home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1140 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Betis - Sevillas glemte klub
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Betis - Sevillas glemte klub  (Læst 2552 gange)
Mati-Gol
Lilleputspiller
*

Betis - Sevillas glemte klub
« : 13 Jul 2007, 19:22 »

Historie og forhistorie

I disse år vader Sevilla FC i succes, med 2 sejre i UEFA Cuppen i træk, samtidig med at de kæmper med om mesterskabet til det sidste og virkelig udfordrer giganterne fra Madrid og Barcelona. Samtidig har de stjernespillere som Dani Alves, Christian Poulsen, Frederic Kanoute, som gør at opmærksomheden for alvor er rettet imod klubben, og det er påtrods af, at de de senere år har solgt stjerner som Reyes, Ramos og Baptista videre for fyrstelige summer.

I skyggen af Sevilla FC står en anden Sevilla klub, Betis Sevilla. Siden Betis tilbage i sæsonen 2004/2005 vandt den Spanske Pokalturnering, Copa del Rey, og fik en placering som nummer 4, samt muligheden for kvalifikation til det forjættede land, Champions League, har der ikke været meget at grine ad, med en bundplacering og en forventning om endnu en kamp om bare at opnå en midterplacering i La Liga, samt salget af klubbens helt store stjerne, Joaquin, til ligarivalerne fra Valencia.

Historien om Betis Sevilla tager sin start tilbage i 1907 og navnet Betis stammer fra Baetica, det romerske navn for den spanske region Andalusien, hvori Sevilla befinder sig. Betis tiltrak sig oprindeligt support fra arbejderne, selvom også enkelte aristokrater, heri blandt den spanske konge, holdt med klubben. I 1914 fusionerede klubben med en anden Sevilla klub, Betis FC, og fik hermed sit fulde navn, Real Betis Sevilla Balompie, hvor Balompie faktisk betyder fodbold, ligesom det mere brugte fútbol også gør det. Betis er en af de få spanske klubber, som rent faktisk bruger denne form for ordet fodbold i sit navn. Som en lille kuriositet, så stammer Betis' trøjer faktisk fra Skotland, nærmere bestemt fra en anden klub som også spiller i grønne og hvide trøjer, nemlig Celtic. I 1912 var en af klubbens grundlæggere nemlig i Skotland og her donerede Celtic gladeligt et sæt trøjer til den stadigt unge klub. Klubben valgte dog efter en dårlig periode, at vende striberne den anden vej... logisk, ikke?

I nyere tid har Betis som oftest været i den bedste række, men dog uden at gøre det store væsen af sig, dette skulle dog ændre sig, da den ambitiøse og karismatiske Manuel Ruiz de Lopera tog over. Klubben havde haft en dårlig periode og befandt sig pludselig i Segunda Division, hvor det dog blev til oprykning fra i sæsonen 96-97. Med et stort stadion, Estadio Manuel Ruiz de Lopera, beskedent opkaldt efter klubpræsidenten himself og bygget ovenpå det gamle stadion, Estadio Benito Villamarín, en ordentlig pose penge og købet af supertalentet og entertaineren, Denílson, for en på daværende verdensrekordsum på den pæne side af de 200 millioner, så det ud til, at Betis var klar til at tage kampen op mod giganterne Real Madrid og FC Barcelona. Sådan skulle det dog ikke gå og bortset fra føromtalte sejr i Copa del Rey og 4. plads i sæsonen 2004/2005, har Betis i bedste fald fristet en tilværelse i midten af tabellen og var endda nede og vende i Segunda Division i sæsonen 2001/2002.

Så efter en skidt og skuffende 2005/2006 sæson og med salget af superstjernen Joaquin, en middelmådig økonomi, et kønsløst hold og en træner der sidder i et brændvarmt sæde er spørgsmålet nu: Skal Betis aldrig op og være hvor de selv synes de hører hjemme, i toppen af La Liga? Vil de lade Sevilla tager alt hæder og ære, mens Betis stille og roligt slumrer ind og så småt bliver hvad de allerede så småt er blevet: Sevillas glemte hold?

