home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Okt 2024, 21:39 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  0 Brugere, 781 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 615447 gange)
Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1605: 26 Jan 2009, 17:05 »

Nu bliver jeg efterhånden nødt til at spørge hvad folk forstår ved godt skuespil. Nu siger du at hele castet til sex drive spiller godt. Og jo, jeg ved godt, at skuespilpræstatione r er subjektive, men det forekommer mig ubegribeligt, at du siger, at castet spiller godt, med mindre godt betyder, at de er med i filmen. Din kommentar svarer jo næsten til, at man sagde, at hele Viborg FF's startopstilling er i verdensklasse. Jeg vil næsten opfordre folk, der synes ungdomsskuespillere, Bruce Willis og Will Smith spiller godt, til at se nogle film på et højere filmisk niveau, med skuespillere, der faktisk ser ud til at mene det de siger. Det er ikke et angreb på dig personligt; Jeg har set og hørt mange lovprise skuespil, som fagligt kun lige tangerer at være skuespil.

Haha håber ikke du mener at folk som Bruce Willis og Will Smith er dårlige skuespillere. Der er en grund til at de to herre bliver betragtet som virkelig gode skuepsillere. Folk langt over dit niveau film mæssigt, mener at disse to mænd er glimrende skuespillere.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1606: 26 Jan 2009, 17:22 »

Haha håber ikke du mener at folk som Bruce Willis og Will Smith er dårlige skuespillere. Der er en grund til at de to herre bliver betragtet som virkelig gode skuepsillere. Folk langt over dit niveau film mæssigt, mener at disse to mænd er glimrende skuespillere.

Langt over dit niveau film mæssigt? Det er da noget pis, film tolkes subjektivt.
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1607: 26 Jan 2009, 17:40 »

Haha håber ikke du mener at folk som Bruce Willis og Will Smith er dårlige skuespillere. Der er en grund til at de to herre bliver betragtet som virkelig gode skuepsillere. Folk langt over dit niveau film mæssigt, mener at disse to mænd er glimrende skuespillere.
Hehe, godt forsøgt. Nej, hverken BW eller WS bliver betragtet som guds gave til filmen. Rent fagligt er det mest imponerende, at de har fået så meget ud af deres karriere, når de tydeligvis ikke har særlig mange brikker at flytte med filmisk. Særligt Bruce Willis falder helt udenfor definitionen en god skuespiller. Filmanalyse er som Inferno skrev subjektivt, så derfor er det utrolig svært, at definere en god kritiker. Men en ting er nok sikkert: de fleste filmfeinschmeckere vil ikke ænse disse skuespillere noget 
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1608: 26 Jan 2009, 18:14 »

Haha håber ikke du mener at folk som Bruce Willis og Will Smith er dårlige skuespillere. Der er en grund til at de to herre bliver betragtet som virkelig gode skuepsillere. Folk langt over dit niveau film mæssigt, mener at disse to mænd er glimrende skuespillere.

At folk kalder disse to for virkelig gode skuespillere, vil jeg aldrig kunne forstå... Bruce Willis har et face at køre på, Will Smith lever på sin charme... Udover det har de vel begge bare det ekstra over dem der gør at folk gider se på dem. Men hey de gør deres ting, og det skal de have lov til, så tillader jeg mig retten til at styre udenom de fleste af deres film  Smiley


Cass
Fik endelig taget mig sammen til at smække Cass på igår. Hvis man interesserer den mindste smule for den engelske hooligan bevægelse op igennem 70'erne og 80'erne, ved man med garanti hvem denne mand er, og har måske allerede læst et par af hans bøger (anbefalelsesværdigt) Denne film er så baseret på hans historie. Og lad mig sige med det samme at den sparker Elijah tilbage til hollywood. Dette er hands down den nok bedste film der er lavet indenfor den genre, og den viser virkelig hvor overfladisk en film GSH i virkeligheden er. Uden at afsløre for meget for folk der ikke kender hans livshistorie, viser den hvordan han går fra skræmt lille jamaicansk adoptivsøn, til at blive frontfigur for et af Englands mest kendte firms, og hvordan han kommer ud af det igen...
8/10 hvis den skal have karakter... Inden for genren kan den godt få et hak mere op til 9/10.

Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1609: 26 Jan 2009, 19:03 »

Jeg har lige spildt 1t 40m på at se Anamorph. Den byder ikke på de store stjerner, faktisk er Willem Dafoe den eneste deri som jeg kendte i forvejen. Og det er tydeligt til at se! Filmen handler om en detektiv der skal opklare nogle mord.. Så er historien faktisk ikke ret meget længere. Man får meget lidt historie, og det der skulle være forestille at være baggrundshistorie er tynd og kedeligt. Selve konceptet Anamorphium er ret fedt, men de 5 minutter hvor de fortæller om det, er stortset det eneste spændende i den. Den har nogle Jaws agtige scener med afhukkede lemmer (selvom man ikke ser det ske) men den fanger bare overhovedet ikke! Og det værste er at forsiden ser fed ud, og derfor får man en god fornemmelse af filmen på forhånd. Puha, hvor skuffende. 3/10.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1610: 26 Jan 2009, 20:38 »

Film: Conspiracy


Nazi-Tyskland, vinteren 1941 (så vidt jeg husker)

En håndfuld promonente herrer fra SS og regeringens embedsmænd mødes på en afsides slot for at tage stilling til et problem, der plager nationen: De hundredetusinder af jøder, der fylder i Ghettoer og fangelejre. Resultatet skulle blive en af historiens mest grusomme udrydelser.

