home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 658 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Taktik Snak
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38 Udprint
Forfatter Emne: Taktik Snak  (Læst 98759 gange)
RobbieKeane
Gæst

Sv: Taktik Snak
« Svar #120: 14 Nov 2007, 12:54 »

Tak for tippet, men det havde kun en kort virkning. Har dog ikke foretaget de helt store indkøb, det mest væsentlige var Van der Vaart, men han har gjort det meget godt. Det er tilsyneladende lige meget hvordan jeg spiller og hvilke indstillinger (Har efterhånden afprøvet de fleste kombinationer, men jeg er åben for forslag) mine spillere har, så spiller de bare dårligt. Underligt nok har jeg vundet eller fået uafgjort mod de fire store hold, men mod de "nemme" hold indkasserer jeg bare en masse mål, hvilket ofte resulterer i en masse unødvendige nederlag. Nu har jeg spillet 36 kampe i liga og ligger en meget skuffende nr 13. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg kan gøre. Min taktik fra FM07, som iøvrigt fungerede helt fint, virker overhovedet ikke. Jeg har lagt mærke til at ofte løber modstanderen direkte ned igennem midten af banen og banker bolden i nettet. Jeg producerer igennemsnit 10 chancer pr kamp, men skal være heldig hvis det kaster mål af sig. Jeg har scoret 55 mål, men har lukket omkring de 60 ind. Som sagt så er der tilsyneladende ikke meget der virker, hvis overhovedet noget. Jeg begynder sgu snart at tro at det er spillet der er noget i vejen med. Men har dog kendskab til andre som spiller 4-4-2 og det virker fint.

Så hvis der er nogen der ved hvordan man sørger for at forsvaret holder modstanderen fra at score en masse mål, så er jeg ganske interesseret i at høre hvad I kan sige.

-KNM-
Manager

« Svar #121: 14 Nov 2007, 13:48 »

Det med store/små hold er ikke så mærkeligt.

Mit største opdagelse med FM08 er, at det ikke er taktikken, der er vigtigt, men hvordan du bruger den. Forvirret? Du bliver nødt til at lave nogle gode taktikker. Den du har nu, bør du gemme og bruge mod store hold. Så starter du på en ny. Lave en taktik og bruger den mod et lille hold. Så sætter du highlights på expanded og holder ellers GODT øje med match facts.

Hvor høj er Passing Completion? over 85, så kan du godt spille lidt hurtigere og måske lidt mere offensivt, under 60, så gør det modsatte Wink

Cross completion. Hold også øje med denne. Jo højere des bredere skal du spille.

Får du mange skud mod mål men scorer ikke? Spil lidt mindre offensivt. Ofte presser man sine spillere til at lave en afslutning på et dumt tidspunkt hvis man spiller for offensivt.

Hold også øje med 2d pitch. Er deres langskud farlige? mere closing down. Evt kan du sætte tight marking på en farlig midtbane inde i opposition tactics. Læg mærke til om de spiller bredt, smalt, hurtigt eller langsomt.

Og læg ISÆR mærke til om dine spillere laver mange fejlafleveringer. Gør de det - ned med tempoet.

Når du så har lavet dine indstillinger (gerne også i andre formationer), så brug tid før hver kamp på at tjekke modstanderne ud. Hvem tror du starter inde? Er deres backs hurtigere end dine fløje? Så sæt dine fløjes mentalitet ned, creative freedom op og crosse til deep. Så lægge de indlæggene tidligere og skærer ind i banen.
Er deres midtbane skudstærk? Sæt noget pres på dem, så de ikke har tid til at afslutte?
Hurtige angribere - lav defensive line (hold dog øje med 2d pitchen - lav defensiv line er kun effektiv hvis de spiller kontrafodbold)

Kan måske komme tilbage med mere senere. Håber du kan bruge noget af det.

FJTS
Juniorspiller
**

« Svar #122: 14 Nov 2007, 14:28 »

Jeg mangler en god stærk offensiv taktik. I øjeblikket bruger jeg bare den normale 4-4-2 hvor begge fløje er offensive. Det går ikke så godt og det virker som om at mine spillere har svært ved at spille den op ad banen. Det ville være dejligt hvis der var en der kunne foreslå en offensiv god taktik.

Nuverende taktik:

^         AC   AC        ^
l                            l
MV      MC    MC      MH

FV       FC     FC       FH

MM

Torres es dios.

SirToby
Manager

« Svar #123: 14 Nov 2007, 14:31 »

Jeg mangler en god stærk offensiv taktik. I øjeblikket bruger jeg bare den normale 4-4-2 hvor begge fløje er offensive. Det går ikke så godt og det virker som om at mine spillere har svært ved at spille den op ad banen. Det ville være dejligt hvis der var en der kunne foreslå en offensiv god taktik.

Nuverende taktik:

^         AC   AC        ^
MV      MC    MC      MH

FV       FC     FC       FH

MM

Hvilket hold er du? Hvis du er et storhold, kunne jeg foreslå at give målmanden 12 i mentalitet, centerforsvarsspill erne 13, backspillerne 14, en af de midterste midtbanespillere 15, fløjene 16, den anden centrale midtbanespiller 17 og angriberne 18. Spil samtidig bredt, offensivt og spild ikke meget tid. Alt det siger sig selv.

I øvrigt kan du ikke få succes ved konstant at bruge den samme taktik. Din taktik skal afhænge 100% af, hvem din modstander er, og hvad du selv har til rådighed.

FJTS
Juniorspiller
**

« Svar #124: 14 Nov 2007, 16:02 »

Hvilket hold er du? Hvis du er et storhold, kunne jeg foreslå at give målmanden 12 i mentalitet, centerforsvarsspill erne 13, backspillerne 14, en af de midterste midtbanespillere 15, fløjene 16, den anden centrale midtbanespiller 17 og angriberne 18. Spil samtidig bredt, offensivt og spild ikke meget tid. Alt det siger sig selv.

