home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:20:51 Rajesh Blogs #5 - The Glory Hunter ...
I går kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23431
  1 Bruger, 1086 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 33 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 223 224 [225] 226 227 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 612629 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3360: 07 Jun 2012, 20:23 »

Er der nogen som kan anbefale nogle gode gyser film her til læse ferien? (-:

1408
See No Evil
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3361: 07 Jun 2012, 22:56 »

Jeg så "Drive" i dag og faldt i søvn efter en halv time. Absolut ikke en vellykket film.

Så så til gengæld den nyeste udgave af "The thing" med Ulrich Thomsen. Den var sådan set ok som gyser, ikke nær så fed i stemningen som den foregående fra 1982, selv om de grafiske effekter var bedre. Men ok gyser.

Nogen der har set "Prometheus" endnu? Jeg skal ind og se den lørdag og glæææææder mig helt vildt
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3362: 07 Jun 2012, 23:03 »

Jeg så "Drive" i dag og faldt i søvn efter en halv time. Absolut ikke en vellykket film.

Man skal vide hvad man går ind til hos Drive. Nemlig en film der ligeså stille bygger op, med stemning, stemning, stemning.

Jeg var blown away over Drive, og det er stadig en af de mest positive filmoplevelser jeg har haft i 2-3 år. Desværre viser traileren en anden film, end den man kommer ind og ser, og det er lidt synd.
Logged


Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3363: 07 Jun 2012, 23:54 »

Iron Man (http://www.imdb.com/title/tt0371746/)

Den var på Zulu i deres sommer bio i dag. Super god film, og nu skal jeg da også lige have set 2'eren kan jeg mærke. Smiley
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3364: 08 Jun 2012, 00:25 »

Var inde og se Men In Black III her til aften. Og den overraskede mig noget så positivt.

Den er klasser bedre end 2'eren og også bedre end 1'eren, selvom det er længe jeg har set denne. Det er ikke stor filmkunst, men hold da op hvor var man godt underholdt. Action, masser af grin og nogle helt fantastiske 60'er referencer, som gik rent ind hos mig.

Jeg var vild med det!
Logged

Isolation

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3365: 08 Jun 2012, 00:39 »

Iron Man (http://www.imdb.com/title/tt0371746/)

Den var på Zulu i deres sommer bio i dag. Super god film, og nu skal jeg da også lige have set 2'eren kan jeg mærke. Smiley

Og efter du har set toeren, burde du se The Incredible Hulk, Thor og Captain America (de er alle sammen ''connected'' Wink

efter disse skal du så se The Avengers (ved ikke  om den stadig kører i biografen), da det er denne film de andre bygger sig op til

The Avengers er en af de bedste film jeg nogensinde har set !!
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3366: 08 Jun 2012, 00:55 »

Jeg startede så bare lige med at se The Avengers, inden jeg så de andre. Grin
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3367: 08 Jun 2012, 00:57 »

Neymar - Er ACAB værd at se i biffen, eller skal man vente til den kommer ud på dvd? :=
Logged

FCK

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3368: 08 Jun 2012, 02:37 »

Jeg startede så bare lige med at se The Avengers, inden jeg så de andre. Grin

Det er en anden måde at gøre det på Wink

Hvad synes du om den, personligt var jeg helt vild overrasket over dens fantastiske kvalitet Opstemt

men det er selvfølgelig min mening, kunne godt tænke mig at høre andres holdning til filmen Smiley
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3369: 08 Jun 2012, 03:05 »

Neymar - Er ACAB værd at se i biffen, eller skal man vente til den kommer ud på dvd? :=

Hvilken biograf viser den?
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3370: 12 Jun 2012, 20:30 »

Her i weekenden var jeg inde og se den film, jeg har set mest frem til i rigtig mange år



PROMETHEUS - med arbejdstitlen "Alien Prequel" af Ridley Scott, der lavede første Alien-film i 1979

Filmen har fået halvlunkne anmeldelser fordi Prometheus ifølge anmelderne ikke har samme stemning som den stemningsfulde originale film. Jeg synes anmelderene har bedømt den på et dårligt grundlag.

Som en sci-fi film med gysertendenser er det en rigtig god film. Som en uofficiel forløber for den første Alienfilm er den også god. Der er godt gang i tempoet, i computereffekterne og i skuespillernes præstation. Særlig Fassbinder som David og Noomi "Lisbeth Salander" Rapace som Dr. Shaw leverer gode præstationer, og særligt den unge svenske skuespillerinde overstråler alle andre i hendes første internationalt producerede film.

Handlingen kort: Vi er knap 100 år ude i fremtiden. To unge forskere mener at have fundet kilden til intelligent liv på forden: En overlegen race af rumvæsner, der for mange år siden kom hertil og "plantede" menneskeligheden - disse væsner kaldes "engineers" (eller "Space Jockeys") igennem filmen. Et optimistisk, men lidt broget, efterforskningshold med lidt skiftende prioriteringer sendes til planeten LV423 (?? - måske en fejl i filmen?) for at undersøge den planet der er fundet i hulemalerier fra gamle civilizationer på jorden. Her finder de en bygning med masser af mystik og ligene af flere "engineers", samt mystiske cylindere med mærkeligt stof i. Det varer ikke længe for "menneskelige fejl" sætter gang i handlingen og hoveder/indvolde begynder at flyde.

