Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
21 Maj 2025, 22:37
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23570
1 Bruger, 595 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
mmb79493
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Fremtidens landshold
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
3
4
Forfatter
Emne: Fremtidens landshold (Læst 8024 gange)
molle
Landsholdsspiller
Sv: Fremtidens landshold
«
Svar #15:
15 Okt 2007, 00:10 »
Jeg tror nu ikke at Kasper Schmeichel
og Jon Dahl når at spille på landsholdet sammen... tror Jon når at stoppe før Kasper er god nok
KongFjong
Landsholdsspiller
FM landshold eller?
«
Svar #16:
15 Okt 2007, 05:17 »
Jeg synes lidt at nogle af de forslag der bliver smidt herinde, bærer præg af lidt for meget FM tankegang og ldit for lidt realisme. Jeg vil ikke følge i Jon Dahls fodspor og kalde folk der kritiserer MO for tåber, hver man må have sin mening. Derimod vil jeg gerne råbe folk lidt op, og bringe ordet "realisme" ind i sammenhængen igen.
Hvor er realismen når man beder om Ståle Solbakken som landstræner? Eller hvad med "en kompetent udlænding"? For det første er nationaliteten underordnet, men jeg fornemmer lidt at der ligger mere i det end bare at man ikke mener vi har danske trænere der kan løfte holdet. Hvis man mener at man skal have en kapacitet i en klasse over MO, puha så snakker vi altså rimeligt store navne.
Ikke Mourinho osv osv, men tilpas store navne der for det første vil være ekstremt svære at lokke til, fordi de ikke ønsker at være landstrænere, i hvert fald ikke for andre lande end deres eget, eller simpelthen fordi de ikke kan acceptere de lønforhold DBU vil kunne tilbyde. Spørger man rundt omkring i Europa, hos fodboldkyndige derhar været i miljøet i mange år, er jeg sikker på at de fleste vil mene MO er af en sådan klasse, at han vil kunne stå i spidsen for et midterhold i en af de tre store ligaer, med rimelig chance for succes endda.
Men typisk dansk kan vi jo sige, og pressen går forrest. TV2 forsøger på utroligt lavt niveau, med en attitude der bærer præg af et desperat forsøg på at smudse MO til, ved at få spillere der har haft MO i deres aktive klubkarriere til at udtale sig bare det mindste smule negativt om MO. Erik Rasmussen kan det vil for hunde ikke komme som en overraskelse for de fleste, at han er bare en smule uenig med MO i måden at drive et fodboldhold på. De to er som sort og hvid, to modsætninger. Alligevel var det ikke mere end et par halvkvalte negativiteter han havde at komme med.
Det samme gælder Frank de Boer. Han gav endda udtryk for, at han fortrød sine handlinger fra tiden omkring MOs fyring i Ajax, som TV2 endda også (formentligt nødtvunget for at fylde ud i programmet), måtte erkende nok var et resultat af magtkampe i klubben, mere end det var mangel på resultater. MO havde trods alt leveret titler i modsætning til mange Ajax-trænere sidenhen.
I tilfældet FC Köln, der formentligt i mange år endnu, vil være en sovende kæmpe, stod vores alle sammens dejlige kokain-vrag Christoph Daum frem og skulle forklare om årsagen til MOs exit i Köln, en klub hvor MO trods alt havde optjent en vis kredit sidst i 80'erne. Heller ikke just verdens mest kreditværdige sandhedsvidne, eller?
Og hvornår har MO nogensinde fralagt sig ansvaret? Han tager altid selv ansvaret på sine skuldre, en rimelig sjældenhed i dagens fodboldverden. "Fagligt kompetent, men også egenrådig og besværlig, lyder skudsmålet fra klubberne." er en del af præsentationen af programmet LPS. Egenrådig og besværlig? Er det ham eller klubberne der har været besværlige og har han i virkeligheden ikke ret til at skulle have ret meget at have sagt, når han i sidste ende står med ansvaret? Måske var specielt BIF ikke klar til den form for træner. Hvilket vi også senere har set omkring Michael Laudrup. Og Ajax? Ja ingen kan vel nogenlunde påstå, at de har haft specielt succesfulde sæsoner siden MOs fyring, det samme som måske tilfældet i Köln?
Så før man skyder løst mod MO med begrundelser om at han ikke er god nok, bør man måske lige overveje om hvorvidt vi overhovedet har spillerne til pt. at kunne forlange at komme med til hver eneste slutrunde? Det har vi ikke, og vil aldrig få, efter min mening. Man kan måske argumentere for, om han kan tilføre noget ekstra til holdet fremover, men ingen kan påstå at manden ikke er engageret hverken i landsholdet eller dansk fodbold. Det ser man bedst med hans store påvirkning omkring omlægningen af den måde unge spillere fremover skal lære spillet på, med langt større fokus på teknik i den tidlige alder.
