home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 1096 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Brøndby - sidste chance for succes [#25: En blogskrivers farvel]
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby - sidste chance for succes [#25: En blogskrivers farvel]  (Læst 38740 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: Brøndby - sidste chance for succes [#21: Hænderne fulde]
« Svar #210: 11 Feb 2008, 12:16 »

Hvis ikke du skulle have lagt mærke til det, så er denne blog i gang igen

Glæd dig til næste update i aften, hvor jeg kan give svarene på hvordan Brøndby klarer sig i Champions League og give om holdet kan rette op på formen i SAS-ligaen efter en famlende start på efteråret.
« Seneste Redigering: 11 Feb 2008, 12:25 af Dusty78DK » Logged

Thrane
Lilleputspiller
*

« Svar #211: 11 Feb 2008, 18:41 »

Hey Dusty har læst lidt med i din blog. Jeg er også selv igang med et brøndby game og er på 4 sæson(moderat succes, mestre 1. år, også en 3. og 2. plads). Men jeg er stødt på et problem der lidt tager glæden væk. Brøndbys økonomi kører simpelthen ikke rundt uden CL deltagelse, havde blandt andet en sæson med en spillerhandel på plus 85 mil og fik kun et overskud samlet for året på 3 mil. Er der andre der har de samme problemer?

En ting jeg er stødt på er de ekstreme lønninger som trænerne får(30.000-40.000 om ugen), lønninger som er mere passende for trænere i tyskland og de er naturligvis alle på kontrakter til 2012. Kan det tænkes at der er nogen der har fucked op inde på SI-Games eller i brøndby og fået det forviklet så månedslønnen er blevet til ugelønnen?

Sebos
Lilleputspiller
*

« Svar #212: 11 Feb 2008, 18:50 »

Må i den grad sige vores spil ligner hinanden som to dråber vand! Har præcis det samme problem! Jeg køre rundt med et sindsygt underskud! Såå . Youll never walk alone Peace

Tom Køhlert - El Grande Legendos

Dusty78DK
Manager

« Svar #213: 11 Feb 2008, 18:56 »

Hey Dusty har læst lidt med i din blog. Jeg er også selv igang med et brøndby game og er på 4 sæson(moderat succes, mestre 1. år, også en 3. og 2. plads). Men jeg er stødt på et problem der lidt tager glæden væk. Brøndbys økonomi kører simpelthen ikke rundt uden CL deltagelse, havde blandt andet en sæson med en spillerhandel på plus 85 mil og fik kun et overskud samlet for året på 3 mil. Er der andre der har de samme problemer?

En ting jeg er stødt på er de ekstreme lønninger som trænerne får(30.000-40.000 om ugen), lønninger som er mere passende for trænere i tyskland og de er naturligvis alle på kontrakter til 2012. Kan det tænkes at der er nogen der har fucked op inde på SI-Games eller i brøndby og fået det forviklet så månedslønnen er blevet til ugelønnen?

Må i den grad sige vores spil ligner hinanden som to dråber vand! Har præcis det samme problem! Jeg køre rundt med et sindsygt underskud! Såå . Youll never walk alone Peace

Jeg ved ikke rigtigt hvad problemet er, men jeg har bemærket at Brøndby's økonomi er meget skrøbelig. Prøv at holde en meget hård linje hvad angår spillerlønninger. Det giver rimelig gode resultater.  Thumbs Up

Dusty78DK
Manager

« Svar #214: 11 Feb 2008, 19:27 »

Lovende afslutning
November-december 2008

Brøndbys sæsonstart i SAS-ligaen var alt andet end imponerende. Men samtidig med – eller måske på grund af – at holdet stadig er med i Champions League og klarer sig godt, får spillerne mere selvtillid og får lettere ved at vinde. November måned afslutter efterårssæsonen, og Brøndby vinder alle fire kampe. Der er ikke helt styr på spillet, da holdet slår AB med 2-1 efter gæsterne kom foran efter kun 4 minutter. Men ugen efter ser spillet straks bedre ud. FCK kommer på besøg på Brøndby stadion og på trods af at udeholdet er favorit i kampen vinder de blå/gule en 2-1 arbejdssejr, der absolut er fortjent. Efter en 2-0 pligtsejr over Lyngby, rejser holdet til Jylland og slår Viborg 1-0 i en meget vigtig kamp, da de grønne på det tidspunkt er på tredjepladsen og Brøndby er på fjerde. Efteråret ender derfor med at Brøndby på en måned arbejder sig op fra 6. til 3. pladsen i SAS-ligaen – en stærk præstation. FCK er 8 point væk, og selv om Carsten Werge før har betegnet en vinterpauseføring på 8 point som ”sikker”, har jeg et håb om at Brøndby kan finde det flotte spil frem i foråret og måske komme op for at true københavnerne. 

