Hola Amigos!
Her er så en lille update fra mig af. Første sæson med Hednesford Town er overstået, og det blev en sæson som overgik alle forventninger.
Sæsonen startede med en at min trænerstab og min spejderstab blev udbygget. Min stab bestod kun af min assisterende manager og en enkelt spejder da jeg overtog managerposten i sædet, men ugen efter jeg havde overtaget chefposten i Hednesford var staben udvidet med 5 nye træner og en talentspejder mere.
Derefter blev jagten på forstærkning sat ind. Mine to spejdere blev sendt ud i det ganske land for at finde folk som kunne forstærke truppen. Og efter nogen ugers arbejde komme de tilbage med mange gode navn.
Hele 10 spillere blev hentet til klubben på spejdernes anbefalinger. Hvor af 5 af spillerne blev hentet på leje. Følgende 10 spillere blev hentet til klubben.
Rene Gilmartin - Målmand - Hentet på en fri transfer i Walsall.
John Miles - Offensiv midtbanespiller/Angriber - Hentet på en fri transfer.
Brad Maylett - Offensiv højrekant - Hentet på en fri transfer i Northwich
Andrew Howell - Forsvarsspiller - Lejet i Hednesfords moderklub Wolves.
Jordan Collins - Forsvarsspiller - Lejet i Aston Villa.
Brendon Moloney - Forsvarsspiller - Lejet i Stoke.
Kevin O'Conner - Central midtbanespiller - Lejet i Hednesfords moderklub Wolves.
Kevin Nicholson - Forsvar - og venstrekantspiller - Hentet på en fri transfer.
Rory Prendergast - Offensiv venstrekant - Hentet på en fri transfer.
Tobias Mikaelsson - Angriber - Lejet i Aston Villa.
Der blev ikke solgt nogen spiller i den periode.
Efter diverse træningskampe, var det tid til at sparke sæsonen 2008/2009 igang. Bestyrelsens forventninger var at klubben skulle lande mit i tabellen, så kravene var store til det nye oprykkede hold.
Men det blev som nævnt i starten af, en sæson over alle forventninger. Den første kamp blev vundet 3-0 over Hucknall og så kørte det bare derfra. Vi skulle første frem til sæsonens 10 kamp før holdet tabte 0-1 til Barrow. Det enkelte nederlag til Barrow rystede dog ikke holdet fuldstændigt, holdet var hurtigt tilbage på vinderkurs, og fortsatte resten af sæsonen med at hive det ene point efter det andet hjem. I alt blev det til 32 sejre, 7 uafgjort og 3 nederlag igennem hele sæsonen, hvilket var lige med at da den sidste kamp var spillet lå Hednesford Town på førstepladsen, og dermed vinder af Blue Square North.

Det blev desværre ikke nogen pokaltriumfer for Hednesford Town i denne sæson, men holdet kan alligevel være stolt af sine præstationer i diverse pokal. I FA Cuppen kom holdet til 2. runde indtil det blev til et exit da holdet tabte 1- 4 til Leyton Orient. I Setanta Shield kom holdet hele vejen til 5. runde før holdet tabte en tæt kamp til Ketting Town 1-2.
I FA Pokal turnering blev det kun til en enklet kamp for Hednesford Town da holdet noget pinligt tabte 1-3 til non league holdet Thatcham.
Men alt i alt en succesrig sæson, nu venter der opstart til Blue Square Premier...