home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1159 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Folketingsvalg
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem vil du stemme på til et evt. valg?
A: Socialdemokratiet
- 37 (17,9%)
B: Det Radikale Venstre
- 9 (4,3%)
C: Det Konservative Folkeparti
- 30 (14,5%)
F: SF
- 32 (15,5%)
K: Kristensdemokratern e
- 2 (1%)
O: Dansk Folkeparti
- 21 (10,1%)
V: Venstre
- 37 (17,9%)
Y: Ny Alliance
- 17 (8,2%)
Ø: Enhedslisten
- 9 (4,3%)
Blankt
- 13 (6,3%)
Antal Stemmer: 207

Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 38 Udprint
Forfatter Emne: Folketingsvalg  (Læst 74065 gange)
JosepGuardiola
Gæst

Sv: Folketingsvalg
« Svar #420: 13 Nov 2007, 19:12 »

2 ting:  1: Den borgerlige regering har modsat den anden fløj ikke i sinde at bruge penge man ikke har. derfor har nedskæringer/ effektivisering været en nødvendighed, da vi jo også har en gæld bl.a. takket været Nyrup regeringen, som har skullet betales af.

2: Nu ved jeg ikke hvilket amt/ kommune du befinder dig i, men jo også borgmestrene der adminstrer hvad pengene skal gå til.. F.eks. Har Socialdemokrat Nicolai Wammen i Århus, prioteret en ny bustunnel, og det er klart så tager man jo penge fra f.eks. børnehaver...

Og i de seneste 6 år har vi virkelig gjort det godt og tjent penge, derfor kan der også være penge på vej til dig.

Men forudsætningen for det er jo at man først tjener pengene..

Ingen kunst at dele ud af dele ud af velfærd, kunsten er at skabe noget man kan dele ud af..

Lad nu være med at skabe sådan en sort sky over Socialdemokraterne, mens du får VKO-regeringen til at være så fejlfri - det er de bestemt ikke. At Socialdemokraterne vil bruge penge, vi ikke har, har i lang tid været en misforstået Venstre fortolkning. :-) Socialdemokraterne vil fordele goderne anderledes, således at der kan gå penge til deres tema; Velfærd.

Børn og unge er uden tvivl nogle, der lider ekstremt meget, fordi der har gået penge til mange andre steder. Dette kan der ikke herske tvivl om, det er blot at kigge sig omkring i lokalsamfundet, hvor der efterhånden er alt for få lærer i forhold til elever i hver klasse. Blot for at tage et eksempel. :-)

Red love
Gæst

« Svar #421: 13 Nov 2007, 19:14 »

Eller man kan vælge at bruge pengene anderledes.

Ligesom da Venstre kom til og lukkede alle udvalg/projekter ang. psykisk syge, misbrugere osv.

Man mente åbenbart at de penge havde det bedre, når borgerne kunne bruge dem på fladskærme osv.  
altså lige det der sætter du meget hård op, regeringen lavede en stor oprydning de kom til, og de ting hvor de ikke mente pengene blev brugt godt nok, ja da omprioterede de..

Men jo ikke fordi Regeringen bare ´siger fuck alle de svage, og psykisk syge, vi skal bare have nogle flere fladskærme.. Jo fuldstændig urimeligt billede at vise, blot fordi de modsat den anden fløj fører ansvarlig politik..

Chris
Gæst

« Svar #422: 13 Nov 2007, 19:15 »

Ud med Fogh og ind med en ko, den kan være ligeså go'!

Red love
Gæst

« Svar #423: 13 Nov 2007, 19:18 »

Lad nu være med at skabe sådan en sort sky over Socialdemokraterne, mens du får VKO-regeringen til at være så fejlfri - det er de bestemt ikke. At Socialdemokraterne vil bruge penge, vi ikke har, har i lang tid været en misforstået Venstre fortolkning. :-) Socialdemokraterne vil fordele goderne anderledes, således at der kan gå penge til deres tema; Velfærd.

Børn og unge er uden tvivl nogle, der lider ekstremt meget, fordi der har gået penge til mange andre steder. Dette kan der ikke herske tvivl om, det er blot at kigge sig omkring i lokalsamfundet, hvor der efterhånden er alt for få lærer i forhold til elever i hver klasse. Blot for at tage et eksempel. :-)
jo men det er jo pudsigt, ved sidste valg svinede socialdemokraterne regeringen fordi der var så mange arbejdsløse.. Nu er der den laveste arbejdsløshed i 30 år, og ja vi har mange penge..

Men spørg jer selv, hvorfor har vi så mange penge?