Filmen varer 1½ time. Den består stort set af dialog omkring det store runde bord, hvor der skal tages en beslutning omkring et problem. Det lyder umiddelbart lidt kedeligt, men det er det absolut ikke, hvis man er til film der har andet end hjernedøde one-liners og store babser. Måden disse mange mennesker diskuteres på og den drejning mødet tager er så gruopvækkende at hårene - selv når jeg ser den 3. gang - rejser sig på armene.

Det giver i øvrigt et ekstra touch til filmen, at den ikke er frit opfundet - handlingen er meget tæt baseret på et mødereferat, der blev fundet efter 2. verdenskrig.

Kort sagt en lille perle, der sætter jødeudryddelserne i Tyskland i relief.

9/10
« Seneste Redigering: 26 Jan 2009, 20:39 af Dusty78DK » Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1611: 26 Jan 2009, 20:48 »

Langt over dit niveau film mæssigt? Det er da noget pis, film tolkes subjektivt.

Korrekt. Film tolkes subjektivt. Men der er dog en grund til der findes filmeksperter/anmeldere.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1612: 26 Jan 2009, 20:54 »

Ja filmannmeldere er for filmindustrien hvad madanmeldere er for madindustrien: En fed mand der er vant til at æde som mæsker sig gratis på andres bekostning.. Filmsmag er meget subjektivt - men der er dog film som alle kan blive enige om er fede og andre der er ringe - ligemeget hvem man er.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1613: 26 Jan 2009, 20:57 »

Hehe, godt forsøgt. Nej, hverken BW eller WS bliver betragtet som guds gave til filmen. Rent fagligt er det mest imponerende, at de har fået så meget ud af deres karriere, når de tydeligvis ikke har særlig mange brikker at flytte med filmisk. Særligt Bruce Willis falder helt udenfor definitionen en god skuespiller. Filmanalyse er som Inferno skrev subjektivt, så derfor er det utrolig svært, at definere en god kritiker. Men en ting er nok sikkert: de fleste filmfeinschmeckere vil ikke ænse disse skuespillere noget 

Haha det er også de færreste som bliver betragtet som guds gaver til f.eks film. Men hvis du siger film vurderes subjektivt, som det også gør, så kan jeg vel også mene at Bruce Willis er en habil skuespiller og dygtig indenfor genren action-film. Du kan sagtens sige at der er mange som mener de er dårlige skuespillere og ikke er alsidige nok osv.
Dog har Bruce Willis film igennem tiderne fået gode anmeldeser og jeg har aldrig hørt at han skulle være så dårlig så han end ikke kan defineres som skuespiller.
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1614: 26 Jan 2009, 21:11 »

Hvis Bruce Willis og Will Smith er middemådige skuespillere er det da besynderligt at de bliver valgt igen og igen til store roller, og at de begge har fået priser for deres skuespil.
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1615: 26 Jan 2009, 21:13 »

Hvis Bruce Willis og Will Smith er middemådige skuespillere er det da besynderligt at de bliver valgt igen og igen til store roller, og at de begge har fået priser for deres skuespil.

De får priser og ros fordi de er kendte og ser "godt" ud - ikke andet. Enhver kan lave stenansigt og sige et eller andet sejt, eller smile kækt og tale street slang.
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1616: 26 Jan 2009, 21:21 »

De får priser og ros fordi de er kendte og ser "godt" ud - ikke andet. Enhver kan lave stenansigt og sige et eller andet sejt, eller smile kækt og tale street slang.

Du har bare ikke ret.

Der er sgu nok en grund til at de begge har nået toppen inden for film. I øvrigt spiller de jo ikke altid de meget stereotype roller. Will Smith har for eksempel lige medvirket i "The pursuit of happyness" og blev nomineret til en oscar.
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1617: 26 Jan 2009, 21:22 »

Det var godt nok nogle stereotype meninger... Bruce Willis har været rigtig god i adskillige roller, og det samme har Will Smith. Hvis man bare skulle se godt ud, ville jeg sgu have været stjerne nu.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1618: 26 Jan 2009, 21:26 »

De får priser og ros fordi de er kendte og ser "godt" ud - ikke andet. Enhver kan lave stenansigt og sige et eller andet sejt, eller smile kækt og tale street slang.

Uenig. Der er sgu mange som ser godt ud, som ikke er kæmpe stjerner. Bruce Willis er jo heller ikke kun den der 'tough guy' 'bad ass'. Han spiller jo også dybdegående roller som f.eks i Armaggedon.
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1619: 26 Jan 2009, 21:28 »

Det var godt nok nogle stereotype meninger... Bruce Willis har været rigtig god i adskillige roller, og det samme har Will Smith. Hvis man bare skulle se godt ud, ville jeg sgu have været stjerne nu.

Haha cool selvtillid. Fuck Janteloven Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010