home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:39:15 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 15:45:58 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  0 Brugere, 689 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 118 119 [120] 121 122 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 615204 gange)
Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1785: 10 Mar 2009, 23:08 »

Gran Torino [2008]

Clintens formodentlig sidste film som skuespiller - og hvilken præstation han slutter af med.
Årets sorteper ved Oscars er i følge mig en film der i den grad er værd at se.

Filmen handler om en racistisk, sur, gammel, gnaven krigs-veteran hvis kone dør og efterlader ham uden livslyst.
Den får han igen dan han påtager sig opgaven at lære nabodrengen op til at blive en mand. Han er en koreaner og det kræver en del empati fra Clinten. Flere spoilers vil jeg ikke komme med.

Eneste problem ved filmen er nabodrengens skuespilpræstation. Den er mildt sagt elendig og trækker filmen ned.

8/10
En film jeg gerne så igen og et værdigt farvel fra Clinten.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1786: 10 Mar 2009, 23:12 »

Der Untergang

I filmen ser man sidste uger i Adolf Hitlers liv, oplevet fra hans sekretær Traudl Junges synsvinkel. Tyskland er i opløsning og et nederlag til det tredje rige er ved at ske. Hitler opholder sig i en førerbunker sammen med sine nærmeste, blandt andet hans kone Eva Braun og familien Goebbles. Russerne er godt inde i Tyskland, og Hitlers bliver mere og mere nervøs for krigens udvikling. Selvom at Hitler til tider bliver fremstillet som en hyggelig og omsorgsfuld mand, er det svært at finde nogen former for sympati for den mand der stod bag henrettelser af millioner af mennesker. I slutningen skyder Hitler sig selv. Mange af dem der er blevet og støtter i førerbunken skyder også sig selv. Traudl Junge bliver skånet af russerne fordi hun er kvinde.

Skuespillet af fantastisk, især af Bruno Graz som spiller Hitler. En film der er værd at se, hvis man interesserer sig for 2. verdenskrig.

Har også set den i skolen den seneste uge. En fantastisk men meget voldsom og chokerende film.
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1787: 10 Mar 2009, 23:17 »

Gran Torino lyder som en god film, den vil jeg da overveje at se.
Marchena ved du om den er kommet på video eller i biografen?

Vh.Blackstone
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1788: 10 Mar 2009, 23:22 »

Gran Torino lyder som en god film, den vil jeg da overveje at se.
Marchena ved du om den er kommet på video eller i biografen?

Vh.Blackstone

Den har desværre først premiere d. 17 april i DK
4 måneder efter USA.
Det er dog ikke så galt som The Wrestler som komme i slutningen af maj hele 7 måneder efter USA hehe.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1789: 11 Mar 2009, 06:05 »

Tak for svar Marchena.
Bor du eller har du været i USA siden du har set den?
Ja det er da vildt med The wrestler.

Først vil jeg lige anmelde 1 film jeg så på tv2 film den hed Angel og var faktisk rigtig god på trods af at den er fra 1984, men selvfølgelig 80er film er jo også ofte gode ihvertfald efter min mening.
Jeg synes at den var meget fængende og jeg blev grebet af den.
Her kommer lige noget copypastet om handling og skuespillere:

Angel
amr. thriller fra 1984

Originaltitel: Angel
Smukke Molly(Donna Wilkes) på femten år er den bedste i hendes klasse i skolen, og ingen har mistanke om, at hun tjener sine lommepenge om natten som luderen "Angel" på Sunset Boulevard. Da to af hende veninder bliver bestialsk myrdet af en nekrofil seriemorder, kommer hendes skjulte dobbeltliv frem i lyset. Hun er den eneste, der har set morderen, og han sætter alt ind på at lukke munden på hende - en gang for alle! Politimanden Andrews forsøger at beskytte hende, og forsøger samtidig at få hende til at stoppe med at nedværdige sig selv som prostitueret.

Medvirkende: Molly Stewart: Donna Wilkes, Kit Carson: Rory Calhoun og Andrews: Cliff Gorman.
Desuden medvirker: Solly Mosler: Susan Tyrrell.Mae: Dick Shawn. Billy Boy: John Diehl. Lana: Graem McGavin. Yoyo Charlie: Steven M. Porter.
Manuskript:Joseph Michael Cala og Robert Vincent O'Neill.
Instruktion: Robert Vincent O'Neill.

