home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 387 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Die Löwen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Rykker vi op i år?
Ja self!
På et hængende hår
Narhh tror ikke
Nej self ikke!
Ved ikke

Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Die Löwen  (Læst 15229 gange)
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #45: 10 Maj 2009, 21:41 »

Som ventet vandt Freiburg over Koblenz på udebane og der er dermed sikre på 1. pladsen.. Tillykke til Freiburg og Tommy Bechmann. Det er fortjent.
Desværre vandt Ahlen også på udebane.. Et ønskeresultat havde været en uafgjort eller i det mindste nederlag Ahlen.
Med 3 kampe tilbage for alle hold, har vi nu 3 point ned til Koblenz. Mellem os og Koblenz ligger FSV Frankfurt, Hansa Rostock og Oberhausen, så jeg mener stadig at vi kan klare os fri af nedrykning. Hvis vi da bare slår Wehen næste gang Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #46: 13 Maj 2009, 22:56 »

Ny træner! Ewald Lienen sagde sidste år op i Panionios i Grækenland, hvor han har haft rigtig pæn succes. Lienen virker måske ikke 100% som det rigtige valg (jeg havde håbet på en mere kompromiløs træner), men han er uden tvivl en talentfuld træner. Hvis i synes i har hørt navnet Lienen før, så kan det være fra det her billede: http://multimedia.ekstrabladet.dk/eb/archive/00280/Ewald_Lienen_280328m.jpg (ADVARSEL! Ikke for sarte sjæle). Det er omtrent mere berømt end Lienen selv Smiley

Farvel skal der da også lyde til Uwe Wolf. Han har ikke gjort det prangende, men han har uden tvivl gjort sit bedste.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #47: 17 Maj 2009, 20:40 »

1860 bliver i 2. bundesliga! Det er tilfældet, medmindre der sker en katastrofe, som vil gå over i historien.
Det startede i tirsdags, hvor vi ganske skuffende kun henter 0-0 imod bundporppen Wehen. Det var dog på udebane, så det forklarer det måske lidt. Det betød dog også at det begyndte at virke faretruende fra bunden af, fordi vi skulle op imod Aachen og Nürnberg i de 2 sidste kampe. Hold der lå i den pæne ende og begge har muligheder for at rykke op.
Skæbnenskampen var i dag imod Aachen og jeg frygtede et nederlag meget, men gudsketakoglov så går vi ud og leverer det bedste resultat længe. Lauth bringer os efter 33 minutter og rigtig længe ser det ud som om vi skal have vores første sejr i umindelige tider. Desværre spolerer Aachen det med 7 minutter igen, da de bringer sig på 1-1.. Ikke desto mindre så har vi nu 3 point ned til Osnabruck, som har en målforskel på -15, imens vores er på -1. Derudover er der 3 andre hold imellem os, så vi kan roligt begynde at forberede os på næste sæson.
Jeg bukker mig dybt i støvet for Benni Lauth, der for alvor har været vores rednignsmand i denne sæson. 14 mål er ikke overvældende, men det er bestemt rigtig godt, på et hold der kun har scoret 43 mål. Jeg var noget skeptisk da han efter en lang række mislykkede forsøg hos andre hold kom tilbage til München, men i dag kan jeg kun angre at jeg var så skeptisk. Velkommen hjem Lauth!
Logged

Build Me Up Buttercup!

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Löwen
« Svar #48: 17 Maj 2009, 20:46 »

imponerende indlæg Fitzpatrick Thumbs Up
Også flot at du holder liv i denne tråd, som jeg engang i mellem kigger ind i Wink
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #49: 04 Jun 2009, 13:23 »

Sæsonen blev afsluttet med et nederlag. Det har jeg egentlig ikke lyst til at fortælle så meget om Smiley

Derimod har vi gjort et overraskende indkøb. Tschauner, som ellers har været en god målmand, ser nu ud som om han skal erstattes. Gabor Kiraly, som er 2. kepper i Burnley og som det sidste halve år har været udlejet til Leverkusen, har vi valgt at købe. Kiraly er vel tænkt som en klassemålmand som skal holde 1-2 år og hjælpe os med at komme i Bundesligaen, hvorefter Tschauner skal ind og overtage igen.. Jeg ved ikke hvor meget tiltro jeg har til den plan.
Derudover skulle min stemme til årets spiller sættes. De nominerede var: Antonio Rukavina, Torben Hoffman, Benjamin Lauth, Phillipå Tschauner, Manuel Schäffler og Fabian Johnsen.. Min stemme stod imellem Lauth og Johnson, men til sidst faldt den på Lauth, som da også fører afstemningen suverænt med 50% af stemmerne, imens Johnson er nummer 2 med 11%. De andre har nogenlunde det samme.

