home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:30:07 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 14:11:07 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23432
  0 Brugere, 741 Gæster Online.

Indlæg: 1132904 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: miacara306
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 266 267 [268] 269 270 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 614129 gange)
Wicked Sick!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4005: 19 Jun 2013, 21:00 »

Men angående, Leo, så synes jeg måske ikke at det er så vigtigt at han får en Oscar. Han HAR sat sit præg på filmhistorien, og han er ikke engang i nærheden af at være gammel. Han er på ingen måde låst til roller grundet sit udseende, og han vil blive ved med at lave fantastiske film de næste mange år.

Tvært imod kunne han blive kendt som verdens bedste skuespiller, der aldrig vandt en Oscar.

Yea, det skal nok ende med at når han engang bliver ældre og hans karriere lakker mod enden, så undrer man sig over ligesom os, hvorfor han ikke har fået en statuette nogensinde også får han den af den grund, for noget, der sikkert ikke fortjener det.
Det er i hvert fald set før.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4006: 19 Jun 2013, 21:07 »

Yea, det skal nok ende med at når han engang bliver ældre og hans karriere lakker mod enden, så undrer man sig over ligesom os, hvorfor han ikke har fået en statuette nogensinde også får han den af den grund, for noget, der sikkert ikke fortjener det.
Det er i hvert fald set før.

Så hellere at han aldrig får den og bliver en filmlegende af den grund Opstemt

Og ellers ER han som sagt allerede en del af historiebøgerne som en af de mest indflydelsesrige skuespillere i Hollywood Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4007: 19 Jun 2013, 21:21 »

Det værste er at jeg stoppede for at tænke 'hvordan er det nu man staver til vesir?' xD

Men angående, Leo, så synes jeg måske ikke at det er så vigtigt at han får en Oscar. Han HAR sat sit præg på filmhistorien, og han er ikke engang i nærheden af at være gammel. Han er på ingen måde låst til roller grundet sit udseende, og han vil blive ved med at lave fantastiske film de næste mange år.

Tvært imod kunne han blive kendt som verdens bedste skuespiller, der aldrig vandt en Oscar.
Oscar'en er efter min mening lidt opreklameret.

Verdens bedste skuespiller uden en oscar, mener jeg så er Brad Pitt. Leonardo er en fremragende skuespiller, ingen tvivl, men Pitt er spitzenklasse. Jeg behøver vel bare at nævne:
Inglorious Basterds
Se7en
Twelve monkeys
Moneyball
Benjamin Button
Meet Joe Black
Babel
Snatch
Fight Club etc etc etc...  Smiley
Logged

Veni, vidi, vici

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4008: 19 Jun 2013, 21:36 »

Oscar'en er efter min mening lidt opreklameret.

Verdens bedste skuespiller uden en oscar, mener jeg så er Brad Pitt. Leonardo er en fremragende skuespiller, ingen tvivl, men Pitt er spitzenklasse. Jeg behøver vel bare at nævne:
Inglorious Basterds
Se7en
Twelve monkeys
Moneyball
Benjamin Button
Meet Joe Black
Babel
Snatch
Fight Club etc etc etc...  Smiley

Pitt har været med i alt for mange elendige film - Benjamin Buttons, The Tree of Life, Oceans filmene, Mr. and Miss. Smith, Troja osv. hvor han samtidig ikke gjorde noget godt for filmene. Det var ligeledes ærgerligt, at han skulle ødelægge Inglorious Basterds, han overspiller alt for meget og det ødelægger lidt filmen for mig (jeg ved godt det er en Tarantino film og her er nok grunden til at den skal overspilles - men det kan altså godt gøres overbevisende alligevel - se f.eks. Leo i Django). Jeg synes ligeledes, at Pitt mangler at gå lidt uden for hans vante rammer, det er ofte nogle ret "nemme" roller han påtager sig. Den eneste film, hvor jeg har været imponeret hele vejen igennem var faktisk Moneyball ellers synes jeg han har svipsere hist og her i sine film.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4009: 19 Jun 2013, 21:43 »

Jeg egentlig meget enig med Pluto. Leo er jo en forrygende skuespiller, men jeg synes ofte, at i stedet for at levere en film op i et andet niveau, så er han mere en del af en film, som allerede er på et andet niveau. Et højt niveau. Altså, er historien, fortællingen, filmmatiseringen så stærk i forvejen, at de fleste dygtige skuespillere ville virke knaldhamrende gode i dem. Han er med i nogle af mine absolutte favoritfilm, men jeg synes egentlig ikke, jeg sidder tilbage med følelsen af, at det er ham, som gør Inception, The Departed eller Django så gode, som de er. Ikke på samme måde som eksempelvis en Daniel Day Lewis trækker en There Will Be Blood op til noget helt fantastisk, på trods af en historie, som ikke umiddelbart virker så forbandet medrivende ved første øjekast, hvor hans ry for at være en af de bedste 'method actors' virkelig skinner igennem. Eller hans præstation i Gangs of New York, som Leo i øvrigt også er med i, hvor han hurtigt kommer til at spille andenviolin efter Bill 'The Butcher' (DDL) på trods af at have den ledende rolle i filmen.

