home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1111 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvordan tror du på Gud?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hvordan tror du på Gud?  (Læst 3360 gange)
Borelli BB
Landsholdsspiller

Hvordan tror du på Gud?
« : 30 Jan 2006, 16:22 »

Jeg ved at dette er et meget stort emne, og at det bestemt ikke er sådan lige at gå til, men jeg vil prøve.

Hvordan tror du på Gud?

Personligt er jeg vist lidt af en æteist, men jeg respekterer fuldt ud folk, som tror på at der er en Gud, om han så hedder Allah, Gud eller noget helt tredje.
Jeg tror tilgengæld på at der er noget mellem himmel og jord, men hvad kan jeg simpelthen ikke forklarer.

Debatter løs..!

Thore
Manager

Sv: Hvordan tror du på Gud?
« Svar #1: 30 Jan 2006, 16:33 »

Jeg er ikke specielt religiøs, men jeg tror på en god gud, og at man kommer et dejligt sted hen når man dør.
Men det vidst mere et håb, end en tro  Wink

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2: 30 Jan 2006, 16:57 »

Jamen så kan jeg da godt melde ud at jeg tror på Gud, og noget af det der står i biblen. Det skal dog siges at jeg tager lidt let på noget af det, man kan jo ikke følge det hele til punkt og prikke Opstemt

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

MeeLo
Gæst

« Svar #3: 30 Jan 2006, 19:27 »

Ekko Hawk1nZ

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #4: 30 Jan 2006, 19:43 »

'Hvordan tror du på Gud?' Huh Inden man svarer på det spørgsmål må man vist først spørge: Tror du på Gud?

Det gør jeg personligt ikke. Jeg tror at vi er døde og borte når vi dør. Så grib dagen og lev livet! Wink

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Niels
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 30 Jan 2006, 19:52 »

Min far var præst i folkekirken, så jeg tror - miljøbetinget - på den der udgave af Gud, der minder meget om Grundtvig! Men tro er en underlig størrelse. For det moderne menneske er det svært at acceptere, at man i denne specielle disciplin faktisk IKKE skal vide, men netop tro. Og det har Kierkegaard skrevet en masse fedt om (især hvis man får det doceret i de der bøger, hvor han blir "oversat" til dansk  Smiley).

Borelli BB
Landsholdsspiller

« Svar #6: 30 Jan 2006, 22:33 »

'Hvordan tror du på Gud?' Huh Inden man svarer på det spørgsmål må man vist først spørge: Tror du på Gud?

Det gør jeg personligt ikke. Jeg tror at vi er døde og borte når vi dør. Så grib dagen og lev livet! Wink

Du skal da også få ført alle emner hen på "Døde Poeters Klub".   Wink

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #7: 31 Jan 2006, 02:39 »

Du skal da også få ført alle emner hen på "Døde Poeters Klub".   Wink

Har jeg gjort det før? Smiley
Men jeg ved hvad du mener, selvom Carpe Diem er et ældgammelt udtryk Wink

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #8: 31 Jan 2006, 02:42 »

Min far var præst i folkekirken, så jeg tror - miljøbetinget - på den der udgave af Gud, der minder meget om Grundtvig! Men tro er en underlig størrelse. For det moderne menneske er det svært at acceptere, at man i denne specielle disciplin faktisk IKKE skal vide, men netop tro. Og det har Kierkegaard skrevet en masse fedt om (især hvis man får det doceret i de der bøger, hvor han blir "oversat" til dansk  Smiley).

Kierkegaard er en nydelse at læse. Omend ofte meget kringlet Thumbs Up

United-styrer
Gæst

« Svar #9: 31 Jan 2006, 07:40 »

Jeg citerer SaneSoul:

Analka
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 31 Jan 2006, 13:27 »

gud eksisterer 100%.hvordan jeg ved det?

han render rundt hver weekend på Liverpools midtbane!

Thore
Manager

« Svar #11: 31 Jan 2006, 13:34 »

Jeg troede nu gud var langtidskadet og kæmper for og komme i ordenlig form til Silkeborgs forårs sæson  Huh

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

wirenfeldt
Gæst

« Svar #12: 31 Jan 2006, 13:59 »

HELL YEAH!  Thumbs Up

ArneBabz
Ynglingespiller

« Svar #13: 31 Jan 2006, 16:26 »

Synes nu det er nummer 23 i central forsvaret der er GUD  !

Manchester: En klub for folk der hader sig selv.

DeBuur
Manager

« Svar #14: 07 Feb 2006, 14:29 »

Jeg tror på en gud der er alt favnende - men jeg tror ikke en millimeter på diverse børger der er skrevet om emnet - hverken bibelen eller koranen.

Kristendommen er for mig ikke forskellig fra andre religioner - de er alle for mig - magt midler - brugt af magt mennesker til at styre folks tankegang - og dermed også skabe sig en magt - religion er undertrykkende for mennesket  Djævel

YNWA

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010