home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1154 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (STEM)Hibernian --> HSV
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor tit læser du denne blog?
Hver update 2 gange
- 0 (0%)
Hver gang der kommer en ny update
- 1 (7,1%)
Prøver at følge med så meget jeg kan
- 3 (21,4%)
Sådan engang imellem
- 2 (14,3%)
Kun en sjælden gang når jeg ikke har andet at lave
- 4 (28,6%)
Følger den ikke..
- 4 (28,6%)
Antal Stemmer: 14

Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: (STEM)Hibernian --> HSV  (Læst 4139 gange)
Guldbrand
Gæst
 
Sv: Hibernian
« Svar #15: 25 Aug 2007, 19:43 »

Januar 2007


Vi skulle i Pokalturneringen op imod 1. Divisionsholdet Clyde, en kamp jeg troede vi kunne vinde relativ nemt, og som vi også burde kunne slå nemt. Det startede da også meget godt, vi var foran med 2-0 efter en halv time. Men et super comeback fra Clyde bragte dem på 3-2 med et kvarter tilbage. Desværre for Clyde scorede deres 19-årige forsvarsspiller selvmål til slut resultatet 3-3. Vi skal derfor ud i omkamp om 4 dage hjemme på Easter Road Stadium.
Clyde – Hibernian 3-3


Det var tid til Retur opgøret imod Clyde i den skotske pokalturnering, og med kun 3 dage til kampen mod Kilmarnock i Premier League var det reserverne der fik chancen fra start af. Og de gjorde også hvad de skulle, vi vinder kampen sikkert 3-1. Desværre trak vi Celtic i næste runde. Heldigvis bliver det dog på eget græs at den kamp skal spilles.
Hibernian – Clyde 3-1


Trods en dejlig sejr over Kilmarnock, så må vi konstatere at Steven Fletcher der blev skadet i kampen må sidde udenfor i 2mdr. Sidst Steven Fletcher var skadet kom vi ind i en rigtig dårlig periode med masser af dumme point tab, og jeg frygter at det samme vil gentage sig nu. Men jeg må stole på at mine andre angribere vil kunne udfylde det hul Steven efterlader. 
Hibernian – Kilmarnock 2-1


Med sejr og uafgjort i de 2 forgående kampe var vi optimistiske omkring endnu et godt resultat mod mægtige Rangers. Men et stort Rangers pres fra kampens start gjorde det svært for os, og Rangers kunne score deres første mål efter et kvarter.
Selvom Rangers var gode i dag, så syntes jeg stadig at mit forsvar og min målmand skal tage skylden for at Rangers nåde at score 3 mål mere i kampen. Mit defensiv er simpelthen ikke godt nok, og jeg glæder mig til at skaffe mig forstærkninger. Især på målmandspladsen som jeg ser som vores svageste position.
Rangers – Hibernian 4-1


Nøjagtigt som jeg frygtede, så ville tabet af Steven Fletcher gøre rigtig ondt på os. Og rent offensiv er vi næsten ikke til stede. Vi taber den 2. kamp i træk, og jeg er bange for at sæsonen ikke bliver den succes jeg havde håbet på. Jeg ved simpelthen ikke længere hvad jeg skal stille op med mit hold som konstant begår den ene fejl efter den anden. Og det koster os så dyrt. Bare alene i dag kostede det alle 3 point i en kamp vi burde have vundet.
Hibernian – St. Mirren 0-1


Semi-finalen i Ligacuppen blev spillet foran 28859 tilskuere på Hampden Park. Og det blev en spændende kamp hvor Aberdeen til sidst trak sig ud som vindere. The Hibs kom ellers foran 1-0. Men Aberdeen arbejdede sig ind i kampen igen, og kunne kort før slutfløjtet score deres 2. mål i kampen til 1-2. Og Hibernian kan tilføje det 3. nederlag på stribe.
Hibernian – Aberdeen 1-2



Februar  2007



Hibernian aktive på transfermarkedet
1 Februar 2007

John ”Faxe” Jensen har fået hans ønske opfyldt. Efter salget af Dean Shiels til Motherwell for 10. mio. kr. var der endelig kommet penge i kassen til køb af en ny målmand. Graeme Smith skifter fra Gretna til Hibernian for 5.5 mio. kr. En lidt dyr handel måske, men med kun 1 dag tilbage af transfermarkedet, var det nødvendigt at punge op med det beløb. Den 23-årige tidligere U21 landsholdsspiller skubber Simon Brown af pladsen som Keeper. Og det er til John ”Faxe” Jensens store glæde.
-Hibernian har også været ude og leje Scott Sinclair i Chelsea som afløser for Dean Shiels.


Vores nye målmand Graeme Smith fik i dag hans debut imod mægtige Celtic i Pokalturneringen. Og han leverede en rigtig god indsats med flere gode redninger, inden han dog til sidst endte med at koste sejren på en drop. Også Scott Sinclair fik debut i dag, og det kvitterede han med et mål i det 68. minut. Egentlig spillede vi en rigtig god omgang fodbold, og havde vel egentlig fortjent at vinde. Men vores nye keeper gik på skovtur, og mistede bolden til Zurawski der udnyttede det sikkert.
Hibernian – Celtic 1-1


Vores nye keeper levere igen en solid præstation, men for 2. kamp i træk kommer han på skov tur, og mister bolden til modstanderen der udnytter chancen. Benjelloun får heldigvis udlignet 2 minutter senere og vi må endnu engang gå fra banen uden en sejr.
Hibernian – Motherwell 1-1


Celtic var kæmpe favoritter inden returopgøret i den skotske Pokalturneringen. Og Celtic levede også op til favoritværdigheden og sejrede med 2-0 i en eller meget jævn kamp.
I Hibernian savner man virkelig Steven Fletcher der sidder ude med en skade. Hans evne til at score ud af ingenting er lige præcis det man har manglet i Hibernian i de seneste kampe.
Celtic – Hibernian 2-0


Vi er dumpet helt ned på en 7. plads inden lokalopgøret mod Hearts der ligger nr. 3 Det er derfor ultra vigtigt for os at få skrabet nogle flere point sammen så vi kan komme i top 6, så vi er sikret på at komme med i ”playoff’en”.

Desværre ender Hearts som vindere af en spændende kamp, som de dog var bedst i. Hearts kom både på 1-0 og 2-0 inden Hibernian fik reduceret i det 54 minut. 9 minutter senere var det dog igen galt i Hibernians forsvar, og popsili kunne øge til 3-1 inden Hibernian i overtiden fik scoret til 3-2
Hearts – Hibernian 3-2




John ”Faxe” Jensen siger op !
18. Februar 2007

Efter nederlaget til ærkerivalerne meddelta John ”Faxe” Jensen at han har valgt at stoppe i Hibernian, og at det er nogle overvejelser han har haft igennem længere tid. John ”Faxe” Jensen startede utrolig flot ud i Hibernian, men på det seneste har resultaterne manglet, og John ”Faxe” Jensen mener ikke at han har det der skal til at vende krisen.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hibernian
« Svar #16: 25 Aug 2007, 19:46 »

Ærgerligt for dig!

Betyder det døden for bloggen?
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Hibernian
« Svar #17: 25 Aug 2007, 19:55 »

Ærgerligt for dig!

Betyder det døden for bloggen?

Nej slet ikke.. Den nye klub er allerede fundet, og sæsonen er netop blevet færdigspillet... Men det vil man kunne læse om i mine næste updates der kommer i løbet af de næste par dage..    Thumbs Up
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Hibernian
« Svar #18: 26 Aug 2007, 09:44 »

Hearts – Hibernian 3-2

Lækkert resultat!  Smiley

Flot blog, dog med et skod hold!
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Hibernian
« Svar #19: 26 Aug 2007, 13:12 »

Efter John ”Faxe” Jensens afsked, har der været masser af muligheder for en ny klub, og her vil jeg prøve at skriv lidt om dem der har været inde i billedet:



Odense Boldklub – OB har bestemt ikke haft nogen god sæson, og Bruce Rioch sidder heller ikke alt for varmt i sædet. Kim Brink har også været i medierne for at sige at man overvejer at ansætte John ”Faxe” Jensen efter han har sendt en henvendelse. Men en række gode resultater på det seneste sætter tvivl i en træner fyring af Bruce.

FC Midtjylland – I FCM ser det sort ud. Man ligger sidst i SAS-Ligaen, og man har efterhånden fået en stor afstand op til stregen. Erik Rasmussen ser dog ikke ud til at få sparket på nuværende tidspunkt, men en række eksperter mener ikke der kan gå længe før det vil ske.

Fulham – London klubben Fulham ligner årets første nedrykker fra Premier League, og John ”Faxe” Jensen har allerede været inde i billedet som deres redningsmand der skal forsøge at undgå nedrykningen,

Birmingham
– I Birmingham har man lige sendt deres træner ud af porten. Og der spekuleres i om John ”Faxe” Jensen kan blive deres nye træner. Birmingham ligger på 6. pladsen, og indtager den sidste playoff billet i kampen om oprykningen.

HSV – I Hamborg har Thomas Doll fået sparket efter en dårlig sæson. Klubben ligger på 8 pladsen i Bundesligaen, og der skal nogle gode resultater til før de kan komme op og kæmpe med hvor det er sjovt.

Deportivo – Deportivo har netop valgt at bryde samarbejdet med Joaquin Caparros, og John er blandt nogle af de navne der i medierne er blevet sat i forbindelse til klubben. Deportivo ligger på en nuværende 9. plads i La Liga. 

Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Hibernian --> ??
« Svar #20: 26 Aug 2007, 13:16 »

Spændende!
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Hibernian --> ??
« Svar #21: 26 Aug 2007, 14:01 »

Kom så folkens..  Smid en stemme der hvor i tror at jeg ender..   Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Hibernian --> HSV
« Svar #22: 28 Aug 2007, 08:19 »

Hamburger SV


April 2007




John ”Faxe” Jensen tilbage hos HSV
7. April 2007

Den tyske storklub fyrede for en lille uge siden Thomas Doll efter en række dårlige resultater, og man har i stedet valgt at ansætte John ”Faxe” Jensen der spillede i HSV tilbage i slutningen af 80’erne.
Den nordtyske klub ligger på en nuværende 8. plads med 41 point for 27 kampe. HSV har dog stadig gode muligheder for en god plads da der kun er sølle 4 point op til Gladbach på 3. pladsen.

John ”Faxe” Jensen vil allerede stå i spidsen for HSV i dag når de skal til Signal Iduna Park hvor Dortmund der ligger nr. 12 venter. Den første kamp mellem de 2 klubber endte i en sejr til HSV på 2-1 tilbage i November 2006.

7 runder rester der i den tyske Bundesliga, og HSV kampprogram ser således ud.
Dortmund – HSV
HSV – Leverkusen
Frankfurt – HSV
HSV – Stuttgart
Nürnberg – HSV
HSV – Gladbach
Hertha BSC – HSV

Altså et program der byder på 4 udekampe, og 3 hjemmekampe der i alle tilfælde kan falde til begge sider.



Det var tid til John ”Faxe” Jensens første kamp i spidsen for HSV, og det var mod ingen ringere end Dortmund på Signal Iduna Park – Tysklands største stadion.

Små 80.000 tilskuere var kommet for at bakke hjemmeholdet op, og de fik også en god start da Nelson Valdez efter 7 minutter bragte Dortmund foran. HSV kom stille roligt mere ind i kampen, og begyndte også at tage overtaget i kampen. Det resulterede i 3 mål, 2 af Benjamin Lauth, og en af Van der Vaart på straffe. HSV kunne altså gå yderst tilfreds til pausen med en 3-1 føring.

I 2. halvleg skulle føringen bare forsvares, og holdet gik lidt længere tilbage på banen. Det stoppede dog ikke HSV i stadig at være det mest dominerende hold, men flere mål kunne det dog alligevel ikke blive til. I stedet bragte Valdez spænding i kampens sidste 10 minutter med hans 2. mål i kampen. Kampen blev dog vundet 3-2 af HSV, og det var til John ”Faxe” Jensens store glæde, der har fået en god start på sin nye karriere.
Dortmund – HSV 2-3


De andre tophold havde vundet deres kampe, det var derfor vigtigt at vi os fik en sejr i dag, så vi kunne følge trop med dem. Vi styre også kampen fra det første fløjt og helt til det sidste. Alligevel er det Leverkusen der bringer sig i front 1-0. Faktisk i samme minut som vi fik annulleret et mål – bittert!.  Vi måtte gå til pausen bagud 0-1, og det krævende ændringer i taktikken.

I 2.halvleg forsætter vi det gode pres, og vi begynder at spille med korte bolde, og mere bredt. Og det gav bonus efter 49 minutter hvor Lauth udlignede. Van der Vaart, og Ljuboja kunne både gøre det til 2-1 og 3-1 og sikre os de 3 point i dagens kamp. Ljuboja der er lejet i Stuttgart har netop skrevet under med HSV og skifter den 1. Juli for sølle 6 mio. kr. – et scoop efter John ”Faxe” Jensens mening.
HSV – Leverkusen 3-1


Vi skulle en tur til Frankfurt for at spille en af sæsonens måske mest vigtigste kampe. Frankfurt ligger inden kampen nr. 4, og de er derfor en af de hold vi ligger og kæmper med for at få den sidste Champions League billet. (Bayern og Mainz ser ud til at være stukket fra os andre). Desværre havde vi inden kampen fået af vide at vores angrebsprofil Benjamin Lauth var blevet skadet i op til 2. Mdr. Et stort tab så sent på sæsonen.

Heldigvis kunne Ljuboja gå ind og tage over, og med hans 2 mål i dag var han en af banens bedste. Dog var det Rafael Van Der Vaart der var dagens helt store helt med et mål, og en assist. Van Der Vaart har styret vores offensiv med stærkt spil, og er manden bag næsten alle vores angreb. Han er uden tvivl HSV guldklump, og var manden bag sejren på 4-2 over Frankfurt.
Med sejren indtager vi 4. pladsen med 1 point op til Gladbach, og 7 op til Bayern på 1. Pladsen.
Frankfurt – HSV 2-4


Man har fået blod på tanden i Hamborg, og det blev Stuttgart vidner til i dag. I det 49. minut ved stillingen 1-1 måtte vores højreback Guy Demel modtage det røde kort. Det forhindrede dog ikke HSV der havde skiftet til en 3-4-2 i at spille offensiv og flot fodbold. Efter en times spil fik Guerrero scoret til 2-1 til de 54509 tilskueres store jubel. Stuttgart holdte dog fast i håbet om et udlignings mål, og efter 80 minutter scorede man til 2-2 ved Silvio Meissner.

Indskiftede Sanogo der er kommet fra Kaiserslautern inden sæsonen blev dg dagen helt da han 2 minutter før tid scorede sejrsmålet, og sikrede HSV den 4. sejr i træk under John ”Faxe” Jensen, og 3 meget, meget vigtige point ! 
HSV – Stuttgart 3-2




John ”Faxe” Jensen tilføjer sprudlende offensiv til Hamborg

28. April 2007


HSV nyder John ”Faxe” Jensens selskab, og holdet har under hans korte periode vundet 4 kampe ud af 4 mulige.
På de 4 kampe har HSV scoret hele 13 mål, og det er en 4. del af de mål HSV har scoret i deres 31 kampe i Bundesligaen. Man kan derfor konstater at HSV er blevet forvandlet om til et sprudlende offensiv, og har siden John Jensens ansættelse også gået fra en 8. plads til en 3. plads, og med 3 kampe igen har de kun 3 point op til Mainz på 2. pladsen, og 7 op til Bayern der ser ud til at genvinde mesterskabet.



Koncentrationen fejlede i dagens kamp mod Nürnberg, og allerede efter 1 minut var vi bagud med 1-0. Vi får dog udlignet, og kan gå til pausen med 1-1. Men igen i 2. halvleg svigter koncentrationen, og Nürnberg score efter blot 2 minutter. Vi prøver at komme længere frem på banen og presse dem, men desværre står Nürnberg imod presset og sikre sig sejren. Under kampen blev Kompany desværre skadet i 7-9 måneder. Et stort tab for os så tæt på sæson afslutningen.

Med 2 kampe igen ligger vi nr. 4 med 53 point. Det samme gør de 3 hold under mig, så der er for alvor drama i kampen om den sidste CL plads, og Uefa cup pladserne. 
Nürnberg – HSV 2-1


Der var dømt top brag mellem Nr. 3 Gladbach og nr. 4 HSV i kampen om den sidste CL billet. Dansker klubben Gladbach med 3 danskere i klubben lagde bedst ud, og kunne bringe sig foran 0-1 kort før pausen.
I pausen fik HSV spillerne en lille skideballe, og det så ud til at have hjulpet på Boubacar Sanogo der i 2. Halvleg scorede 2 mål og sikrede sejren.
HSV – Gladbach 2-1


Det så godt ud for Hamburger SV inden dagen opgør. Klubben lå på en flot 3. plads, og med lidt held kunne et uafgjort være nok i dagens kamp. Dog skulle blandt andet Werder Bremen ikke vinde med mere end 2 mål i deres kamp så.
Nå men tilbage til kampen som startede godt, men sluttede som et helvede. HSV’s Guardado bragte nordtyskerne på 0-1 efter 21 minutter, og alt så nu godt ud for de blå blussede der havde styret kampens første 20 minutter. Desværre var det, det mål der satte Berlinerne i gang, og med et mål 4 minuter efter til 1-1, og senere 3 mål mere i 2. halvleg var den kamp slukket og lukket. HSV fik dog et trøstemål i overtiden, men det gjorde ingen forskel. 
Hertha BSC – HSV 4-2



Kedelig afslutning for HSV

Man lå til at komme til Champions League, men med et nederlag i sidste runde til Hertha, røg man helt ned på en 6. plads, og udenfor Champions League pladserne. Ærgrelsen er da også at finde i Hamborg hvor man havde indstillet sig på Champions League bold til næste år, men i stedet må man nøjes med Uefa Cuppen.

HSV sluttede som sagt på 6. pladsen og har modtaget 72. mio. kr. for den placering + 44 mio. kr. for tv indtægterne fra Champions League.


« Seneste Redigering: 28 Aug 2007, 08:22 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: (STEM)Hibernian --> HSV
« Svar #23: 28 Aug 2007, 10:18 »

Har lige lavet en ny afsteming for at finde ud af hvor stor interesse der er for bloggen..  Så smid jeres stemme, og gerne os en kommentar   Thumbs Up
« Seneste Redigering: 28 Aug 2007, 10:21 af Guldbrand » Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (STEM)Hibernian --> HSV
« Svar #24: 05 Sep 2007, 14:54 »

Ærgeligt at misse den chl plads.. Men det kommer næste sæson Smiley
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010