Og Så jeg også Poltergeist igen.
Den er jo en klassiker og dermed også en af de bedre gysere.
Fedt at se den igen og kunne huske hele handlingen,selvom det er længe siden jeg sidst har set den, tror jeg var barn dengang og det er efterhånden mange år siden:

Poltergeist
Amerikansk gyser fra 1982

Originaltitel: Poltergeist
Alt ånder fred og ro i famlien Freelings forstadshus. Freden varer dog ikke ved og små uforklarlige ting sker. Uhyggen breder sig og om natten bliver datteren tiltrukket af en mærkeligt lys fra TV'et og forsvinder. Faren tilkalder en parapsykolog og en exorcist. De opdager, at huset ligger på en gammel kirkegård og nu bliver hjemsøgt af de hvileløse sjæle. Men hvor er den lille pige?

Medvirkende: JoBeth Williams, Craig T. Nelson, Beatrice Straight, Dominigue Dunne mfl.

Instruktion: Steven Spielberg / Tobe Hooper

Vh.Blackstone




Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1790: 11 Mar 2009, 17:21 »

Tak for svar Marchena.
Bor du eller har du været i USA siden du har set den?
Ja det er da vildt med The wrestler.


Bor desværre ikke i USA, så må nok indrømme, at jeg udnytter nogle af internettets muligheder.

Lige præcis de 2 overnævnte film er dog nogle jeg også forventer at se i biografen, så den helt store tyv er jeg ikke på film-området.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1791: 11 Mar 2009, 17:24 »

Jeg så King Kong med nye i dag ... Synes dog virkelig den var dårlig , men utrolig godt lavet Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1792: 11 Mar 2009, 21:47 »

The Mist

Hver gang der bliver lavet en vellykket filmatisering af en Stephen King roman eller novelle, bliver der lavet tre meget lousy B-film over noget af hans materiale.

Jeg var derfor meget skeptisk overfor denne film, fordi jeg har læst novellen, som filmen er baseret på. Novellen er B-filmsgys med meget spændende psykologiske temaer, derfor frygtede jeg en ringe B-film med fede effekter uden de fede psykologiske temaer. Heldigvis blev jeg skuffet, for selv om der er tale om en rigtig gyser med blod og splat (dog ikke så meget som der kunne have været), så er det mest fængende i filmen portrættet af hvad der sker med en gruppe mennesker under overdrevet pres i en livstruende situation.

Plottet er ligetil: En mystisk tåge breder sig over den lille by. En uhyggelig tåge der dræber. En tilfældig gruppe mennesker er strandet i et indkøbscenter og er tvunget til at samarbejde for at kunne overleve. Det er bare ikke let. Nogle nægter at se realiteterne i øjnene, nogle gribes af vanvid, nogle opgiver håbet. Der er agressioner og gråd parat hele tiden, og ude i tågen lurer en modbydelig gang monstre, der bare venter på den næste snack.

"Moster"-plottet er gennemfør fedt og effekterne skide gode. Historien om de mange konflikter, frygt osv. blandt folk inde i indkæbscenteret er fortalt fantastisk godt - krydret med en slutning (som ikke er som i bogen) der er lige så ubehagelig og gysende som resten af filmen.

SKIDE GOD FILM!
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1793: 13 Mar 2009, 23:39 »

Kl. 00.25 vises denne film på Dr1.
Det er Dario Argento som står bag filmen og han er jo en af de store italienske gyser instruktører.
Glæder mig meget til at se den, da jeg ikke har set den før og der kommer en anmeldelse fra mig senere.

Har lige fået set den og fuck den var kedelig, kun slutningen var der en lille smule ved, men heller ikke mere end en lille smule.
Lad være med at se den i kommer bare til at kede jer.

Trauma
Italiensk-amerikansk gyser fra 1993.

Den tidligere narkoman David møder den 16-årige Aura, der er flygtet fra et sanatorium, hvor hun var indlagt med en spiseforstyrrelse. Samme aften bliver begge Auras forældre brutalt myrdet efter en spiritistisk seance. Aura frygter, at hun vil blive morderens næste offer. Rædselsslagen opsøger hun David. Kan de få ram på den grusomme morder - inden han får ram på dem?
Aura Petrescu: Asia Argento.
David Parson: Christopher Rydell.
Adriana Petrescu: Piper Laurie.
Manuskript: Dario Argento og T.E.D. Klein.
Instruktion: Dario Argento.

Vh.Blackstone
« Seneste Redigering: 14 Mar 2009, 02:02 af Blackstone » Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1794: 18 Mar 2009, 18:28 »

Har netop set 'There Will Be Blood' og jeg må indrømme at jeg ikke fandt den så voldsomt interessant, som den ellers er blevet gjort til.

