home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 259 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (09-10) Il Diavolo » Werkself » Dragões
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint
Forfatter Emne: (09-10) Il Diavolo » Werkself » Dragões  (Læst 23182 gange)
Rossonero
Gæst
 
HALVÅR - 2008/2009
« Svar #90: 03 Okt 2007, 01:50 »


13. December 2008



TOP 10
1. München 38
2. Leverkusen 34
3. Hamburg 31
4. Dortmund 29
5. Schalke 28
6. Stuttgart 27
7. Karlsruhe 27
8. Bremen 24
9. Gladbach 24
10. Frankfurt 24

Fra et middelhold, til underdogs, og nu favoritter til at vinde Bundesliga titlen - det er måden at definere Bayer Leverkusen's udvikling på det seneste. Efter den nye træner, de mange indkøb, er dette blevet et yngre, forbedret og sulten mandskab. Fans og bestyrelse er ovenud tilfredse med Franco Baresi's arbejde i klubben, og hans bliven i klubben bliver bakket op fra alle parter. Han har ihvertfald gjort noget fantastisk i Leverkusen, ét hold man havde glemt i det tyske - før dette øjeblik. Der er nu gået et halvt år, og vinterpausen er derfor kommet. Det giver os tid til et overblik over de fantastiske præstationer.

Man startede forbløffende i ligaen med de mange nye forstærkninger, som stadig holder den gode form oppe. Laurito, Ñíguez, og Kießling er alle de bærende kræfter på dette hold, og gør det helt fantastisk i det offensive. Især Kießling har været utrolig stærk, og er holdets topscorer med hele 16 mål i sine 20 kampe. Han får hjælp af spanske Ñíguez som har scoret tolv, og 'super reserven' Federico Laurito har scoret 6 i sine 10 kampe. Den offensive force bliver selvfølgelig hjulpet af den defensive, hvor Simon Rolfes og Possebom skiftes med at tage slæbet i den defensive midtbane. De har begge fodret de fremad rettede spillere med deres lange afleveringer, og det har været den store magi bag Franco Baresi's taktik. Han spiller nemlig ikke en 'normal' taktik, og er gået fra diamant formationen til en 4-1-3-1. En meget offensiv taktik, men utroligt nok bliver der ikke lukket så mange mål ind, som man ellers skulle tro. Sådan ser 'startelleveren' ud:


Laurito                                 Kießling

Ñíguez                                           Lulinha                                              Vidal


Rolfes/Possebom
                                                                           
Womé                         Hummels                         Sinkiewicz                          Lell

Eduardo
Logged

Rossonero
Gæst
 
2008/2009
« Svar #91: 03 Okt 2007, 16:55 »


22. December 2008
KICKER INTERVIEW MED LULINHA


Der er de teenager som eksplodere voldsomt på fodboldscenen - og det går stærkt. Alexandre Pato er ét tilfælde, som startede i brasilianske Internacional, hvor han efterfølgende kom på Brasiliens U/20 hold - og et par år efter landede han i AC Milan, hvor han har slået sin landskammerat Ronaldo af. Det er også en spiller som Franco Baresi trænede i sine 2 år som manager for Milan, men han har nu fået en ny stjerne at arbejde med i Leverkusen. Før denne sæson startede, hentede man Lulinha fra Cruzeiro, og han er virkelig trådt i karakter i Leverkusen. Han bryder forsider konstant, hvor overskriften i aviserne tit er 'Lulinha: Den nye Ronaldinho' - og jo mere og mere man ser ham spille, jo mere ligner han Ronaldinho. Han har skabt sig en enorm fanskar i det tyske, og man skal huske på at han stadig kun er 18 år. Han udvikler sig i en utrolig hastighed, at det nu om dage er blevet umuligt at følge med i. Han tryller gang på gang på den offensive midtbane i Leverkusen, og spåes allerede landsholds aktuel. Han har fået en masse rosende ord fra legender som Pelé, landsholdstræneren Dunga og et tons af andre store navne. Vi fik os idag en snak med den talentfulde og omtalte Lulinha.


Velkommen og tak for din tid Luiz, eller som man i folkemunde kalder dig 'Lulinha'. Hvad synes du om livet i Tyskland? Savner du Brasilien, eller har du nogenlunde vendt dig til forholdene i det tyske?