Jo nemt nok, efter de borgerlige i 6 år har slidt, og virkelig ført økonomisk fornuftig politik.  Ja så siger venstrefløjen," vi er rige, så lad os nu bruge penge"

Og Socialdemokraternes kampange Velfærd eller skatelettelser, er total misforstået...

At lette skatten på arbejde, er jo selve forudsætningen for vores velfærd..

Red love
Gæst

« Svar #424: 13 Nov 2007, 19:19 »

Nu skal du passe på du ikke overstråler Endhedslisten i at komme med gode argumenter Wink

Chris
Gæst

« Svar #425: 13 Nov 2007, 19:20 »

Nu skal du passe på du ikke overstråler Endhedslistens i at komme med gode argumenter Wink

Hvem snakker om argumenter? Det var såmen bare en slagsang jeg lige skrev.

Red love
Gæst

« Svar #426: 13 Nov 2007, 19:21 »

Hvem snakker om argumenter? Det var såmen bare en slagsang jeg lige skrev.
fantastisk.. virkelig højt niveau..

KF
Landsholdsspiller

« Svar #427: 13 Nov 2007, 19:22 »

jo men det er jo pudsigt, ved sidste valg svinede socialdemokraterne regeringen fordi der var så mange arbejdsløse.. Nu er der den laveste arbejdsløshed i 30 år, og ja vi har mange penge..

Men spørg jer selv, hvorfor har vi så mange penge?

Jo nemt nok, efter de borgerlige i 6 år har slidt, og virkelig ført økonomisk fornuftig politik.  Ja så siger venstrefløjen," vi er rige, så lad os nu bruge penge"

Og Socialdemokraternes kampange Velfærd eller skatelettelser, er total misforstået...

Hvor står der, at vores lave arbejdsløshed skyldes en fornuftig økonomisk politik? Hvordan kan du dokumentere det? Flere økonomer spekulerer i, og påstår endda at vores højkonjunktur i lige så høj grad skyldes øvrige Europæiske landes højkonjunktur, og at vi havde gennemgået denne udvikling ligegyldigt, hvilken regeringen, vi havde haft. Stof til eftertanke, ikk'...

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Chris
Gæst

« Svar #428: 13 Nov 2007, 19:23 »

Nogenlunde på højde med Fogh's niveau, ja.

N17
Manager

« Svar #429: 13 Nov 2007, 19:23 »

Nu kan jeg se, at du efterhånden er kommet lidt ind i et skydetelt, men må sige, at du forsvare dig ok!

Man snakker i, og å, så meget om, at man har flere milliarder i statskassen, så må det være en mulighed at man den vej kan give lidt penge til børne/unge området. For der er INGEN tvivl om, at det virkelig trænger efterhånden. Vi har nu - hvor jeg er - inden for det sidste års tid haft 2 der er gået ned med stress pga. det øgede pres. For forventningerne er bestemt ikke dalet i takt med nedskæringerne. Nej man opjustere forventninger, og nedskære i budgetterne. Det hænger bare ikke sammen!

Med til dette hører jo så, at man igen næste år har varslet nedskæringer på børne/unge området! Mon det gør det hele nemmere?

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #430: 13 Nov 2007, 19:23 »

Velfærd er langt mere end det. Blot fordi man ikke sætter skatten ned, kan man sagtens få et velfungerende velfærd. Faktisk er jeg af den overbevisning om, at man ikke både kan få gjort noget alvorligt ved velfærdet og samtidigt få skattelettelser. Man kan sagtens få penge til velfærd på andre måder; det gælder blot om at fordele goderne ordentligt.

Edit: For god ordens skyld, må jeg dog rose dit utroligt høje niveau - det er ikke hver dag man ser det, når der er så mange mod en Wink

Derudover må jeg bede dig, Chris, om at stramme en anelse op.

Badefar
Manager

« Svar #431: 13 Nov 2007, 19:23 »

¨Gyser jeg må indrømme at jeg har både Champagne og Kleenex klar.

Forza de Blå for så vil Erhvervslivet ej forgå.

Chris
Gæst

« Svar #432: 13 Nov 2007, 19:27 »

Derudover må jeg bede dig, Chris, om at stramme en anelse op.

Hvorfor?

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #433: 13 Nov 2007, 19:29 »

Hvorfor?

Selvom dit indslag var lettere komisk, så var det en anelse malplaceret. :-)

cube
Manager

« Svar #434: 13 Nov 2007, 19:29 »

Fantastisk så godt det går for SF og jeg er da også glad for, at se en bred tilslutning til dem herinde. Er dog lidt overrasket over så få der ville stemme på Radikale - synes de har virket rigtig fornuftige og Vestager er en fornuftig frontfigur.

Nu håber jeg sgu' bare at det vipper over til Thornings fordel.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 38 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010