" tiden på at skrive en artikel uden en fm vinkel.

Fint med sådan en melding, tror de fleste, incl undertegnede, havde fået det indtryk af man slet ikke ville have artikler der kun omhandlede fodbold...

Men som skrevet før kan jeg også godt forstå at man ikke vil smide sådanne artikler op både i tide og utide, det er der trods alt andre sider der beskiftiger sig med... Men hvis man nu har prøvet et eller andet helt fantastisk så kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i og dele det med oa andre...
Logged

Mifez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #172: 06 Dec 2007, 14:27 »

Så...

Nu må jeg jo hellere svare på denne kæmpe tråd... Tog mig jo en mindre krig at gennemlæse det hele og har jeg sprunget noget over er det helt bevidst...

Først til KoRnRocks... Schh Wink Er elleve sider siden jeg læste det.. men var noget med google.. Og er faktisk blevet bedre.. Du kan bare lade være med at være pisse sur hele tiden bare fordi dit hold spiller kedeligt bold! Grin

Dernæst til selve debatten.. Eftersom alle herinde ved at jeg ikke just bruger dette forum skal jeg ikke gøre mig klog på spam og alt muligt underligt..
Jeg er egentlig også pisseligeglad med om siden har fodbold eller FM-artikler eller begge dele.. Betyder egentlig ikke det helt store for mig Opstemt

Men er da glimrende med en debat om alt dette.. Virker da som om der bliver gennemdiskuteret nogle ting - og det er jo en skribents ypperligste mål her i livet.. At få sine ting diskuteret..

Ved egentlig ikke helt hvad jeg skal skrive, der har været så mange kvikke kommentarer..
Håber stadig på at folk kommer derind.. Bare ikke flere AaB fans tak.. Der er for mange af dem as it is.. Wink

ps. tak for de rosende ord fra dem som har skrevet dem.. Skal nok snart skrive noget nyt om et eller andet
Logged

Halli Hallo og lige et øjeblik...

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #173: 21 Jan 2014, 04:54 »

Efter at have læst Mifez' artikel om CM/FM scenen, som jeg synes er en af de bedste artikler nogensinde omkring FM scenen, så synes jeg at jeg ville komme med mit syn på sagen også.

Det er nemlig ret sjovt hvordan FMscenen har udviklet sig igennem årene, er blot 6-7 år siden jeg kom ind på scenen via CMagazine.dk, her var det faktisk mifez der fik mig ind på Mirc på #Cmagazine som det hed dengang, senere kom jeg også på #fodbold.

Det er sjovt at sidde i dag og tænke på hvor meget gang der var i den dengang, og samtidig tænke på hvor folk blev af, hvis jeg havde taget skærmprint af mit Mirc vindue fra #fodbold og #Cmagazine for 5 år siden og samlignet med #fmfreaks og #fodbold i dag, så vil jeg godt love det er 2 meget forskellige billeder. Nogen er nok vokset fra os drengerøve, andre blev måske træt af den til tider barnlige og hårde tone, som der uden tvivl var.

Som mifez korrekt siger så var der en grænse mellem hvad vi kaldte børnehaven og så de ældre brugere, jeg selv kom nok ind på de ældre brugeres område. Det gik i alt sin enhelthed ud på at vi havde chattere i alderen 11-14 år, som nogle gange kunne pisse folk af noget som grusomt og det endte derfor ofte i at de blev sparket ud og fik "karantæne". Jeg husker især folk som Sortko og C^Ronaldo, som virkeligt kunne bringe folks pis i kog med totalt hjernedøde kommentarer. Hvor mange gange de to er blevet sparket ud fra diverse kanaler, det kan selv ikke Chuck Norris tælle til.

Dette medførte dog små udbrudsforsøg på scenen, der blev lavet små nye kanaler og desperate forsøg på at lave hjemmesider der kunne matche CMagazine og senere hen FMfreaks og FMdanmark. Jeg var vist selv med i et par stykker med bl.a. en hr. Sandberg, siden blev hurtigt lukket igen og kanalen gik i sig selv, lige så vel som alle de andre små sider, det kan vel samlignes med Tour de France, hvor der ofte kommer små udbrud, som altid bliver slugt op af de store.

Men når alt nu kommer til alt, så savner man sku lidt de gamle dage, man vidste hvor man havde folk, man vidste hvad den enkelte stod for, positivt eller negativt, alle var en del af FM netværket omkring mirc, jeg vil vove så meget som at påstå at alle de gode folk der har været på CM/FM scenen har fået deres "opdragelse" på mirc. Der var liv og glade dage på mirc, man kunne sidde flere nætter i træk og spille CM netværk, husker stadig mig og Totti spillede i næsten 3 døgn uden stop i Tyskland hvor vi levede på Kaffe, Cola og fastfood, legendariske tider.

