home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:13:53 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
I går kl. 19:52:48 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
I går kl. 09:49:24 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23435
  0 Brugere, 664 Gæster Online.

Indlæg: 1132915 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: DesmondSmith
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 616988 gange)
SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #405: 17 Apr 2007, 15:23 »

Ja han er en total modsætning til Murphy. Han er, med Tony Soprano's ord, the strong silent type Smiley
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #406: 17 Apr 2007, 15:25 »

Ja han er en total modsætning til Murphy. Han er, med Tony Soprano's ord, the strong silent type Smiley

Indeed, indeed  Grin
Logged

Go you Gunners!

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #407: 17 Apr 2007, 19:49 »

Jeg så også Mystic River. Jeg har haft den i lang tid, men aldrig taget mig sammen til at se den. Skidegod film. Jeg forstår ikke hvorfor du bringer politik ind i det, molle. Det handler om en kriminel mand som mister sin datter. Det er en universel situation, ikke en politisk. Desuden synes jeg at både Sean Penn og Kevin Bacon spiller bedre end man plejer at se dem. Og især faktisk Tim Robbins som en mand der blev kidnappet som barn og har lidt varige mén. Ikke en af den slags film man sætter sig ned og ser med gutterne en lørdag aften. Den her er stærk, men den skal ses. Clinten har instrueret fremragende her.

Det hele er jo en stor metafor for Usa's indblanding i Irak  Wink
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #408: 18 Apr 2007, 15:43 »

Det hele er jo en stor metafor for Usa's indblanding i Irak  Wink

Kan du uddybe det lidt? Jeg ser ikke parallellen. Filmen blev første gang vist i slutningen af maj 2003, dvs. ca. 2 måneder efter at USA gik ind i Irak. Man må altså formode at denne film er skrevet før invasionen af Irak. Hvordan kan det så være en metafor for det? Huh
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #409: 18 Apr 2007, 15:46 »

Kan du uddybe det lidt? Jeg ser ikke parallellen. Filmen blev første gang vist i slutningen af maj 2003, dvs. ca. 2 måneder efter at USA gik ind i Irak. Man må altså formode at denne film er skrevet før invasionen af Irak. Hvordan kan det så være en metafor for det? Huh

Clinten er ham der er inde i Bush, det ved alle da.
Logged

Go you Gunners!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #410: 18 Apr 2007, 15:49 »

Så filmen "Little miss sunshine" i går, og den var fantastisk god, meget bedre end jeg havde regnet med. Filmen handler om den mere end almindeligt dysfunktionelle amerikanske familie fra den nederste del af middelklassen. Det går ikke skide godt for dem, men den yngste datter SKAL til barne-skønhedskonkurrence i Californien. Koste hvad det vil!

Selv om jeg ofte kan finde på at ryste på hovedet over alle de ting der er "underlige" i USA set med mine øjne - og denne film indeholder en hel del af de temaer - så bliver man i godt humør af fortællingen om en familie, der er helt til rotterne, men simpelthen nægter at overgive sig.

Se den sammen med din kæreste!  Wink
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #411: 19 Apr 2007, 01:24 »

Clinten minder mere om Dick Cheney eller Donald Rumsfeld. Kold i fjæset Smiley

Men really, kan ikke se parallellen til Irak, specielt ikke når filmen er udkommet så kort tid efter invasionen.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #412: 19 Apr 2007, 10:05 »

Så filmen "Little miss sunshine" i går, og den var fantastisk god, meget bedre end jeg havde regnet med. Filmen handler om den mere end almindeligt dysfunktionelle amerikanske familie fra den nederste del af middelklassen. Det går ikke skide godt for dem, men den yngste datter SKAL til barne-skønhedskonkurrence i Californien. Koste hvad det vil!

Selv om jeg ofte kan finde på at ryste på hovedet over alle de ting der er "underlige" i USA set med mine øjne - og denne film indeholder en hel del af de temaer - så bliver man i godt humør af fortællingen om en familie, der er helt til rotterne, men simpelthen nægter at overgive sig.

Se den sammen med din kæreste!  Wink

hehe.. Den er rigtig sød den film Smiley
Logged

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #413: 19 Apr 2007, 19:44 »

Kan du uddybe det lidt? Jeg ser ikke parallellen. Filmen blev første gang vist i slutningen af maj 2003, dvs. ca. 2 måneder efter at USA gik ind i Irak. Man må altså formode at denne film er skrevet før invasionen af Irak. Hvordan kan det så være en metafor for det? Huh

Det kan jeg godt. Sean Penn = en af det største anti-Bush og irak skuespillere. Meget kort sagt så:
 Sean Penn beskylder tim robbins for at have begået et mord, han tager handling og dræber ham. Han finder senere ud af at han er uskyldig, men ham og hans kone beslutter sig for at ingen skal ha det at vide og holde det derved hemmeligt, så han ikke taber "ansigt".

=

USA går ind i irak på falsk grundlag, de opdager det er forkert og beslutter sig for at holde det "hemmeligt", så de ikke taber "ansigt"

kan du følge mig?

Clinten er i øvrigt også meget anti irak krigen Wink


"300" er i øvrigt også en lille  metafor for Irak krigen   Peace
« Seneste Redigering: 19 Apr 2007, 19:47 af molle » Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #414: 19 Apr 2007, 19:50 »

Det kan jeg godt. Sean Penn = en af det største anti-Bush og irak skuespillere. Meget kort sagt så:
 Sean Penn beskylder tim robbins for at have begået et mord, han tager handling og dræber ham. Han finder senere ud af at han er uskyldig, men ham og hans kone beslutter sig for at ingen skal ha det at vide og holde det derved hemmeligt, så han ikke taber "ansigt".