For er der steder man kan beskylde landsholdet for at fejle, er det efter min klare overbevisning netop teknikken, og dels skarpheden foran mål, kald det kynisme, der har manglet i noget tid. Kigger man på det spanske landshold er det imponerende hvor boldsikre de er. Self har de et større rekruteringsgrundla
g, men jeg synes nu godt at man kan forvente større teknisk kunnen omkring førsteberøring og pasningsspillet end vi ser på landsholdet i dag og her har MO meget begrænset indflydelse.
Men nok om MO, det var jo egentligt fremtidens landshold vi skulle snakke om:) for mig er det vigtigt at pointere, at vi ikke bør stille forventningerne for højt. Ser vi på de mulige emner, er det godt nok svært at finde den næste superstjerne. Jo Agger bliver måske den største landsholdsspiller de næste ti år. Bendtner har også potentialet men han skal først have styr på den mentale del, tålmodigheden og så skal han have noget spilletid og vise stabilitet over samme periode som Agger har gjort.
På målmandsposten ser jeg ikke nogen der kan overtage fra Thomas Sørensen frem til 2010. Med mindre han ikke kommer væk fra Villa seneste til næste sommer, er han sikkert valg mellem stængerne. Husk på, at han havde en kæmpesæson sidste år og spillede en storkamp i Sverige og hverken Jesper Christiansen eller andre, specielt ikke Kasper Schmeichel, som jeg dog ser som fremtidens keeper omkring 2012 måske, har hans rutine. Kommer Jesper Christiansen til udlandet efter den igangværende sæson og spiller fast, kan det dog hurtigt ændre sig, længere afstand er der heller ikke mellem de to.
I forsvaret, er det primært backerne der står foran udskiftning, også her og nu. Og så måske alligevel ikke. Niclas Jensen er de fleste af os nok enige om, er ovre sin bedste tid, men hvad er alternativerne? Som jeg ser det er Michael Jakobsen nok den bedste at satse på, men han mangler i den grad rutinen, og meget vil afhænge af at han udvikler sig yderligere, noget MO desværre ikke har den store indflydelse på. Chris Sørensen, Allan K. Jepsen og hvad de ellers hedder har ikke et højere niveau end Jensen imo. Måske Dennis Cagara om 4-5 år kan gøre sig gældende.
Som højreback ser det lidt bedre ud. Kommer Lars Jacobsen sig snart over sin skade, og får fast spilletid i Nürnberg, vil han være et oplagt valg fremover også pga. hans alder. Bøgelund er et udemærket alternativ, men Priske bør holde sig langt væk imo. William Kvist kunne være et alternativ, men som de fleste siger, så erhan kun højre back frem til jul, i hvert fald indtil videre:) Jeg kan ikke umiddelbart komme på emner til denne plads i den hjemlige liga.
I centerforsvaret vil Daniel Agger være selvskrevet de næste ti år. Pt. ser det godt ud her, med rigeligt med alternativer i form af Martin Laursen, Per Krøldrup og Michael Gravgaard primært. Et stykke ud i fremtiden vil FCMs Simon Kjær self være spændende at følge, men det er langt ude i fremtiden som sagt. Der er masser af emner her i næste række så at sige, som f.eks. Jonas Troest fra OB, Magnus Troest fra FCM, Winston Reid fra FCM (eller har han valgt New Zealand?), mens Michael Jacobsen fra AaB også kunne være et alternativ her på den psition han vidst nok spiller oftest i AaB.
På midtbanen, den centrale del, jamen der ser jeg Christian Poulsen som den helt rigtige "balance-spiller" mange år frem. Han har alle muligheder for at være den styrende kraft her i resten af sin karriere. Daniel Jensen har rutine, men har sjældent dage på landsholdet hvor han virkeligt slår igennem. Leon Andreasen har alle muligheder for at blive en boks-til-boks midtbanespiller, noget vi i den grad kan bruge fremover. Rasmus Würtz har talentet og det samme har Mikkel Tygesen, de skal begge bare lige løfte deres niveau et lille hak for at kunne komme med omkring startopstillingen især. Hjalte Bo Nørregaard og Thomas Kristensen (FCN) er gode backups, men bliver nok ikke mere. Det samme gælder efter min mening omkring William Kvist. Kahlenberg i en offensiv central midtbanerolle kan blive virkeligt god, men det virker som om hans udvikling er gået i stå i franske Auxerre der pt. ikke ligefrem nyder den store succes. Det er i hvert fald meget længe han har vist noget virkeligt godt på landsholdet. En lille joker her, kunne være Thomas Enevoldsen fra AaB, mens Esben Hansen formentligt også vil være backup fremover.
