home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:56:10 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
I dag kl. 19:52:48 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
I dag kl. 09:49:24 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23435
  2 Brugere, 713 Gæster Online.

Indlæg: 1132913 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: DesmondSmith
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 24 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 616891 gange)
Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #525: 10 Jun 2007, 20:20 »

Pirates of the Caribbean3... faldt i søvn et par gange i biografen... :S

Den er ellers skide sjov og spændende hele vejen igennem! for første gang er det ikk kun Depp der spiller godt, men også de andre.

Scenen hvor de bliver gift er dog for lang, og hele det der gudinde ting er lidt latterligt efter min mening. Men klart en film der sparker røv på 2'eren og ligger sig lige bag den første.


Til gengæld er Spiderman 3 dog ikke meget værd, det er godt nok en rodet omgang, de burde fokuser på bare en af skurkene.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Lakxe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #526: 11 Jun 2007, 11:24 »

Goal II

Gik ikke rigtig ind med nogle forventninger til filmen, efter jeg ikke har set 1'eren. Filmen er.... middel, så heller ikke mere. Den viser da nogle fasetter ved livet som prof i en storklub, men synes sgu meget af det er overspillet og ligegyldigt.

Ligeledes er der en tendens til at hovedpersonen ALTID klapper nogle over-gode kasser ind eller smider en overnaturlig aflevering. Hvilket jeg synes forværrer indtrykket af filmen.

Pointen, hvor han finder sin bror og mor. Et sted i filmen samler han liiiiige brormand op i vejkanten i sin sportsvogn. Hvor heldig kan man være? I Goal II virker det så det mest naturlige. Hmmmm

Og slutningen... katastrofal den måde de vinder på.

I mine øjne ikke en film kan behøver springe langt efter...

Logged


SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #527: 21 Jun 2007, 01:51 »

Har lige set Blade Runner Director's Cut.

Det er længe siden jeg så den sidst, men et mesterværk er det.


Denne film rummer mange aspekter. Grundlæggende set er det en Science-fiction film om en 'Blade Runner', på jagt efter menneskelignende robotter.

Hvad er vores skæbne den dag vi har skabt vores egen overmand? Hvilket paradox er det?

Filmen her beskæftiger sig - i et sci-fi univers - med grundlæggende menneskelige og filosofiske temaer såsom hvad er identitet? Hvad gør dig til den person du er? Og hvordan kan du være sikker på at du selv har valgt hvem du er? Hvor meget af dig selv er virkelig/troværdig?

Helt fra start i filmen bliver man konfronteret med blikket. Blikket er i sig selv et interessant emne, da vi alle opfører os forskelligt i forhold til blikket. Hvadenten vi er i direkte øjenkontakt med et andet individ eller vi observerer et andet menneske, med eller uden dets vidende.

En stor film som herfra anbefales. En usædvanlig og original science-fiction film. Det er næsten 10 år siden jeg sidst så den, men den holder den dag idag. En stor klassiker.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #528: 21 Jun 2007, 08:41 »

Death Proof - Tarantino gør det igen!

Det lykkes mig at se den i sidste uge. Sagt med det samme - så er det ikke en film for sarte sjæle...., da der er 2 hardcore episoder i filmen med "lidt" blod"...

Den er super filmet på den gode old school måde...med lidt hak hist og her...og bedst som man tror filmen er ved at gå i stå, så får den en fed finale!

Kan klart anbefales, hvis man er tilhænger af de tidligere Tarantino-film Thumbs Up
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #529: 21 Jun 2007, 16:31 »

I AFTEN TV2 22.50: RESERVOIR DOGS (Håndlangerne)

Dette gangsterdrama er et mesterværk. En gruppe professionelle forbrydere er i problemer efter at et diamant-kup er gået galt. Nogle er døde, nogle er sårede, nogle er forsvundet og nogen har diamanterne. De indser at der må have været en undercover cop iblandt dem, men hvem? Pludselig kan ingen af dem stole på nogen.
Det er Tarantino i storform, og muligvis hans bedste film ved siden af Pulp Fiction. Filmen har i øvrigt en legendarisk humoristisk scene i begyndelsen, som er en af Tarantinos mest berømte dialog-scener.

Don't miss it!
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #530: 21 Jun 2007, 16:37 »

Har lige set hele "Twin Peaks" + "Fire walk with me"-filmen i løbet af de sidste 5 dage.

Gennem serien tages seeren ind i et univers, der rummer lige dele creepy stemning og sort, absurd humor. Der er ingen tvivl om at hele projektet bærer tydelig præg af mister syret himself, nemlig David Lynch.

Homecomming queen Laura Palmer myrdes og listen af mistænkte udviddes af den udsendte FBI Agent Cooper i takt med den søvnige provinsbys hemmeligheder afdækkes. Som ekstra bonus spøger en "ond kraft" i skovene. En kraft flere af indbyggerne efterhånden stifter bekendtskab med ...

Fantastisk oplevelse, men filmen kan godt undværes. Hvis du vil se hele pakken, så gør dig selv den tjeneste at se serien før filmen.
Logged

Italia10
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #531: 21 Jun 2007, 16:39 »

Stigmata
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #532: 23 Jun 2007, 17:06 »

Så er det tid til anbefaling herfra.

Jeg har på opfordring af United-Styrer netop set The Prestige - og den er sgu intet mindre end fremragende. Jeg vil faktisk gå så langt, som at kalde det en af de bedste film, jeg nogensinde har set. Hvis ikke det er den bedste.

Den handler om to rivaliserende tryllekunstnere, som forsøger at nappe hinandens publikum. Den ene opfinder så nummeret "The Transported Man", og det er om netop dette nummer, at det meste af handlingen udspiller sig, da den anden kopierer nummeret.

