home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:16:55 Lars Pedersen Skadestuen Spil uden Steam
I går kl. 20:30:07 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 14:11:07 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  0 Brugere, 779 Gæster Online.

Indlæg: 1132905 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 148 149 [150] 151 152 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 614585 gange)
søgaard
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2235: 13 Aug 2010, 12:03 »

I går tog jeg mig endelig sammen til også at komme i biografen og se Inception. Holy Crap, en fed film!
Historien er fed, tilpas mystisk og indviklet til, at man ikke skal gå ud at tisse før man næsten ikke kan følge med længere. Uddybelse af selve plottet osv har vist været op til flere gange i tråden, så det gider jeg ikke at bruge tid på, men derimod vil jeg sige, at Christopher Nolan efterhånden må skrive sig ind i min top 3 af instruktører! Især hans to seneste film er jo i verdensklasse!
Nu har folk prøvet at finde lidt negative ting ved filmen med at den er svær at følge med i og enkelte skuespilspræstation er er knap så gode. Det kan jeg dog på ingen måde nikke genkendende til. Jeg var fanget af filmen fra første øjeblik og sad plantet gennem hele filmen med øjnene på skærmen og havde som sådan ingen problemer med at følge med i de forskellige drømme. Rooland kritiserede "Mel" lidt, men jeg synes faktisk hun gør et udmærket arbejde, som den fortabte sjæl i Dom's minder. Og ja, hun har måske ikke den stærkeste mimik, men jeg ser det ikke som en fejl. Derimod så synes jeg, at Christopher Nolan har formået at finde rigtig gode skuespillere til rollerne og formået at give rollerne en troværdighed, selvom historien er lidt langt fra vores verden og hvad der er muligt.

Til sidst vil jeg også rose effekterne, som er i filmen! Kampscenerne på hotellet mellem Arthur og Projektionerne er intet mindre end geniale og rigtig flot lavet. Faktisk hele den sekvens, hvor bilen kører udover broen og man ser hvordan de bliver påvirket i de andre drømme. Bagefter så sad jeg med følelsen af at jeg burde tage ind at se den igen næste dag, selvom den allersidste scene stadig irriterer mig Tunge
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2236: 13 Aug 2010, 12:49 »

2012

Fyyyyyyyyyldt med klicheer, ja der var nærmest ikke andet...

Men det var nok tilpas lang tid siden jeg havde set en katastrofe film til, at den var tålelig. Rent visuelt var den utrolig flot, men det var vidst også det.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2237: 13 Aug 2010, 12:57 »

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvilke Nolan-film du, Søgaard, ellers har set, siden du mener, at hans to sidste er i særklasse? For jeg synes personligt, at The Dark Knight og Inception står svagere end The Prestige, Memento og Batman Begins.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2238: 13 Aug 2010, 13:07 »

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvilke Nolan-film du, Søgaard, ellers har set, siden du mener, at hans to sidste er i særklasse? For jeg synes personligt, at The Dark Knight og Inception står svagere end The Prestige, Memento og Batman Begins.
Det er ikke ment sådan at resten ikke er gode Wink De er også i særklasse Smiley Jeg synes dog The Dark Knight er klart bedre end f.eks. Batman Begins. Memento ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om, eller jo den er rigtig god, men igen så ser jeg både Inception og The Dark Knight som federe film. Måske fordi jeg synes de rent filmsk tiltaler mig mere i forhold til de andre. The Prestige har jeg desværre ikke set endnu, men står højt på listen næste gang jeg skal leje film i Blockbuster.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2239: 13 Aug 2010, 13:09 »

2012

Fyyyyyyyyyldt med klicheer, ja der var nærmest ikke andet...

Men det var nok tilpas lang tid siden jeg havde set en katastrofe film til, at den var tålelig. Rent visuelt var den utrolig flot, men det var vidst også det.

Hvor er den enig knap henne..!?!   ticked off

Men selvom filmen er meget flot rent visuelt hvilket den også skal have stor ros for, så har den desværre alt for mange af de der "lige ved og næsten" øjeblikke, hvor instruktøren naivt vil have os til at tro at nu er hovedpersonen ved at dø.. Men hvor de selvfølgelig klare den i absolut sidste øjeblik..

Men en fin film, dog ikke pragende på nogen måder.. Kun lige visuelt hvis der skal nævnes noget ved den.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2240: 13 Aug 2010, 13:12 »

Det er ikke ment sådan at resten ikke er gode Wink De er også i særklasse Smiley Jeg synes dog The Dark Knight er klart bedre end f.eks. Batman Begins. Memento ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om, eller jo den er rigtig god, men igen så ser jeg både Inception og The Dark Knight som federe film. Måske fordi jeg synes de rent filmsk tiltaler mig mere i forhold til de andre. The Prestige har jeg desværre ikke set endnu, men står højt på listen næste gang jeg skal leje film i Blockbuster.

Okay. Jeg har en fornemmelse af, at du vil ændre mening, hvis du ser filmene flere gange. The Dark Knight og Inception er store blockbusters, der virker overvældende første gang man ser dem, mens de andre i mine øjne er mere underfundige og dybere. The Prestige er efter min mening hans bedste film efterfulgt af Memento, så hvis du har smag for Nolan kan det ikke gå hurtigt nok med at leje den :-)
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2241: 13 Aug 2010, 13:18 »

Contestant 13

En film der handler om en fattig familie, hvor sønnen overhøre en samtale om "et spil", hvor man kan vinde mange penge.. For at komme med i dette spil, skal man have en billet, og da manden som denne søn arbejde for dør, så snupper den unge knægt billetten uvidende om hvad der skal ske..

Knægten kommer frem til det sted hvor "spillet" foregår, og det viser sig at være en omgang russisk roulette, hvor rige mænd spiller på hvem der overlever, og hvor der kun vil være én vinder.. Ud af 13 deltagere, får de først en kugle hver, og peger mod den næste person som står i rundkredsen, og når en lampe så lyser, må de skyde.. Og sådan forgår resten af filmen stort set ellers...

3/10
Filmen er udenlandsk (også set med amerikanske briller), så der bliver snakket fransk i filmen, og så er den indspillet i sort/hvid.. men der er selvfølgelig undertekster på. Men ellers er der ikke meget prægende over den, selvom den vist skulle have vundet flere internationale priser..

Logged

KaAn
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2242: 13 Aug 2010, 13:38 »

Det er nok fordi du ikke er så gammel måske.. det er en film jeg har savnet. en film som den var lavet tilbage 80erne. ingen mening med film.. bare mega rå hård action. plus fedt at se alle de fede gammel skuespiller. lad os få nogen flere af dem.. håber der kommer en 2er af den..
Ja de 5 års forskel må virkelig gøre en forskel så Smiley
Der kommer en 2er der er blevet offentliggjort.

Og ja de er ved at være lidt små fede de gamle skuespillere.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2243: 03 Sep 2010, 00:12 »

Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte
(Det Hvide Bånd/The White Ribbon)

Filmen, der er fra 2009, har stået på listen over film jeg gerne ville se i et stykke tid, og nu fik jeg endelig taget mig sammen. Jeg tror ikke særligt mange mennesker har hørt om den, men filmen vandt 3 priser i Cannes og var nomineret til 2 Oscars, efter min mening med god grund.

Filmen foregår i starten af det 20. århundrede, og handler om livet i en lille tysk by, hvori et par dystre og makabre begivenheder sker. En del af filmens fokus er selvfølgelig på hvem der står bag de pågældende forbrydelser, men filmen er ikke som sådan en krimi, og handler lige så meget om hovedpersonens liv, samt livet i landsbyen. Jeg ville gerne fortælle mere omkring handlingen, men synes selv min oplevelse af filmen blev forringet, fordi jeg var lidt forudindtaget omkring nogle af spørgsmålene i filmen, pga. en anmeldelse jeg havde læst.

Hovedtemaerne er skyld, straf, opvækst og ondskab, ikke kun klassisk Hollywood "Jeg vil udrydde alle mennesker/Kan lide at torturere folk"-ondskab, men lige så meget den mere subtile ondskab, der ligger skjult i alle mennesker.

Generelt er filmen meget mystisk (I hvert fald ift. de fleste Hollywoodfilm), og instruktør/manuskriftforfatter Michael Haneke er netop kendt for at lade meget stå usagt i sine film. Det rent filmiske understøtter i høj grad historiens feel, ikke som sådant uhyggeligt, men mere bare mystisk, og med en til tider en let dyster stemning, mest af alt skabt af jeg-fortællerens forvarsler om hvad der senere vil ske.  (Det var også netop i bl.a. kategorien "Best Achievement in Cinematography" filmen var Oscarnomineret.)

Er man typen der foretrækker sine film letfordøjelige og vil have alle tråde afsluttet før filmen er slut, vil filmen nok kede en, men er man glad for film der kræver at man tænker lidt, og bearbejder temaer på intelligent vis, er det i mine øjne en helt fantastisk film.

9/10
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Gosu_power
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2244: 03 Sep 2010, 21:33 »

Jeg er virkelig i film humør, kan bare slet ikke komme på hvad jeg skal se. Nogle der har nogle gode forslag. Jeg er meget til krigsfilm og Komedie Smiley
Logged

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

FCN-fan
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2245: 03 Sep 2010, 21:50 »

Der kommer en rigtig god film på tv2 her kl 23:00. Enemy at the gates, med Jude Law. Det en krigsfilm, der KLART kan anbefales Smiley
Logged

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2246: 03 Sep 2010, 21:56 »

Der kommer også Dum og Dummere på Tv3PLUS nu Smiley
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2247: 03 Sep 2010, 22:05 »

Der kommer også Dum og Dummere på Tv3PLUS nu Smiley

Som er en virkelig god film! Min yndlingsfilm Smiley
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2248: 03 Sep 2010, 22:09 »

Shutter Island

Ja, har først fået set den nu.
En film jeg virkelig nød at se, da der virkelig var meget stof til eftertanke. Jeg sad og spekulerede gennem hele filmen, prøvede at få trådende til at hænge sammen. En film, som stik modsat beretter-modellen, virkelig er godt klippet sammen. Historien er genial, hvilket manden bag i kameraet også er, Martin Scorsese.
En af de bedre psykologiske thrillere jeg har set i lang tid. Meget høj underholdningsværdi .
Logged

Thaurat al Shabab

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2249: 03 Sep 2010, 23:24 »

Der kommer også Dum og Dummere på Tv3PLUS nu Smiley

Uf, en klassikker! Opstemt
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Sider: 1 ... 148 149 [150] 151 152 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010