Hvad fløjene angår, så er Rommedahl, Grønkjær og en skadesfri Martin Jørgensen selvskrevne til 2010. Derefter vil jeg forvente at i hvert fald Jørgensen siger farvel, men måske gør han det allerede før hvem ved. Alternativerne synes at være rimeligt fornuftige her, f.eks. med Simon Poulsen fra FCM, mens Jonas Borring også kunne være alternativ efter 2010, med mindre hans udvikling pludseligt tager eksplosive dimensioner. En Jonas Kamper i absolut topform kan også komme på tale til truppen, men måske ikke helt til startopstillingen. Dennis Sørensen kunne være en kandidat til højrekanten som han kender fra FCM, men jeg tror han mere og mere vil være at betragte som decideret angriber. Tobias Mikkelsen fra BIF er self også oplagt at nævne, mens Michael Silberbauerer gået lidt ned form- og niveaumæssigt på det seneste. Kenneth Perez tror jeg faktisk vi har set for sidste gang, så snart den matematiske mulighed for kval til Em er ovre.
Helt fremme vil Jon Dahl uden tvivl være at finde frem til 2010. Kan ikke forestille mig at han siger stop nu, og hans mange mål har vi brug for. Bendtner er uden tvivl et stort talent og jeg håber for ham og DK at han bliver i Arsenal hvor jeg tror han vil få chancen det næste års tid. Det er self vigtigt vigtigt, som også tidligere skrevet, at han får spilletid, så giv den til sommer Bendtner, derefter kan du evaluere igen. Morten Nordstrand er naturligvis oplagt at nævne her, men han virker måske bedst i et angreb med to mand helt fremme, så meget vil afhænge for ham af taktikken. Så har vi evigt skadede Søren Larsen. Kan han komme tilbage på det niveau han var på før, er han oplagt som kandidat helt fremme, forhåbentligt i hård konkurrence med både Jon Dahl og Bendtner så vi virkeligt kan få noget skarphed i front. Duncan skal hæve sit niveau et hak før han kan komme i betragtning, mens Dennis Sørensen forhåbentligt kan beholde sin startplads i Cottbus og spille så godt individuelt at en evt, nedrykning ikke vil betyde farvel til Bundesliga bold for ham. Jeppe Curth er et andet alternativ men som med Nordstrand ser jeg ham bedst med en stor og stærk makker i et klassisk makkerskab helt i front, endda med Nordstrand en smule foran i køen selv hvis vi snakker om pladsen som ene-angriber i front.
Det var så mit syn på det hele, og en ordentligt smøre, håber ikke nogen falder i søvn undervejs
Brodtgaard
Manager
«
Svar #17:
15 Okt 2007, 09:54 »
Jeg håber inderligt at vi (meget snart) kommer til at spille 4-4-2.
Det er sgu for tyndt med kun een angriber fremme - især når MO vælger at det skal være Jon Dahl, som jeg mest betragter som en off midt!
Men her er mit bud så.
Thomas Sørensen
Lars Jacobsen - Daniel Agger - Michael Gravgaard (evt. Martin Laursen) - Michael Jacobsen
Simon Poulsen - Leon Andreasen - Chr. Poulsen - Jesper Grønkjær
Niklas Bendtner - Morten Nordstrand
Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts
cube
Manager
«
Svar #18:
15 Okt 2007, 11:29 »
Er der egentlig nogen der ved, hvor stort et potentiale en målmand som Kenneth Stenild har? Han har i hvert fald spillet på u-landshold, men mere ved jeg ikke.
Tjek mit kunst/design ud på
KasperPyndt.dk
Red love
Gæst
Sv: FM landshold eller?
«
Svar #19:
15 Okt 2007, 15:29 »
Citat af: KongFjong 15 Okt 2007, 05:17
Jeg synes lidt at nogle af de forslag der bliver smidt herinde, bærer præg af lidt for meget FM tankegang og ldit for lidt realisme. Jeg vil ikke følge i Jon Dahls fodspor og kalde folk der kritiserer MO for tåber, hver man må have sin mening. Derimod vil jeg gerne råbe folk lidt op, og bringe ordet "realisme" ind i sammenhængen igen.
Hvor er realismen når man beder om Ståle Solbakken som landstræner? Eller hvad med "en kompetent udlænding"? For det første er nationaliteten underordnet, men jeg fornemmer lidt at der ligger mere i det end bare at man ikke mener vi har danske trænere der kan løfte holdet. Hvis man mener at man skal have en kapacitet i en klasse over MO, puha så snakker vi altså rimeligt store navne.