Dette bringer mig frem til i dag hvor jeg på ingen måde har det på samme måde, CM/FM interessen er blevet mangedoblet de sidste 4-5 år og FMfreaks og FMdanmark har helt uvirkeligt mange brugere, dengang var det mere personligt på diverse forums, det var sådan lidt "alle kendte alle", i dag er det jo umuligt, hvilket gør at der ofte kommer nogle misforståede indlæg og andre udbrud på siddernes forum, jeg personligt kender næsten ingen af dem der nu sidder som crew på diverse sites, dette kan ærge mig lidt, de gode gamle dage var nu de bedste.

Det er nok også dette der har fået Mifez frem til konklusionen at scenen er død. Nu om dage sidder der omkring 20 på #fodbold når der er flest, 25 på #fmfreaks. For bare 3-4 år siden da vi havde de gode tider, sad der op mod 40-50 på begge kanaler. Tonen er nok blevet hård, os garvede folk har ikke haft meget til overs for de nye, hvilket som sådan ikke er så positivt, dette har de kunnet mærke i Norge f.eks. hvor jeg sad på #CMnorge, der var en ret stor kanal for norske CM spillere, men også her blev tonen hård og nye brugere fik ikke en fod til jorden, resultatet blev at kanalen er død i dag, hvilket kan irritere mig, da jeg kendte et par flinke mennesker fra kanalen, som jeg nu har mistet kontakten med.

Om det går sådan for de 2 danske kanaler er ikke til at sige, umiddelbart frygter jeg ikke for #fmfreaks, der sidder en hård kerne som holder fanen højt og det ville ikke overraske mig om nogle af os sad der om 10 år også. #fodbold har jeg min tvivl med, der sker absolut intet og mange har valgt at forlade kanalen pga. de noget kontroversielle regler. Hvilket har ført til hvad man godt kan kalde kold krig mellem NiFo og og flere brugere på FMfreaks.

På #fmfreaks er tonen ofte hård også os brugere imellem, den er meget usaglig til tider, men også hyggelig. Modsat for 5 år siden hvor snakken primært gik på CM/FM, så går den i dag meget mere på alt muligt andet. Der ryger mange svinere gennem luften til folk, jeg selv må indrømme at der decideret er fodboldhold jeg hader pga. der sidder folk på #fmfreaks der holder med dem, ved at andre har det lige sådan, det er bare en del af spillet, det er en naturlig udvikling, som nok kommer af al den tid vi har siddet på Mirc igennem tiden, hvis nogle af jer her tror i har brugt meget tid på CM/FM igennem tiden, så vil jeg vædde på at det er ingenting i forhold til hvad vi har brugt på mirc.

Det sjove er så at selv om vi nu kan sidde og svine hinanden på den ene og anden måde, så har vi allesammen haft æren af at møde hinanden indbyrdes, altså alle har ikke mødt alle, men mange af os har mødte 1 eller flere fra kanalen, og så er tonen lige pludselig ændret, mødte f.eks. Hawkinz for nogle år siden til fest, og vi hyggede os fint og blev fulde osv.

Senest har jeg så mødt Saviola og MoobaS til julefrokost med den danske Newcastle fanklub og jeg vil ikke just beskrive os som uvenner da vi tog hjem, tværtimod var det en superfed dag, på trods af at jeg har haft mine diskussioner med både MoobaS og Saviola igennem tiden.

Men ja scenen er "død" for os hardcore CM/FM gamere, den bliver aldrig den samme igen, vi var en del af noget dengang, det er slut nu og tilbage sidder vi gamle bitre mænd.

Der må gerne kommenteres Smiley

Link til Mifez' artikel kan findes her

http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=articles;group_id=1

Haha, hvor er det fantastisk læsning her 6-7 år efter, det er skrevet. Det er fantastisk, at Sortko og jeg har været anset som "små knægte". Jeg må ærligt talt nu - hvor jeg fylder 24 år om lidt - sige, at jeg tror, vi var ude i en 50/50 deling mellem en "hård medfart" fra alle jer, der gerne ville siges at have "tegnet" scenen, og så at vi rent faktisk ikke gik vildt meget op i, hvad folk tænkte dengang.

@Newcastle: Jeg fik sgu lyst til at kigge forbi IRC, da jeg læste det. Jeg har kun kontakt til KF og Sortko den dag i dag - og så er jeg venner med Sunbao på Facebook. Hold kæft det kunne være sjovt at få liv i den gamle #fmfreaks. Jeg er sikker på, at freakstar og jeg kan svine hinanden som normalt. Jeg tror, at jeg den dag i dag stadig vil kunne nævne 25-40 brugernavne fra dengang. Det er sgu ret fedt at tænke på - alt andet lige er det os, der har tegnet den scene, der er i dag. Altså os, der har haft vores daglige gang på Cmagazine.dk engang (også dengang det var rødt!) Smiley

Well - en besked uden noget egentligt indhold andet end en notits om, at det sgu egentligt var meget sjov dengang.

Jeg glemmer aldrig Totti og hans vredesudbrud + lange nætter på smøger og cola. Kort lunte-manden!  funny
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #174: 21 Jan 2014, 07:53 »

Totti var jo helt brændt af. Og ikke i mindre grad da man så mødte ham IRL.

Men det var tider dengang der var gang i den på IRC!