Det begynder at stramme til i Champions League gruppespillet. I 4. spillerunde forsøger Brøndby den umulige opgave at rejse til Sevilla for at møde Christian Poulsen, Kanouté og de andre stjerner og få et godt resultat. Ligesom i første infight med det spanske storhold kæmper drengene det bedste de kan, men alligevel må de se sig slået med 1-2.

I femte og næstsidste spillerunde kan meget afgøres. Brøndby skal møde PSG på Parc Des Princes. Et stadion, der har en stor nostalgisk betydning for danske fodboldtilhængere. De ældste af læserne af denne blog vil vide at Parc Des Princes er det stadion hvor Danmark spillede sin første slutrunde kamp nogen sinde (et 0-1 nederlag til Frankrig ved EM i 1984, det dramatiske højdepunkt var da boldkunstnere Allan Simonsen brækkede benet i en tackling og da en fransk spiller blev vist ud for at nikke Søren Lerby en skalle). Denne CL kamp bliver også værd at huske. PSG kan med en sejr sikre sig kvalifikation til ottendedelsfinalen i Champions League, hvorimod Brøndby med en sejr lige kan klemme sig forbi storholdet og op på 2. pladsen. Derfor bliver kampen intens, men også voldsomt underholdende. Katongo scorer et chockmål efter kun 7 minutter og hele kampen bølger de flotte angreb frem og tilbage mellem de to straffesparksfelter . I denne kamp bliver angriberen Pierre-Alain Frau afgørende. Han scorer hattrick og PSG vinder en meget underholdende kamp 2-3. Det bliver altså ikke i år at et dansk hold skal i ottendedelsfinalen i Champions League, men der er stadig en 3. plads og UEFA Cup at spille om.

Kan man tillade sig at fedte sig frem til et godt resultat? Situationen inden opgøret på Brøndby Stadion mod HSV, er at de to hold har lige mange point, nemlig 4 styk, men at Brøndby ligger på 3. pladsen i kraft af bedre målscore. Så en 0-0 eller 1-1 vil giver Brøndby billetten videre i Europa, mens HSV er tvunget til at vinde. Netop derfor starter det tyske hold kampen med en voldsom offensiv, og Stephan Andersen hiver den ene fantastiske redning frem efter den anden. Men jeg har ikke valgt at spille på nullet. Brøndby spiller med en afdæmpet offensiv, vi ikke er bange for at skabe målchancer, men for det meste lader bolden gøre arbejdet. Efter en første halvleg hvor Brøndby bliver spillet ud af banen, finder holdet en ny gejst og får overtaget i 2. halvleg. Men selvfølgelig kaster HSV alt frem de sidste 10 minutter af kampen. De får også en hel del chancer, men i sidste ende bliver det Morten ”Duncan” Rasmussen, der på et hjørnespark i det 88. minut stiger til vejrs over det stærke tyske forsvar og pander bolden ind i nettet. Brøndby vinder 1-0 og er klar til UEFA-cuppen til foråret.

Brøndby endte med en 3. plads, hvilket er en ganske god præstation og det som de fleste læsere regnede med. Jeg er ganske godt tilfreds med drengene. 7 point er godt klaret, specielt når de to andre nordiske repræsentanter endte med at få henholdsvis 1 og 0 point. Lodtrækningen til UEFA cuppens første knockoutrunde resulterer i at Brøndby skal møde Portsmouth. En ganske ok lodtrækning, hvis I spørger mig. Det engelske hold har imponeret i UEFA-cuppens gruppespil. De stod overfor Atletico Madrid, Lazio, Benfica og FC Midtjylland, og klarede at slutte på en 2. plads. Så selvfølgelig er det et godt hold, men når jeg tænker på de fights jeg har set Brøndby spille mod hold som Glasgow Rangers, PSG og HSV, vil jeg mene vi har en chance.

