home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 255 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 579643 gange)
SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Film du så for nylig
« : 19 Jan 2006, 12:20 »

Nu har jeg chattet og deltaget i debatter på diverse fora i omkring 8 år og jeg har nok set tråde ved navn 'Bedste film' omtrent 5.000 gange. Personligt elsker jeg at debattere film, men jeg mener sjældent man får ret meget ud af en tråd hvor 20 forskellige folk nævner 10 film hver. Man får ingen rigtig diskussion om film, der bliver bare remset nogle titler op.

Denne tråd skal fungere anderledes. Her kan du skrive et indlæg om den film du lige har set for 10 minutter siden eller for en uge siden, og forklare om du synes den er god, dårlig eller ligegyldig. Og naturligvis hvorfor.
På den måde får vi en mere indholdsrig debat, hvor andre folk som måske har set samme film kan komme med kommentarer hvis de er enige eller uenige i din udlægning.
Min pointe er, at man ikke får en indholdsrig filmdebat hvis man kun nævner de gode film (og ikke engang nævner hvorfor de er gode). Det kan også være interessant at debattere dårlige film, men helst på en sober måde, selvfølgelig Wink

Tråden her kan godt engang imellem ryge langt ned bagest i forummet, men engang imellem er der så en eller anden som har set en film han/hun vil anbefale (eller det modsatte), og så vender debatten tilbage igen for en stund. Det er i hvert fald min ide. Jeg håber I synes om den.

Jeg kan jo så ligeså godt starte ud selv.
Jeg så Léon for et par dage siden. Og jeg må sige jeg blev overvældet. Jeg havde hørt gode ting om den, men den overgik mine forventninger. Den handler grundlæggende set om en temmelig nørdet mand som er lejemorder for mafiaen. Af sympati lader han en lille 12-årig nabopige (Natalie Portman) overnatte hos ham fordi hendes familie er blevet dræbt, og filmen handler så om deres indbyrdes forhold, imens en korrupt politimand jagter dem.
En højst usædvanlig film og Jean Reno som spiller hovedpersonen Léon gør det eminent. Han er dybt troværdig. En klart anbefalelsesværdig film. Natalie Portman er lidt for lille til at være hot, men hun spiller godt og kontrasten imellem hendes udadvendte småfuskede adfærd og Léons ensomme, næsten autistisk ordensprægede liv er superfedt.

Hvor mange film har du set hvor en mafia lejemorders foretrukne drik er mælk? Opstemt
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1: 19 Jan 2006, 12:56 »

Jamen så vil jeg da følge op på dette gode initiativ.

Min kæreste og jeg har meldt os ind i dansk filmklub, hvilket giver halv pris på en række udvalgte forestillinger i alle landets biografer.

Man får ikke kun den økonomiske gevinst, men kommer automatisk til at se nogle film, som man normalt ikke ville have set.

eksempelvis så vi "Mit liv som Geisha", der er instrueret af Steven Spielberg i forgårs.

Handlingen:I 1929 bliver en lille japansk pige solgt af sin fattige familie til et geisha-hus. Her bliver Sayuri oplært i geishaens ædle kunst: At opvarte betydningsfulde mænd med dans, sang og åndfuld konversation.

Mens 1. Verdenskrig ruller ind over Japan, avancerer Sayuri til den mest eftertragtede pige blandt husets geishaer. Til gengæld må hun for evigt lægge bånd på sin kærlighed til den mand, hendes hjerte bløder hemmeligt for.

Samtidig gør Sayuris skinsyge rival, divaen Hatsumomo, sit yderste for at knække husets smukkeste blomst.

Umiddelbart ikke det vilde sus, der går gennem en, når man læser ovenstående, men historien er så godt fortalt og så fremragende filmet, at emnet er underordnet.

Jeg kan sagtens anbefale filmen, men ikke til 15-18 årige knægte, der vil se rå action og lækre babes  crazy

Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2: 19 Jan 2006, 13:25 »

Batman Begins
Så den for et par uger siden og havde lidt moderate forventninger, da jeg ikke synes historien i de tidligere film, var noget at prale af.
Jeg blev dog positivt overrasket. Historien var god og opfindsom, filmen var flot lavet og de fleste skuespillere gjorde det godt. Alt i alt en fremragende film.