JimmyGP
Manager

Sv: Betis - Sevillas glemte klub
« Svar #1: 13 Jul 2007, 20:47 »

Yes.. En Betis-blog.. Glæder mig til at se hvad du kan drive det til uden Joaquin Rodriguéz Sánchez.. Super-indledning.. KUTGW..  Jeg er klar til mere... Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager

« Svar #2: 13 Jul 2007, 20:48 »

Da det er dit første indlæg på siden; Velkommen til FMFreaks..!

- Veni, vidi, vici -

Mati-Gol
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 13 Jul 2007, 23:21 »

Ny manager til Betis

Ved en pressekonference i katakomberne under Estadio Manuel Ruiz de Lopera afslørede klubpræsidenten for Betis Sevilla idag, at de havde afskediget træner Javier Irureta. Klubpræsident de Lopera havde følgende kommentar: "I al den tid jeg har været i Betis har jeg arbejdet henimod at skabe en topklub, men desværre har det ikke udviklet sig som jeg havde håbet på. Irureta var bestemt en kompetent træner, men vi har desværre ikke længere de penge, som han åbenbart mente der skulle til for at skabe et godt hold. Derfor har vi været nødt til at ansætte en uprøvet, men visionær manager fra Danmark."

Manageren, som de Lopera her snakker om er det ubeskrevne blad, Mathias Christoffersen. Christoffersen havde følgende kommentar: "Det er stort at få chancen i Betis, når det er ens første trænerjob. Betis har ikke længere råd til, at satse så stort som førhen, men jeg må få det bedste ud af det og jeg er sikker på, at vi nok skal komme op og kæmpe med om Europa Cup pladser indenfor et par sæsoner."

Holdet og transfers

Holdet hos Betis Sevilla er umiddelbart udmærket, men uden at være prangende. Der er ikke rigtigt nogen rigtigt gode spillere, men tilgengæld er der heller ikke for alvor nogle rigtigt dårlige. Middelmådig er nok det bedste man kan sige om truppen. Før sæsonen har jeg fået et transferbudget på 42 millioner kroner og jeg må bruge 800.000 mere på lønninger end jeg allerede gør, så jeg har ikke et kæmpe råderum, men jeg fik dog købt følgende 3 spillere:

Josep "Pep" Guardiola

"Pep" Guardiola er nok bedst kendt for sin tid i FC Barcelona, hvor han igennem mange år var omdrejningspunktet på midtbanen og holdets kaptajn. Efter tiden i Barca har han bl.a. været forbi italienske Brescia, hvor det egentlig startede godt, men sluttede skidt med en dopingdom. "Pep" kommer på en Free Transfer.

Luis Jimenez
Chilenske Luiz Jimenez er hentet hos Ternana for 24 millioner kroner og blev dermed vores største køb i dette transfervindue. Tidligere har han spillet for Fiorentina og i virkeligheden er han en af Lazios største aktiver. Jimenez kom dog først til klubben den 17. august og det var åbenbart for sent til, at registrere ham til de første kampe i ligaen, så han fik ikke sin debut før i November måned. Jimenez er tiltænkt en plads som enten højre/venstre kant eller som den offensive midtbanespiller.

Ucar Ugur
Ugur er en tyrkisk højre back, som er ejet af Galatasaray, men udlånt til Kayserispor, hvor han har gjort en rigtigt god figur. Herudover repræsenterer han også det tyrkiske U/21 Landshold. Han er kun 19 år og selvom han allerede nu er rigtigt god, så kan han stadig udvikle sig en del, hvilket han forhåbentlig også vil, da han er tiltænkt en fast plads i startopstillingen. Ugur kostede 11 millioner kroner, men støder først til truppen når hans lejeophold i Kayserispor er slut, dvs. 1.7.2007.

1. holdstruppen

Følgende spillere er udvalgt til 1. holdstruppen for sæsonen 2006/2007:

Målmænd:
Antonio Doblas
Pedro Contreras

Forsvarere:
Alejandro Lembo
Melli
Nano
David Rivas
Romero
Juanito
Damia

Defensive midtbanespillere:
Arzu
Assuncao
Josep Guardiola
Miguel Angel

Offensive midtbanespillere:
Jorge Wagner
Capi
David Odonkor
Alberto Rivera
Luis Jimenez
Xisco
Rafael Sobis - Er egentlig FC, men passer godt til min filosofi for en AML

Angribere:
Edu
Fernando

Startopstillingen er som følger, i en 4-2-3-1:

