home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:30:07 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I dag kl. 14:11:07 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23432
  1 Bruger, 790 Gæster Online.

Indlæg: 1132904 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: miacara306
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 259 260 [261] 262 263 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 614017 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3900: 30 Maj 2013, 20:31 »

Awesome! Opstemt

Da du rippede, hvordan gjorde du det så? Altså hvilke fil-formater brugte du? Jeg har hidtil kun rodet med avi-filer, men der vil jeg få lange løg, hvis jeg skal tage fx disney i både dansk og engelsk version xD

Alle mine filer er .mkv-filer der indeholder alt mht sprog, og tekster. Jeg bruger Plex (http://www.plexapp.com/) til at se mine film, og der kan man nemt vælge sprog og tekster. Lidt ligesom VLC-player - Plex er bare meget kønnere som medieserver.

Alle mine film blev rippet med enten MakeMKV (http://www.makemkv.com/) eller RipIt (https://www.macupdate.com/app/mac/27885/ripit)

Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3901: 30 Maj 2013, 20:49 »

Du skal have mange tak!

Det vil jeg prøve af, for så kan jeg lige så godt få gang i min digitalisering!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3902: 01 Jun 2013, 00:06 »

Nogle der har set La Vie d'Adele?

Har den overhovedet ramt nogen biografer verden over endnu?

Lige ud over Cannes filmfestival, hvor den er blevet indkøbt til dansk distribution (premiere ukendt so far)
Logged


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3903: 03 Jun 2013, 12:39 »

Så fik jeg set Mystic River i går, og jeg må indrømme, at jeg synes, det er en klassefilm. Som det tidligere blev skrevet, er det virkelig en sørgelig film på alle mulige måder.

Jeg forstår godt, hvorfor at Sean Penn og Tim Robbins begge vandt en Oscar for deres præstationer, for det er virkelig to helt uhyggelige skuespillerpræstati oner. Dertil har filmen sit twist til sidst, som jeg er stor fan af.
« Seneste Redigering: 03 Jun 2013, 13:55 af Jakob E » Logged

Sterling
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3904: 03 Jun 2013, 18:48 »

Så Hangover III i weekenden og var rimelig skuffet - slet ikke det jeg forventede, men der var dog nogle sjove episoder! Især ved denne var jeg flad:

http://www.youtube.com/v/nt5bzWzPpnM
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3905: 03 Jun 2013, 19:52 »

Så fik jeg set Mystic River i går, og jeg må indrømme, at jeg synes, det er en klassefilm. Som det tidligere blev skrevet, er det virkelig en sørgelig film på alle mulige måder.

Jeg forstår godt, hvorfor at Sean Penn og Tim Robbins begge vandt en Oscar for deres præstationer, for det er virkelig to helt uhyggelige skuespillerpræstati oner. Dertil har filmen sit twist til sidst, som jeg er stor fan af.

Den ér nemlig god! Wink

Har du set Unforgiven? Smiley
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3906: 03 Jun 2013, 21:12 »

Så fik jeg set Mystic River i går, og jeg må indrømme, at jeg synes, det er en klassefilm. Som det tidligere blev skrevet, er det virkelig en sørgelig film på alle mulige måder.

Jeg forstår godt, hvorfor at Sean Penn og Tim Robbins begge vandt en Oscar for deres præstationer, for det er virkelig to helt uhyggelige skuespillerpræstati oner. Dertil har filmen sit twist til sidst, som jeg er stor fan af.

Der er kun én måde at ødelægge den gode oplevelse, du fik af filmen, og det er ved at læse bogen! Et mesterværk som filmen kun evner at præsentere halvt.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3907: 04 Jun 2013, 00:39 »

Der er kun én måde at ødelægge den gode oplevelse, du fik af filmen, og det er ved at læse bogen! Et mesterværk som filmen kun evner at præsentere halvt.
Man siger jo, at bogen som regel altid er bedst. Derfor har du nok ret. Jeg tager det til overvejelse.

Lige et spørgsmål til dig og folket generelt? Hvad synes I, om de to Oscar-vinders præstationer i filmen? Personligt mener jeg, at Sean Penn leverer en af en bedste skuespillerpræstati oner, jeg nogensinde har set. Det var faktisk ret uhyggeligt at se.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3908: 04 Jun 2013, 01:01 »

Man siger jo, at bogen som regel altid er bedst. Derfor har du nok ret. Jeg tager det til overvejelse.