Ikke Mourinho osv osv, men tilpas store navne der for det første vil være ekstremt svære at lokke til, fordi de ikke ønsker at være landstrænere, i hvert fald ikke for andre lande end deres eget, eller simpelthen fordi de ikke kan acceptere de lønforhold DBU vil kunne tilbyde. Spørger man rundt omkring i Europa, hos fodboldkyndige derhar været i miljøet i mange år, er jeg sikker på at de fleste vil mene MO er af en sådan klasse, at han vil kunne stå i spidsen for et midterhold i en af de tre store ligaer, med rimelig chance for succes endda.
Men typisk dansk kan vi jo sige, og pressen går forrest. TV2 forsøger på utroligt lavt niveau, med en attitude der bærer præg af et desperat forsøg på at smudse MO til, ved at få spillere der har haft MO i deres aktive klubkarriere til at udtale sig bare det mindste smule negativt om MO. Erik Rasmussen kan det vil for hunde ikke komme som en overraskelse for de fleste, at han er bare en smule uenig med MO i måden at drive et fodboldhold på. De to er som sort og hvid, to modsætninger. Alligevel var det ikke mere end et par halvkvalte negativiteter han havde at komme med.
Det samme gælder Frank de Boer. Han gav endda udtryk for, at han fortrød sine handlinger fra tiden omkring MOs fyring i Ajax, som TV2 endda også (formentligt nødtvunget for at fylde ud i programmet), måtte erkende nok var et resultat af magtkampe i klubben, mere end det var mangel på resultater. MO havde trods alt leveret titler i modsætning til mange Ajax-trænere sidenhen.
I tilfældet FC Köln, der formentligt i mange år endnu, vil være en sovende kæmpe, stod vores alle sammens dejlige kokain-vrag Christoph Daum frem og skulle forklare om årsagen til MOs exit i Köln, en klub hvor MO trods alt havde optjent en vis kredit sidst i 80'erne. Heller ikke just verdens mest kreditværdige sandhedsvidne, eller?
Og hvornår har MO nogensinde fralagt sig ansvaret? Han tager altid selv ansvaret på sine skuldre, en rimelig sjældenhed i dagens fodboldverden. "Fagligt kompetent, men også egenrådig og besværlig, lyder skudsmålet fra klubberne." er en del af præsentationen af programmet LPS. Egenrådig og besværlig? Er det ham eller klubberne der har været besværlige og har han i virkeligheden ikke ret til at skulle have ret meget at have sagt, når han i sidste ende står med ansvaret? Måske var specielt BIF ikke klar til den form for træner. Hvilket vi også senere har set omkring Michael Laudrup. Og Ajax? Ja ingen kan vel nogenlunde påstå, at de har haft specielt succesfulde sæsoner siden MOs fyring, det samme som måske tilfældet i Köln?
Så før man skyder løst mod MO med begrundelser om at han ikke er god nok, bør man måske lige overveje om hvorvidt vi overhovedet har spillerne til pt. at kunne forlange at komme med til hver eneste slutrunde? Det har vi ikke, og vil aldrig få, efter min mening. Man kan måske argumentere for, om han kan tilføre noget ekstra til holdet fremover, men ingen kan påstå at manden ikke er engageret hverken i landsholdet eller dansk fodbold. Det ser man bedst med hans store påvirkning omkring omlægningen af den måde unge spillere fremover skal lære spillet på, med langt større fokus på teknik i den tidlige alder.
For er der steder man kan beskylde landsholdet for at fejle, er det efter min klare overbevisning netop teknikken, og dels skarpheden foran mål, kald det kynisme, der har manglet i noget tid. Kigger man på det spanske landshold er det imponerende hvor boldsikre de er. Self har de et større rekruteringsgrundla
g, men jeg synes nu godt at man kan forvente større teknisk kunnen omkring førsteberøring og pasningsspillet end vi ser på landsholdet i dag og her har MO meget begrænset indflydelse.
Men nok om MO, det var jo egentligt fremtidens landshold vi skulle snakke om:) for mig er det vigtigt at pointere, at vi ikke bør stille forventningerne for højt. Ser vi på de mulige emner, er det godt nok svært at finde den næste superstjerne. Jo Agger bliver måske den største landsholdsspiller de næste ti år. Bendtner har også potentialet men han skal først have styr på den mentale del, tålmodigheden og så skal han have noget spilletid og vise stabilitet over samme periode som Agger har gjort.