Til sidst er Fabian Johnson inde i kampen om en plads til U-21 EM, hvilket ville være en perfekt afslutning på året for vores back.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #50: 08 Jun 2009, 19:51 »

Så er det næste indkøb på plads og denne gang et rigtig spændende et af slagsen! Alexander Ludwig kommer til fra St. Pauli og med sine 10 mål i den forgange sæson bliver han en rigtig spændende tilføjelse til vores lidt sløje midtbane. Jeg kan forstå han spiller centralt, men er en meget alsidig og kreativ spiller. Derfor går han perfekt i spænd med Sven Bender (som man må håbe skal spille sammen med) der mere er en arbejdssom slidertype. Skal nok blive spændende og se hvad Ludwig kan tilføje.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #51: 16 Jun 2009, 00:04 »

Super at se Fabian Johnson ved U-21 EM.. Desværre var han kun bænkevarmer mod Spanien i dag, men han var da trodsalt med på bænken og vi kan kun håbe han får chancen senere i turneringen. Kampen mod Spanien var jo meget vigtig..
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #52: 16 Jul 2009, 00:00 »

Katastrofe! Jeg ved ikke om dette kaldes dårlig økonomi eller grotesk tåbelighed..
Når det vender jeg tilbage til lidt senere.

Siden sidste update på transfersiden, er der sket en del. På plussiden har vi fået 4 nye spillere. En geni-streg er blevet begået da vi har hentet Rukavina permanent. Nu har vi to fantastiske højrebacks med Rukavina og Ghivianidze, hvor Rukavina nok lige er en tand bedre..
Det andet køb er faktisk bare en leje-aftale. Radhouène Felhi hedder manden og kommer fra Tunesien. Han er lejet i Étoile du Sahel, som vidst nok er en topklub i Tunesien. Han har spillet 19 kampe på det tunesiske landshold. Han er vigtig, fordi midterforsvaret halter. Mathieu Beda og Torben Hoffmann er ikke på vej ind i karrierens forår og de er lige pt. de eneste rigtige alternativer til den plads. Om Felhi skal starte inde eller typisk være backup ved jeg ikke.
Det trejde køb er en græker ved navn Charilaos Pappas, som er hentet i Skoda Xanthi, men før har spillet i AEK Athen og Olympiakos. Han har kun skrevet under for et år, men med en option på et mere. Han skulle være hurtig og en fantastisk dribler, men om det passer ind i den ret fysiske andenliga er svært at sige. Bierofka er en lidt anden type, men det er måske en fordel at have 2 forskellige slags spillere på hver sin fløj. Pappas er højrefløj og Bierofka bruges mest i venstre.
Det sidste køb er lidt afslørende. Egentlig er det en 2-års lejeaftale, men med den alder han har kan det vel godt udmynte sig i et permanent køb.. Aleksander Ignjovski er kun 19 år gammel og har spillet lidt kampe på Serbiens U-19 landshold, så helt ringe er han vel ikke. Der er dog ingen tvivl om, at han næppe har den klasse som den spiller han vel nok skal erstatte er bedre.

Og nu til det triste..
Indtil for ikke ret lang tid siden var det kun ubetydelige spillere der havde forladt os:

Markus Thorandt til St. Pauli - Thorandt var ingen klassespiller og lå typisk langt væk fra en startplads. Han var dog en okay back-up, men bestemt en der kan udskiftes med yngre og billigere folk.
Michael Schick til Augsburg - Han var en okay backup til Fabian Johnson efter at Benjamin Schwarz blev skadet, men nu hvor Schwarz er tilbage måtte han nødvendigvis tilbage som nummer 3 i hierakiet. Han er ung, så det er fint for ham, at han tager til Augsburg hvor han burde kunne få spilletid.
Julian Baumgartlinger til Austria Wien - Han var aldrig rigtig inde omkring holdet. Han var egentlig et ganske okay talent, men ikke en der kunne være blevet til noget, hvis vi skal blande os længere oppe. Han er egentlig østriger, så hvis han kan få lidt spilletid i hjemlandet er det fint.
Christoph Burkhard til Burghausen - Burkhard var en rigtig god reserve, som jeg egentlig mener vi burde have holdt på. Hvis han ønskede at få mere spilletid er det selvfølgelig klart, at han gerne vil væk, hvilket man også skal respektere.
Danny Schwarz forlader uden kontrakt - Det smerter. Det smerter faktisk rigtig meget. Schwarz var kaptajn en enkelt sæson og var en stor spiller. Desværre har skader ødelagt det for ham og han fik næsten ikke spilletid den seneste sæson, fordi han simpelthen ikke kunne følge med mere. Jeg håber inderligt, at han finder en mindre klub, hvor han kan afslutte karrieren med en smule værdighed.. Rent økonomisk og sportsligt var det nok den klogeste beslutning, men det smerter mit hjerte.
Markus Schroth stopper karrieren - Så skete det endelig! Schroth var en god spiller. For 5 år siden vel og mærket.. At hente ham tilbage var en dum beslutning. Han var allerede afdanket og skadesplaget dengang og har stort set ikke spillet 90 minutter i de 2 år han har trukket en alt for fed hyre (i forhold til hans kunnen var alt en fed hyre). Han gav os meget i sine første seks år i klubben og han vil altid stå som en god og loyal spiller. Blot dumt, at klubben selv skal ruinere det image en smule med den dumme beslutning at hente ham hjem igen.
Nikolas Ledgerwood til FSV Frankurt - Han var bare ikke god nok.. Ledgerwood nærmede sig en tilstand af evighedstalent i klubben, så en udemærket beslutning at sende ham til den lille Frankurt klub.
Nikola Gulan tilbage til Fiorentina - Han blev aldrig den spiller der nok var håbet på og nu hvor Pappas er kommet til, virker det som en god beslutning ikke at forny lejekontrakten.

