Juli Måned
Sæsonen skulle sparkes i gang den 19. juli hvor Lyngby lagde ud mod Brøndby hjemme.
Lyngby - Brøndby Første halvleg var dårligt fløjtet i gang før Morten ”Duncan” havde hamret bolden i mål. Heldigt nok for Lyngby var Duncan offside og målet blev annulleret. Første halvleg var en god af slagsen. Lyngby kom bedre og bedre med i kampen og fik da også skabt et par chancer. Efter ca. en halvtime blev Peter Madsen nød til at udgå med en skade. Et minut inde i overtiden i første halvleg blev Morten Christiansen sparket ned og måtte også udgå med en skade. Anden halvleg startede fint for begge hold. Det var dog Lyngby der kunne juble.
Indskiftede Lasse Rise bragte Lyngby foran efter en times spil og det var et meget flot mål. Han var alene med målmanden og bankede den sikkert op i krogen. Det var Daugaard der fik lavet en dum fejl og det kostede så et mål. 5. min efter målet dummede Per Nielsen sig. Per lavede et dumt frispark bagfra og fik sit andet gule kort. Et kvarter tilbage og Mikkel Bechmann forsøgte sig udefra. Klasse regning af Andersen. Med 10 min. igen var det ved at gå galt. Duncan fik en stor chance men missede dog efter en kanon redning af Pedersen. 5. min tilbage og frispark til Brøndby.
Mike Jensen skulle tage det og det var da også tæt på vis ikke Pedersen havde nuppet den. God redning. Så skete det. Brøndby scorede i det 94 min. og sikrede sig det ene point.
Kampen sluttede 1-1 på Lyngby stadion og Lyngby kunnen være meget tilfreds med deres egen indsats. Det Brøndby mål var held da vi styrede det meste af anden halvleg. Vores bedste mand var Danny Andersen som også blev Man of the Match. En god kamp.
Lyngby - ViborgKampen mod Viborg var lidt speciel. Vi var favoritter. Første halvleg startede lidt blandet. Der var lidt chancer til begge hold. 21 min. spillet. Vi pressede fuldstændig Viborg ned og Danny Andersen kørte lige gennem deres forsvar men missede desværre. Første halvleg ovre. En halvleg fyldt med flot spil fra Lyngby der fuldstændig styrede første halvleg. Der var nogen gode muligheder til Lyngby men de brændte gang på gang.
48 min. god chance til viborg men de brændte. En time spillet. Lyngby fik frispark på kanten af feltet og Holst skulle tage sig af det. Holst rammet Muren og den gik ud til hjørnespark. God mulighed til Lyngby. 67 min spillet. Lasse Rise blev spillet fri ude på fløjen og sender et indlæg ind mod Holst som stod helt umarkeret. Holst ramte overliggeren. Endnu en stor chance. 78 min. Viborg fik et frispark på kanten af feltet og Mikkel Rask skulle sparke. Det gjorde han også godt. Mikkel Rask lavede et perfekt spark som sad lige oppe i hjørnet. 78 min. 0-1. Kampen sluttede ufortjent 0-1 til Viborg. Efter kampen fik vi af vide at Rasmus Marvits ville være ude mellem en uge og to uger.
AaB - Lyngby Vi tog til Aalborg med god selvtillid og gode ben. I dag håbede vi på at vi skulle få vores første sejr i Ligaen. 9 min. Christian Holst havde et godt spark. Karim Zaza hev dog en god redning frem og viste sin godhed. 15 min gået. Nomwethe med en god afslutning men endnu engang for Pedersen nuppet bolden. 32 min. Nomwethe fik serveret bolden lige til foden og sparkede bolden sikkert i kassen. 1-0 til hjemmeholdet.
40 min. Vi havde endnu en god afslutning på mål men igen reddede Karim Zaza flot. 43 min. Simon Bræmer til 2-0. han blev spillet fri og skød fra kanten af feltet. Pedersen kunne intet gøre. 45 min. Så kom målet fra Lyngby. Danny Andersen lavede et godt mål lige inden pausen som bare var perfekt. Det gav lige en ekstra håndfuld selvtillid. 45 min og 33 sek. STRAFFE til AaB. Den uheldige Var Martin Andersen som dog ikke fik noget kort. Johansson skulle tage straffesparket og han skød langt over. Johansson brugte ikke muligheden til at lukke kampen.
66 min. Kim Aabech blev spillet helt fri men brændte desværre den chance. Endnu en gang var det Karim Zaza der fandt en kanon redning frem. 69 min. Et godt indlæg blev sendt ind i feltet men heller ikke Andersen kunne få bolden ind for Lyngby. 75 min. tre kæmpe chancer til AaB for at lukke kampen men ingen af de tre kunne banke bolden forbi vores stærke keeper Pedersen. Kampen sluttede igen med et nederlag til Lyngby og de slutter så juli måned af med 1 point i 3 kampe.
I næste update kommer det til at handle om august måned.