På målmandsposten ser jeg ikke nogen der kan overtage fra Thomas Sørensen frem til 2010. Med mindre han ikke kommer væk fra Villa seneste til næste sommer, er han sikkert valg mellem stængerne. Husk på, at han havde en kæmpesæson sidste år og spillede en storkamp i Sverige og hverken Jesper Christiansen eller andre, specielt ikke Kasper Schmeichel, som jeg dog ser som fremtidens keeper omkring 2012 måske, har hans rutine. Kommer Jesper Christiansen til udlandet efter den igangværende sæson og spiller fast, kan det dog hurtigt ændre sig, længere afstand er der heller ikke mellem de to.
I forsvaret, er det primært backerne der står foran udskiftning, også her og nu. Og så måske alligevel ikke. Niclas Jensen er de fleste af os nok enige om, er ovre sin bedste tid, men hvad er alternativerne? Som jeg ser det er Michael Jakobsen nok den bedste at satse på, men han mangler i den grad rutinen, og meget vil afhænge af at han udvikler sig yderligere, noget MO desværre ikke har den store indflydelse på. Chris Sørensen, Allan K. Jepsen og hvad de ellers hedder har ikke et højere niveau end Jensen imo. Måske Dennis Cagara om 4-5 år kan gøre sig gældende.
Som højreback ser det lidt bedre ud. Kommer Lars Jacobsen sig snart over sin skade, og får fast spilletid i Nürnberg, vil han være et oplagt valg fremover også pga. hans alder. Bøgelund er et udemærket alternativ, men Priske bør holde sig langt væk imo. William Kvist kunne være et alternativ, men som de fleste siger, så erhan kun højre back frem til jul, i hvert fald indtil videre:) Jeg kan ikke umiddelbart komme på emner til denne plads i den hjemlige liga.
I centerforsvaret vil Daniel Agger være selvskrevet de næste ti år. Pt. ser det godt ud her, med rigeligt med alternativer i form af Martin Laursen, Per Krøldrup og Michael Gravgaard primært. Et stykke ud i fremtiden vil FCMs Simon Kjær self være spændende at følge, men det er langt ude i fremtiden som sagt. Der er masser af emner her i næste række så at sige, som f.eks. Jonas Troest fra OB, Magnus Troest fra FCM, Winston Reid fra FCM (eller har han valgt New Zealand?), mens Michael Jacobsen fra AaB også kunne være et alternativ her på den psition han vidst nok spiller oftest i AaB.
På midtbanen, den centrale del, jamen der ser jeg Christian Poulsen som den helt rigtige "balance-spiller" mange år frem. Han har alle muligheder for at være den styrende kraft her i resten af sin karriere. Daniel Jensen har rutine, men har sjældent dage på landsholdet hvor han virkeligt slår igennem. Leon Andreasen har alle muligheder for at blive en boks-til-boks midtbanespiller, noget vi i den grad kan bruge fremover. Rasmus Würtz har talentet og det samme har Mikkel Tygesen, de skal begge bare lige løfte deres niveau et lille hak for at kunne komme med omkring startopstillingen især. Hjalte Bo Nørregaard og Thomas Kristensen (FCN) er gode backups, men bliver nok ikke mere. Det samme gælder efter min mening omkring William Kvist. Kahlenberg i en offensiv central midtbanerolle kan blive virkeligt god, men det virker som om hans udvikling er gået i stå i franske Auxerre der pt. ikke ligefrem nyder den store succes. Det er i hvert fald meget længe han har vist noget virkeligt godt på landsholdet. En lille joker her, kunne være Thomas Enevoldsen fra AaB, mens Esben Hansen formentligt også vil være backup fremover.
Hvad fløjene angår, så er Rommedahl, Grønkjær og en skadesfri Martin Jørgensen selvskrevne til 2010. Derefter vil jeg forvente at i hvert fald Jørgensen siger farvel, men måske gør han det allerede før hvem ved. Alternativerne synes at være rimeligt fornuftige her, f.eks. med Simon Poulsen fra FCM, mens Jonas Borring også kunne være alternativ efter 2010, med mindre hans udvikling pludseligt tager eksplosive dimensioner. En Jonas Kamper i absolut topform kan også komme på tale til truppen, men måske ikke helt til startopstillingen. Dennis Sørensen kunne være en kandidat til højrekanten som han kender fra FCM, men jeg tror han mere og mere vil være at betragte som decideret angriber. Tobias Mikkelsen fra BIF er self også oplagt at nævne, mens Michael Silberbauerer gået lidt ned form- og niveaumæssigt på det seneste. Kenneth Perez tror jeg faktisk vi har set for sidste gang, så snart den matematiske mulighed for kval til Em er ovre.
