home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 619 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Sydney FC --> Cruzeiro
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Jeg har fået et godt tilbud fra den brasilianske klub Cruzeiro - skal jeg tage det?  (Afstemning slut: 10 Mar 2006, 21:02)
Ja - viva Brazil!
- 15 (65,2%)
Nej - Go for treble!
- 8 (34,8%)
Antal Stemmer: 23

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Sydney FC --> Cruzeiro  (Læst 18899 gange)
Dusty78DK
Manager

Sydney FC --> Cruzeiro
« : 22 Jan 2006, 15:47 »

FM 2006 markerer mit 10 års jubilæum som CM/FM spiller, og jeg glemte alt om julemad og nyårskrut, da jeg fik FM 2006 i julegave.  Cool

Jeg sad et par uger og gjorde mit FM 2005 spil færdig inden jeg kiggede mig omkring efter et spændende hold at starte med i FM 2006. Jeg kan varmt anbefale artiklerne på den officielle fansite (fmmanager.net), og det var her jeg så en artikel om australsk fodbold. Okay, fedt nok, tænkte jeg, hvorfor ikke? Jeg har faktisk kun en enkelt gang trænet et hold udenfor Europa, så jeg tænkte at nu måtte det være tid til at prøve noget helt nyt.

For at få en blid start og lære spillet at kende startede jeg med Sydney FC, og min startegi var at vinde så mange turneringer som overhovedet muligt i løbet af en eller måske to sæsonner, sådan så jeg kunne hoppe videre til en mere gloværdig tjans i Europa eller Sydamerika. Jeg inkluderede Superligaen i spillet fordi jeg havde en skummel plan om at blive dansk landstræner når nu Morten Olsen en dag bliver smidt ud.

PRE SEASON:
Okay, spillet starter, jeg vælger Sydney FC og er klar til at se på min nye klub. Det første jeg må konstatere er at de australske spillere generelt set er røv dårlige - ja, undskyld til alle australiere, hvis der er nogen på sitet  Wink. Men jeg behersker min panik og overbeviser mig selv om at det ikke gør noget, fordi ALLE spillerne i ligaen absolut ikke er på superliga niveau  Djævel. Men, jeg har Sydney FC, så jeg har luksusudgaven af en australsk klub: Hele £246.000 til indkøb og i angrebet Dwight Yorke og et gammelt bekendskab, nemlig Petrovski - ham fra Viborg.

Jeg kan også se at den er helt galt i mit forsvar. De fleste forsvarere er yngre end 21 år og har meget dårlige evner. Jeg er nødt til at få fat i nogle forstærkninger til forsvaret. Så jeg kigger mig omkring efter forsvarsspillere, der er gode, men stadig uden så mange nykker at de vil tage til takke med en australsk klub. Morten Hamm fra Frem synes åbenbart ikke den danske sommer er varm nok og siger ja til at blive den eneste rutinerede mand i mit forsvar.

Der var også andre spillere jeg vill ahve fat i, men jeg var så dum at få fat i nogle unge 16-årige på free-transfer først og det aktiverer en underlig regel om, at man max må have 24 spillere på sit hold.  Sur Jeg må klare mig med hvad jeg har.

OPVARMNINGSTURNERIN G
A-ligaen består af 8 hold fra Australien og New Zealand. Inden sæsonen for alvor begynder mødes alle 8 hold i en mini-turnering i et "gammeldags-EM" format: 2 grupper med 4 hold i hver, de to øverste fra hver gruppe mødes i semifinale og så finale.

Okay, jeg var som sagt ikke voldsomt imponeret af spillernes evner generelt (måske fordi mit sidste spil var i den engelske premier league funny ), så jeg var meget interesseret i at se hvordan spillerne klarer denne udfordring.
Taktisk starter jeg som jeg plejer: Standard 4-4-2 med offensive wings og en midtbane med specifikke instruktioner tilpasset spillernes evner.

I første gruppekamp møder jeg New Zealand Knights og vinder med 4-0 - Petrovski scorer 3 mål
I anden gruppekamp slår jeg Adelaide 2-0 - Petrovski scorer begge mål
I tredje gruppekamp slår jeg Newcastle Jets 3-0 - Petrovski scorer igen to mål.

Det lover godt!! (Bemærkning: Alle jer i de mindre klubber - køb Petrovski, han er billig og scorer på samlebånd)

I semifinalen slår jeg Central Coast 1-0, men Petrovski bliver skadet  Forlegen
I Finalen slår jeg Melbourne 2-0 og reserveangrebet står dermed distancen. Dwight Yorke demonstrerer at han slet ikke er færdig.

Status: Jeg vinder opvarmningsturnerin gen uden at der bliver scoret mod mig. Jeg blev ikke presset særlig meget, og Petrovski scorer 7 mål i tre kampe. Pludselig synes jeg alt ser meget bedre ud frem mod selve sæsonen ...

FORTSÆTTES MED SÆSONEN ...
« Seneste Redigering: 10 Mar 2006, 14:10 af Dusty78DK » Logged

Borelli BB
Landsholdsspiller

Sv: Start i Australien
« Svar #1: 22 Jan 2006, 15:53 »

Det lyder spændende!

Held og lykke, skal der lyde herfra!  Peace

Frazonn
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 22 Jan 2006, 15:54 »

Lyder til at blive interessant med en blog uden for auropas grænser, og så et sted som Australien , glæder mig til du følger op med lidt om Sydney FC  crazy

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #3: 22 Jan 2006, 22:30 »

Rigtig fedt med en blog om en klub udenfor Europa, glæder mig til at følge dine bedrifter med Sydney FC.

Dusty78DK
Manager

« Svar #4: 24 Jan 2006, 00:49 »

GRUNDSPIL

Australiens liga består af et 21-runders grundspil (alle møder alle 3 gange) hvorefter der er en eller anden form for slutspil jeg ikke lige kan gennemskue.  Shockeret

Som der står i Fmmanagers Guide om Australien, så er Sydney FC Australiens svar på Chelsea. Det bekræftes, da pressen udråber mig som topfavoritter til at vinde turneringen.  Cool

Første kamp er ironisk nok en rejse til Melbourne, der meget gerne vil have revanche for det nederlag de fik til mig i træningsturneringen s finale. Jeg var i træningsturneringen meget imponeret af mit holds hurtige pasningsspil, men det ser ikke helt så fint ud i denne kamp selv om det taktiske oplæg er nøjagtig det samme.

Melbourne får ikke deres hævn. Kampen ender 1-1 og selv om pressen prøver at få det til at se ud som om topholdet er i ”krise”, forhindrer jeg at den idé bider sig fast ved at vinde de næste to kampe 3-1 og 2-0 Thumbs Up

Men den gode start får en ende. Det gode spil ser heller ikke ud til at vende tilbage på samme måde som i træningsturneringen . At se en kamp mellem mit hold og et andet bliver  som at se en kamp mellem to bundhold i SAS-ligaen: Slåskampe på midtbanen, mange fejlafleveringer – også i de bagerste rækker, som giver tilfældige målchancer. Men af en eller anden mærkelig grund er Sydney i stand til at spille en smule bedre end de andre hold, og jeg taber i hvert fald ikke. Petrovski lyser hele tiden op i mit angreb og virker klart som den største tekniske begavelse.

Efterårssæsonen udvikler sig på den måde at jeg spiller mange FCK – kampe (NEJ, jeg er hverken fan af Brøndby eller et andet dansk hold). Grunden til jeg bruger det udtryk er at jeg har set FCK mange gange i forårssæsonen spille nogle hjemmekampe, hvor de dominerer totalt og så alligevel må nøjes med 1-1. Enten det, eller også vinder de 1-0 eller 2-1 men modstanderne er liiiige ved at score i det sidste minut.

Sådan spiller Sydney. HELE efteråret. Spillerne er ikke gode på nogle af holdene og jeg træner og arbejder med taktik som jeg plejer. Intet bliver bedre, og jeg får også en del skader. Måske er det fordi mine trænere heller ikke har et super højt niveau. Jeg prøver at få fat i norgle nye, men ingen gider rejse til Australien.  Sur

Jeg spiller simpelthen ikke som den topfavorit, som jeg er blevet udråbt til. Det hjælper selvfølgelig ikke at Dwight Yorke brækker benet tidligt i efterårssæsonen, hvilket koster ham et halvt år plus det løse.

« Seneste Redigering: 24 Jan 2006, 13:12 af Dusty78DK » Logged

Bademesteren
Manager

« Svar #5: 24 Jan 2006, 09:28 »

Super godt skrevet Dusty78DK,

Hvis du kan holde samme niveau i de kommende opdateringer, så er jeg helt sikkert fast læser af din blog.  Thumbs Up

Dusty78DK
Manager

« Svar #6: 24 Jan 2006, 13:03 »

Jo tak, jo tak bademester, jeg er helt ny i det der med at deltage i et community, selv om det er ti år siden jeg startede med Manager-fodbold. Jeg fortsætter historien så snart jeg har fået styr på at oploade et screenshot.  Opstemt

Dusty78DK
Manager

« Svar #7: 24 Jan 2006, 19:05 »

For at vise hvordan det går, har jeg fundet det her Screenshot:

På 15. spilledag har jeg endnu ikke tabt. Det er selvfølgelig fedt nok og alt det der, men jeg har spillet 7 kampe uafgjort og kun vundet 8. Som sagt er mange af sejrene vundet på et hængende hår eller ved at Petrovski eller Yorke har udnyttet en tilfældig fejl hos modstanderne – ikke fordi jeg har kombineret mig flot gennem modstandernes forsvar.

Det frustrerer mig helt vildt, men det er åbenbart nok til at have en relativt sikker førsteplads, så jeg prøver at bevare optimismen og forbedre mit holds taktik.

Aabrune
Lilleputspiller
*

« Svar #8: 24 Jan 2006, 19:42 »

Dusty78DK undskyld men hvor har du fået det skin

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #9: 24 Jan 2006, 19:43 »

Dusty78DK undskyld men hvor har du fået det skin

Det er Turnstyle Skinnet ;-)
« Seneste Redigering: 24 Jan 2006, 20:13 af JosepGuardiola » Logged

LosCules
Gæst

« Svar #10: 24 Jan 2006, 19:58 »

Spændende at se hvordan det kommer til at gå fremover, for indtil videre, ser det jo meget godt ud  Thumbs Up

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #11: 24 Jan 2006, 20:11 »

Det er Aurora Skinnet ;-)

Det er ikke Aurora skinnet.. Det er Turnstyle som er lavet af Ricey fra Susie Wink

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #12: 24 Jan 2006, 20:14 »

Det er ikke Aurora skinnet.. Det er Turnstyle som er lavet af Ricey fra Susie Wink
-
Hah,  det er det sku! :-)

Det var min fejl ;-)

wirenfeldt
Gæst

« Svar #13: 24 Jan 2006, 20:43 »

Det er ski' en god og anderledes blog! Glæder mig til at se det næste.. Smiley Tror faktisk jeg selv vil prøve et spil i Australien Smiley , eller et andet "skod" land ..  Grin

kauster
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 25 Jan 2006, 15:08 »

Jeg har fulgt dit eksempel og startet med Sydney FC,.
Og må jeg have lov til at sige at Petrovski er lidt for vil, 17 mål i 15 kampe i ligaen alene Thumbs Up

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010