home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:30:07 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 14:11:07 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23432
  0 Brugere, 674 Gæster Online.

Indlæg: 1132904 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: miacara306
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 267 268 [269] 270 271 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 614330 gange)
Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4020: 19 Jun 2013, 22:30 »

Ibraa og Demi: Det er meget et spørgsmål om dels hvor overbevisende de spiller men også om den måde de tolker deres figur på. Alle kan spille psykotisk. Alle kan spille vred. Alle kan spille trist. Men hvis det ikke passer ind i stemningen på filmen, så vil det stå frem som en usikker præstation, hvor man lægger mærke til det. Men det kræver nok at man ser film på en måde, hvor man netop går op i det rent tekniske ved skuespillet. Jeg kan ikke se en film og 'bare' nyde den. Jeg analyserer hele tiden på hvad der sker. Kameravinkler, farvevalg, lyd osv. Men mest af alt skuespillet. Jeg elsker skuespil, og har gjort det siden jeg var lille, og jeg prøver at suge så meget til mig jeg kan. Så lægger man mærke til finesserne i skuespillet, og så lægger man mærke til hvem der falder igennem og hvem der ikke gør.

Hvad er det for eksempel der gør Robert Downey Jr til en fantastisk Tony Stark? Hvad gør Johnny Depp til en fantastisk Jack Sparrow? Er det bare måden de taler på? Er det måden de bevæger sig? Ja, men mere specifikt er det de helt små detaljer. Måden de sender et blik, når det ikke engang er dem der taler. Måden de bruger settet på, mens de agerer. Det kan være noget så simpelt som at køre hånden hen over en bordplade, når man rækker ud efter nogle papirer. Det er de små ting, der gør en god præstation forblændende, hvis de passer ind i filmen. Der er nogle skuespillere der prøver at få detaljerne på plads, men gør så meget ud af dem, at det virker kunstigt eller malplaceret, og så falder de igennem, selvom de udtaler replikkerne perfekt.

Ja okay. Det går jeg slet ikke op i.
Jeg nyder udelukkende en film på historien. Hvis jeg syntes det er en fin sød lille historie og jeg kan sidde og savle over Jordin Sparks, eller en anden, igennem hele filmen så er jeg solgt.

Så mine kriterier må være.
1. Sød god historie.
2. Minimum 1 lækker dame!
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4021: 19 Jun 2013, 22:36 »

Det er også helt cool, Demi Peace

Men det er jo så det andet. Man skal jo også se en film for det de er. I nogle film SKAL de jo være overspillede eller underspillede (komediefilmene står i kø i begge kategorier). Bare tag de totalt underspillede Hot Shots-film!

Jeg har nogle gange været ude for at folk har sagt, at jeg ikke skal forvente det store fra skuespillerne i en film, men at den til gengæld er hamrende sjov eller smækfyldt med action, og at jeg bare skal sætte pris på det. Så kan jeg godt lægge det analytiske lidt væk, selvom jeg aldrig slipper det helt. På den led er det jo en fordel, 'bare' at se en film som du gør det Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4022: 19 Jun 2013, 22:45 »

Jeg må så indrømme, at jeg ikke har set nogen film med Daniel Day-Lewis Tunge

Så er det vist på tide.  Wink Gangs of New York er en god starter, og så napper du There Will Be Blood som hovedret.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4023: 19 Jun 2013, 22:46 »

Så er det vist på tide.  Wink

Så giv mig lige de 3-4 vigtigste jeg skal se så Peace

EDIT
og det gjorde du så Wink

Takker!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4024: 19 Jun 2013, 22:49 »

Hvordan bedømmer i så skuespillet i en tegnefilm Wink ?
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4025: 19 Jun 2013, 22:56 »

stemmeføring og udtale først og fremmest
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Gungner
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4026: 19 Jun 2013, 23:01 »

Hvordan bedømmer i så skuespillet i en tegnefilm Wink ?

Det er svært... Altså en figur som Mickey Mouse er jo en fantastisk skuespiller, og kan spille mange forskellige genrer, men holder sig normalt til komedien. Og det er også der jeg mener han er bedst.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4027: 19 Jun 2013, 23:04 »

Synes sgu også den danske Simba-voksen stemme i Løvernes Konge er lidt svanset... I forhold til den dominerede Mufasa stemme, rammer ham meget godt, da han også kan være en blød løve Smiley
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4028: 19 Jun 2013, 23:35 »

Hvordan bedømmer i så skuespillet i en tegnefilm Wink ?