PLUS ved filmen: Selv om jeg følte mig godt hjemme i universet fik filmen givet mig et par overraskelser undervejs - særligt omkring hvad historiens hovedperson Dr. Shaw bliver udsat for. Så har jeg respekt for en instruktør, der arbejder så sikkert visuelt og emotionelt med sit publikum. Der var i hvert fald en helt særlig scene, der fik de få kvinder i biografsalen til ikke bare at vende sig væk, men krympe sig i deres sæder. (hint til dem, der har set filmen: "Cut it ooouuuuutttt! Please, hurry, cut it ouuuuuttttt!!"). Ridley Scotts største styrke i filmen er at historien ikke bliver overfortalt: Visse elementer af det, crew'et oplever bliver aldrig forklaret, men der bliver sået hints om forskellige mulige forklaringer. Det er alt for sjældent efter min mening at instruktører lader deres film indeholde ubesvarede spørgsmål, og det er en af filmens styrker, ligesom med "Alien".
Alt i alt er der tale om to timers solid Sci-fi action/gyser underholdning af en rutineret instruktør, der har haft en klar vision om hvad han ville. Ikke så "tænke-agtig" som originalen, men det gør ikke noget IMO. Filmens overordnede tema er forholdet mellem skaber/den skabte, og det fungerer fint også med action og gys.

MINUS ved filmen: Den klare hovedperson er Rapace, og hun gør det fremragende. Men der er nogle ting ved hendes karakter, der er super forudsigeligt og amerikansk på den ufede måde. Her tænker jeg på hendes stålsatte tro på Gud og hendes insistering på at inddrage Gud i crew'ets debatter om hvad der foregår på planeten og hvorfor. Det ville ikke have været nødvendig for filmen at have en meget gudsfrygtig person med. Missionens karakter ville nok have fået enhver dansker til at blive voldsomt teologisk interesseret. Derudover kan jeg kun kritisere at Scott vælger ikke at overraske på to grundlæggende elementer i forhold til andre Alien-film: Menneskesyn og androidens betydning. Ligesom i tidligere film fremstilles crewet generelt (minus heltinden, og muligvis hendes kæreste) som grådige løgnere, snydere, der er uforsigtige og hovmodige, og derfor bliver skyld i deres egen undergang. Androiden David's rolle i filmen er også nogen lunde som man kan forvente hvis man har set Alien 1 og 2, der "er noget med ham" fra første sekund, og det er let at gætte. Men kritikken er kun meget små pletter på en fed oplevelse.

Alt i alt en rigtig god film, der måske lige mangler det sidste for at blive et sandt mesterværk.

5 ud af 6 stjerner






Hvad med jer andre, der har set filmen, hvad siger i?
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3371: 12 Jun 2012, 21:10 »

Jeg har også set meget frem til Prometheus, og har skyhøje forventninger til den. Har desværre ikke haft lejlighed til at komme ind og se den endnu, men det får jeg forhåbentlig snart. Den SKAL jeg bare opleve på det store lærred. Godt at høre, at jeg ikke har sat forventningerne alt for højt  Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3372: 12 Jun 2012, 21:18 »

Jeg har også set meget frem til Prometheus, og har skyhøje forventninger til den. Har desværre ikke haft lejlighed til at komme ind og se den endnu, men det får jeg forhåbentlig snart. Den SKAL jeg bare opleve på det store lærred. Godt at høre, at jeg ikke har sat forventningerne alt for højt  Smiley

Man kan godt have store forventninger. Bare man ikke forventer at se en "Alien 1" film med mere computergrafik. Det her er Action, når det er bedst.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3373: 16 Jun 2012, 12:35 »

Så fik jeg set Prometheus, og selvom jeg havde sat forventningerne højt, så blev jeg ikke skuffet. Det er en fed film. Forhåbentlig sælger den godt nok, til at Ridley Scott kaster sig over en opfølger.

Er enig i Dustys vurdering af filmen. Måske med den undtagelse, at jeg synes Prometheus' kaptajn, Janek, også fremstod nogenlunde sympatisk, men måske knapt så videnskabeligt idealistisk som Dr. Shaw. Mens Charlie Holloway (Shaws kærreste) virker lidt mere uansvarlig og uforsigtig. Men ellers enig i at resten af besætningen virker som noget man har set før, i de oprindelige Alien Film.

Noomi Rapace spiller virkelig godt. Hende skal vi nok komme til at se noget mere til på den internationale scene.
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #3374: 18 Jun 2012, 23:04 »

Så fik jeg set Warrior, og er du svimmel jeg synes den er fed. Hold da op en film, den var fantastisk og samtidigt også ret sørgelig faktisk. Var virkelig imponeret, og er stadig helt oppe og køre over den.

Og så synes jeg Tom Hardy er for fed. Glæder mig så meget til at se ham som Bane i Batman.
Logged

Manchester United

Sider: 1 ... 223 224 [225] 226 227 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010