King Kong
Selvom man kendte historien på forhånd, var filmen utroligt spændende. King Kong er lavet utroligt flot og virker meget menneskelig. De indfødte er umiddelbart skræmmende. Det eneste jeg kan kritisere filmen for, er at disse indfødte lige pludselig var væk, selvom Jack og co. er det samme sted hele tiden. Fremragende skuespil i øvrigt.

Once Were Warriors
Er lige kommet hjem fra skole, hvor vi så den. Havde ikke de store forventninger, men blev igen positivt overrasket. Det var en meget voldsom, men rigtig god film, som var nem at leve sig ind i.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2006, 13:30 af United-styrer » Logged

Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3: 19 Jan 2006, 13:27 »

I dag i skolen så jeg "Døde Poeters Klub", som jo næsten er en klasikker.

MEN er du gal hvor var den kedelig! Handlingen er rodet og skuespillerne er utroværdige. Er jeg den eneste der ikke bryder mig om den film??
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4: 19 Jan 2006, 13:29 »

I dag i skolen så jeg "Døde Poeters Klub", som jo næsten er en klasikker.

MEN er du gal hvor var den kedelig! Handlingen er rodet og skuespillerne er utroværdige. Er jeg den eneste der ikke bryder mig om den film??

C'mon knejt, det er en klassikker!
Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #5: 19 Jan 2006, 13:37 »

50 First Dates: Alt for sjov film, dem af jer der har set den vil give mig ret, den handler om en tøs som har mistet sin korttidshukommelse, så hver dag når hun vågner så laver hun akkurat det samme som dagen før, og det skal hendes omverden så indfinde sig efter, hvilket der kommer nogle meget sjove scener ud af Smiley

King Kong: Virkelig fed film, måske ikke det bedste skuespil, men special effekts er helt i top og det gør filmen til en af de bedste nogen sinde...

Lost: Bare kanon fed serie, der sker altid noget, altid spænding og man ved aldrig hvad der gemmer sig i den næste busk Smiley
« Seneste Redigering: 19 Jan 2006, 14:05 af Newcastle » Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #6: 19 Jan 2006, 13:38 »

Nu har jeg chattet og deltaget i debatter på diverse fora i omkring 8 år og jeg har nok set tråde ved navn 'Bedste film' omtrent 5.000 gange. Personligt elsker jeg at debattere film, men jeg mener sjældent man får ret meget ud af en tråd hvor 20 forskellige folk nævner 10 film hver. Man får ingen rigtig diskussion om film, der bliver bare remset nogle titler op.

Denne tråd skal fungere anderledes. Her kan du skrive et indlæg om den film du lige har set for 10 minutter siden eller for en uge siden, og forklare om du synes den er god, dårlig eller ligegyldig. Og naturligvis hvorfor.
På den måde får vi en mere indholdsrig debat, hvor andre folk som måske har set samme film kan komme med kommentarer hvis de er enige eller uenige i din udlægning.
Min pointe er, at man ikke får en indholdsrig filmdebat hvis man kun nævner de gode film (og ikke engang nævner hvorfor de er gode). Det kan også være interessant at debattere dårlige film, men helst på en sober måde, selvfølgelig Wink

Tråden her kan godt engang imellem ryge langt ned bagest i forummet, men engang imellem er der så en eller anden som har set en film han/hun vil anbefale (eller det modsatte), og så vender debatten tilbage igen for en stund. Det er i hvert fald min ide. Jeg håber I synes om den.

Jeg kan jo så ligeså godt starte ud selv.
Jeg så Léon for et par dage siden. Og jeg må sige jeg blev overvældet. Jeg havde hørt gode ting om den, men den overgik mine forventninger. Den handler grundlæggende set om en temmelig nørdet mand som er lejemorder for mafiaen. Af sympati lader han en lille 12-årig nabopige (Natalie Portman) overnatte hos ham fordi hendes familie er blevet dræbt, og filmen handler så om deres indbyrdes forhold, imens en korrupt politimand jagter dem.
En højst usædvanlig film og Jean Reno som spiller hovedpersonen Léon gør det eminent. Han er dybt troværdig. En klart anbefalelsesværdig film. Natalie Portman er lidt for lille til at være hot, men hun spiller godt og kontrasten imellem hendes udadvendte småfuskede adfærd og Léons ensomme, næsten autistisk ordensprægede liv er superfedt.