Som jeg ser den, er det en American Dream gone wrong-film, der handler om Daniel Plainview, som - som en anden Joachim von And - graver efter guld, senere er det olie, som bliver hans levevej. Jeg vil ikke fortælle mere om plottet, men synes egentlig at det er en rimelig simpel film. Den er slet ikke dårlig, men heller ikke prangende. Daniel Day-Lewis gør det dog ganske udmærket og filmen er klart et tjek værd - bare glem hypen.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1795: 18 Mar 2009, 18:34 »

The Mist

Hver gang der bliver lavet en vellykket filmatisering af en Stephen King roman eller novelle, bliver der lavet tre meget lousy B-film over noget af hans materiale.

Jeg var derfor meget skeptisk overfor denne film, fordi jeg har læst novellen, som filmen er baseret på. Novellen er B-filmsgys med meget spændende psykologiske temaer, derfor frygtede jeg en ringe B-film med fede effekter uden de fede psykologiske temaer. Heldigvis blev jeg skuffet, for selv om der er tale om en rigtig gyser med blod og splat (dog ikke så meget som der kunne have været), så er det mest fængende i filmen portrættet af hvad der sker med en gruppe mennesker under overdrevet pres i en livstruende situation.

Plottet er ligetil: En mystisk tåge breder sig over den lille by. En uhyggelig tåge der dræber. En tilfældig gruppe mennesker er strandet i et indkøbscenter og er tvunget til at samarbejde for at kunne overleve. Det er bare ikke let. Nogle nægter at se realiteterne i øjnene, nogle gribes af vanvid, nogle opgiver håbet. Der er agressioner og gråd parat hele tiden, og ude i tågen lurer en modbydelig gang monstre, der bare venter på den næste snack.

"Moster"-plottet er gennemfør fedt og effekterne skide gode. Historien om de mange konflikter, frygt osv. blandt folk inde i indkæbscenteret er fortalt fantastisk godt - krydret med en slutning (som ikke er som i bogen) der er lige så ubehagelig og gysende som resten af filmen.

SKIDE GOD FILM!

Jeg købte den i sidste uge og var på baggrund af King's "Det Onde / It" filmatiserengen mere interesseret i selve fortællingen end effekterne, da jeg synes mange King filmatiseringer har crap effekter! Men som du selv siger det: SKIDE GOD FILM! Som Ollie siger i filmen: Put 2 mennesker ind i et lukket rum og straks begynder de at finde på måder at slå hinanden ihjel på! Den tro(u)ende kvinde i filmen - spillet af Lara Flynn Boyle (Mener jeg) - er et perfekt eksempel på den troendes potentielt psykopatiske evner!

Hvis folk leder efter en go' billig film, så kig på denne her! Thumbs Up

BTW: Hvad FÅK er det lige de har designet uhyrernes hoveder efter? Et skide menneske skelet...... WTF? Opstemt
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1796: 18 Mar 2009, 18:39 »

Der Untergang

I filmen ser man sidste uger i Adolf Hitlers liv, oplevet fra hans sekretær Traudl Junges synsvinkel. Tyskland er i opløsning og et nederlag til det tredje rige er ved at ske. Hitler opholder sig i en førerbunker sammen med sine nærmeste, blandt andet hans kone Eva Braun og familien Goebbles. Russerne er godt inde i Tyskland, og Hitlers bliver mere og mere nervøs for krigens udvikling. Selvom at Hitler til tider bliver fremstillet som en hyggelig og omsorgsfuld mand, er det svært at finde nogen former for sympati for den mand der stod bag henrettelser af millioner af mennesker. I slutningen skyder Hitler sig selv. Mange af dem der er blevet og støtter i førerbunken skyder også sig selv. Traudl Junge bliver skånet af russerne fordi hun er kvinde.

Skuespillet af fantastisk, især af Bruno Graz som spiller Hitler. En film der er værd at se, hvis man interesserer sig for 2. verdenskrig.

Nu skal du bare huske på at han rent faktisk først blev gift, dagen inden han tog livet af sig selv! Wink
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1797: 18 Mar 2009, 18:41 »

Fedt den lyder god The Mist.
Stephen Kings filmatiseringer er jo næsten altid gode, men dog med nogle svipsere.
Lyder godt at man kan få den billigt, men hvor har du købt den?

Vh.Blackstone
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1798: 19 Mar 2009, 17:01 »

Når i køber film, hvilket format køber i så dem i?
Blu-Ray eller DVD? eller noget helt andet..
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1799: 19 Mar 2009, 17:05 »

Nu opdagede jeg lige i ugens Se&Hør tvblad at filmen ''World Trade Center'' som bygger på historien om World Trade Center's sammenstyrtning/bombning. Jeg ved ikke helt om jeg vil se den på Tv2 på søndag kl 21, men vil lige høre om der er nogle der har set den? Så kan jeg få et indtryk af hvordan filmen er.
Logged

Sider: 1 ... 118 119 [120] 121 122 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010