GK: Doblas
DL: Romero
DR: Lembo
DC: Rivas
DC: Juanito
MC: Assuncao
MC: Angel
AML: Sobis
AMR: Odonkor
AMC: Rivera
ST: Edu

Bemærkninger til holdet: Doblas er en udmærket keeper, som er inde i periferien af landsholdet. Juanito er fast i landsholdets midterforsvar, mens resten af forsvaret basalt er helt ude og skide. Assuncao er kanon dygtig og nok spillets suverænt bedste frisparksskytte. Sobis er holdets højestlønnede og selvom han egentlig er F C, så kan han både drible og smække indlæg ind, samtidig med at han er en giftig afslutter både fra distancen og fra nært hold, så hans opgave bliver at søge ind i banen så ofte som muligt. Odonkor er tysk landsholdsspiller og selvom han ikke er verdens bedste boldspiller, så er han lynende hurtig med 20 i både pace og acceleration.

Mati-Gol
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 13 Jul 2007, 23:29 »

Da det er dit første indlæg på siden; Velkommen til FMFreaks..!

Tak Kys

fcm-star
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 13 Jul 2007, 23:30 »

Kan godt lide din skrive måde, man bliver bare nød til at læse videre. Fast læser her..

Og velkommen på siden..

Arsenal!

JimmyGP
Manager

« Svar #6: 13 Jul 2007, 23:32 »

Super-update.. En go' gennemgang af truppen & dejligt at se en som ikke bare køber "de sædvanlige" spillere/talenter... KUTGW

- Veni, vidi, vici -

FredrikLeander
Gæst

« Svar #7: 14 Jul 2007, 00:15 »

Rigtige gode updates du har lavet der Smiley
Stor ros til dig.

Jeg kan rigtig godt lide den måde du skriver på, og den måde du sætter det op  Thumbs Up

Bliv ved med det gode arbejde, og jeg er fast læser Wink

Mati-Gol
Lilleputspiller
*

« Svar #8: 14 Jul 2007, 03:10 »

Pre-season og de første kampe

Med 35 millioner ud af de 42 jeg havde til rådighed brugt kunne jeg sætte punktum for indkøbene i denne ombæring og kunne derfor koncentrere mig om, at gøre holdet klar til sæsonstart, samt så småt begynde at samle mit Dream Team af trænere, talentspejdere osv. Trænerne jeg havde fra starten af var bestemt ikke noget at råbe hurra for, så jeg fik brugt en pæn pose penge på, at afskedige dem der ikke passede ind i mit koncept og herefter ansætte nogle nye. Jeg fik bl.a. ansat 3 træner med continental i reputation og så også en dansker, som godt nok ikke har det store trænerrygte, men jeg er sikker på, at mine offensivspillere vil lære en del af ham. Han kan godt nok ikke spansk endnu, men mon ikke han kan lære et par gloser af sin storebror, Michael? Hans navn er i hvert fald Brian Laudrup. Derudover har jeg fået ansat 5 talentspejdere, alle med continental i reputation, så jeg har nu rigtigt gode forudsætninger for, at opdage nogle af morgendagens stjerner, hvilket er utroligt vigtigt med den økonomiske situation i klubben. Og jeg kan godt allerede nu afsløre, at jeg i fremtiden for tilknyttet mig nogle sande guldklumper, men nok om det i en senere update.

Op til sæsonen havde jeg planlagt 1 kamp mod et spansk 3. divisions hold, samt en tur til USA, hvor jeg skulle møde 4 amerikanske hold. Easy-peasy, tænkte jeg og jeg fik ret. De 5 kampe blev vundet med sammenlagt 24-1 og mine spillere kunne gå ind til sæsonen med kanon moral. Men så er det jo man kommer i tanke om en gammel, slidt kliche fra teatrets verden: En dårlig generalprøve, giver en god premiere. Med det in mente, giver en god generalprøve så også en dårlig premiere? Det vil tiden vise, men kort inden sæson-premieren hjemme mod Valencia bragte Tips Bladet et interview med den unge manager i Betis, hvilket vi her bringer et uddrag af:

Ukendt dansk manager indtager Spanien
- Af Morten Glindvad

Først og fremmest: Tillykke med jobbet. Hvordan kom det istand?
Mange tak. Jo, det er en lidt sjov historie, som egentlig helst ikke må komme ud. Jeg har jo taget den højest trænerlicens der er, så det er bestemt ikke fordi jeg ikke har kvalifikationerne iorden, jeg har bare ikke nogen erfaring, men altså: Sidste år var vi en masse gutter ned og give den gas i Sevilla og jeg ender så med at være sammen med den her utroligt lækre pige. Det viser sig så senere hen, at hun er gift og at hun helst ikke vil have det ud, og hun fortæller mig så at hende far ejer en klub og han overvejer at starte på en frisk, med en ny træner og det hele. Det viser sig så, at hende far er ejeren af Betis Sevilla og det er herigennem at jeg får jobbet.