Helt fremme vil Jon Dahl uden tvivl være at finde frem til 2010. Kan ikke forestille mig at han siger stop nu, og hans mange mål har vi brug for. Bendtner er uden tvivl et stort talent og jeg håber for ham og DK at han bliver i Arsenal hvor jeg tror han vil få chancen det næste års tid. Det er self vigtigt vigtigt, som også tidligere skrevet, at han får spilletid, så giv den til sommer Bendtner, derefter kan du evaluere igen. Morten Nordstrand er naturligvis oplagt at nævne her, men han virker måske bedst i et angreb med to mand helt fremme, så meget vil afhænge for ham af taktikken. Så har vi evigt skadede Søren Larsen. Kan han komme tilbage på det niveau han var på før, er han oplagt som kandidat helt fremme, forhåbentligt i hård konkurrence med både Jon Dahl og Bendtner så vi virkeligt kan få noget skarphed i front. Duncan skal hæve sit niveau et hak før han kan komme i betragtning, mens Dennis Sørensen forhåbentligt kan beholde sin startplads i Cottbus og spille så godt individuelt at en evt, nedrykning ikke vil betyde farvel til Bundesliga bold for ham. Jeppe Curth er et andet alternativ men som med Nordstrand ser jeg ham bedst med en stor og stærk makker i et klassisk makkerskab helt i front, endda med Nordstrand en smule foran i køen selv hvis vi snakker om pladsen som ene-angriber i front.
Det var så mit syn på det hele, og en ordentligt smøre, håber ikke nogen falder i søvn undervejs
Ja det var godt nok lidt af en smøre, udsagnet en kompetent udlændning bunder i at der ikke er en enest dansk træner der er kompetent til at lede vores landshold, hvilket man så bare må indse, og finde en dygtig udlændnning istedet. Der er desuden rigtig, rigtig mange trænere derude der er langt dygtigere end den gode Olsen. Noget man burde have gjort allerede da vi ikke kom med til VM,men ihvertfald bør få gjort fra dags dato! at det så ikke sker grundet inkompetence i DBU´s ledelse er så en anden sag...
At du tror på Martin jørgensen på landsholdet til 2010 kan vel ikke betegnes som andet end stupidt... At du kan finde på at nævne en spiller som hjalte Bo, og thomas Enevoldsen er også lidt af en gåde.. Din teese om vi ikke bør sætte forventninger for højt er så typisk dansk, vi la´r os tabe på forhånd.. Sgu ikke til at holde ud.. Når vi ikk er med 2 gange i træk, ja så SKAL træneren væk, alt andet er for uambitiøst... Desuden er det ikke bare det vi ikke har været med, nej vores spil har de sidste par år også været grænsende til det elendige, og gennerelt har vores spil bæret præg af manglende ideer..
Så ja FORANDRING TAK!! Hellere i dag, end i morgen...
«
Seneste Redigering: 15 Okt 2007, 15:32 af Red love
»
TheIqMaster
Lilleputspiller
«
Svar #20:
15 Okt 2007, 16:31 »
Nordstrand Bendtner
Kahlenberg Løvenkrands
Esben Hansen Leon Andreasen
Michael Jakobsen Agger Magnus Troest Lars Jacobsen
Altså 2010 er jo langt væk og meget kan nå at ændre sig. men hvis de spillere jeg har øje på udvikler sig som jeg tror de vil håber jeg da at se en opstilling i den her dur.
Løvenkrands og Kahlenberg kan bytte lidt rundt på fløjene og det burde kunne skabe noget ustabilitet i modstandernes forsvar.
Mit største problem var Aggers makker i midterforsvaret og det er måske også for tidligt at sætte ham ind der men jeg kan se en stor mulighed for at Agger og Troest kommer til at danne makkerpar dernede, måske ikke i 2010 men et år eller to efter.
cube
Manager
«
Svar #21:
15 Okt 2007, 17:15 »
@TheIqMaster: Hvor er målmanden?
KasperPyndt.dk
Fjogh
Ynglingespiller
«
Svar #22:
15 Okt 2007, 17:52 »
Jeg er fortaler for en ny landstræner. Jovist er Morten Olsen måske den bedste danske træner. Men når hans filosofier og metoder for anden gang har glippet, er han så den rette? Siden em (hvor jeg mener Morten Olsens landshold toppede) er det nærmest kun gået tilbage, og når Morten Olsen er så stædig omkring hans system, hvorfor så køre videre på nogle dæk, man måske håber kan puste sig selv op.
Morten Olsen har gjort et kanont stykke arbejde, både som landstræner og for ungdomsfodbolden, men jeg tror tiden er inde til at han pakke sine ting. Hvem der skulle afløse ham har jeg ingen ide om, men jeg så gerne en tysker
¡Hala Madrid!
GHERTESTEAS
Gæst
«
Svar #23:
15 Okt 2007, 17:58 »
Hva med at hyre Capello eller Lippi?