Det var da så lidt. Mit liv i Tyskland går meget godt, og jeg har også med tiden fået bedre styr på sproget. Brasilien er selvfølgelig mit hjemland, og som man siger 'hjemme bedst', men jeg er blevet en stor dreng efterhånden, derfor valgte jeg at fortsætte 'eventyret' i det europæiske, og jeg kunne ikke være lykkeligere med valget. Det giver dig også en slags tryghed når du har en holdkammerat der kommer fra samme land, som i dette tilfælde er min gode ven Possebom. Vi snakker meget sammen, både inde og udenfor banen, da vi er i samme situation. Jeg er sikker på at mit valg på Europa kommer til at give mig de største oplevelser nogensinde. Selvom det ikke er meget fremadrettet fodbold her i Tyskland, så er jeg glad for vi har en træner som Franco Baresi, der står inde for det såkaldte 'samba-fodbold'.


Barcelona, Juventus, Real Madrid, Manchester United - listen er uendelig. Det var tonsvis af klubber der var ude efter din underskrift, men hvad gjorde at dit valg blev på Leverkusen?

Det gjorde mig utrolig beæret med den store interreser jeg fik fra alle parter - virkelig. Men jeg er som sagt kun 18 år, og jeg føler mig ikke klar til at tage det helt store skridt endnu. Og når det er sagt, betyder det ikke at jeg forlader Leverkusen med tiden, men jeg er selvfølgelig ude efter succes - og det kræver at jeg er i en klub med succes. Men vi ligger nummer to i ligaen lige nu, og det ser rigtig lovende ud for os.

Den anden grund i min beslutning var Franco Baresi's ankomst til klubben. Han er ikke en 'hr. hvem som helst', og i hans tid som Milan manager, fulgte jeg meget med i italiansk fodbold. Jeg beundrer måden han leder holdet, og han er ikke bange for at satse.

Vi takker igen for din tid, og håber du vil komme tilbage en anden gang i fremtiden, og held og lykke med din karriere i Leverkusen.
« Seneste Redigering: 04 Okt 2007, 00:52 af Rossonero » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #92: 03 Okt 2007, 17:02 »

Utrolig flot skrevet. Han er vidst noget af en guldfuld, den såkaldte Lulinha.
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #93: 03 Okt 2007, 17:13 »

Flot skrevet, rigtig rigtig flotte upadtes! Godt at se Leverkusen få lidt succes.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Rossonero
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #94: 03 Okt 2007, 17:21 »

@ Tak Cesc og Gerrarden.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #95: 03 Okt 2007, 18:52 »

Vildt vildt flot skrevet
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Niko
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #96: 03 Okt 2007, 22:15 »

Glæder mig til en update, fra denne fantastiske blog! Smiley
Go Rossonero!

EDIT: Indlæg nummer 3300.  Opstemt Shockeret
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #97: 03 Okt 2007, 22:18 »

Glæder mig til en update, fra denne fantastiske blog! Smiley
Go Rossonero!

EDIT: Indlæg nummer 3300.  Opstemt Shockeret

Godt være der når at snige sig en update ind idag, men hvis ikke, så bliver det 100% imorgen.
Og tak for rosen Cesc!
Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #98: 03 Okt 2007, 22:23 »

Super blog og super indkøb af Lulinha... Jeg har selv haft ham i mit Brøndby spil og han gør det helt fantastisk og det undre mig ikk at han også kan gøre det godt i Bundesligaen...
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #99: 03 Okt 2007, 22:48 »

Super blog og super indkøb af Lulinha... Jeg har selv haft ham i mit Brøndby spil og han gør det helt fantastisk og det undre mig ikk at han også kan gøre det godt i Bundesligaen...

Jeg takker. Ja, han er klasse. Det er klart det indkøb jeg er mest tilfreds med.
Logged

Rossonero
Gæst
 
2008/2009
« Svar #100: 04 Okt 2007, 16:28 »


1. Januar 2009
HSV I BRUTAL YDMYGELSE

Vinterpausen blev afsluttet for ikke så forfærdelig lang tid siden, og det fik Leverkusen gjort med et par handler i processen. Alle indkøb tiltræder dog først klubben næste sæson, da de alle er blevet hentet på en bosman. Talentfabrikken Boca Juniors var ét af de hold der blevet røvet for ét af deres mange talenter, denne gang Manuel Cañete. Det andet indkøb var Deportivo La Coruña's Juan Dominguez, og den tredje handel er lejesvenden Possebom, som alle er nye spillere i Leverkusen's træningsanlæg i BayArena næste sæson.