Hvor mange film har du set hvor en mafia lejemorders foretrukne drik er mælk? Opstemt

Jeg er skuffet Sanesoul, du kan godt regne med ban for sådan et indlæg her, fordi jeg nu laver et indlæg der hedder bedste film, så sviner du det til, misundelse er en grim ting hva ?!?!?!? Smiley
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #7: 19 Jan 2006, 13:40 »

50 First Dates, King Kong, ellers er jeg igang med sæson 1 af Lost, megafed serie! Opstemt



Newcastle, prøv lige at læse nedenstående fra SaneSouls første indlæg:

Citat
Denne tråd skal fungere anderledes. Her kan du skrive et indlæg om den film du lige har set for 10 minutter siden eller for en uge siden, og forklare om du synes den er god, dårlig eller ligegyldig. Og naturligvis hvorfor.
På den måde får vi en mere indholdsrig debat, hvor andre folk som måske har set samme film kan komme med kommentarer hvis de er enige eller uenige i din udlægning.
Min pointe er, at man ikke får en indholdsrig filmdebat hvis man kun nævner de gode film (og ikke engang nævner hvorfor de er gode). Det kan også være interessant at debattere dårlige film, men helst på en sober måde, selvfølgelig .

Jeg ser gerne at du kommer lidt kød på dit bidrag, for ellers ryger det til de evige debatmarker  Wink
« Seneste Redigering: 19 Jan 2006, 13:51 af Bademesteren » Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #8: 19 Jan 2006, 14:01 »


Newcastle, prøv lige at læse nedenstående fra SaneSouls første indlæg:

Jeg ser gerne at du kommer lidt kød på dit bidrag, for ellers ryger det til de evige debatmarker  Wink

Satme uhyggelige krav du stiller der.... men men men, jeg prøver... Smiley
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #9: 19 Jan 2006, 14:10 »

50 First Dates: Alt for sjov film, dem af jer der har set den vil give mig ret, den handler om en tøs som har mistet sin korttidshukommelse, så hver dag når hun vågner så laver hun akkurat det samme som dagen før, og det skal hendes omverden så indfinde sig efter, hvilket der kommer nogle meget sjove scener ud af Smiley

King Kong: Virkelig fed film, måske ikke det bedste skuespil, men special effekts er helt i top og det gør filmen til en af de bedste nogen sinde...


Helt enig mht. de to film. Jeg synes Adam Sandler er utrolig morsom i 50 First Dates, men er faktisk lidt uenig med dig mht. skuespillet i King Kong. Især ham der spiller instruktøren, Jack et-eller-andet, spiller rigtigt godt, synes jeg.

Har desværre aldrig fået set Lost, men må se at få gjort det snart.
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #10: 19 Jan 2006, 14:24 »

Jeg er skuffet Sanesoul, du kan godt regne med ban for sådan et indlæg her, fordi jeg nu laver et indlæg der hedder bedste film, så sviner du det til, misundelse er en grim ting hva ?!?!?!? Smiley

Ja jeg er dødmuggen over at jeg ikke var den første der fandt på den tråd Sur

Heh well som sagt elsker jeg at debattere film så du kan sådan set sige at jeg er blevet inspireret af din tråd til netop dette Wink
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #11: 19 Jan 2006, 14:29 »

Once Were Warriors
Er lige kommet hjem fra skole, hvor vi så den. Havde ikke de store forventninger, men blev igen positivt overrasket. Det var en meget voldsom, men rigtig god film, som var nem at leve sig ind i.