Lige et spørgsmål til dig og folket generelt? Hvad synes I, om de to Oscar-vinders præstationer i filmen? Personligt mener jeg, at Sean Penn leverer en af en bedste skuespillerpræstati oner, jeg nogensinde har set. Det var faktisk ret uhyggeligt at se.

+1

Mystic River, og specielt Sean Penns karakter, står rigtig stærk i min hukommelse! Intet mindre end en fremragende film!

Sean Penn er formår at ramme alle tangenter. Han kan få en til at føle mig sig, men også få en til hade ham, samtidig med at man forstår hans bevæggrunde, men bare ville ønske han gjorde noget andet Smiley
Logged


Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3909: 04 Jun 2013, 01:03 »

Alle for 2 Smiley

MAX Sjov! - Dog er 1'ern bedre!!!!
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3910: 04 Jun 2013, 01:56 »

Alle for 2 Smiley

MAX Sjov! - Dog er 1'ern bedre!!!!

helt enig, synes ikke 2'eren var værd at tage i biografen for, den kan man godt se der hjemme, en søndag med tømmermænd.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3911: 04 Jun 2013, 01:56 »

Så fik jeg set Mystic River i går, og jeg må indrømme, at jeg synes, det er en klassefilm. Som det tidligere blev skrevet, er det virkelig en sørgelig film på alle mulige måder.

Jeg forstår godt, hvorfor at Sean Penn og Tim Robbins begge vandt en Oscar for deres præstationer, for det er virkelig to helt uhyggelige skuespillerpræstati oner. Dertil har filmen sit twist til sidst, som jeg er stor fan af.

Den må jeg lige få set i weekenden med damen Smiley
Tak for det! synes jeg er gået lidt tør i søgningen på gode film!
 Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3912: 04 Jun 2013, 02:09 »

Man siger jo, at bogen som regel altid er bedst. Derfor har du nok ret. Jeg tager det til overvejelse.

Lige et spørgsmål til dig og folket generelt? Hvad synes I, om de to Oscar-vinders præstationer i filmen? Personligt mener jeg, at Sean Penn leverer en af en bedste skuespillerpræstati oner, jeg nogensinde har set. Det var faktisk ret uhyggeligt at se.

Sean Penn er helt fantastisk, men jeg bliver faktisk mere grebet af Tim Robbins præstation. Man får seriøst så ondt af ham, mens man også slår panden i væggen over den måde han håndterer situtionerne på. Love and hate him. Smiley
« Seneste Redigering: 04 Jun 2013, 02:12 af Iznogood » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3913: 04 Jun 2013, 10:36 »

Den ér nemlig god! Wink

Har du set Unforgiven? Smiley
Ja, det har jeg. Det er også en helt vildt god film af Eastwood.
Logged

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3914: 04 Jun 2013, 12:09 »

Awesome! Opstemt

Da du rippede, hvordan gjorde du det så? Altså hvilke fil-formater brugte du? Jeg har hidtil kun rodet med avi-filer, men der vil jeg få lange løg, hvis jeg skal tage fx disney i både dansk og engelsk version xD

Du kan også bruge handbrake. Det har er dog mere avancerede indstillinger end MakeMkv. Der er desuden en kæmpe forskel på størrelsen af filen og den tid det tager at rippe.

Tid:
MakeMkv = ca. 30 minutter pr. DVD
Handbrake = 0,5-2 timer*

* afhænger af indstillinger, komprimering og størrelse

Kvalitet:
MakeMkv = samme kvalitet som DVD = ca. 5-7 gb for en standardlængde film
Handbrake = afhænger af indstillinger. Dog ca. 3-4 gb

Eksempel: Family Guy afsnit
MakeMkv = 1 gb
Handbrake = gennemsnitslig 325 mb

Hvis du er Mac-bruger har jeg evt. nogle presets du kan få. Hvis du har ubegrænset plads vil jeg anbefale MakeMkv da det er meget nemmere samt tager kortere tid. Du fylder det af h****de til. Du kan desuden både vælge MP4 og Mkv i handbrake. Dog er du tvunger til at brænde undertekster ind i billedet hvis du vælger MP4.
« Seneste Redigering: 04 Jun 2013, 12:11 af bettepjevs » Logged

Sider: 1 ... 259 260 [261] 262 263 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010