For at glemme lidt om transfers, hopper vi videre til 'halvårets' første kamp. Der var ihvertfald dømt topkamp i det tyske, da det var ligaens anden plads mod tredje pladsen. HSV - Ét hold der virkelig er i topform for øjeblikket, med en vis Leonel Núñez med alle overskrifterne. Den 24-årige argentiner kom til HSV i starten af denne sæson, og har virkelig været en guldfuld for det tyske mandskab. Han har i sine 19 kampe, scoret 10, mens han har lagt op 2 gange. Men det er ikke det eneste der gør denne spiller unik. Hans drible teknik er nok den mest avancerede i Tyskland, efter Diego's nylige skift til giganterne fra Barcelona. Catalanerne skrev historie, da de i dette transfervindue bragte Bremen's Diego til klubben for hele 41 millioner euro. I Leverkusen gemmer der sig også en nutidig stjerne, og hvem ellers end Lulinha går rundt med den titel. Han bliver ved med at imponere alt og alle hele tiden, og det skulle blive meget mærkeligt hvis han ikke fik den afgørende rolle i topkampen, der med en sejr kunne holde stik med Bayern München.


Argentineren spillede en forrygende kamp.

226648 tilskurere var på plads i BayArena, og sikke én kamp de fik at se. Både Leverkusen og Hamburg havde stillet op med deres stærkeste holdopstillinger, hvor stjerner som Juan Pablo Sorin og Tranquillo Barnetta var at spotte. Argentinske Barnetta er fortiden en meget eftertraget herre, men samtidig også utilfreds i Leverkusen. Giganterne Juventus har op til flere gange kommet med bud på spilleren, men tyskerne er ikke meget for at give ham væk. Men det skulle heldigvis ikke holde ham tilbage fra at spille en god kamp.

Allerede fra start er det Leverkusen med diagent stokken, og den skulle de blive ved med at holde hele vejen igennem. Det hele starter i 19'ende minut, hvor Federico Laurito bringer Leverkusen i front. Målet kommer efter en målmandsfejl af Frank Rost, som Aaron Ñíguez samler og sender bolden fikst til Laurito, og så ved man som fodboldspiller hvad man får. Førringen skulle blive fordoblet blot 5 minutter efter, hvor det er Lulinha der virkelig levede op til de store forventninger inden kampen. Det er brasilianeren selv der bliver fældet lige udenfor HSV feltet, og den tager han selv. Frygt var der at se hos Hamburg spillerne, da Lulinha sjældent brænder på disse chancer, og det var heller ikke en undtagelse denne gang. Han sender én af sine perler afsted, og bolden lander i nettet. 3:0 målet kommer igen efter kort tid, og denne gang er det kun 2 minutter efter. Efter et fantastisk sammenspil involveret Barnetta og Ñíguez, hvor spanioleren igen er i oplæggerens rolle med afleveringen til klubjagede Tevfik Köse - og 3:0 målet var en realitet. Sidste mål i første halvleg kommer igen fra Lulinha, hvor det denne gang er utilfredse Barnetta med et fantastik indlæg som Lulinha fanger, og sætter dermed bolden i nettet.


En af de mange knuste HSV spillere.


Det var forståeligt ikke gejstfulde Hamburg spillere der trådte ind til anden halvleg, og Leverkusen skulle ikke gøre det meget bedre. Fløjten lyder til anden halvleg og tiden skulle åbenbart ikke spildes, da Manuel Friedrich fra forsvaret sender en lang bold op til Laurito, som efterfølgende sætter bolden i kassen til 5:0.

Det er 10 minutter inde i anden halvleg at dobbelt målscoreren bliver udskiftet, og ind kom den 19-årige belgier Jelle Vossen. Han skulle i de sidste minutter af kampen blive målscorer, da Ñíguez udfører sin tredje assist i kampen. En fantastisk stikning i dybden til Vossen, som placere den forbi Frank Rost.

En sejr på hele 6:0 bliver det mod ligaens 3. plads, som efter denne kamp faldt i placeringerne til en plads på femte. Leverkusen derimod haler ind på Bayern München, som spillede en skuffende uafgjort mod Nürnberg. Det betyder at man nu er 2 point bag Bayern, og det bliver spændene at se hvem der har pokalen i hånden i enden af tunellen.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #101: 04 Okt 2007, 16:42 »

Rigtig flot update.. Wink
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #102: 04 Okt 2007, 16:51 »

Tak igen Cesc.

- Til læserne; Er updatsene for korte, og skal jeg overveje at forstørre dem?
Ja, jeg synes jeg du skal.  Wink
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #103: 04 Okt 2007, 16:53 »

Ja, jeg synes jeg du skal.  Wink

Haha, forstørre dem Wink Tror ikke de bliver længere end nuværende størrelse.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: (08-09) Il Diavolo » Werkself
« Svar #104: 04 Okt 2007, 16:54 »

Haha, forstørre dem Wink Tror ikke de bliver længere end nuværende størrelse.

Ærgeligt, for det er fantastisk læsning.
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010