Utroligt historie og også lidt useriøst. Er du useriøs og kan vi få lidt at vide om din fodboldfilosofi?
Useriøs vil jeg ikke kalde mig, men jeg er måske ikke Vladimir Lubanovsky-seriøs.  Jeg er lidt af en fodboldromantiker, som elsker offensiv fodbold, snævre pasninger og individualister, hvilket mine hold også vil bære præg af. Jeg ynder at spille en offensiv 4-2-3-1 taktik, med et kort, tempofyldt pasningsspil, med et højt pres på modstanderne. Mange snakker om, at tilpasse konceptet til spillermaterialet, men jeg ynder at tilpasse spillermaterialet til konceptet, hvilket man også vil kunne se ved, at jeg er igang med at omskole Sobis til ventrekant, selvom han egentlig er fuldblods angriber.

Hvad er forventningerne til sæsonen og fremtiden?
Forventningerne fra klubbens bestyrelse er, at jeg undgår nedrykning, tilhængerne forventer en midterplacering og medierne har tippet os til en 14. plads. Personligt håber jeg på mere, men denne sæson handler mest om at få spillet et system ind og se hvilke spillere der har en fremtid i klubben. Vi er ikke Real Madrid eller Barcelona, så vi har ikke, eller har råd til, 2-3 nye stjernespillere, men jeg føler vi har et godt team bag holdet, som vil sørge for, at vi får de rette spillere til den rette pris. Med hensyn til fremtiden, så er målet indenfor de første 3 sæsoner at kvalificere os til Europa, indenfor de første 5 sæsoner skal vi være fast inventar i UEFA Cuppen og indenfor 10 sæsoner skal vi spille med om titlerne hjemme i Spanien, samt være med i Champions League hvert år.

Hvilke spillere skal vi holde specielt øje med i den kommende tid?
Luis Jimenez er et vaskeægte scoop og når vi kan bruge ham og han kommer i form bliver han giftig. Han er en spiller, som ville kunne spille fast på et hvilket somhelst hold i La Liga. Derudover tror jeg at Edu bliver rigtig giftig og i Assuncao har vi spilleren, som er Ronaldinhos ligemand i dødboldsøjemed og samtidig er han den spiller, som meget af vores spil skal køre igennem.

Sæsonstart

Spillerne var tændte, fansene var fortrøstningsfulde efter en bunke flotte venskabskampe og jeg var svagt optimistisk forud for sæsonstarten, som dog ikke forløb som håbet. Her er en oversigt over resultaterne frem til den 1. oktober 2006:

H - Valencia: 0-1
H - Villareal: 1-3
A - Espanyol: 1-1
A - Atl. Madrid 3-2
H - Ath. Bilbao 1-1
A - Osasuna    0-1
A - Gimnastic  3-0

En noget ustabil sæsonstart, som dog ikke var helt i hegnet. Efter 7 kampe lå vi på en 11. plads med 8 point og en målscore på 9-9, hvorfor vi kunne fastslå 2 ting: Vi lukkede for mange mål ind og scorede for få. Problemet var ikke mangel på ballpossesion, da vi i alle kampene lå minimum på en possesion på 55-45, men snarere på en ringe udnyttelse af boldovertaget. Samtidig var der alt for mange personlige fejl der kostede mål, samt en manglende kalibrering af backsne, som ligeledes kostede en del mål når de blev overløbet. Edu og Rivera har som de eneste spillet sig op over middelmådigheden. Edu med 4 mål i 7 kampe, desværre er han ude den næste måneds tid, mens Rivera har lavet 4 assists og generelt har været rigtigt giftig, med skarpe driblinger og gode præstationer. Tilgengæld har Juanito og Assuncao været ganske skuffende, med langt flere personlige fejl i forhold til hvad man burde forvente sig af så rutinerede spillere.