Kunne han have nappet en Oscar i Blood Diamond? Muligvis.
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4010: 19 Jun 2013, 21:47 »

Det er jeg ikke helt enig i. Jo, han har været med i mange dårlige film. Men det gør vel ikke hans gode film dårligere?!?
Specielt Twelve Monkeys synes jeg bestemt ikke var nogen nem rolle. Han er fremragende i den, og fik vel ikke en Oscar for den, på grund af Kevin Spacey i The Usual Suspects. Fuldt fortjent i øvrigt...
Logged

Veni, vidi, vici

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4011: 19 Jun 2013, 21:55 »

Jeg egentlig meget enig med Pluto. Leo er jo en forrygende skuespiller, men jeg synes ofte, at i stedet for at levere en film op i et andet niveau, så er han mere en del af en film, som allerede er på et andet niveau. Et højt niveau. Altså, er historien, fortællingen, filmmatiseringen så stærk i forvejen, at de fleste dygtige skuespillere ville virke knaldhamrende gode i dem. Han er med i nogle af mine absolutte favoritfilm, men jeg synes egentlig ikke, jeg sidder tilbage med følelsen af, at det er ham, som gør Inception, The Departed eller Django så gode, som de er. Ikke på samme måde som eksempelvis en Daniel Day Lewis trækker en There Will Be Blood op til noget helt fantastisk, på trods af en historie, som ikke umiddelbart virker så forbandet medrivende ved første øjekast, hvor hans ry for at være en af de bedste 'method actors' virkelig skinner igennem. Eller hans præstation i Gangs of New York, som Leo i øvrigt også er med i, hvor han hurtigt kommer til at spille andenviolin efter Bill 'The Butcher' (DDL) på trods af at have den ledende rolle i filmen.

Kunne han have nappet en Oscar i Blood Diamond? Muligvis.

Nu er det også en sindsyg sammenligning. Daniel Day-Lewis er DEN bedste nulevende skuespiller i min optik, og det er DiCaprio ingenlunde. Han er super dygtig, men han er ingen DDL. Han er sgu et helt kapitel for sig selv. Smiley
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4012: 19 Jun 2013, 22:07 »

Forstår ikke hvordan i kan vurdere hvad der er en god skuespiller præstation, og hvad der ikke er.. Har aldrig tænkt "ham der gør det godt nok dårligt" .. Det kan jo være at det er rollen.. you know?? Peace Teach me masters!
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4013: 19 Jun 2013, 22:09 »

Forstår ikke hvordan i kan vurdere hvad der er en god skuespiller præstation, og hvad der ikke er.. Har aldrig tænkt "ham der gør det godt nok dårligt" .. Det kan jo være at det er rollen.. you know?? Peace Teach me masters!

Jeg forstår det heller ikke.
Det er virkelig ikke noget jeg tænker over på nogen måde.
Logged


Wicked Sick!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4014: 19 Jun 2013, 22:11 »

Forstår ikke hvordan i kan vurdere hvad der er en god skuespiller præstation, og hvad der ikke er.. Har aldrig tænkt "ham der gør det godt nok dårligt" .. Det kan jo være at det er rollen.. you know?? Peace Teach me masters!

Prøv at se en film med Nicolas Cage, så vil du forhåbentlig forstå, hvad godt skuespil kan gøre eller i dette tilfælde elendigt skuespil.
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4015: 19 Jun 2013, 22:17 »

Jeg forstår det heller ikke.
Det er virkelig ikke noget jeg tænker over på nogen måde.

Er det ikke meget godt, når man tænker over de film du ser. Wink
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4016: 19 Jun 2013, 22:21 »

Prøv at se en film med Nicolas Cage, så vil du forhåbentlig forstå, hvad godt skuespil kan gøre eller i dette tilfælde elendigt skuespil.