Som der er blevet sagt: Stemmeføring. Men nu er det jo mest af alt historien og animationerne der gør sig gældende. Smiley
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4029: 20 Jun 2013, 00:22 »

Så giv mig lige de 3-4 vigtigste jeg skal se så Peace

EDIT
og det gjorde du så Wink

Takker!
Hvis du er i gang med at se film med DDL, så tag lige et kig på In the Name of the Father. En ofte glemt film, når der snakkes Day-Lewis, men ikke desto mindre fremragende. Autentisk historie med en stærk slutning og gode præstationer fra Pete Postlewaithe og Emma Thompson udover selvfølgelige DDL. Ellers så stod Jim Sheridan også bag My Left Foot med DDL i hovedrollen, der indkasserede en oscar og BAFTA til DDL. Jeg har dog ikke set den.

Derudover spændende debat om skuespillerne. Christian Bale er jeg ret skudt i -især i de nævnte film. DDL er også fremragende, det samme er Leo, men der er noget med det glatte ansigt, der gør, jeg ikke rangerer ham så højt. Det er nu nok en halvstor fejl.
Logged

Caviezel
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4030: 20 Jun 2013, 01:57 »

Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4031: 20 Jun 2013, 02:02 »

Jeg synes Daniel Day-Lewis er en af de bedste skuespillere, MEN ud over Gangs of New York (hvor han spiller den ultimative badguy, The Butcher) så fanger hans film mig bare slet ikke.

The Boxer synes jeg var kedelig og langsom. There Will Be Blood, faldt jeg i søvn til, og fik den aldrig set færdig. Lincoln står på listen over film der skal ses, men jeg forventer mig egentlig intet af den.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4032: 20 Jun 2013, 02:32 »

Hey, i skal ikke disse Nicolas Cage! Han er en fremragende skuespiller, og da bestemt en af mine foretrukne! Skuffet
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4033: 20 Jun 2013, 08:29 »

Cage har spillet med i nogle ret gode film, men jeg synes absolut ikke at det er ham der trækker dem op. I The Rock, som jeg også synes er fremragende, er det langt mere Sean Connery og Ed Harris der trækker op. I det hele taget har jeg altid godt kunnet lide Ed Harris.


Spezi: det er også lidt det jeg frygter vil ske, når jeg ser de film Daniel Day-Lewis har været med i Opstemt

De virker som nogle rigtig langsomme og tunge film, hvor USAs historie skal blotlægges. Men man kan vel ikke kalde sig selv filmentusiast og så afvise at se nogle film, som andre roser til skyerne! Så jeg må have tjekket nogle af hans film ud i den nærmeste fremtid Smiley
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4034: 20 Jun 2013, 16:20 »

Jeg postede dette indlæg inde på FMDanmark i "Demi Lovato tråden".
Jeg vælger dog også lige at anbefale denne dokumentar herinde, selvom jeg godt ved det er et long shot at forvente nogle herinde har bare en lille smule interesse i Demi.

Demi Lovato - Stay Strong

 

 
Hvis i en dag har 40 minutter af jeres liv som i ikke lige ved hvad fanden i skal bruge til, så vil jeg anbefale jer at se dokumentaren "Stay Strong"

Dokumentaren som er lavet af MTV udkom i Marts 2012. Lidt over et år efter Demi Lovato kom ud af Rehabilitering. Filmen vandt samme år en The Voice Award da den løb med prisen som årets dokumentar.
 
Filmen handler om de problemer Demi Lovato kæmpede med i sin barndom og ungdom. Ligeledes giver den et unikt indblik i de problemer nogle unge mennesker har med sig selv. Demi fortæller meget nøje hvordan hun havde det og hvad hun følte. Ligeledes kommer vi et smut forbi det sted hun var på Rehabilitering, hvor hun holder en tale for dem som er der på det tidspunkt hun besøger dem.
 
Der er også en smuk scene omkring en optræden, hvor hun hiver en pige op på scenen som gjorde et stort indtryk på Demi da hun mødte hende inden koncerten. 

I dokumentaren forklarer hun hvordan hun klarede sig igennem det og hvordan hun har det nu (2012)
 
Den handler om så meget mere end blot Demi hvis man lytter lidt til det hun siger og forstår det hun fortæller. Hvis i har 40 minutter en dag se den.
 
Logged


Sider: 1 ... 267 268 [269] 270 271 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010