home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:20:51 Rajesh Blogs #5 - The Glory Hunter ...
I går kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23431
  1 Bruger, 1056 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 31 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 205 206 [207] 208 209 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 612625 gange)
Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3090: 19 Jan 2012, 22:25 »

Synes, folk skulle tage og se Drive inden Winding Refn napper en Academy Award for den Wink Fremragende film. Vanvittig minimalistisk og hemmelighedsfuld på mange områder. Forholdet mellem 'Driver' og Irene er ganske specielt og det er svært ikke at sætte sig ind i de to  karakterer og deres udvikling gennem filmen..  Det skal selvfølgelig også indskydes at Carey Mulligan, som spiller Irene, iøvrig er knaldlækker.

Musikken er også fuldstændig spot on. Rammer lige præcis stemingen i filmen. Soundtrack til filmen kan iøvrig høres her:

<a href="http://www.youtube.com/v/MV_3Dpw-BRY?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/MV_3Dpw-BRY?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3091: 19 Jan 2012, 22:26 »

Hotel Rwanda kommer nu på TV2 FILM. Værd at se?

Ja, god film.
Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3092: 19 Jan 2012, 23:38 »

Synes, folk skulle tage og se Drive inden Winding Refn napper en Academy Award for den Wink Fremragende film. Vanvittig minimalistisk og hemmelighedsfuld på mange områder. Forholdet mellem 'Driver' og Irene er ganske specielt og det er svært ikke at sætte sig ind i de to  karakterer og deres udvikling gennem filmen..  Det skal selvfølgelig også indskydes at Carey Mulligan, som spiller Irene, iøvrig er knaldlækker.

Musikken er også fuldstændig spot on. Rammer lige præcis stemingen i filmen. Soundtrack til filmen kan iøvrig høres her:

<a href="http://www.youtube.com/v/MV_3Dpw-BRY?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/MV_3Dpw-BRY?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

En lille bonus info, hvis folk kan lide musikken, så er der koncert med Kavinsky imorgen (fredag d.20) på Rust. Man kan læse mere info på dette facebook-event Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3093: 19 Jan 2012, 23:59 »

Glory fra 1989, eller "Ærens mark" som den blev omdøbt på dansk.
http://www.imdb.com/title/tt0097441/

Jeg gik ind til denne film med et meget skeptisk syn på filmen, jeg har lige set Morgan Freeman i Se7en den anden dag, og endnu vigtigere Ferries Buelers day off. Det har rigtigt meget at sige når man ser en film at skuespillerne virker overbevisende i de roller de nu engang er i, og der skulle alligevel gå lidt tid før jeg fik en føleses af at Matthew Broderick var mand nok til opgaven, til trods for hans mere eller mindre fjollede skæg. Når det så er sagt, kommer vi til at et regiment af sorte bliver oprettet under ledelse af selv samme Matthew Broderick, under navnet Robert. Her begynder han stille og roligt at træde i karakter, og efter "befrielsen" af sko og strømper til hans mænd, og den senere ankomst af uniformer begynder filmen hurtigt at tage til, og før vi ved af det er vi igang med det store slag ved Fort Wagner, og selvom historiske fakta fortæller os at slaget mislykkedes og fortet aldrig blev indtaget, får man alligevel en ret god følelse (med mindre man er racist), når man ser det nok modigste regiment i hele Union Army, storme frem af stranden..

IMDB giver den en rating på 8/10, hvilket er fortrinsvis højt, og med hele 64.000 stemmer er det også en meget solid rating at holde.

Klart anbefalingsværdig, hverken Matthew Broderick Morgan Freeman, Andre Braugher, Denzel Washington eller Jihmi Kennedy skuffer, specielt sidstnævnte står for nogle rigtige "feel good" scener.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3094: 20 Jan 2012, 00:15 »

Ja, god film.
Det var den sgu. Rigtig god endda.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3095: 20 Jan 2012, 01:29 »

Ved godt at dette spørgsmål ligger det forkerte sted, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge.
Men er der nogle som ved/har hørt om der er en Goal 4 under opsejling? Synes ikke man kan lade vær med at lave en 4, efter den måde som 3'eren sluttede på. Smiley

I følge IMDB.com ser det heldigvis ikke sådan ud. 1'ern var faktisk en god film, 2'ern begyndte at blive lidt for tøsefilm, og 3'ern fuckede historien helt og aldeles op. Ikke flere Goal-film, tak. Med mindre de kaster flere kroner i historie og produktion.
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3096: 20 Jan 2012, 08:42 »

I følge IMDB.com ser det heldigvis ikke sådan ud. 1'ern var faktisk en god film, 2'ern begyndte at blive lidt for tøsefilm, og 3'ern fuckede historien helt og aldeles op. Ikke flere Goal-film, tak. Med mindre de kaster flere kroner i historie og produktion.

Den eneste fodboldfilm, der virkelig er værd at se - pga. historien og de rigtig velspillede karakterer, der er med - er "The Damned United". Specielt hvis man har en svaghed for klassisk, engelsk fodbold.

http://www.youtube.com/v/LYzsswqPk6s
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3097: 20 Jan 2012, 10:19 »

Angående fodbold film, er "Victory" (eller på dansk: Fangelejrens Helte) et kig værd. Ganske udemærket film.
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3098: 20 Jan 2012, 10:58 »

Angående fodbold film, er "Victory" (eller på dansk: Fangelejrens Helte) et kig værd. Ganske udemærket film.

Jeg smågriner stadig, når jeg tænker på Sylvester Stallone i rollen som målmand...
Logged



BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3099: 20 Jan 2012, 13:22 »

Once in a lifetime (mere en dokumentar om fodbold, men fed historisk film!) og The game of their lifes er altså også to virkelig fede fodboldfilm nu vi er ved dem. så der er da hvert fald mere end "1" god.. og så har vi da også vores egen "Og det var Danmark", som er lidt samme stil som once in a lifetime.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3100: 20 Jan 2012, 19:51 »

Den eneste fodboldfilm, der virkelig er værd at se - pga. historien og de rigtig velspillede karakterer, der er med - er "The Damned United". Specielt hvis man har en svaghed for klassisk, engelsk fodbold.

http://www.youtube.com/v/LYzsswqPk6s

Har den liggende på hylden over film der skal ses. Men tiden har ikke rigtig været til det - endnu.
Logged


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3101: 23 Jan 2012, 20:51 »

Gran Torino om 10 minutter på Kanal 5 til de interesserede.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3102: 23 Jan 2012, 20:55 »

Jeg var i biografen i fredags sammen med et par venner..
Vi så ´The Darkest Hour 3D´, og den var meget god, så den kan jeg ihf godt anbefale. Meget gode effekter og også en god handling. Uden at sige for meget handler den om nogle mærkelige rumvæsener, der kommer ned på jorden. Jeg synes, det er fedt, at nogle af hovedpersonerne må lade livet, sådan at det hele ikke ender godt Wink
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3103: 25 Jan 2012, 00:57 »

Jeg så også Drive her forleden og var meget imponeret da den sluttede. Af en eller anden grund minder den mig om Collateral, som er en af mine absolutte yndlingsfilm. Det har nok noget at gøre med den natlige stemning og det minimalistiske. Som Njao siger, er soundtracket super godt ramt! Hvem skulle tro at 80'er electro ville passe perfekt ind i sådan en film..? Har hørt Nightcall rigtig meget siden jeg så den. Se Drive!
Logged


Arsenal Football Club


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3104: 25 Jan 2012, 01:40 »

Jeg så også Drive her forleden og var meget imponeret da den sluttede. Af en eller anden grund minder den mig om Collateral, som er en af mine absolutte yndlingsfilm. Det har nok noget at gøre med den natlige stemning og det minimalistiske. Som Njao siger, er soundtracket super godt ramt! Hvem skulle tro at 80'er electro ville passe perfekt ind i sådan en film..? Har hørt Nightcall rigtig meget siden jeg så den. Se Drive!

Drive står for mig som den bedste filmoplevelse i de sidste 1-2 år. Den er så fangende og i høj grad en stemningsfilm, hvilket Nicolas Wending Refn jo bare kan (Pusher-filmene og Valhalla Rising).

Specielt åbningsscenen er så fandens intensiv, at jeg sad ude på kanten af sofaen og bare måbede!

10/10.
Logged


Sider: 1 ... 205 206 [207] 208 209 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010