Det var ligesom de spillere der kunne undværes vi fik sendt af sted der. Nu kommer vi til den rigtig smertefulde del..

Jeg har ikke læst ordentlig på lektien, for Sven Bender skiftede faktisk allerede i sidste måned. Han blev byttet med Rukavina, hvilket jeg finder fuldstændig vanvittigt. Rukavina er en god spiller, men vi har ingen der er gode nok til at erstatte Svens talent. Eller, det skulle da lige være Fabian Johnson, som er den anden smertefulde nyhed.. Han har nemlig i dag skrevet under med Wolfsburg. Wolfsburg har gjort sig et kæmpe scoop, imens vi erklæret os fallit, hvis ambitionen er at komme tilbage i Bundesligaen.. Benjamin Schwarz er en fin spiller, men ingen Johnson og man må alvorligt håbe, at vi finder en bedre erstatning... Lars Bender skifter også næste år til Leverkusen, så idioterne til tops er åbenbart i gang med at sælge helt ud af talenterne.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #53: 06 Aug 2009, 19:41 »

Så gik vi videre fra første runde af pokalen Smiley En 1-0 sejr i Paderborn er ikke nogen dårlig optakt til ligaen der starter hjemme mod Koblenz på søndag.
På mål havde vi Kiraly, hvilket der ikke er den store overraskelse i.. Til gengæld var forsvaret en stor overraskelse. Rukavina naturligvis på højreback. Felhi i midterforsvaret sammen med Ghiviniadze.. Jeg vil nu mene, at Hoffmann og Beda vil kunne erstatte den ene af dem, men de holdt jo trods alt nullet Smiley På venstreback havde vi dog den største overraskelse. Jose Holebas der for blot halvanden sæson siden overvejende blev brugt som angriber er blevet halvomskolet til venstreback. Hvis han er bare halvt så god som Johnson er det fint nok Smiley
På midtbanen havde vi nyindkøbet Florin Lovin der bl.a. har spillet Champions League for Steaua Bucharest de seneste år kom den 20. juli go ser ud til at være en god forstærkning til midtbanen. Det er nok også en god ting, at vi har en mere rutineret til den defensive midt end Ignjovski. Bender spillede sammen med Lovin på den centrale midt og det ligner et meget stærkt makkerskab.. På fløjene havde vi den hjemmeavlede Sandro Kaiser, som højest sandsynligvis blot var en erstatning for den skadede Bierofka. Lidt overraskende sad Pappas på bænken, imens Alexander Ludwig tog sig af den anden fløj.. Som hængende angriber havde Sasha Rösler. Jeg ved ikke om vi bør ligge Bierofka der når han er klar og så spille med Ludwig og Pappas på fløjen. Pappas skulle da også være en god angriber, såe Smiley I angrebet havde vi naturligvis Lauth.. Hvis vi skal have samme opstilling senere, så har vi købt solidt ind i angrebet. Mere om dem, når de får noget spilletid Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Die Löwen
« Svar #54: 09 Aug 2009, 17:15 »

Sådan! Sikker start på sæsonen med 2-0 over Koblenz.. Nyinkøbet Kenny Cooper gør det til 1-0 i første halvleg. Kenny er først lige blevet købt fra Dallas i denne uge, men med scoringen i dag, ser han rigtig spændende ud.. I 2. halvleg får vi så vores andet mål og ikke overraskende er det den fortabte søn Lauth der scorer. Cooper og ham kan bliver rigtig giftige oppe foran tror jeg og vi har massere af reserver, så i angrebet har vi modsat sidste år, næsten et luksusproblem Smiley

I dag starter vi i en traditionel 4-4-2. Kiraly på mål og i forsvaret de samme, som imod Paderborn.. På midten har vi igen KAiser på højrefløj, som bliver pillet ud efter 60 min. til fordel for Pappas. Vesntrefløjen igen med Ludwig, som i det 84. minut blev udskiftet med Ignjovski, som ellers skulle være en central spiller.. Inde midt i havde vi Bender og Lovin, som ligner et rigtig stærkt makkerskab.
I angrebet var det så Cooper og Lauth, selvom der spekuleres meget i om Djokaj (der er skadet for tiden) ikke står foran Cooper i pladsen om startopstillingen.. Bliver spændende og se om nogen kan holde dampen oppe.
« Seneste Redigering: 09 Aug 2009, 17:26 af Fitzpatrick » Logged

Build Me Up Buttercup!

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010