Har faktisk set "The Wicker Man", men jeg synes det er hans udseende som gør at den er svær at tage seriøs. Men det kan selvfølgelig godt være at det er en komibnation af det Smiley
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4017: 19 Jun 2013, 22:23 »

Er det ikke meget godt, når man tænker over de film du ser. Wink

Jooeh.
Men nu har jeg jo også set Inception, Shutter Island og alle de superhelte film i alle så godt kan li og jeg er sgu ikke imponeret.

Jeg vil hellere have en simpel historie og så med mine favorit tøsebørn. Så er min aften reddet.
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4018: 19 Jun 2013, 22:23 »

Jeg må så indrømme, at jeg ikke har set nogen film med Daniel Day-Lewis Tunge

Når jeg tjekker IMDB igennem kan jeg heller ikke umiddelbart se nogen film, som jeg har hørt rigtig meget om. Måske fordi jeg er for ung?

Anyway, Leonardo er efter min mening den dygtigste skuespiller i nyere tid. Han spænder ekstremt bredt, også i de film, hvor han er eminent til at skildre en personudvikling. Shutter Island, hvor han spiller ekstremt overbevisende til trods for at karakteren undergår en meget stor forvandling undervejs. Han er voldsomt dygtig til at få følelser frem, forstået på den måde at han skildrer vrede, glæde, sorg m.m utroligt flot, så det hverken virker over- eller underspillet. Samtidig er han også i stand til at spille med i mere bizarre film som The Departed, hvor jeg igen mener at han rammer uhyggeligt godt.

Men der er jo mange skuespillere, der favner bredt. Men få formår at tone graden af følelse i udførelsen så godt som Leonardo. Og det skal lige siges, at jeg 'opdagede' Leonardo for et års tid siden. Men efterfølgende har jeg set rigtig mange af hans film, og jeg kan ikke komme på en hvor jeg synes han leverer en dårlig præstation.


Ibraa og Demi: Det er meget et spørgsmål om dels hvor overbevisende de spiller men også om den måde de tolker deres figur på. Alle kan spille psykotisk. Alle kan spille vred. Alle kan spille trist. Men hvis det ikke passer ind i stemningen på filmen, så vil det stå frem som en usikker præstation, hvor man lægger mærke til det. Men det kræver nok at man ser film på en måde, hvor man netop går op i det rent tekniske ved skuespillet. Jeg kan ikke se en film og 'bare' nyde den. Jeg analyserer hele tiden på hvad der sker. Kameravinkler, farvevalg, lyd osv. Men mest af alt skuespillet. Jeg elsker skuespil, og har gjort det siden jeg var lille, og jeg prøver at suge så meget til mig jeg kan. Så lægger man mærke til finesserne i skuespillet, og så lægger man mærke til hvem der falder igennem og hvem der ikke gør.

Hvad er det for eksempel der gør Robert Downey Jr til en fantastisk Tony Stark? Hvad gør Johnny Depp til en fantastisk Jack Sparrow? Er det bare måden de taler på? Er det måden de bevæger sig? Ja, men mere specifikt er det de helt små detaljer. Måden de sender et blik, når det ikke engang er dem der taler. Måden de bruger settet på, mens de agerer. Det kan være noget så simpelt som at køre hånden hen over en bordplade, når man rækker ud efter nogle papirer. Det er de små ting, der gør en god præstation forblændende, hvis de passer ind i filmen. Der er nogle skuespillere der prøver at få detaljerne på plads, men gør så meget ud af dem, at det virker kunstigt eller malplaceret, og så falder de igennem, selvom de udtaler replikkerne perfekt.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #4019: 19 Jun 2013, 22:29 »

Prøv at se en film med Nicolas Cage, så vil du forhåbentlig forstå, hvad godt skuespil kan gøre eller i dette tilfælde elendigt skuespil.

Ja for helvede da Opstemt

Jeg kan faktisk rigtig godt lide mange af de film han er med i, men gang på gang tænker jeg at han spiller forfærdeligt Grin

Con Air, hvor John Malkovich gør det fantastisk, men faktisk ikke har hovedrollen. Nicolas Cage har hovedrollen, men der er så mange steder, hvor han totalt går galt af rollen og stemningen i filmen Opstemt

På samme måde med National Treasure. Jeg kan rigtig godt lide ideen ved det hele, og den blev udråbt til en moderne Indiana Jones. Men så skulle de nok have valgt en bedre skattejæger end Cage crazy

Fantastisk eksempel på at potentielt fantastiske film kan blive forstyrret af en middelmådig skuespiller!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 266 267 [268] 269 270 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010