home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1130 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Paradox strategispil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Paradox strategispil  (Læst 3828 gange)
tim
Gæst

Paradox strategispil
« : 03 Okt 2005, 19:25 »

Er der nogen af jer, der udover FM, spiller et eller flere af de klassiske stategispil svenske paradox har skabt? Vi snakker spil som: Europa Universalis I og II, Hearts of Iron I og II, Two thrones, Victoria an empire under the sun og alle de andre spil hvor du får udlevet dine drømmen om magt!

Philips
Gæst

Sv: Paradox strategispil
« Svar #1: 29 Jan 2011, 09:45 »

nok den ældste vækning af en tråd nogensinde
Btt. har Hearts of Iron men spiller det næsten aldrig

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #2: 29 Jan 2011, 12:07 »

Når du alligevel har vækket den, så vil jeg da sige at jeg er kæmpe fan af Europa Universalis, Victoria og Crusader Kings spillene. Historisk korrekte langsigtede strategispil er right up my alley.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

snakers
Ynglingespiller

« Svar #3: 29 Jan 2011, 13:09 »

Jeg har HOI 3, men det er utrolig svært at spille

det tager lang tid at lære alle de basale spillekontroller

Det er første gang jeg spiller HOI 3

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #4: 29 Jan 2011, 13:11 »

Stort set alle spil fra Paradox har en ekstremt høj indlæringskurve, jeg kan anbefale at man tager et kik forbi det officielle Paradox forum samt nogle af de wiki sider der findes om de forskellige spil.

Andersen
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 29 Jan 2011, 13:47 »

Min favorit spiludgiver overhovedet. Det officielle forum kan i den grad anbefales, da der generelt hersker en rigtig god stemning og folk er altid villige til at hjælpe.

Selv spiller jeg Europa Universalis, Hearts of Iron, Victoria 2, Crusader Kings og Mount & Blade Warband. Min favorit er EU3 - selvom indlæringskurven er lidt stejl, så er det bestemt arbejdet værd, hvis man er til store strategispil som har en dybde Total War-serien savner.

HOI3 synes jeg bare kan være overvældende, fordi der er så megen data. Men - jeg kan anbefale at starte som Tyskland eller USA.

Corvette
Landsholdsspiller

« Svar #6: 29 Jan 2011, 14:25 »

NU har selv nogle Total War spil men Hvad er forskellen på fx Empire Total War og EU3? har aldrig prøvet EU3 nemlig Peace

Andersen
Reserveholdsspiller

« Svar #7: 29 Jan 2011, 17:49 »

NU har selv nogle Total War spil men Hvad er forskellen på fx Empire Total War og EU3? har aldrig prøvet EU3 nemlig Peace

Forskellen er kolossal Smiley I EU3 kan du ikke styre slagene, og det hele foregår på et meget mere overordnet niveau, hvor krig ikke er det eneste der foregår. Dvs. der er diplomati, handel osv. - alt sammen med en computer der rent faktisk er rimelig intelligent - modsat TW.

EU3 kan nok anbefales til dem, der bare autobattler alle slag i TW Smiley

(Ikke at jeg hader TW-serien, selvom de er faldet gevaldigt af på den...)

Corvette
Landsholdsspiller

« Svar #8: 29 Jan 2011, 19:04 »

Okay Tak  Smiley Kunne være man skulle investere i det så  Rullende Øjne

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #9: 22 Maj 2011, 16:29 »

Købte forleden Europa Universalis Chronicles (EU3 + alle 4 udvidelser), og må sige at det er blevet et drøngodt spil med udvidelserne. Koster ikke alverden, så det er klart en investering værd. Er også gået igang med Victoria II efter deres nyeste patch, er dog faldet en smule i baggrunden da jeg bruger min ledige tid på EU3 istedet for.

Derudover har jeg læst denne AAR igennem (AAR = After Action Report, dvs. ligesom en blog i FM), har læst både et par FM blogs, et par Europa Universalis AARs og et par Civilization AARs, men denne her er ubetinget det bedste jeg har læst, sjovt skrevet, velformuleret, generelt interessant, og vigtigst af alt komplet uforudsigelig med en meget uventet drejning på side 2. Helt klart værd at læse hvis man har prøvet Europa Universalis spillene.

Highfarm
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 22 Sep 2013, 02:41 »

Ok tid til at genopfriske en gammel tråd, men nu har EU4 været ude et stykke tid, jeg har lige gennemført det første gang med Danmark som jeg forenede til Skandinavien med Norge & Danmark.

Andre end mig der stadig spiller EU og nu 4'eren ?

KFBDK
Ynglingespiller

« Svar #11: 26 Feb 2014, 18:13 »

Hej derude,
Jeg vil bare høre om der er andre end mig der spiller EU4 - Og som eventuelt kunne tænke sig at spille lidt multiplayer!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010