Anyway, filmen kan varmt anbefales. Jeg havde personlig lyst til at se den igen lige efter at have set den første gang.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #533: 28 Jun 2007, 23:05 »

Så har jeg set Letters From Iwo Jima og Flags of our fathers. Clint Eastwoods nyeste film, der har modtaget stor ros.
Letters from Iwo Jima beskriver slaget om Iwo Jima fra den japanske synsvinkel, og Flags of our fathers viser den amerikanske synsvinkel. Det skal lige siges at Letters from Iwo Jima er med japanske skuespiller, som selvfølgelig taler japansk

Der er dog forskel på filmene. I Letters From Iwo Jima følger man soldaternes tanker og følser under selve slaget, og der er stor fokus på hvorfor de kom ind i hæren, hvilket bilver vist med en række flashback. Der er også stor fokus på den øverste general, der tidligere har boet i USA.

I Flags of our fathers, handler det lidt mere om efterspillet. Der er blevet taget et billede af 6 soldater der har rejst det amerikanske flag. Det vil regeringe så bruge på at tjene penge, da det billede nærmest symbolisere amerikansk sejer. Man følger så de tre overlevende soldater; en rigtig amerikaner type, der aldrig kom ordenlig i kamp. En indianer der så nogle frygtlige ting under krigen, og en stille medic der bestemt også har sine problemer.
Man følger så hvordan de hver i sær takler deres nye helte status, hvor de bliver hyldet foran flere tusinde mennesker på foldbold stadions osv.

Jeg syntes Letters From Iwo Jima er den bedste af de to, personener virker mere interesante, og skuespillet er også rigtig godt. I Flags of our fathers har man rimelig hurtig gætte sig til hvordan de tre hovedpersoner udvikler sig, hvilket egentlig er lidt synd. Det er dog ikke en dårlig film, men Letter From Iwo Jima er lige en klasse bedere.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

BokaaJ
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #534: 28 Jun 2007, 23:24 »

Kan kun give KF ret, jeg har set den 3 gange nu, jo flere gange du ser den film, jo flere ting opdager du i filmen, tro det eller ej. Men man skal se filmen 3-4 gange før du virkelig har alt med !
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #535: 01 Jul 2007, 19:14 »

Er der nogle højdepunkter i fjernsynet i aften Smiley?
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #536: 03 Jul 2007, 10:35 »

You got served
- Super film fra 2004. Nogle  rimlig seje dansere Smiley

Bedømmelse: 4 ud af 5 stjerner
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #537: 03 Jul 2007, 10:51 »

Så har jeg set Letters From Iwo Jima og Flags of our fathers. Clint Eastwoods nyeste film, der har modtaget stor ros.
Letters from Iwo Jima beskriver slaget om Iwo Jima fra den japanske synsvinkel, og Flags of our fathers viser den amerikanske synsvinkel. Det skal lige siges at Letters from Iwo Jima er med japanske skuespiller, som selvfølgelig taler japansk

Der er dog forskel på filmene. I Letters From Iwo Jima følger man soldaternes tanker og følser under selve slaget, og der er stor fokus på hvorfor de kom ind i hæren, hvilket bilver vist med en række flashback. Der er også stor fokus på den øverste general, der tidligere har boet i USA.

I Flags of our fathers, handler det lidt mere om efterspillet. Der er blevet taget et billede af 6 soldater der har rejst det amerikanske flag. Det vil regeringe så bruge på at tjene penge, da det billede nærmest symbolisere amerikansk sejer. Man følger så de tre overlevende soldater; en rigtig amerikaner type, der aldrig kom ordenlig i kamp. En indianer der så nogle frygtlige ting under krigen, og en stille medic der bestemt også har sine problemer.
Man følger så hvordan de hver i sær takler deres nye helte status, hvor de bliver hyldet foran flere tusinde mennesker på foldbold stadions osv.

Jeg syntes Letters From Iwo Jima er den bedste af de to, personener virker mere interesante, og skuespillet er også rigtig godt. I Flags of our fathers har man rimelig hurtig gætte sig til hvordan de tre hovedpersoner udvikler sig, hvilket egentlig er lidt synd. Det er dog ikke en dårlig film, men Letter From Iwo Jima er lige en klasse bedere.

Jeg ka kun erklære mig enig i det, om at Letters from Iwo Jima er den langt bedste film hvad handling angår, egentlig syntes jeg at Flags from our fathers var lidt småkedelig til tider, men den har dog nogle fede kamp scener, så den ska da købes på et tidspunkt sammen med Letters from Iwo Jima.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #538: 03 Jul 2007, 11:44 »

Var i biffen forleden og så Die Hard 4.0

En rigtig fed action film med ALT det der skal være i en Die Hard film. Bruce er tilbage i rigtig fin stil, som vi kender ham som McClane og i The Last Boyscout.

Den er selvfølgelig meget urealistisk, da han nærmest kan gå på vandet, den gode McClane - men den hedder jo også Die Hard  Wink

Er man til de realistiske film, skal man gå udenom denne her, men er man til et godt, gammeldags actionbrag, ja, så er det bare om, at få bestilt en billet med det samme.

Jeg vil give den 4 af 5 stjerner, da historien er ret god og så har den som sagt en masse fede actionscener.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #539: 03 Jul 2007, 11:45 »

Jeg ka kun erklære mig enig i det, om at Letters from Iwo Jima er den langt bedste film hvad handling angår, egentlig syntes jeg at Flags from our fathers var lidt småkedelig til tider, men den har dog nogle fede kamp scener, så den ska da købes på et tidspunkt sammen med Letters from Iwo Jima.

Ja altså flags of our fathers bliver reddet af nogle gode scener fra Iwo Jima, for ellers kører den meget i tomgang. Det er jo meget det samme og det samme der sker tilbage i USA.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010