I øvrigt kan du ikke få succes ved konstant at bruge den samme taktik. Din taktik skal afhænge 100% af, hvem din modstander er, og hvad du selv har til rådighed.
Jeg er ikke et stor hold. Tværtimod. Jeg er AB fra den danske 1. division. Så det er ikke de bedste spillere at arbejde med. På den centrale midt ligger der kun én, og så er den anden defensiv. Forsvaret står som det plejer i en normal firebaks kæde.

Torres es dios.

Rossonero
Gæst

« Svar #125: 14 Nov 2007, 16:04 »

Jeg er ikke et stor hold. Tværtimod. Jeg er AB fra den danske 1. division. Så det er ikke de bedste spillere at arbejde med. På den centrale midt ligger der kun én, og så er den anden defensiv. Forsvaret står som det plejer i en normal firebaks kæde.

Kan den centrale midt, evt. spille offensiv midtbane?
Så ville det være oplagt, at stille op med en diamant formation.

SirToby
Manager

« Svar #126: 14 Nov 2007, 16:23 »

Kan ikke se, hvad du skal bruge en offensiv taktik til med AB. Hvis jeg ikke er helt forkert på den, er AB et midterhold i 1. division, hvorfor du nok på udebane skal stå langt tilbage og hjemme længere fremme.

BomberDK
Lilleputspiller
*

« Svar #127: 14 Nov 2007, 16:49 »

Nogle der kan hjælp mig med en taktik til AaB

FJTS
Juniorspiller
**

« Svar #128: 14 Nov 2007, 19:08 »

Kan ikke se, hvad du skal bruge en offensiv taktik til med AB. Hvis jeg ikke er helt forkert på den, er AB et midterhold i 1. division, hvorfor du nok på udebane skal stå langt tilbage og hjemme længere fremme.
Ja, okay. Tak for din hjælp Thumbs Up

Torres es dios.

FJTS
Juniorspiller
**

« Svar #129: 14 Nov 2007, 19:09 »

Kan den centrale midt, evt. spille offensiv midtbane?
Så ville det være oplagt, at stille op med en diamant formation.

Jo, det kan jeg prøve. Tak for hjælpen Thumbs Up

Torres es dios.

Niicklas12
Ynglingespiller

« Svar #130: 14 Nov 2007, 19:14 »

4-3-2-1 plejer at være godt med AaB..

Niicklas12
Ynglingespiller

« Svar #131: 14 Nov 2007, 19:15 »

Ups, lille smutter.. Mente:
4-2-3-1

SirToby
Manager

« Svar #132: 14 Nov 2007, 19:21 »

Selvfølgelig. Når jeg ikke får mere at vide om dit spil, går jeg ud fra, at holdet er som fra starten.

Du skal kigge på din modstander før hver kamp; hvor de ligger i ligaen, spillermateriale og generelt hvor gode de er. I alle hjemmekampe (måske med undtagelse af FCK og (måske) overvurderede Brøndby) burde dine spilleres mentalitet lyde i noget i nærheden af således:

GK: 12
DC: 13
D R/L: 14
MC: 15
M R/L: 16
MC: 17
FC: 18

Dermed står du langt fremme på banen og udnytter hjemmebanefordellen . Udebaneholdene spiller som regel langt mere afventende. Din mængde er chancer er langt større, end hvis du står længere tilbage på banen, og du giver din modstander mindre plads fremme på banen. Din holdindstillinger burde ikke forklares: Offensivt, bredt, tempofyldt, ikke-tidsuktrækkende. Denne form kan også bruges ude imod dårligere hold.

Imod svære/jævnbyrdige hold på udebane skal det se cirka således ud:

GK: 4
DC: 5
D R/L: 6
MC: 7
M R/L: 8
MC: 9
FC: 10

Ved at stå sådan på banen fanger du din modstander der, hvor de ville løbe hen, og da du tvinger dem fremad, er du klar på kontraen. Du har selvfølgelig sat kontraangreb på, spiller hurtigt, trækker tiden og spiller defensivt.

Og man skal selvfølgelig ALTID justere sin taktik under alle kamp, medmindre det bestemt ikke er nødvendigt.

Niicklas12
Ynglingespiller

« Svar #133: 14 Nov 2007, 19:22 »

Ville mene at det helt afhænger af hvilken indstilling man har til spillet.. Hvis du er et tophold i din liga, så burde man da ikke stille sin taktik efter hvem man møder. Det skulle jo helst være dig som er spilstyrende, og derfor ikke behøves at stille din taktik efter en svagere modstander.. Men vil give dig ret i at mod hold på ens eget niveau eller højere så skal man da helt sikkert tilpasse sin taktik..

SirToby
Manager

« Svar #134: 14 Nov 2007, 19:24 »

Ville mene at det helt afhænger af hvilken indstilling man har til spillet.. Hvis du er et tophold i din liga, så burde man da ikke stille sin taktik efter hvem man møder. Det skulle jo helst være dig som er spilstyrende, og derfor ikke behøves at stille din taktik efter en svagere modstander.. Men vil give dig ret i at mod hold på ens eget niveau eller højere så skal man da helt sikkert tilpasse sin taktik..

Det er at tage alt for let på opgaven, hvis man bare sætter en taktik og kører med den resten af sæsonen. Hvis man f.eks. spiller med Liverpool og møder West Ham ude, skal man længere tilbage på banen, end man plejer. West Hams indstilling til kampen er meget anderledes end i forhold til den, de ville bruge ude.

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010