Status hos Brøndby ved efterårssæsonens afslutning er at resultaterne er endt med at være tæt på det jeg forventede. Det eneste sted jeg ikke er tilfreds er nogle af de rigtig dårlige resultater i SAS-ligaens begyndelse (eksempelvis 0-2 ude mod SønderjyskE, hvilket stadig er bundholdets eneste sejr i sæsonen). Derudover er der sket store ting i truppen efterhånden som sæsonen har udviklet sig. Jeg havde en idé om hvem der skulle spille fast og hvem der skulle sidde på bænken, men nogen har grebet en chance og andre har skuffet.

Lionel Cappone blev indkøbt som førstemålmand, fordi jeg forventede at Stephan Andersen ikke kunne stå distancen ude i Europa. Det viste sig at den tidligere Charlton-målmand klarede kampene i det internationale rampelys meget bedre end franskmanden. Men det er ikke lige så skuffende, som en anden franskmand, Samuel Robail, der skulle have været Mads Jørgensens afløser på højre wing. Spilleren har kun haft 8 kampe på holdet i denne sæson, og det har slet ikke været præstationer der har været værd at skrive om. I stedet har Tobias Mikkelsen – sidste sæsons største skuffelse – gået ind på holdet med en helt anden indstilling, og har stort set spillet alle efterårets kampe.

Djemba-Djemba er nok den spiller på holdet med størst international erfaring. Som camerounsk landsholdsspiller og tidligere på kontrakt i mægtige Manchester United, burde man forvente at spilleren ville kunne motiveres til at yde det bedste i SAS-ligaen og Champions League. Men nej, hans spil har hele efteråret været voldsomt svingende, Gíslason har heller ikke kunnet tage over. I stedet har det været den unge Morten Spelmann der har leveret stærke præstationer på den defensive midtbane. Djemba-Djemba erklærer åbent at han har mistet tilliden til mig som træner, og den attitude kombineret med hans dårlige spil, peger i retning af at han snart forsvinder fra Brøndby Stadion.

Tabet af Martin Ericsson i sommers var stort. Men jeg havde tiltro til at den teknisk stærke Nasredine Kraouche var klar til at tage over. Men her blev jeg skuffet. Han har haft en del skader i løbet af efteråret og hans moral har været voldsomt svingende. Derfor er det kun blevet til 8 kampe i denne sæson indtil nu, men primadonnaen kan ikke klare kun at få de kampe han er klar til og fortjener. På trods af at han er førstevalget i flere vigtige Champions League og SAS-liga kampe, meddeler den algierske landsholdsspiller tidligt i oktober at han vil sælges. Jeg bliver naturligvis rasende, men giver ham lov til at komme på transferlisten og fritager ham fra startpladsen i toppen af diamanten på midtbanen. I stedet skal den unge Dusan Djuric tager over på denne meget vitale plads. Han klarer sig ok, men er stadig ikke kommet helt ind på holdet. Jeg tester også Mike Jensen og Marc Olsen på pladsen, men uden overbevisende resultater. Derfor er der ingen tvivl om at denne plads SKAL forbedres med et indkøb i vinterpausen.

Brodtgaard
Manager

Sv: Brøndby - sidste chance for succes [#22: Lovende afslutning]
« Svar #215: 11 Feb 2008, 19:39 »

Fremragende update...  KIU

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager

« Svar #216: 20 Feb 2008, 11:55 »

Pres på de unge
Januar – februar 2009

Der har været skuffelser og overraskelser i spillertruppen, men der er ingen tvivl om at der er brug for forstærkninger til Brøndby. Så efter talentsspejdernes rejser rundt i Europa og verden i december er jeg parat til at handle

Transfer ud
Der er forskellige grunde til at sælge spillere. Det kan være spillere der har skuffet eller lovende spillere, der tiltrækker sig omverdenens opmærksomhed. Denne vinter er det dog skuffelserne, der er flest af. Der er ikke meget magi over Peter ”Magic” Madsen. Han er suverænt den mest skuffende spiller jeg har haft med at gøre i FM 08 indtil nu. Derfor benytter jeg mig af IFK Göteborgs interesse og sælger angriberen for 1,1 million for at slippe for hans enorme lønning. Eric Djemba-Djemba har ikke tiltro til mig og har spillet skidt i efteråret, så han ryger til Club Real San Luis i Mexico for 12 millioner kroner. Da Stefán Gíslason absolut ikke har vist storform, sælger jeg ham til Aberdeen for 1,8 millioner kroner.

Så der er tale om mange transfers med en negativ forhistorie. Undtagelsen denne vinter er den New Zealandske midtbanespiller Chris James, som jeg hentede på fri transfer lige før første sæson, og som spillede et par kampe. Han har siden sommeren spillet 2. divisions fodbold, men talentet rækker afgjort til mere end det. Derfor giver jeg ham muligheden for at komme videre, da flere norske klubber melder sig på banen. I sidste ende sælger jeg en glad 21-årig spiller til Stabæk for 13 millioner kroner, og alle er glade. Han er en god spiller, men slog aldrig for alvor igennem, og passer ikke ind på holdet.

Transfer ind
Svaghederne på de centrale midtbanepladser skal styrkes. Derfor henter jeg to stortalenter og FM favoritter – Nik Besagno (6,5 millioner kr.) og Sherman Cárdenas (7 millioner kr.) til klubben. De to spillere er både fremtidssikring og spillere, der kan konkurrere med de andre unge talentfulde spillere i truppen. Derudover har jeg bemærket at Brøndby har store problemer med at sparke bolden i kassen når Morten ”Duncan” Rasmussen og Chris Katongo ikke spiller sammen. Af 59 mål scoret i alle turneringer indtil nu i sæsonen, har det skarpe angrebspar til sammen scoret 38. Så oppe foran skal der oprustes. Jeg starter med en af mine favoritangribere i FM, nemlig George Mourad der kommer til klubben på en Bosman aftale, og så ligger jeg 3 millioner kroner for den tjekkiske U21 landsholdsangriber Tomas Micola. På målmandssiden henter jeg to lovende, norske spillere, nemlig Iven Austbø og Robin Vikskjold.

Jeg vil mene at mine indkøb er en kraftig oprustning før kampen om medaljer i foråret. Jeg vil forsøge at gå efter guldet, men sølv vil jeg også være tilfreds med – hvis jeg vinder pokalen også. Der er kvartfinale mod Brøndbys drillepind FC Nordsjælland 8. marts, og det giver os mulighed for at hævne nederlaget i pokalsemifinalen i sidste sæson.

Ud over de almindelige køb og salg siger Brøndby også farvel til et par legender. Thomas Rytter har kontraktudløb og er – hvis det overhovedet er muligt – en dårligere spillere end da jeg ankom til klubben. Så han forlader klubben for at begive sig ud på det usikre fri transfer marked. Derudover er det også blevet tid til at sige farvel til forsvarslegenden Per Nielsen, der har været i klubben siden 1978. Hans kontrakt udløber til sommer, men hans præstationer dette efterår har ikke været gode nok. Den 35-årige er sandsynligvis snart klar til pension, men han vil altid blive husket blandt klubbens fans. Også for gode præstationer.

I UEFA Cup’ens 1. knockoutrunde rejser de danske mestre til sydengland for at møde Portsmouth. Vi er klare favoritter i kampen, men har svært ved at finde fodfæste på den hvide vinterbane. Hjemmeholdet spiller frisk til og er allerede foran med 3-0 efter 34 minutter. Ikke kun fordi de spiller godt, men også fordi de er heldige i afslutningerne. I pausen skælder jeg voldsomt ud og det tager spillerne til sig. Den unge offensive midtbanemand Djuric sparker Brøndby ind i kampen med en reducering på et smukt langskud. Det giver selvtilliden til at gå op og kæmpe for det. På en stærk slutspurt lykkes det Brøndby at hive 3-3 hjem, et godt resultat efter en katastrofal 1. halvleg.

Før returkampen på Brøndby Stadion er jeg rimelig fortrøstningsfuld. Holdet burde have lært lektien og være klar til kamp. Men noget går helt galt. Gæsterne finder det hurtige kontraspil fra første kamp frem, og det er et uhyggeligt dejavu, da der står 0-3 på tavlen efter første halvleg. Krisestemning i Brøndbys omklædningsrum. 2. halvleg starter dog med et smukt solomål af Katongo, og troen på endnu et comeback er tilbage. Men desværre taber Brøndby 3-4 på hjemmebane. Det europæiske eventyr er slut. Ikke fordi vi blev spillet ud af banen, men fordi vi mødte et hold med stor rutine. De unge spillere var under stort forventningspres og havde svært ved at håndtere det. Den gode nyhed er at nu kan vi koncentrere os 100% om pokalen og mesterskabet.

Jonasmax
Lilleputspiller
*

Sv: Brøndby - sidste chance for succes [#23: Pres på de unge]
« Svar #217: 20 Feb 2008, 11:56 »

høj Klasse !

Brodtgaard
Manager

« Svar #218: 20 Feb 2008, 11:59 »

Spændende handler Dusty - ærgeligt med uefa-exit'en Skuffet

Og stadig en klasseblog Thumbs Up

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #219: 20 Feb 2008, 13:31 »

Flot blog, helt klart Wink Bare synd PN ikke får lov til at slutte karrieren i Brøndby Skuffet

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Zone 43
Manager

« Svar #220: 20 Feb 2008, 14:29 »

Ærgeligt med UEFA'en.. Lækre handler Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Dusty78DK
Manager

« Svar #221: 21 Feb 2008, 11:39 »

Regnskabets time
Foråret 2009

Frosten slipper de danske græsplæner, det er tid til bold igen. Men inden SAS-ligaen går ind i sin afgørende fase skal Brøndby spille mod FC Nordsjælland i pokalturneringens kvartfinale. FCN har givet os god modstand i ligaen og sidste år forhindrede de en pokal drømme-finale mod FCK. Efter holdets kollaps i UEFA Cup’en er jeg nervøs for om holdet kan hævne sidste sæsons nederlag. Holdets to væsentligste pladser – central midtbane – besættes nu af den 19-årige Cardenas og 20-årige Besagno. Det gav problemer mod Portsmouth, men mod FCN finder holdet endelig melodien. Brøndby spiller nordsjællænderne ud af banen og vinder fortjent 4-2. Cardenas får scoret sit første mål og Besagno styrer begivenhederne på den defensive midtbane. Et godt varsel for guldkampen

Drengene ender med at gå hele vejen i pokalen. En mandfolkeindsats i semifinalen slår FCK ud med 0-0 ude og 3-1 hjemme, inden FC Midtjylland er modstanderne i finalen i Parken. Vi har haft store problemer med ulvene i tidligere kampe, men til finalen er de overraskende tamme denne solbeskinnede eftermiddag. Katongo får lov til at have legestue og scorer to kasser indenfor de første 25 minutter. Hans driblestærke arbejde i angrebet tager fuldstændig fusen på modstanderne den ene gang efter den anden. I slutningen af kampen presser ulvene selvfølgelig på for at få reduceret. I stedet bliver indskiftede David Williams dagens helt i skysovs og sparker bolden i kassen til 3-0. Brøndby vinder den danske pokalturnering, Katongo bliver fortjent MOM og nu gælder det ”The Double”  Thumbs Up

I SAS-ligaen er det for alvor blevet tid til at det endelige slag mellem hovedstadens to største klubber. Missionen for Brøndby er klar. Med 8 point mellem de blå/gule og FCK øverst i tabellen da første kamp fløjtes i gang, er missionen klar. Brøndby skal vinde alt, og det starter godt. Vi vinder bl.a. 4-0 over SønderjydskE, men må nøjes med 0-0 mod Randers ude og 1-1 mod AaB hjemme. Vores spil er ikke prangende og ikke imponerende. Måske fordi ”Duncan” er blevet langtidsskadet og George Mourad ikke er faldet helt til på holdet. Før sæsonens sidste ”New Firm” i Parken 18. maj er FCK 3 point foran og har spillet to kampe færre end os. Dvs. at de potentielt er 9 point foran. Drømmen om at genvinde gulvet er nok mere fantasi end realitet, men drengene VIL. De spiller en af sæsonens bedste kampe, da de med fight, stærk teknik og smukke mål vinder 2-1 i Parken, virker guldambitionerne realistiske.

Men guldet er ude af vores hænder. Hvis vi skulle vinde, krævede det at FCK gik ned, men det gjorde de ikke. Så allerede i tredjesidste spillerunde kan løverne krone sig som dansk mester. Brøndby må nøjes med sølvet, hvilket naturligvis er bittert, men fortjent set over hele sæsonen. Brøndby er i gang med en omfattende opbygning, og det koster.

Brodtgaard
Manager

Sv: Brøndby - sidste chance for succes [#24: Regnskabets time]
« Svar #222: 21 Feb 2008, 11:48 »

Tillykke med pokalen, og lidt ærgeligt at du ikke også snupper mesterskabet.
Men det kommer næste år Smiley

Endnu en fremragende update Thumbs Up

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #223: 21 Feb 2008, 12:12 »

Klasseupdate! Nu venter the Double så bare et år Wink

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Zone 43
Manager

« Svar #224: 21 Feb 2008, 14:18 »

Øv bøv.. Ærgeligt, at det ikke blev til mere end pokalen, men det ændres næste sæson Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010