Fremragende film! Det er 5-6 år siden jeg har set den sidst, men jeg kan stadig huske den for som du siger, den er voldsom. En af de ærligste film jeg har set. Der bliver ikke pyntet på noget, det er råt og usødet. Meget fascinerende film om en befolkningsgruppe vi sjældent hører noget om (aboriginals vs 'civiliserede' australiere), men alligevel et almen menneskeligt problem. Jeg tror jeg vil se den igen når jeg får muligheden Thumbs Up
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #12: 19 Jan 2006, 14:32 »

Ja, 50 first dates er en fed film, men den er blevet fremlagt så det undlager jeg Smiley

I går så jeg Dark Blue. En politifilm om 80'erne med Kurt Russell, som er en hardcore korrupt strømer som klarer sin korrupte chefs opgaver ved at "frame" uskyldige kriminelle, altså folk som har begået kriminalitet, men ikke lige de handlinger. Den er faktisk meget god og spændende, hvilket er overraskende, da jeg ikke havde de store forventninger til den

For et par dage siden så jeg Saw, som var en utroligt god film! Den handler om 2 mænd som vågner op i et rum og er lænket til et rør. Men det er mod forventning ikke det hele handlingen går ud på, man får derimod en masse baggrund for hvad der er sket i de to's sidste par dage, og hvad ham gutten der har sat dem derind går og laver og en hel masse andet godt! Og til sidst tager den en HELT uventet drejning, så den kan utroligt varmt anbefales, som en rigtig god film. Og nej, den er ikke uhyggelig, og faktisk heller ikke ret "splatter" agtig, på trods af titlen. Jeg så den godt nok også rated, det kan være at jeg skal se den unrated engang med kæresten Opstemt

Og så så jeg i weekenden Skeleton Key som jeg havde fået varmt anbefalet. Der må jeg desværre sige at jeg blev skuffet! Den starter lidt som The Others, men tager en helt (forkert) drejning, og slutter alligevel af med noget spøgelsesnoget. Den er ikke uhyggelig som jeg troede, men derimod er den spændende og med et udemærket twist. Men selve drejningen i handlingen synes jeg ikke er god, da den i et stykke tid gik væk fra det uhyggelige som man troede at det hele gik ud på...
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #13: 19 Jan 2006, 14:37 »

I dag i skolen så jeg "Døde Poeters Klub", som jo næsten er en klasikker.

MEN er du gal hvor var den kedelig! Handlingen er rodet og skuespillerne er utroværdige. Er jeg den eneste der ikke bryder mig om den film??

Jeg er enig i at strukturen i filmen er lidt rodet, men det skyldes i mine øjne primært at vi følger så mange folk på en gang. Robin Williams er perfekt casted til rollen som den inspirerende lærer, men jeg har altid svært ved at bedømme unge skuespillere ordentligt, så måske har du ret, måske ikke. Det er noget jeg stadig forsøger at blive bedre til at bedømme.
Men selvom filmen ikke ligefrem er en actionfilm synes jeg alligevel den holder min opmærksomhed. Og filmens pointe kan ingen vel være uenig i. Lyrik bør ikke bare sættes ind i skemaer og derudfra bedømmes om det er godt eller skidt. Der er mere til det end som så.
'Det handler om liv og død', som jeg mener de siger i filmen på et tidspunkt Wink

EDIT: Jeg ser det også som en klassiker og en film alle bør se, men jeg er enig i at den ikke bør stå ukritisk hen. Min engelsklærer i skolen, og min dansklærer i gymnasiet var begge totalt forblændet af denne film og det mener jeg er en overreaktion. Den er god, den holder, men det er ikke den bedste film der nogensinde er lavet i verdenshistorien overhovedet EVER!!! Wink

Men det er modigt at tage fat i et så 'nørdet' emne som poesi og så lave en film ud af det. Det havde været meget nemmere at lave en ligegyldig actionfilm (ikke noget ondt om actionfilm, jeg elsker mange af dem, men I ved hvad jeg mener).
« Seneste Redigering: 19 Jan 2006, 14:41 af SaneSoul » Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #14: 19 Jan 2006, 15:15 »

I tirsdags så jeg "Bag pigtråd i Staleg 17", en gammel film fra 1952. Den handler om en gruppe serganteri den amerikanske hær, som er i en tysk fangelejer.
I deres barak kæmper de med en forrædder, en som stikker dem til tyskerne om alle mulige ting. en radio, en flugt plan osv.  
Jeg havde absolut ingen forventninger til filmen, men jeg må sige den overrasker, selv om den er så gammel, så er det rigig godt skuespil, og man lever sig ind i rollerne. Man er virkelig spændt på hvem forrædderne er.
Fik den for 20 kr. i Bilka - de penge er godt givet ud, da det helt klart er en film jeg vil se igen.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: [1] 2 3 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010