home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:39:15 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 15:45:58 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  0 Brugere, 793 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 614937 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2010: 06 Jul 2009, 01:29 »

FCK88: det er kun to indlæg siden, at I blev bedt om at skrive, som der står i indlæg nummer 1 - fortsætter de konstante one-liners, må denne tråd nok skifte plads. Ingen er interesseret i at læse hvilke film I har set, medmindre I gør som der står:

Nu har jeg chattet og deltaget i debatter på diverse fora i omkring 8 år og jeg har nok set tråde ved navn 'Bedste film' omtrent 5.000 gange. Personligt elsker jeg at debattere film, men jeg mener sjældent man får ret meget ud af en tråd hvor 20 forskellige folk nævner 10 film hver. Man får ingen rigtig diskussion om film, der bliver bare remset nogle titler op.

Denne tråd skal fungere anderledes. Her kan du skrive et indlæg om den film du lige har set for 10 minutter siden eller for en uge siden, og forklare om du synes den er god, dårlig eller ligegyldig. Og naturligvis hvorfor.
På den måde får vi en mere indholdsrig debat, hvor andre folk som måske har set samme film kan komme med kommentarer hvis de er enige eller uenige i din udlægning.
Min pointe er, at man ikke får en indholdsrig filmdebat hvis man kun nævner de gode film (og ikke engang nævner hvorfor de er gode). Det kan også være interessant at debattere dårlige film, men helst på en sober måde, selvfølgelig Wink

Tråden her kan godt engang imellem ryge langt ned bagest i forummet, men engang imellem er der så en eller anden som har set en film han/hun vil anbefale (eller det modsatte), og så vender debatten tilbage igen for en stund. Det er i hvert fald min ide. Jeg håber I synes om den.

Du opfylder delvist kriteriet med dit indlæg, men come on; ingen kan læse noget ud fra de to linjer. Wink

Dette indlæg gælder generelt alle indlæg, der bliver skrevet i denne tråd: der skal noget kød på!
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2011: 06 Jul 2009, 01:31 »

Jeg synes egentlig det var en ret overlfladisk og klichefyldt film. Jeg kunne stort set forudse alt hvad der skete i filmen. Desuden har man set mange lignende action-film, så der var intet nyskabende. Det eneste plus er at der var lækre piger og lidt humor i den.
(Glad for at jeg så den gratis)
Logged

Mr-legendary
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2012: 06 Jul 2009, 01:34 »

Jeg synes egentlig det var en ret overlfladisk og klichefyldt film. Jeg kunne stort set forudse alt hvad der skete i filmen. Desuden har man set mange lignende action-film, så der var intet nyskabende. Det eneste plus er at der var lækre piger og lidt humor i den.
(Glad for at jeg så den gratis)
Jeg synes det var god underholdning og jeg syntes faktisk ikke den var så forudsigelig igen. Og så er Megan Fox jo i klasse for sig. Men jeg så den også gratis, så jeg er godt tilfreds Tunge Gratis er altid bedst, men alt i alt synes jeg at Transformers 2 var en fin science fiction film, dog var der også lidt mangler, men jeg kunne følge med på trods af, at jeg ikke har set 1'eren.
Logged

Bobber 2.0
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2013: 06 Jul 2009, 16:44 »

Jeg synes det var god underholdning og jeg syntes faktisk ikke den var så forudsigelig igen. Og så er Megan Fox jo i klasse for sig. Men jeg så den også gratis, så jeg er godt tilfreds Tunge Gratis er altid bedst, men alt i alt synes jeg at Transformers 2 var en fin science fiction film, dog var der også lidt mangler, men jeg kunne følge med på trods af, at jeg ikke har set 1'eren.

Transformers er en middelmådig action film, men en rimelig elendig Science Fiction film.
Ihvertfald efter min mening.

En god Science Fiction film er Blade Runner.
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2014: 06 Jul 2009, 23:28 »

Forgetting Sarah Marshall
Blev inspireret af tråden og satte den på. Jeg blev godt tilfreds - der var nogle gode grin igennem filmen så den er anbefalesesværdig. Poul Rudd og Jonah Hill som jeg godt han lide har endda små roller. Også er der en masse "eye candy" Wink

Just Friends
Endnu en komedie fra 2005 med Ryan Reynolds (ham fra 2 fyre og en pige) om en mand der som high school elev var låst i den berømte "friend zone" som de fleste drenge kender til. 10 år efter får han så muligheden for kæmpe om pigen da hans ydre nu er blevet mere attraktivt, men det indre har skrammer.
Jeg var ikke så vild med filmen, men min kæreste var meget glad, tror dog det mest er alt er pga. hendes fascination af Ryan Reynolds "der bare er såå sød"

10 Things I hate about you
10 år gammel komediefilm og Heath Ledger får, som altid, alle andre mænd til at føle mindreværd.