Red love
Gæst
«
Svar #24:
15 Okt 2007, 18:02 »
Citat af: TheIqMaster 15 Okt 2007, 16:31
Nordstrand Bendtner
Kahlenberg Løvenkrands
Esben Hansen Leon Andreasen
Michael Jakobsen Agger Magnus Troest Lars Jacobsen
Altså 2010 er jo langt væk og meget kan nå at ændre sig. men hvis de spillere jeg har øje på udvikler sig som jeg tror de vil håber jeg da at se en opstilling i den her dur.
Løvenkrands og Kahlenberg kan bytte lidt rundt på fløjene og det burde kunne skabe noget ustabilitet i modstandernes forsvar.
Mit største problem var Aggers makker i midterforsvaret og det er måske også for tidligt at sætte ham ind der men jeg kan se en stor mulighed for at Agger og Troest kommer til at danne makkerpar dernede, måske ikke i 2010 men et år eller to efter.
En målmand ville nok være en fordel, derudover vores bedste spiller måske skulle ha´ en plads, Christian Poulsen....??
KongFjong
Landsholdsspiller
Sv: FM landshold eller?
«
Svar #25:
15 Okt 2007, 18:53 »
Citat af: Red love 15 Okt 2007, 15:29
Ja det var godt nok lidt af en smøre, udsagnet en kompetent udlændning bunder i at der ikke er en enest dansk træner der er kompetent til at lede vores landshold, hvilket man så bare må indse, og finde en dygtig udlændnning istedet. Der er desuden rigtig, rigtig mange trænere derude der er langt dygtigere end den gode Olsen. Noget man burde have gjort allerede da vi ikke kom med til VM,men ihvertfald bør få gjort fra dags dato! at det så ikke sker grundet inkompetence i DBU´s ledelse er så en anden sag...
At du tror på Martin jørgensen på landsholdet til 2010 kan vel ikke betegnes som andet end stupidt... At du kan finde på at nævne en spiller som hjalte Bo, og thomas Enevoldsen er også lidt af en gåde.. Din teese om vi ikke bør sætte forventninger for højt er så typisk dansk, vi la´r os tabe på forhånd.. Sgu ikke til at holde ud.. Når vi ikk er med 2 gange i træk, ja så SKAL træneren væk, alt andet er for uambitiøst... Desuden er det ikke bare det vi ikke har været med, nej vores spil har de sidste par år også været grænsende til det elendige, og gennerelt har vores spil bæret præg af manglende ideer..
Så ja FORANDRING TAK!! Hellere i dag, end i morgen...
"Stupidt"? Kreativt, du får 13! Utroligt flot argumentation...
Kom da lige med lidt konstruktiv kritik i stedet for bare at svine min holdning til. Mht. Hjalte Bo og specielt Enevoldsen, jamen så gælder det nogle gange om at se "ud over" de på papiret etablerede og kendte navne der nævnes hyppigst i den danske presse. TipsBladet havde en glimrende artikel for nylig om Enevoldsen og han har et stort talent, så hvorfor ikke?
Mht. om det er typisk dansk at man ikke bør sætte forventningerne for højt, det mener jeg nu ikke. Jeg mener bare der er en forskel på forventninger og ambitioner. Forventninger er hvad vi SKAL nå, ambitioner er hvad vi GERNE vil nå. Ambitioner SKAL man altid have, men ambitioner kan meget nemt blive for høje og påvirke udøvere i alm. grad i negativ retning. Hvis du føler folk forventer af dig ting som du inderst inde ikke føler du har evnerne til, så bliver du da også nervøs, og måske er det det jeg henviser til i min tale for realisme... Mener bestemt ikke at man kan forvente kval til slutrunder hver eneste gang.
gehyden_bab
Førsteholdsspiller
«
Svar #26:
15 Okt 2007, 19:27 »
Citat af: Cesc 14 Okt 2007, 21:33
Nicklas Bendtner Søren Larsen
Jon Dahl Tomasson
Thomas Kahlenberg Leon Andreasen Dennis Rommedahl
Michael Jakobsen Daniel Agger Martin Lausen Wiliam Kvist
Kasper Schmeichel
Der er jo ingen balance på det hold - det er alt for offensivt til, at Danmark vil kunne vinde noget. Der mangler en del på den midtbane, ellers bil vi blive løbet over ende af alle andre end Andorra, Fæøerne osv. Vi er altså ikke så fantastiske, så vi bliver nok nødt til at satse mere på en fysisk og direkte spillestil i fremtiden.
mvh,
mathias
Så følg det dog!
http://www.dsn.dk/nfs/2001-2.htm#nyt%20komma%20-%20kort
cube
Manager
«
Svar #27:
15 Okt 2007, 19:47 »
Hvis jeg skulle sige, hvem jeg synes skulle erstatte Olsen som landstræner, ville jeg sige Erik Rasmussen. Jeg kan rigtig godt lide hans mentalitet og holdning til spillet.
KasperPyndt.dk
N17
Manager
«
Svar #28:
15 Okt 2007, 19:52 »
Fremtiden landshold som jeg ser det
Jesper Christiansen
Han står glimrende det meste af tiden, og FCK kan flere gange takke ham for gode resultater - specielt i Europa. Han er dog kun førstevalg for mig at se, indtil Kasper Schmeichel er klar! Dog må Thomas Sørensen være førstevalg, HVIS han finder en klub at spille for i vinterpausen, men pt. ser jeg Jesper Christiansen som fremtidens mand, men han skal afsted til udlandet.
Lars Jacobsen - Per Krøldrup - Daniel Agger - Michael Jakobsen
Fire backkæden er samlet af hurtige og kropsstærke spillere. En Lars Jacobsen tilbage vil virkelig pynte på backen, mens Krøldrup er begyndt at få spilletid i Fiorentina, og derfor bør være førstevalg ved siden af Daniel Agger når han er helt klar. På venstrebacken er det største problem, men der ser jeg kun en løsning og det er Michael Jakobsen, en hurtig og god teknisk spiller, der nok skal gøre det godt.
Leon Andreasen - Christian Poulsen
To arbejdsomme midtbaneslidere til at dække af for Danmarks offensiv. Disse to er vigtige balancespillere, og der skal derfor være plads til begge. Ingen af dem er desuden helt dårlige offensivt, så de kan bringe gode offensive lyspunkter også.
Thomas Kahlenberg
Danmarks største kreatør, og bør være førstevalg, når Jon Dahl ikke mere spiller med. Indtil videre er det dog Jon Dahl der skal dække den plads som hængende angriber eller offensiv midtbane om man vil, så han her kan tage dybdeløbene.
Jesper Grønkjær - Simon Poulsen
To spillere der udfordre eminent, og langt de fleste gange skaber noget ved det. Dog er Grønkjær ved at være lidt oppe i årene, så der skal indenfor en årrække findes en ny til denne plads. Et bud på denne spiller kunne være Tobias Mikkelsen fra Brøndby eller Michael Silberbauer. Dog er den oplagte selvfølgelig Dennis Rommedahl, der for det meste spiller fint på langsholdet. Måske dukker der en ny op her. Under alle omstændigheder, så tror jeg at en spiller som Martin Jørgensen takker af nu, så han kan holde til flere år på klubplan.
Nicklas Bendtner
Helt i front må det blive Arsenal spilleren Nicklas Bendtner, men det kræver han begynder at få spilletid på topniveau. Det samme gælder for Schalkes Søren Larsen, hvis han vil gøre sig nogle forhåbninger. Begge kan overhales af en spiller som Morten Duncan Rasmussen, selvom jeg personligt ikke mener han er god nok pt. Men i mangel af bedre må han være inden omkring landsholdet som ene angriber.
En outsider kunne også være Morten Nordstrand, omend jeg ikke mener han passer i en 4-5-1(4-3-3) opstilling, så scorede han jo alligevel to mål senest han startede inde for landsholdet.
TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få
Virenque
Ynglingespiller
«
Svar #29:
15 Okt 2007, 19:52 »
Bendtner - Jon Dahl
Kahlenberg - Leon Andreasen - Rommedahl
Christian Poulsen
Michael Jakobsen - Agger - Martin Laursen - Lars Jakobsen
Thomas Sørensen
Thomas Sørensen vil med mere spilletid være sikker 1'er i målet, da han blot er 34 år i 2010, hvilket er en super alder for en målmand. Kasper Schmeichel og Jesper Christiansen er reserver.
Michael Jakobsen er ved at ramme alderen, Agger vil være helt i top, Laursen er stadig i fin alder hvis knæet holder, og Lars Jakobsen kan stadig være med som 32-årig. Krøldrup og Kvist er reserver.
Poulsen er holdets omdrejningspunkt, ANdreasen blir vigtig i offensiven, Rommedahl og Kahlenberg skal tegne fløjene. Løvenkrands og Simon Poulsen tager plads på bænken.
Bendtner kan være skiftet til en klub med spilletid, og er ved at have fået en mere moden alder. Jon Dahl vil være meget vigtig figur som anfører, mens Nordstrand er på bænken.
MAN UNITED!!!
"As satan was flyin' over Clayton for hell,
He turned over Bankton and was caught by the smell,
Quote he: I'm not sure in which country i roam,
But I'm sure by the smell that I'm not far from home"
Sider:
1
[
2
]
3
4
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »