Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
06 Nov 2024, 11:45
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere:
23448
0 Brugere, 1084 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
centuryregaliablr
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
Brøndby - sidste chance for succes [#25: En blogskrivers farvel]
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
12
13
[
14
]
15
16
Forfatter
Emne: Brøndby - sidste chance for succes [#25: En blogskrivers farvel] (Læst 38741 gange)
Brøndby 1964
Førsteholdsspiller
Sv: Brøndby - sidste chance for succes [#18: Rangers får en lærestreg]
«
Svar #195:
21 Jan 2008, 15:14 »
godt.. nu er du næsten i CL
Dusty78DK
Manager
«
Svar #196:
21 Jan 2008, 17:20 »
Rangers ude – Brøndby inde!
27. august 2008
Champions League, 3. kvalifikationsrunde, 2. kamp
Glasgow Rangers – Brøndby IF
Der er helt sikkert fest i det meste af Danmark efter i aften. Danmark har for andet år i træk fået et hold med i Champions Leagues gruppespil. En fantastisk præstation af et hold, der blev dømt helt ude af dansk topfodbold for et når siden. Nu sprudler holdet og ser ud til at være 100% klar til at bide skeer med de store.
Men der skulle drama til. Allerede efter ti minutter scorer skotterne, og jeg begynder at sidde og frygte at Brøndby vil blive ramt af den danske forbandelse i europæisk fodbold. Glasgow Rangers har også massiv kontrol over kampen de første tyve minutter, men langsomt arbejder vi os ind i kampen, og det afgørende øjeblik må være scoringen til 2-1 i 1. halvlegs overtid, der sender skotterne ned i omklædningsrummet med en ærgerlig smag i munden og med kravet om at skulle score 4 mål i 2. halvleg for at gå videre. Godt nok spiller jeg med et ungt forsvar, men så svage er vi ikke. Vi holder skansen med et pænt 3-3 resultat i en underholdende kamp, og så er der fest hele vejen hjem i flyet.
Tømmermændene efter sejren har knapt lagt sig før grupperne til årets Champions League udtrækkes. Brøndby er placeret i 4. seedningslag, og efter lidt neglebideri bliver resultatet at vestegnens bedste hold skal forsvare de danske farver i gruppe G med
Sevilla, HSV og Paris SG
. Absolut ikke den sværeste lodtrækning vi kunne få – se eksempelvis gruppe D og E – men heller ikke en let opgave.
Jeg ser gruppen på den måde at Sevilla simpelthen er for stærk for os. Jeg har ingen ambitioner om at tage point fra dem. Selv om HSV og PSG er gode hold, vil jeg dog påstå at de er bedre hold for Brøndby at spille imod. Paris SG har haft en meget svingende form i den franske liga de sidste par år, og det er længe siden de virkelig har været med fremme europæisk. Så de burde være til at tale med. HSV er selvfølgelig en af de store i Tyskland, men de er ikke så store som eksempelvis Bayern München. Det er også ved at være et stykke tid siden det nordtyske hold fejrede store triumfer i Europa, og jeg tror måske det hårdtarbejdende Brøndbyhold vil kunne overraske dem.
Kald mig overdrevent ambitiøs, men jeg tror på at Brøndby kan opnå en tredjeplads, og dermed UEFA Cup bold til foråret. Det kræver at vi slår PSG og tager point fra HSV, men jeg vil mene det er realistisk. Men kun hvis vi kan spille lige så godt som mod Glasgow Rangers.
Første kamp i gruppespillet for de danske mestre er mod Paris SG på et sikkert udsolgt Brøndby stadion. En startkamp jeg er meget tilfreds med, da jeg vurderer den franske klub til at være den svageste af vores modstanderne. En sejr over dem vil give os gode kort på hånden til en god placering.
Alt i alt ser det ud til at blive et spændende efterår for dansk klubfodbold. Men set fra et skandinavisk synspunkt er det også fedt at både de svenske, norske og danske mestre er med i Champions Leagues gruppespil. Nu må vi bare se hvem der klarer sig bedst.