Alt i alt en ganske middelmådig start af klubben og er der en ting, som jeg er kommet hertil for at gøre op med, så er det middelmådigheden, som alt for længe har præget klubben. Følg med i om jeg får gjort op med middelmådigheden i næste update, som bla. byder på kampe mod Sevilla, Real, Barcelona og Zaragoza indenfor en 5-kampsperiode i La Liga, samt lokalopgør i Copa del Rey.

« Seneste Redigering: 14 Jul 2007, 04:40 af Mati-Gol » Logged

JimmyGP
Manager

« Svar #9: 14 Jul 2007, 10:18 »

Go' update.. Ærgeligt med resultaterne.. Håber du får vendt skuden så Betis kommer ud i Europa.. kan man få et ss af ligaen efter de første 7 kampe?

- Veni, vidi, vici -

Mati-Gol
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 14 Jul 2007, 19:53 »

Halvvejs gennem sæsonen og igang i cuppen

Da vi sidst slap Betis Sevilla lå vi tidligt i sæsonen, den 1. oktober 2006, en smule over hvad vi havde forventet på forhånd, men så tidligt i sæsonen kan det ikke bruges til det store. Den 4. oktober møder vi efter 3-0 sejren over Gimnastic, Recreativo, hvilket bør være en overkommelig opgave, hvis vi vil gøre vores sæsonens forudsigelser til skamme. En kedelig kamp ender dog 0-0 og endnu engang skuffer de spillere, som vi havde regnet med skulle tegne holdet i denne sæson. Assuncao laver alt for mange dumme frispark, Sobis får alt for lidt ud af det på sin venstrekant plads og Juanito er tæt på at koste et mål, da en dum tilbagelægning ender hos Uche, som heldigvis skyder i sidenettet hos keeper Doblas. Derfor var det med bange anelser, at jeg gik ind til kampen mod Zaragoza, som måske ikke er La Ligas stærkeste forsvarshold, men som har en sprudlende offensiv anført af spillere som D'Allessandro, Diego Milito og ikke mindst den lille, argentinske krøltop, Pablo Aimar.

Kampen begynder desværre også rigtigt dårligt for hjemmeholdet. Zaragozas Óscar bliver alt for let spillet fri og alene igennem med Doblas efter 35 sekunder svigter han ikke. Tilskuerne har hovedet i hænderne, jeg ryster let på hoved i irritation og spillerne ser også en smule forvirrede ud. Bliver vi nu kørt over?  Ikke just. Efter målet virker det som om, at der kommer en trods reaktion fra spillerne og de spiller sig for alvor op, men endnu engang mangler effektiviteten. Indtil det 22. minut i hvert fald. Rivera modtager bolden lige udenfor midtercirklen, snyder en spiller med en smart vending, får plads til at tage et middellangt træk da Zaragoza-forsvaret bakker og fyrer så kanonen af. Skuddet sidder ganske vidst nogenlunde i midten af målet, men med en kraft så keeperen ikke har en chance. Presset fortsætter halvegen ud og nu har vi det vi har manglet hidtil; skarpheden. Zaragozas venstre forsvarsside kan slet ikke holde vores tyske raket på højrekanten og med 2 kasser i det 37. og 45. minut af Odonkor kan vi gå til pause foran 3-1. Stemningen er høj i omklædningsrummet og jeg bliver nødt til at dæmpe spillerne lidt, da bare et enkelt mål vil bringe Zaragoza tilbage i kampen. Zaragoza kommer dog ikke tilbage i kampen og med scoringer af Assuncao og Edu, gjorde det knapt så meget, at D'Allessandro fik reduceret på straffespark til 2-5 sidst i kampen.

Dejlig sejr, da de næste 5 kampe ikke kastede mange point af sig:

A - Sevilla      0-1
H - Barcelona 0-2
A - Levante    1-1
H - R. Madrid 0-1
A - R. Sociedad 0-2

Levante og Sociedad kampene var ikke helt tilfredsstillende, da vi bør kunne vinde over disse hold. Real Madrid kampen var meget ærgelig, da de fik en udvisning og vi mere  eller mindre sad på kampen. Desværre fik de scoret med 5 minutter igen og det var næsten den værste spiller det kunne være, som satte den kasse ind, den gamle Sevilla dreng Juan Antonio Reyes.

I Copa del Reys 4. runde skulle vi møde Segunda Division klubben Ejido, som burde være en overkommelig modstander, så har skulle der tankes selvtillid og nogle af reserverne skulle have spilletid. Det gik som forventet med en 4-2 sejr på udebane, grundlagt via. et hattrick af reserveangriberen Fernando. Hjemme fik vi kun 0-0, men det var ligemeget, vi var videre og reserverne fik nogle minutter i benene.

Efter en ringe pointhøst og en utilfredsstillende ustabilitet, samt manglende skarphed, var vi så småt sunket til en 15. plads i tabellen. Jeg havde stadig bestyrelsens opbakning og klubbens supportere var endnu ikke begyndt at ytre deres utilfredshed, men jeg var ikke selv tilfreds. Vi spillede egentlig udmærket, men var for ustabile. Assuncao havde været en skuffelse hele sæsonen, så han røg på bænken. Samtidig har vi været plaget af skader til vigtige spillere, som Edu, Rivera og Juanito på skift, hvilket selvfølgelig også har været medvirkende til den ringe placering. Dertil kommer, at Sobis endnu ikke helt har vænnet sig til pladsen som venstrekant endnu.  I de følgende kampe begyndte det dog så småt at spille og vi sikrede os i de næste 5 kampe 12 point:

H - Celta 2-1
A - Racing 2-1
H - Deportivo 3-2
H - Getafe 4-0
A - Mallorca 1-2

Ikke værst og den klart mest stabile periode vi har været inde i indtil videre. Sobis og Edu har klart været de store spillere i denne periode, med hhv. 5 og 4 mål, mens Jimenez også har givet den god gas efter han har fået sin spilletilladelse, med 1 mål og 3 assists. Samtidig havde vi trukket Sevilla i cuppen, hvilket der naturligvis var stor mediebevågning til. Jeg havde dog ikke selv de store forventninger, da cuppen først og fremmest er til at få prøvet reserverne af, så jeg foventede at tilhængerne ville kræve mit hoved på et fad når reserverne havde fået sig en lammer af stjernerne fra Sevilla. 1. kamp forløb dog noget anderledes.

På hjemmebane tog mine reserver altså imod Sevilla og vi fik noget af en drømmestart, da Xisco snød et par mand på højrekanten og derefter lagde bolden dejligt ind bag Palop efter bare minutter. Noget uventet. Sevilla fik dog hurtigt overtaget og Dani Alves fik udlignet efter 19 minutter, da han fra nært hold efter et hjørnespark satte den ind. Sevilla holdt presset halvegen ud, dog uden  at score mere. Så fik spillerne en ordentlig opsang. "Kom nu, I har alletiders chance for at vinde den her kamp, vis I vil vinde," forsøgte jeg mig. Det så ud til at virke, da 2. halveg var en langt mere lige affære, lige indtil det 70. minut, hvor Assuncao synes han skal dumme sig og pådrager sig sin 2. advarsel og dermed vinder en tidlig tur i bad. Derefter gav spillerne los og gjorde mig stolt med scoring efter 76 og 81 minutter ved Wagner og Juanito. I slutminutterne får Sevillas Adriano også en udvisning, men hvad kan man forvente? Det er jo et lokalopgør, så selvfølgelig skal der være lidt drama.

2. kamp skal så spilles på Sevillas hjemmebane og Sevilla-træner Juande Ramos blæser forud for kampen til angreb. "Vi vil gøre alt for at slå Betis, da der ikke er noget som en sejr over ærkerivalerne," udtalte Ramos før kampen, hvilket jeg selvfølgelig kun havde hånlatter tilovers for. Sevillas plan blev dog hurtigt forpurret, da Chevanton fik marchordre allerede efter 9 minutter, og selvom Antonio Lopez scorede 5 minutter senere, fik Fernando efter 25 minutter udlignet og så fes kampen lidt ud og vi fik spillet os i Copa del Rey kvartfinalerne.

Efter 18 kampe har vi spillet os til en 12. plads, men 10.-14. pladsen ligger rigtigt tæt, så vi har gode muligheder for at avancere i tabellen. I toppen af tabellen ligger Villareal, med Valencia og Atletico Madrid 2 point efter. Real Madrid ligger nummer 4 med 5 point op til Villareal, mens rivalerne fra Barcelona ligger 1 point bag Real. Hvis vi kigger på vores placering i forhold til 7. pladsen som giver Intertoto Cup kvalifikation, så er der meget langt op. Zaragoza indtager pt. 7. pladsen, men de er 14 point foran os, så europa er langt væk.

« Seneste Redigering: 14 Jul 2007, 20:36 af Mati-Gol » Logged

Mati-Gol
Lilleputspiller
*

« Svar #11: 14 Jul 2007, 19:55 »

Go' update.. Ærgeligt med resultaterne.. Håber du får vendt skuden så Betis kommer ud i Europa.. kan man få et ss af ligaen efter de første 7 kampe?

Jeg ville gerne, men jeg er faktisk færdig med 1. sæson, så kan ikke tage så mange screenshots fra dette tidspunkt af sæsonen, så kan først tage screenshots fra næste sæson af.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #12: 14 Jul 2007, 20:13 »

Kampen begynder begynder desværre

Lidt ærgelig fejl Opstemt, men ellers dejlig stor blog Thumbs Up

Mati-Gol
Lilleputspiller
*

« Svar #13: 15 Jul 2007, 22:46 »

Pilen peger opad

I slutningen af 2006 har vi set, at det er gået gevaldigt fremad for Betis og vi har fået skrabet en masse point sammen. Skarpheden er ved, at være der og spillerne er ved at finde sig tilrette i vores system, hvor specielt Sobis har sprudlet på sin venstrekant. Udover kampen mod Mallorca, som I kan finde resultatet af i sidste update, så spillede vi følgende 3 ligakampe i januar 2007:

A - Villareal 2-0
H - Espanyol 2-1
A - Valencia 0-0

En stribe meget stærke præstationer sikrede os altså 7 point og vi fandt os så småt tilrette i en sikker midterposition i tabellen. Vi kom dog noget ned på jorden igen, da vi blev ekspederet ud af Copa del Rey af Valencia, som styrede begge kampe og spillede sig sikkert i semi finalen. Udover nogle lovende resultater har jeg også været ude og bruge pengene på 3 lovende spillere. En kort beskrivelse følger her:

Marko Knezevic
Marko er hentet i serbiske Partizan fra Beograd og er en 17 årig meget talentfuld målmand. Marko har allerede spillet 7 U/21 landskampe og er fast mand på det stærke serbiske U/21 landshold. Markos styrker er i 1-mod-1 situationer, samtidig med han er placeringsstærk og god i luften. Hans største svaghed er, at han kan være noget flagrende i sit målmandsspil, men det er forhåbentlig noget vi kan få pillet ud af ham. Marko er hentet for 2.5 millioner kroner.

Ondigui Adams
Ondigui Adams, eller blot "Adams", er hentet i den brasilianske storklub Santos, som tidligere har fostret stort stjerner som Robinho og den måske største af dem alle, Pelé. Adams spiller dog ikke i angrebet som disse store spillere, men på den defensive midtbane. Adams er både pasningsstærk, teknisk dygtig og hårdarbejdende, så han er en spiller der passer perfekt ind i vores koncept. Adams bliver i første omgang lejet ud til vores samarbejdsklub, Castellon i Segunda Division. Adams er 19 år, fra Cameroun og kostede 450.000 kroner. Jeg spår at han indenfor 3-4 sæsoner vil kunne sælges videre for omkring 500 gange så meget.

Ramon de Moraes Motta
Kunstnernavn: Ramón. Ramón er hentet hos Internacional i Brassilien og er en af de største venstreback talenter i verden. Han kan i spillestil sammenlignes med landsmændende Roberto Carlos og Marcelo, men han er stærkere rent defensivt end de to førnævnte. Han kostede 3 millioner kroner og forventes at skulle afløse Romero på venstreback pladsen indenfor 1-2 sæsoner.

Efter transfervinduet var lukket var det atter tid til, at koncentrere sig 100% om spillet på banen, men februar gik ikke helt så godt som december og januar og vi måtte atter se os blive distanceret i forhold til Europa Cup pladserne. Resultaterne var som følger i en måned, hvor forsvaret ganske enkelt faldt igennem:

H - Atletico Madrid 0-0
H - Osasuna         5-2
A - Athletic Bilbao  2-2
A - Zaragoza         2-4

På trods af et ringe forsvar fik vi i det mindste scoret en del mål og Sobis har for alvor slået igennem den senere tid. Et hattrick i kampen mod Osasuna har bl.a. været med til at vække interesse fra flere af de store klubber rundt omkring i Europa, såsom Inter, Roma, Liverpool, Arsenal, Man. Utd. og ikke mindst Barcelona. David Odonkor har ligeledes overrasket positivt og er på nuværende tidspunkt spilleren med flest oplæg i ligaen, 9 stk, har opnået 4 MOM kåringer og har generelt styret højrekanten med hård hånd, hvilket har sendt Jimenez ud på bænken på trods af godt spil, da Rivera er tilbage på den offensive midtbane efter sin skadespause. Med Odonkors stærke spil er der ikke plads til ham på højrekanten heller.

Marts bliver en lidt op og ned måned, dog med en lykkelig slutning. 1. kamp bliver som ventet vundet med 1-0 over Gimnastic i en kamp, som vi styrede fra start til slut og som vi burde have vundet med mere end det ene mål, som Juanito formåede at sætte ind efter et hjørnespark. Derefter fulgte en stor skuffelse, da vi på udebane tabte 2-0 til ligaens 19. plads, Recreativo, point som vi bare ikke må sætte til, hvis vi vil gøre os forhåbninger om, at spille med i den øverste halvdel. Næste kamp var lokalopgøret mod Sevilla på hjemmebane i en overraskende kedelig kamp, som endte med et remis. 1-1 endte den kamp.

Sidste kamp i marts måned var på Camp Nou mod giganterne fra Barcelona i en kamp, hvor vi ikke var spået mange chancer. Camp Nou var fyldt til bristepunktet, da Barcelona blot lå 1 point bag ærkerivalerne fra Real Madrid i kampen om mesterskabet. Barcelona var dog presset til sejr, da Real Madrid nok er det stærkeste hold i Europa lige pt., med 14 kampe uden nederlag i træk i ligaen og stadig med i Champions League. Det var dog ikke til at se, at vi var midterholdet og Barcelona var topholdet og kampen bølgede frem og tilbage med pæne chancer til begge hold. "Det ser lovende ud," nåede jeg lige at tænke inden dommer Mejuto Gonzalez besluttede sig for at give Arzu marchordre efter 28 minutter. "Pokkers," var min umiddelbare tanke. Vi havde været rigtigt godt med i kampen og jeg kunne sagtens se os tage både 1 og 3 point med tilbage til Sevilla, men nu så det helt umuligt ud. Barcelona fik dog ikke sat sig på kampen som forventet og i det 37. minut modtager Rivera bolden 10-15 meter uden for feltet, snørrer både Marquez og van Bronckhorst, kommer ind i feltet og når lige at lægge an til skud før Edmilson trækker i nødbremsen. Stadion holder vejret, mens Betis spillerne appellerer for straffespark og målmand Valdes vinker afværgende. Dommeren er dog ikke i tvivl og peger på pletten, samtidig med at Edmilson kan tage sig et tidligt bad. Sobis tager køligt straffesparket og øger ganske givet interessen fra Barcelona træner Rijkaard. 10 mod 10 bliver kampen igen lige og efter 62 minutter banker Sobis et knaldhårdt indlæg ind foran Barcelona målet, som Puyol forsøger at sparke væk, men istedet ender den bag hans egen målmand. 2-0. Barcelona får puttet et pænt pres på os resten af kampen, men vi står imod og sikrer os en meriterende sejr.

Med 30 kampe spillet har vi så småt spillet os op i nærheden af den Intertoto Cup plads, som vi drømmer om. Holdene på 7.-9. pladsen, Villareal, Zaragoza og Espanyol er gået noget i stå og på 10. pladsen er vi kun 7 point efter Villareal på 7. pladsen. Følg med næste gang, som bl.a. byder på en vild sæsonafslutning og et transfervindue med en del indkøb, men også et par enkelte spillere søger nye græsgange.

JimmyGP
Manager

« Svar #14: 15 Jul 2007, 23:37 »

Dejligt at se at Betis forhåbentligt ender i Europa..

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010