Det var 3 romantiske komedier. Jeg skal se Twilight i morgen. Jeg ved udmærket godt jeg er under tøflen pt., men efter dette er det mig der bestemmer igen!
« Seneste Redigering: 06 Jul 2009, 23:38 af Marchena » Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2015: 08 Jul 2009, 00:18 »

Eagle Eye

Jerry og Rachel er to fremmede bragt sammen via en kvindelig stemme, der truer dem til at lave opgaver med familie og venner på spil. Den kvindelig stemme, en robot, bruger alle elektroniske midler til at få dem frem til deres mål og skaffe modstanderne af vejen. Og hvis Jerry og Rachel modsiger hende, ryger de også. Så de havner i et kæmpe dilemma mellem deres eget og andres liv.

Alt i alt en ganske underholdende film, udmærket skuespil og vigtigst af alt - spækket med fede effekter og god action. Dog synes jeg, den har en noget underlig slutning, og den kunne godt være mere gennemtænkt. Plottet er set før med maskiner, der forsøger at overtage verdenen.

7,5/10
Logged


Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2016: 11 Jul 2009, 22:29 »

The Big Lebowski

Af Joel og Ethan Coen

Filmens hovedperson hedder Jeff Lebowski, men foretrækker at blive kaldt og kendt som 'The Dude'.
The Dude bruger det meste af hans tid på at ryge hash, høre hval musik og drikke White Russians.
Og selvfølgelig spille bowling med hans to venner Walter og Donny. Walter er Vietnam-veteran og fortæller alle som vil høre det og ikke høre det. Donny er... Ja det må i sgu selv finde ud af. The Dude får en helt almindelig aften uventet besøg. De to mænd forveklser The Dude med en anden Lebowski. En millionær. Hvis kone skylder dem penge. Eller skylder en anden penge? De pisser på hans tæppe og plottet er sat i gang. The Dude er selvfølgelig sur over det med tæppet fordi ''det ligesom bandt rummet sammen''. Han er af den  overbevisning at millionæren Lebowski skal erstatte hans tæppe da det jo var hans kones skyld fordi det var hende der skyldte dem penge og ikke ham selv.

Filmen handler om en af samfundets tabere, som normalt lever et monotont og begivenhedsfrit liv. Han kommer ud for en fuldstændig ualmindelig situation og det kan kun ende galt. Genren er drama, men The Big Lebowski er så komisk at det ikke er et fuldkomment drama. Jeff Bridges er castet fantastisk som The Dude, ligesom John Goodman er i rollen som vennen Walter. Det er egentlig et kompliceret detektiv plot, hvor det uforventede er det man burde have forventet. The Big Lebowski er en af Coen brødrenes bedste film. Det er blevet et kulthit og med god grund. Visuelt er der også en glimrende film. Der er ikke meget mere at sige... Næste træk er jeres!?!?
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2017: 12 Jul 2009, 01:37 »

Jackie Brown

Quentin Tarantino

Jackie Brown foregår i Los Angeles ligesom Tarantinos to foregående film også gjorde. Pam Grier er Jackie Brown. En sort kvinde i 40'erne, som har været stewardesse i 20 år. Hun tjener 16.000 dollars om året og det er ikke helt nok for Jackie Brown. Ved siden af sit fuldtidsjob er Jackie kurer for våbenhandleren Ordell Robbie (Samuel L. Jackson). Ordell er ultra cool og ikke mindst streetwise. En af Ordells gamle venner Louis (Robert de Niro), er lige kommet ud fra spjældet. Bankrøveri 4 år.
En dag bliver Jackie stoppet af to betjente, som lige vil tjekke hvad hun har i hendes taske. Naturligvis ventede de på hende og herfra starter et indviklet drama, hvor alle prøver at snyde alle.


Jackie Brown er filmnørden og den energiske Quentin Tarantinos tredje film. Filmen er en hyldest til genren Blaxploitation som havde sin storhedstid i 70'erne. Quentin er kendt for de skarpe dialoger om diverse popkultur og det er der desværre ikke så meget af i Jackie Brown.
Samuel L. Jackson er suværen, som forventet... Men han mangler noget modspil som han fik fra Travolta i Pulp Fiction, til at få os til at måbe fuldstændig. Pam Grier er tilgengæld cool som den stilede mama. Jackie Brown er alt i alt en glimrende film, men ikke særlig meget mere. Der mangler det sidste krydderi, som vi fik i Reservoir Dogs og Pulp Fiction. Men vi overlever...
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2018: 12 Jul 2009, 09:35 »

Jeg så Shanghai Noon igår aftes Peace

En ganske god film, hvor hovedrollerne bliver spillet af Jackie Chan og Owen Wilson.