Zone 43
Manager
«
Svar #197:
21 Jan 2008, 17:26 »
HELL MOTHERFUCKING YEAH! Sådan skal det sgu gøres..
Det må siges, at være den 'nemmeste' gruppe du er havnet i, selvom den langt fra er nem.. 6-7 point hjemme må være nok til at gå videre
Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
- Daniel Agger.
BenMusalho
Gæst
«
Svar #198:
21 Jan 2008, 17:28 »
Flot resultat!!!!!
EDIT: indlæg nummer 200!!
Brøndby 1964
Førsteholdsspiller
Sv: Brøndby - sidste chance for succes [#19: Brøndby i CL !!!!]
«
Svar #199:
21 Jan 2008, 17:33 »
flot af Tobias Mikkelsen 3 mål mod Rangers
Dusty78DK
Manager
«
Svar #200:
21 Jan 2008, 21:03 »
Citat af: Zone 43 21 Jan 2008, 17:26
HELL MOTHERFUCKING YEAH! Sådan skal det sgu gøres..
Det må siges, at være den 'nemmeste' gruppe du er havnet i, selvom den langt fra er nem.. 6-7 point hjemme må være nok til at gå videre
Jeg er enig med dig i at 6-7 point burde være muligt for mig. PSG burde jeg kunne besejre hjemme og måske også ude. HSV burde jeg få uafgjort med på hjemmebane. Men det kræver selvfølgelig at holdet spiller bedre end mod de litauiske mestre, for det var simpelthen for ringe.
Citat af: Brøndby 1964 21 Jan 2008, 17:33
flot af Tobias Mikkelsen 3 mål mod Rangers
Jep, den mand er simpelthen sæsonens overraskelse indtil nu. I sidste sæson kunne han ikke klare noget som helst i suppeligaen, og midt i efteråret smed jeg ham ned på 2. holdet. I denne sæson indkøbte jeg så Samuel Robail som direkte erstatning for Mads Jørgensen, men han er indtil videre faldet igennem og Brøndby-fansene siger han er et dårligt køb. Mikkelsen skulle have været udskifter for franskmanden, men han er i stedet blevet mit sikreste valg. Godt at de danske spillere kan være med til at sikre international succes
«
Seneste Redigering: 21 Jan 2008, 21:12 af Dusty78DK
»
NiielsenxD
Førsteholdsspiller
«
Svar #201:
21 Jan 2008, 21:14 »
kunne være fedt hvis du slog sevilla
- manchester
united
-
forever i'll be a
red devil
.
Zulue
Manager
«
Svar #202:
21 Jan 2008, 21:16 »
omg du trak en heldig gruppe der, min ven.
held og lykke (:
NiielsenxD
Førsteholdsspiller
«
Svar #203:
21 Jan 2008, 21:18 »
hvis du slår dem alle, så du sygo ! xD
- manchester
united
-
forever i'll be a
red devil
.
AMRDK
Gæst
«
Svar #204:
21 Jan 2008, 21:51 »
Spænende gruppe må man sige
-LFC-
Manager
«
Svar #205:
07 Feb 2008, 12:42 »
Uuupdate?
Dusty78DK
Manager
«
Svar #206:
08 Feb 2008, 21:58 »
De sidste transfers
30. august 2008
I denne sæsons opstart har jeg ikke lagt skjul på, at der er et alvorligt generationsskifte i gang. Ikke kun set i forhold til at de gamle skal ud og de nye ind. Flere at de spillere, der var på holdet før jeg kom til klubben, og som var indkøbt til at spille en anden slags fodbold, ryger også ud. Her lige inden transfervinduet lukker, bliver det den svenske landsholdsspiller Samuel Holmén, der forlader klubben. Han rejser til Newcastle for en pris på 5,5 millioner kroner. Det er ikke fordi svenskeren er en dårlig spiller, jeg ved bare ikke helt hvor han passer ind på mit hold. Hans evner til at tackle er for svage til at spille defensiv midtbane og jeg har testet ham på toppen af diamanten, men han præsterede ikke synderligt godt. Derfor er det bedre for ham at komme videre.