=

USA går ind i irak på falsk grundlag, de opdager det er forkert og beslutter sig for at holde det "hemmeligt", så de ikke taber "ansigt"

kan du følge mig?

Clinten er i øvrigt også meget anti irak krigen Wink


"300" er i øvrigt også en lille  metafor for Irak krigen   Peace

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan følge dig i den sammenligning, så er der jo et hav af film derude, der er paraleller til Irak krigen, så der tror jeg, du skyder lidt forbi.

Men uanset hvad, så er filmen for fed  Thumbs Up
Logged

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #415: 19 Apr 2007, 19:56 »

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan følge dig i den sammenligning, så er der jo et hav af film derude, der er paraleller til Irak krigen, så der tror jeg, du skyder lidt forbi.

Men uanset hvad, så er filmen for fed  Thumbs Up

Sean Penn har selv sagt det, alle aviser har skrevet om det og folk inde på "film og medievidenskab" snakker om det, så jeg tror du skyder forbi Peace

Det er meget mere kød på amerikanske film en mange folk tror



« Seneste Redigering: 19 Apr 2007, 19:59 af molle » Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #416: 19 Apr 2007, 20:18 »

Det kan jeg godt. Sean Penn = en af det største anti-Bush og irak skuespillere. Meget kort sagt så:
 Sean Penn beskylder tim robbins for at have begået et mord, han tager handling og dræber ham. Han finder senere ud af at han er uskyldig, men ham og hans kone beslutter sig for at ingen skal ha det at vide og holde det derved hemmeligt, så han ikke taber "ansigt".

=

USA går ind i irak på falsk grundlag, de opdager det er forkert og beslutter sig for at holde det "hemmeligt", så de ikke taber "ansigt"

kan du følge mig?

Clinten er i øvrigt også meget anti irak krigen Wink


"300" er i øvrigt også en lille  metafor for Irak krigen   Peace

Jeg er godt klar over at Sean Penn er anti-Irak-krigen (jeg har en bog om Irak-krigen som er delvist skrevet af Penn). Men jeg mener dog at din analogi er at stramme den ret meget. Skal en film om personlig tragedie absolut læses politisk fordi Sean Penn er åbenlyst imod Irak-krigen? Hele Hollywood er da stort set imod Irak-krigen, vil det sige at alt de spytter ud er analogier over Irak-krigen?
USA tvang da heller ikke Saddam til at indrømme at han havde masseødelæggelsesvå ben eller søgte beriget uran i Niger. De gik bare ind.
Logged


You know what &#039;FEAR&#039; stands for? It stands for &#039;False Evidence Appearing Real.&#039; It&#039;s the darkroom where Satan develops his negatives.

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #417: 19 Apr 2007, 20:29 »

Jeg er godt klar over at Sean Penn er anti-Irak-krigen (jeg har en bog om Irak-krigen som er delvist skrevet af Penn). Men jeg mener dog at din analogi er at stramme den ret meget. Skal en film om personlig tragedie absolut læses politisk fordi Sean Penn er åbenlyst imod Irak-krigen? Hele Hollywood er da stort set imod Irak-krigen, vil det sige at alt de spytter ud er analogier over Irak-krigen?
USA tvang da heller ikke Saddam til at indrømme at han havde masseødelæggelsesvå ben eller søgte beriget uran i Niger. De gik bare ind.
.
Det er rigtig at ikke alle film handler om Irak krigen, men i dette tilfælde gør det. Som jeg også skrev før, så har alle sagt at filmen også er en metafor for krigen. Både Penn selv og folk inde på film og medievidenskab.

det med saddam. Det er rigtig at de ikke tvang ham til at sige noget, men deres grundlag for at gå ind i krigen var direkte forkert ligesom mordet på tim robbins karakter. Og da USA/Penn finder ud af at de tog fejl, er der ingen af dem som vil indrømme det


Og jeg er ikke anti USA på nogen måde. Faktisk er jeg nok mere pro Peace Men det er en anden historie Opstemt
« Seneste Redigering: 19 Apr 2007, 20:31 af molle » Logged

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #418: 19 Apr 2007, 20:44 »

Jeg har lige set den humoristiske American pie - naked mile. Den er virkelig grineren og jeg kan stærkt anbefale den..
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #419: 19 Apr 2007, 20:48 »

.
Det er rigtig at ikke alle film handler om Irak krigen, men i dette tilfælde gør det. Som jeg også skrev før, så har alle sagt at filmen også er en metafor for krigen. Både Penn selv og folk inde på film og medievidenskab.

det med saddam. Det er rigtig at de ikke tvang ham til at sige noget, men deres grundlag for at gå ind i krigen var direkte forkert ligesom mordet på tim robbins karakter. Og da USA/Penn finder ud af at de tog fejl, er der ingen af dem som vil indrømme det


Og jeg er ikke anti USA på nogen måde. Faktisk er jeg nok mere pro Peace Men det er en anden historie Opstemt


Fair nok, vi bliver sikkert ikke enige her Wink
Hvis Mystic River vitterligt er en metafor for Irak-krigen vil jeg så vove at påstå at det er en elendig metafor, men som en film om personlige skæbner er den fremragende.

Og jeg er i øvrigt heller ikke anti USA overhovedet. Jeg er anti Bush.
Logged


You know what &#039;FEAR&#039; stands for? It stands for &#039;False Evidence Appearing Real.&#039; It&#039;s the darkroom where Satan develops his negatives.

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010