(PS: Jeg nægter at tro på at C^R er 24 lige om lidt.)
Logged



C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #175: 21 Jan 2014, 14:35 »

Totti var jo helt brændt af. Og ikke i mindre grad da man så mødte ham IRL.

Men det var tider dengang der var gang i den på IRC!

(PS: Jeg nægter at tro på at C^R er 24 lige om lidt.)

@g00n: Den er sgu god nok.. Der er løbet en del vand under broen Wink
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #176: 21 Jan 2014, 21:50 »

IRC har en meget stor andel i at der overhovedet er noget der hedder FmFreaks den dag i dag!
(Jeg hopper med på vognen og nægter at tro på at C^Ronaldo er en dag over 12 år gammel! :-D )

Sjovt at du hiver sådan en gammel tråd op igen. Smiley Der var sq noget mere gang i den dengang!

EDIT: Jeg lavede også en google søgning på mit navn idag bare for at se hvad der kom frem. Og af de lidt sjovere resultater var fra et netspilsreferat lavet af FcEagle inde på FMd og af deltagere i det spil var de sædvanlige såsom NiFO og FcEagle og der var et interview med de forskellige deltagere og man kan seriøst godt læse mellem linjerne at der var en halv krig mellem NiFo og jeg dengang:
"Hvilken human manager vil du helst vinde over og hvorfor – og hvilken human manager vil du nødigt tabe til og hvorfor?
NiFo
Vil helst vinde over Tottenham fordi Saviola er lige lidt for langt fremme med kendskabet til spillerne i spillet - og af samme grund vil jeg helst ikke tabe til ham.

og her er NiFos beskrivelse af mig:
Saviola kender vi lidt for godt - hans kendskab til spillerdatabasen er konkurrenceforvride nde

Det var sq sjovt dengang! Smiley
« Seneste Redigering: 21 Jan 2014, 21:55 af Saviola » Logged

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #177: 01 Feb 2014, 03:53 »

IRC har en meget stor andel i at der overhovedet er noget der hedder FmFreaks den dag i dag!
(Jeg hopper med på vognen og nægter at tro på at C^Ronaldo er en dag over 12 år gammel! :-D )

Sjovt at du hiver sådan en gammel tråd op igen. Smiley Der var sq noget mere gang i den dengang!

EDIT: Jeg lavede også en google søgning på mit navn idag bare for at se hvad der kom frem. Og af de lidt sjovere resultater var fra et netspilsreferat lavet af FcEagle inde på FMd og af deltagere i det spil var de sædvanlige såsom NiFO og FcEagle og der var et interview med de forskellige deltagere og man kan seriøst godt læse mellem linjerne at der var en halv krig mellem NiFo og jeg dengang:
"Hvilken human manager vil du helst vinde over og hvorfor – og hvilken human manager vil du nødigt tabe til og hvorfor?
NiFo
Vil helst vinde over Tottenham fordi Saviola er lige lidt for langt fremme med kendskabet til spillerne i spillet - og af samme grund vil jeg helst ikke tabe til ham.

og her er NiFos beskrivelse af mig:
Saviola kender vi lidt for godt - hans kendskab til spillerdatabasen er konkurrenceforvride nde

Det var sq sjovt dengang! Smiley

Haha, Saviola - du er stadig en 60-årig mand skjult i en 25-årigs krop. I øvrigt nægter jeg simpelthen at tro på, at jeg kan være nogen steder i de referater - i øvrigt kan jeg ikke google det, da der er en eller anden Real Madrid-spiller, der har spammet søgeresultaterne.  Græder

Well, jeg tog fat i tråden, fordi jeg tænkte, det var ret sjovt - hold kæft hvor er IRC mange år siden, men alligevel mindes jeg stadig, hvor fucking sjov en fredag aften, man kunne have derinde. Det var fantastisk - og alene det, at man satte logging til, fordi man aldrig måtte misse noget, viser jo netop, at dét var FM-scenens bedste tid.

Og ja - FmFreaks havde absolut ikke eksisteret, hvis det ikke havde været for IRC og det sammenhold, der trods alt var dengang. Hvordan skulle man ellers have kunne få fat i Acido og rykke ham for, hvornår kodningen var færdig?  funny

I øvrigt mindes jeg også de gode FMD-dage, hvor KF, jeg og et par andre spyttede guides mv. ud i en mængde, der kun kan gøre folk misundelige i dag. Jeg tror aldrig, jeg har arbejdet så hårdt i mit liv. Thank god for cola og IRC.. Opstemt
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #178: 01 Feb 2014, 10:25 »

Haha, Saviola - du er stadig en 60-årig mand skjult i en 25-årigs krop.

Saviola er sgu da en 28-årig mand skjult i en 14-årigs krop Tunge
Logged



C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #179: 01 Feb 2014, 16:15 »

Saviola er sgu da en 28-årig mand skjult i en 14-årigs krop Tunge

Mental tilstand: 60 år.
Fysisk tilstand: 28 år.
Udseende: 14 år.

Det må være sådan, det hænger sammen  Cool
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010