En prinsesse bliver bortført fra sit "palads" i den forbudte by i Kina, som den bliver kaldet. Derfor bliver 3 mænd sendt ud, Jackie Chan bliver dog fordi han så prinsessen blive bortført, så derfor fik han lov til at blive bagagebærer. De rejser til den vilde vesten, hvor Jackie Chan møder Owen Wilson og først er de fjender, men så ender de med at prøve at redde prinsessen sammen. Slutningen kan de fleste så gætte ud fra det jeg har skrevet, men det er stadig en meget underholdende film, og det er en action film, men samtidig en komedie.
Logged

Skive 4-Ever
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2019: 12 Jul 2009, 09:46 »

så The Bodyguard og Man A Part igår aftes .
Logged

Brøndby IF - Real Madrid CF - Sunderland AFC <3

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2020: 12 Jul 2009, 14:07 »

så The Bodyguard og Man A Part igår aftes .

Det kan vi ikke bruge til noget som helst. Meningen er at du skal forklare hvad din mening om filmen er og om du vil anbefale den eller ej.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2021: 17 Jul 2009, 02:41 »

Bangkok Dangerous

Joe, Nicolas Cage, er en lejemorder, der render rundt på egen fod. Ingen faste aftaler, intet fast bosted - ingen identifikation. Filmen foregår i Thailands hovedstad Bangkok, hvor Joe har fire opgaver, han skal udføre, inden han kan gå på pension. I Bangkok møder han så asiatiske rigmænd, kærligheden og den nye 'Joe'.

Til tider kan filmen virkelig være kedsomlig, og nogle tider kan der være godt gang i den. Nicolas Cage kunne være mere overlegen og iskold i filmen, men han viser sårbarhed, hvilket jeg ikke føler passer rollen særligt godt.

6/10

The promotion

Doug Stauber, Sean William Scott, kendt fra bl.a. American Pie, ligger til at få direktørjobbet i det nye supermarked, der bliver bygget. Men en dag kommer der en fremmed ind fra Canada, der også vil have jobbet. De to kollegaer kommer så i en intern strid om jobbet.

Jeg havde håbet på noget af vildskaben fra American Pie filmene, men det var der ikke. Jovist, der er stadig god humor til tider, men den mangler det ekstraordinære. Det kunne fx være en hest i soveværelset, hvad ved jeg, men jeg savner noget af det i stedet for, at det blot bliver enkelte løgne og små ugerninger, der afgør det hele.

6/10
Logged


lacop
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2022: 17 Jul 2009, 10:07 »

Så Brüno i søndags:
- Den var seriøst griner, det er fandme griner at se hvor meget pis han kan tage på folk og hvor dumme folk engang i mellem kan være Smiley Brüno minder meget om Borat men han er lidt mere Ekstreme i Brüno. Jeg kan klart anbefale den til andre Smiley

Så Public Enemies igår:
- Jeg havde kæmpe forventninger til den inden jeg så den for plottet lød super fedt, men den skuffede fælt, der var mange usammenhængende ting i filmen, ting der skete som man ikke fik forklaret (eks: Dillinger bliver fanget og ryger i fængsel men slipper fri ved at overmande fængsels personalet med en pistol. Fair nok, men man for bare ikke at vide hvor han for pistolen fra den har han pludselig bare). det var som om de havde puttet for meget handling ind i filmen så nogle væsenlige ting i filmen for man ingen forklaring på.. Generelt ikke en særlig god film og jeg kiggede også flere gange på mit ur i løbet af den.. den vil jeg IKKE anbefale til andre ..
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2023: 17 Jul 2009, 10:25 »

Så Public Enemies igår:
- Jeg havde kæmpe forventninger til den inden jeg så den for plottet lød super fedt, men den skuffede fælt, der var mange usammenhængende ting i filmen, ting der skete som man ikke fik forklaret (eks: Dillinger bliver fanget og ryger i fængsel men slipper fri ved at overmande fængsels personalet med en pistol. Fair nok, men man for bare ikke at vide hvor han for pistolen fra den har han pludselig bare). det var som om de havde puttet for meget handling ind i filmen så nogle væsenlige ting i filmen for man ingen forklaring på.. Generelt ikke en særlig god film og jeg kiggede også flere gange på mit ur i løbet af den.. den vil jeg IKKE anbefale til andre ..

Jeg er enig. Med to af Hollywoods bedste skuespillere og en ferm instruktør i Michael Mann var forudsætningerne for en fed film ellers på plads. Teknisk er den fremragende, og Mann understreger på ny, at han mestrer ildkampsscener. Men historien er tynd, undertiden forvirrende, og personerne er overfladiske. Den tager en smule revanche mod slutningen af filmen, men langt inde i filmen tog jeg mig i at tænke: "Er jeg overhovedet interesseret i, hvordan det går personerne?" Johnny Depps Dillinger er kæphøj, men ikke videre sympatisk og slet ikke dyb nok til at vi for alvor kan solidarisere os med ham. Christian Bales karakter er direkte substansløst, og det kan undre, at man havde brug for en skuespiller af den kaliber til en så begrænset rolle.

Udmærket action, men bestemt ikke mere.
Logged

quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2024: 17 Jul 2009, 10:47 »

har set The Hills have eyes 1 og2 , og REC, SAW IV og Hostel Part II
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Sider: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010