En anden transfernyhed er at Peter ”Magic” Madsen er røget helt ud i kulden. I sidste sæson var han på banen i 24 kampe og fik kun scoret 6 kasser. Så man kan ikke påstå at han ikke har haft chancen for at slå igennem. Han får en urimelig høj løn i betragtning af hvor lidt målfarlig han er, så derfor røg han på salgslisten midt i august. Kort inden transfervinduet lukker, udsender jeg et tilbud til forskellige klubber på 5,5 millioner kroner på spilleren, men ingen bider på. Esbjerg er interesseret, men har ikke lønramme til at købe ham. Så derfor må Magic ned i 2. division og spille lidt hyggebold med reserverne. Jeg vil se om ikke jeg kan komme af med ham til vinter, for han er ikke i nærheden af at være stærk nok til europæisk og dansk topbold.
Er det klogt af mig at forsøge at sælge Peter Madsen?
Rossonero
Gæst
Sv: Brøndby - sidste chance for succes [#20: De sidste transfers]
«
Svar #207:
08 Feb 2008, 22:03 »
Ikke fordi jeg er utilfreds (ikke det mindste), men er der en Forest-blog på vej, eller hvordan ligger landet? I øvrigt en klasse opdatering fra dig (igen, igen). Dejligt og overskueligt at finde rundt i, hvilket er et stort plus i min notesblok. Mht. Peter Madsen ligner han jo en habil reserve ud fra hans stats, men hvis han ikke klarer det godt, skal han da følges ud!
Dusty78DK
Manager
«
Svar #208:
08 Feb 2008, 22:21 »
Citat af: Rossonero 08 Feb 2008, 22:03
Ikke fordi jeg er utilfreds (ikke det mindste), men er der en Forest-blog på vej, eller hvordan ligger landet? I øvrigt en klasse opdatering fra dig (igen, igen). Dejligt og overskueligt at finde rundt i, hvilket er et stort plus i min notesblok. Mht. Peter Madsen ligner han jo en habil reserve ud fra hans stats, men hvis han ikke klarer det godt, skal han da følges ud!
Leger med idéen om en Forest-blog. Men vil lige tage denne sæson først, for at se hvor langt Brøndby kan gå i CL
Dusty78DK
Manager
«
Svar #209:
09 Feb 2008, 11:57 »
Hænderne fulde
September og oktober 2008
Det ville ikke være helt løgn at sige at Brøndby har hænderne fulde i dette efterår. Champions League, pokalen og en hårdt konkurrence i SAS-ligaen kræver en del af spillernes fysik og evner. Nu skal spillerne bevise at de virkelig har det der skal til på højeste niveau.
Første trin er forberedelsen til Champions League gruppespillet. De 25 spillere, der for alvor skal vise Danmarks evner indenfor international klubfodbold i denne sæson er:
Målmænd:
Stephan Andersen
Lionel Cappone
Forsvar:
Mikkel Bischoff
Christian Gyan
Pat Kanyuka
Alessandro Pistone
Maxime Josse
Martin Olssson
Petr Lukas
Morten Rasmussen
Midtbane:
Martin Spelmann
Stefán Gíslason
Chris James
Eric Djemba Djemba
Robbie Foy
Tobias Mikkelsen
Samuel Robail
Thomas Rasmussen
Kasper Lorentzen
Nasredine Kraouche
Dusan Djuric
Angribere:
David Williams
Chris Katongo
Cris Makiese
Morten Rasmussen
Som den kvikke læser bemærker er bade Per Nielsen og Peter Madsen helt på vej ud af Brøndbys hold. Jeg tager skridtet helt ud og satser på det nye og internationale Brøndbyhold.
Det er en gammel tommelfingerregel at det koster i SAS-ligaen at spille med i Europa. Også i denne sæson. Brøndby har store problemer med at holde forsvaret tæt og det kniber også med at sparke målene ind i den anden ende.
Første kamp i september er mod oprykkerne fra
SynderjydskE
, der ikke har fået et eneste point indtil da. Men på Haderslev Stadion vågner holdet og de slår mestrene med
2-0
i en kamp hvor de gulblusede stort set ikke producerer en eneste målchance. Jeg forlader stadion med røde ører og hele vejen hjem i bussen til vestegnen står den på alvorlige gloser til spillerne.
Hjemmebanenederlag til både OB og EFB
understreger problemerne med at stå distancen mod de bedre hold i Superligaen. I udekampen mod
FC Nordjylland
kommer vi tilbage efter et tidligt 0-1 mål og Katongo sikrer os en føring med et hattrick. Alligevel må vi nøjes med
4-4
. Jeg river mig i håret over den manglende effektivitet i både forsvar og angreb.
Vores pokalkamp hjemme på Brøndby-stadion mod
Brønshøj
er kulminationen på de pinlige resultater. I 70 minutter holder lilleputholdet de danske mestre effektivt fra at score ved hjælp af en stærk, solid defensiv. Det hemmelige våben er rå muskelstyrke. Derfor må jeg føle mig heldig over at vinde
2-0
, det ene af målene er et selvmål. Jeg må notere mig at holdets største svaghed er manglende muskelstyrke foran. Kun Morten Duncan kan sætte sig igennem, og selv ikke han kan spille alle sæsonens kampe.
Jagten på en ekstra angriber med en solid fysik er gået ind, og i løbet af september/oktober får jeg forhandlet mig frem til nye Bosman spillere: Den spændende svenske angriber George Mourad, forsvarsklippen Jarno Heinikangas og de to målmandstalenter Iven Austbø & Robin Viksskjold.
SAS-LIGAEN EFTER 13 RUNDER
Champions League – det forjættede land. Den turnering alle fodboldspillere i Europa ønsker at deltage i. Brøndby er den danske repræsentant i en sæson med tre skandinaviske hold i gruppespillet.
I første kamp danner Brøndby stadion rammen og mødet mellem det (tidligere) franske storhold Paris SG og de danske mestre. Der er lagt op til en fest, da Katongo på egen hånd skaber et smukt kontramål. Efter kun 4 minutter forsvarer Brøndby sig flot på et PSG-hjørnespark, og den afrikanske angriber løber fra alt og alle inden han udplacerer målmanden. Men resten af kampen har Brøndby svært ved at følge med det franske hold, og det er fortjent at kampen ender 1-1. Lidt af en skuffelse, da jeg havde regnet med at PSG var gruppens svageste hold.
Anden kamp er en tur til Tyskland. Ikke efter øl, men til Nordbank Arena i Hamborg for at møde HSV. Trods svigtende resultater i den hjemlige liga og en måske lidt skuffende indsats i den første kamp, spiller Brøndby en ualmindelig smuk kamp. HSV presser os i bund og har rimelig god kontrol. Men deres offensiv er utroligt ufarlig. Holdet har stort set kun skud langt udefra, hvilket Stephan Andersen ikke har svært ved at ordne. Brøndby har til gengæld godt styr på kontraspillet, og en solid arbejdsindsats sikrer en overraskende 2-1 sejr til ”Die Dumme Dänen”. En usædvanlig smuk aften for dansk fodbold.
Det spanske storhold er gæster på Brøndby stadion i tredje spillerunde. Det er en tæt kamp, hvor Brøndby-spillerne giver alt hvad de har i sig. Ingen er for gode til at kaste sig ned i taklingerne. Det er dog ikke helt nok. Sevilla har klart fest målchancer men må helt frem til det 82 minut inden de scorer sejersmålet. Absolut fortjent, men meget irriterende da vi var meget tæt på at kæmpe en fin 0-0 hjem.
CHAMPIONS LEAGUE GRUPPE G EFTER 3 SPILLERUNDER
Sider:
1
...
12
13
[
14
]
15
16
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »