home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 368 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs  (Læst 11141 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #30: 27 Maj 2007, 19:28 »

@ Møller - Er i gang med side 3, men mangler stadig 15 ligakampe... såhh... i nat måske :p ellers er det jo fridag i morgen Opstemt
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #31: 27 Maj 2007, 21:57 »

hehe
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #32: 27 Maj 2007, 22:13 »



Sæsonen 2007/2008 blev indledt med forventningerne om en gentagelse af mesterskabet fra 2006/2007 sæsonen, hvor vi med hele 14 point ned til nummer to kunne fejre mesterskabet lang tid før sidste runde var spillet.
Før sæsonen startede vi op med flere gode indkøb.


Indkøbene i sæsonens løb
Flere indkøb blev gjort for at sæsonens mål skulle nåes - denne gang skulle der succes i Europa samtidig med, at vi meget gerne skulle holde fast i mesterskabet, så vi kunne glæde os over flere ting efter sæsonen.
Aldo Duscher skiftede til klubben fra spanske Deportivo, men blev hurtigt lejet ud til argentinske Boca Juniors, samtidig kom den unge Antonio Cerrajero til klubben fra Atlético Madrid - han er dog for ung til at gøre en forskel, og er derfor på U18 holdet.
Der kom dog også flere spillere til klubben der meget gerne skulle forstærke holdet i kampen om Europa og mesterskabet. Forsvarsspilleren Arne Friedrich sluttede sig til truppen fra tyske Hertha Berlin, hvorfra han skiftede på en fri transfer. Den næste spiller der skiftede til klubben kom fra italienske Livorno, og forventes at tage kampen op mod Coupet i målet. Navnet på ham er Marco Amelia, og er regnet som en af de mest talentfulde målmænd i italiensk fodbold.
Den sidste spiller i rækken der skiftede den 1. juli 2007 var den franske forsvarsspiller Jacques Faty der kom til klubben fra Rennes. Disse tre spillere er skiftet på fri transfer.
Den 16. juli kom en af de mest bemærkelsesværdige transfere, da vi i Atlético blev enige med den argentinske vidunderdreng Sergio Agüero om et skifte, der beløb sig til 150 millioner kroner - et godt køb til den pris, da han gennem sæsonen kvitterede med 31 mål i 33 ligakampe. Dagen efter denne transfer lykkedes det os at blive enige med AC Milan om et køb af den franske kantspiller Yoann Gourcuff, der aldrig slog igennem i Milano. Det unge talent Slobodan Rajkovic skiftede til klubben fra OFK Beograd, men forventes ikke at slå igennem med det samme.
Den sidste spiller vi hentede op mod den nye sæson, blev hentet i den anden Madrid klub - nemlig Real Madrid, hvor vi for 150 millioner kroner skrev kontrakt med det fransk/argentinske stortalent Gonzalo Higuaín.

Men når vi henter så mange spillere - så skal der selvfølgelig også nogen ud. Og følgende spillere blev ofret. Eric Abidal skiftede til Real Madrid, Kim Källström skiftede til Zaragoza, Jérémy Toulalan skiftede sammen med Anthony Réveillére til Real Betis. Jérémy Berthod og Milan Baros skiftede begge til engelsk fodbold, hvor de sluttede sig til henholdsvis Aston Villa og Blackburn Rovers. Til sidst blev Sylvain Wiltord sendt på fri transfer.

Coupe de Champions Trophy
Allerede i sæsonens første kamp - nemlig kampen mellem mestre og pokalvindere kunne man se at dette måske ikke blev den nemmeste sæson. Trods klart spilovertag lykkedes det ikke at sende bolden forbi en stærkt spillende Mickaël Landreau, og derfor kunne Paris Saint Germain juble over sæsonens første trofæ, og vi kunne gå triste i omklædningsrummet.

Coupe de La lique
I Coupe de La lique startede vi sæsonen ud mod Sedan fra den næstbedste række - en række de vandt - og det endte med en sikker 3-0 sejr, og derfor ventede Bordeaux i kvartfinalen. Også den blev overstået uden stort besvær, og vi kunne gå videre til næste runde med en sejr på 2-0.
Semifinalen stod hjemme på Stade de Gerland, hvor Le Mans kom på besøg, og efter endnu en god præstation, så kunne vi igen trække os ud med en sikker sejr, og videre til finalen. I finalen stod kampen mod Marseille, og det blev endnu en sejr uden de store problemer - 3-1 og det blev en god sejr og et godt trofæ at vinde.

Coupe de France
Den største franske pokalturnering endte igen allerede i første runde, da Rennes slog os ud med en sikker og fortjent 3-0 sejr. Endnu engang må vi skuffet tage i omklædningsrummet, og indrømme at det heller ikke blev til det trofæ denne gang.

Lique 1 Orange
Som forsvarende mestre og vindere i de sidste seks år, så stod vi før sæsonens som denne sæsons store favorit, og målet var igen at vinde mesterskabet. Men allerede i starten af sæsonen viste det sig som noget der skulle blive svære end som så. Et Marseille hold i hopla skulle vise sig at være en for stor mundfuld, og de kunne efter sæsonen juble over et helt fortjent mesterskab. Vi måtte tage til takke med andenpladsen efter flere store skuffelser i ligaen. Vi kunne sagtens spille op med de store hold, men når vi mødte bundholdene, så blev det hver gang til store nederlag - blandet andet måtte vi på Stade de Gerland tage til takke med et 0-3 nederlag til Brest fra bunden af rækken - ja faktisk endte de sidste i rækken og rykkede dermed ud.
I sæsonen kan vi kun være rigtig tilfredse med et par af de unge spiller, men eneste spiller der levede helt op til niveauet var den argentinske vidunderdreng Sergie Agüero der leverede 31 fuldtræffere i 33 kampe, og dermed var medvirkende til at det trods alt lykkedes os at få en andenplads.

Desværre har jeg ikke fået skrevet de forskellige kåringer ned, men Agüero vandt en del + at Juninho vandt årets assist

Champions League
I Champions League ville vi ligge alle kræfter i, i år, for at sikre os titlen, men efter en flot periode i gruppen, der blev sikret med en sejr på udebane over AS Roma på 3-2 - dermed blev førstepladsen sikret.
I 1. knockoutrunde stod den på det spanske hold Osasuna i en kamp der skulle vindes, og da vi på udebane startede med en sejr på 4-0, så var det ligesom sikret til hjemmekampen, og derfor blev en del spillere sparet i 0-0 kampen på Stade de Gerland.
Engelsk Arsenal FC kom op af hatten til kvartfinalen, så der var mulighed for revanche, men endnu engang blev det Arsenal der satte en stopper for vores drøm, da vi på Emirates Stadium måtte rejse hjem med et nederlag på 1-0, mens det på Stade de Gerland blev til et nederlag på 2-1.

Jobskiftet
Efter den skuffende sæson var begge parter i Lyon enige om at dette måtte blive en skillevej, og da Ottmar Hitzfeld skiftede sit job i FC Bayern ud med Sevilla i Spanien, og Bayern så gav mig tilbuddet om jobbet, ja så var valget let - og derfor er jeg nu at finde i FC Bayern, hvor mesterskabet og Champions League er første prioitet.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Crazy-andreas
Gæst
 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #33: 27 Maj 2007, 22:20 »

Ærgeligt med sæsonen i Lyon, man lad os nu håbe at det går bedre i det tyske...
Logged

Sehested47
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #34: 28 Maj 2007, 00:42 »

Kom nu Berendt med den update Smiley
Logged

Hvad skal der stå her? Rullende Øjne

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #35: 28 Maj 2007, 01:02 »

mangler ni kampe... :-/ i ligaen, og så et par stykker i diverse cups
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #36: 28 Maj 2007, 18:10 »

Selvom jeg kun mangler en håndfuld kampe må i vente med at hører hvordan det er gået, til jeg kommer hjem fra arbejde i morgen .. det skyldes at jeg er taget ud til min kæreste...
Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #37: 28 Maj 2007, 21:09 »

Det sku skidt Berendt - kæresten må sku vente!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #38: 29 Maj 2007, 10:27 »

@ John Spurs - Helt enig... men så bliver hun squ bare sur!
Logged


mrfair
Gæst
 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #39: 29 Maj 2007, 14:05 »

John Spurs - du får godt nok rykket nogle kampe af. Held og lykke i Bayern. Berendt... glæder mig til første info.. he he
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #40: 29 Maj 2007, 17:45 »

@ mrfair - Hehe, der bliver også nok af det... Pt. er jeg oppe på 4 sider, og kan ikke udelukke at der kommer en del mere på... Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #41: 30 Maj 2007, 01:52 »



Truppen / transfer
Der er ingen tvivl om at det var et stærkt Lyon-mandskab jeg overtog den 1. juli 2006. Alligevel havde jeg nogle ting jeg gerne ville have ændret.
For det første ville jeg gerne have et par forsvarsspillere til klubben, dernæst et par gode kanter, og til sidst; jeg ville sikre fremtiden! Samle de største talenter på ungdomsholdet! For at alt dette kunne lade sig gøre, måtte jeg selvfølgelig sælge nogle spillere.
Den første der sagde farvel var Florent Malouda der rejste til Inter, så tog Cris til Chelsea, mens Sidney Govue tog til Bayern München. Den sidste spiller der blev solgt var  Tiago der, lige som Malouda tog til Milano, dog til AC Milan.
Til sidst blev 29 reserve- og ungdomsspillere fristillet, da jeg ikke mente at de havde en fremtid i klubben.
Som sagt skulle der hentes et par forsvarsspillere, og her havde jeg et par navne i tankerne. Af de fire spillere jeg havde planer om at hente, endte jeg med at få dem alle samme. Den første af dem var Anthony Vanden Borre, der blev hentet i belgiske Anderlecht, herefter fulgte Dmytro Chygrynskyi fra Shakhtar Donetsk, en 19'årig spiller der blandt andet var anfører for det ukrainske U/21-hold. En franskmand blev også hentet, nemlig Mathieu Bodmer, der kom fra franske Lille. Den sidste jeg fik skrevet under med var mexicanske Patricio Araujo, dog galt den aftale først var 1. januar 2007. I forvejen havde klubben lavet en aftale med Aldo Duscher, fra Deportivo, der kommer til klubben efter denne sæson.
Til midtbanen skulle der også hentes et par profiler. Først blev danske Thomas Kahlenberg hentet hos et andet fransk hold, Auxerre, og han blev midt dyreste indkøb. Samme dag skrev Bryan Bergougnoux under, han kom også fra en fransk klub, nemlig Toulouse. Den sidste spiller der blev hentet til midtbanen, kom fra kroatiske NK Dynamo, og hans navn var Luke Modric.
Lidt mod mine planer, endte jeg også med at købe en angriber, nemlig 19'årige Issiar Dia, der blev hentet i den fransk klub Nancy, men ligesom Patricio Araujo tiltrådte han først den 1. januar.
I vintervinduet skete der ikke så meget, Patrico Araujo, Issiar Dia, Armand Traoré, Bojan og Yann Sommer startede i klubben. Issiar Dia blev dog sendt til vores belgiske samarbejdsklub Beveren for at få spilletid, mens Sunny og Karim Benzema blev sendt til Serie A, hvor vores italienske samarbejdsklub, Messina, spiller. Også Anthony Réveillère blev lejet ud, dog til franske Lens.
En spiller blev der sagt farvel til, nemlig Sébastien Squillaci der rejste til italienske Palermo for at få spilletid.

Som jeg havde planer om, fik jeg også samlet et rigtig stærkt ungdomshold med følgende spillere:
Mikkel Andersen, Loïc Abenzoar, Nicolas Seguin, Sébastien Faure, Simon Kjær, Pierre Kanstrup, Aurélien Badin, Omar Benzerga, Jesper Juelsgaard, Malaury Martin, Damien Plessis, Sunny, Saïd Mehamha, Mikael Hackzell, Mads Laudrup, Morten Foged, Jérémy Pied, Christan Sivebæk, César Villaluz, Lucas Trecarichi, Stéphane Monsanto, Romain Dedola, Basaran Irfan, Martial Riff, Nicolaj Agger, Aarón Ñiguez, Yann Ekra, Emilio Nsue, Henri Saivet, Vincent Acapandié.
Og desuden havde jeg lavet forhåndsaftaler med Bojan, Armand Traoré og Yann Sommer der begge kom 1. jaunar, og til sidst Antonio Cerrajero der kommer efter denne sæson.


Coupe de Champions Trophy

Der var lagt op til god fight, vi tog mod sidste års pokalevindere, Paris-SG, på Stade Gerland.
Det var den første ,kamp af betydning, i år, og det var tydeligt at se at spillerne var lidt lang tid om at komme i gang, men da de endelig fandt deres positioner var der ikke tvivl om hvem der var det bedste hold på banen. To mål i førstehalvlegs sidste 10 minutter, først Karim Benzema efter 37 minutter og derefter Fred efter 40 minutter, betød at vi kunne slappe lidt mere af i andenhalvleg. Andenhalvleg blev spillet i et langsommere tempo, og Paris-SG nåede aldrig at komme frem til nogen rigtig farlige chancer. Fred blev kampens spiller.





Coupe de La Ligue

I 3. runde af den franske Liga Cup skulle vi møde Marseille, og vi fik en drømmestart da Fred bragte os på 1-0 allerede efter 10 minutter. Resten af kampen var en kedelig affærer, og selvom Marseille var tæt på at udlignede i de sidste minutter, var det alligevel os der gik videre til kvartfinalen.
Her skulle vi måde Paris-SG, som vi havde haft et godt tag på i de tidligere opgør (2-0 i super cuppen, og 4-0 i ligaen). Denne kamp blev dog hurtigt døbt ”Massakren i Lyon”, i de franske medier. Ben Arfa gjorde det til 1-0 efter 3 minutter, Bodmer til 2-0 efter 11 minutter og til 3-0 efter 17 minutter, så scorede Ben Arfa igen til 4-0 efter 21 minutter, på straffe gjorde Källström det til 5-0 efter 39 minutter, og i anden halvleg slog Chygrynskyi sejren fast med 6-0 målet efter 63 minutter, og Kahlenberg slukkede alt lys i Paris efter 75 minutter hvor han scorede til 7-0.
I semifinalen ventede Lens. Ny indkøbt Patricio Araujo, der havde taget Frankrig med storm bragte os på 1-0 efter 32 minutter, og selvom om Lens spillede meget offensivt i det meste af anden halvleg, kunne de ikke stoppe Fred, der gjorde det til 2-0 efter 77 minutter og til 3-0 efter 90 minutter. Hermed var finalepladsen sikret.
Troyes var det andet hold der havde kvalificeret sig til finalen, og på Stade de France var det Dmytro Chygrynskyi der sendte os foran 1-0 efter 34 minutter. Troyes fik den bedste start på anden halvleg, da Rene Mihelic udlignede efter 47 minutter. Vi kom dog foran igen, da Fred efter 56 minutter gjorde det til 2-1.


 Coupe de France

I pokalturneringen kom vi ind i nienderunde, og skulle Wasquehal, der spillere i de lavere divisioner. Til kampen var flere af de unge spillere udtaget, og da kampen gik i gang, var der kun en af de faste spillere på banen, nem Eric Abidal. Af unge talenter startede Sunne, César Villaluz, Issiar Dia, Aarón Ñiguez, Bojan og Emilio Nsue inde, og de 11 startende fik lov til at spille hele kampen, som sikkert blev vundet 3-0, på mål af Emilio Nsue, Aarón Ñiguez og Patricio Araujo.
I tienderunde ventede Lorient, og her blev der ikke sparet spillere. Det var de bedste elve der startede inde, og det kunne tydelig mærkes. Fred gjorde det til 1-0 efter 6 minutter, fem minutter senere udlignede Steve Marlet, 1-1, men så var kampen også forbi. Første gjorde Bodmer det til 2-1 efter 17 minutter, så Baros til 3-1 efter 19 minutter og til 4-1 efter 30 minutter og før pausen lukkede Fred med målet til 5-1 efter 43 minutter. Endnu en flot sejre og videre kvalifikation i pokalturneringen.
I elvterunde skulle vi møde Lens, som vi tidligere havde sendt ud af Liga cuppen. Denne gang var vi også bedst fra start. Efter 18 minutter sendte Fred os på 1-0, og det fulgte Juninho Permanbucano op på, ved at gøre det til 2-0 efter 30 minutter. Kort før pausen fik Hamdi Salihi dog reduceret. Milan Baros slukkede dog lystet for Lens da han efter 56 minutter scorede til 3-1. Endnu engang fulgte Juninho Permanbucano scoringen op, ved at gøre det til 4-1 efter 70 minutter. Uden de store problemer var vi nu klar til kvartfinalerne.
Monaco blev vores modstander i kvartfinalen. Kampen blev mere tæt og spændende end de fleste havde turde håbe på. Og selvom Monaco havde været gode gennem hele kampen, kunne de ikke stoppe 16årige Emilio Nsue. 3 minutter før tid blev der begået straffe på Fred, og hvem meldte sig til at sparke? Nyindstiftede Nsue, og med stor sikkerhed sparkede han os videre til semifinalen!
I semifinale skulle vi møde Le Havre, der til daglig spillede i Ligue 2 Orange. Det lignede på forhånd en let sejr, men faktum er at vi i første halvleg aldrig formåede at ligge et ordentligt pres på dem. Det så lidt bedre ud i anden halvleg, især efter at Thomas Kahlenberg efter 77 minutter gjorde det til 1-0. Det bliver også kampens resultat, selvom Le Havre, set over hele kampen, måske var bedst.
Selvom vi ikke havde været det bedste hold i semifinalen mod Le Havre, var der ikke mange der var i tvivl i finalen. Modstanderne fra Nantes, havde svært ved at skabe ro i spillet, og vi blev med at presse på. Efter 8 minutter gjorde Thomas Kahlenberg det til 1-0 på et straffespark. Anden halvleg blev tættere end første, men da Nantes i de sidste minutter valgte at sende deres målmand med frem ved et hjørnespark, slog vi kontra, og Hatem Ben Arfa lukkede feste med en scoring til 2-0 efter 89 minutter. Den tredje pokal i år, var hermed hjemme. Men stadig manglede de to største!


Ligue 1 Orange

Der var ingen tvivl om hvem der var de største favoritter til det franske mesterskab, det var vi. Klubben havde vundet den franske liga de sidste 5 år, og både ledelsen og pressen forventede endnu et mesterskab.
Vi lagde godt ud, og formåede at spille flot offensiv fodbold, uden at det kostede i forsvaret, som stod utrolig stærkt. De første tre ligakampe blev vundet med 3-0 over Nancy, 2-0 over Lorient og 2-0 over Sochaux, og så spillede vi 1-1 med Sedan der fik lov til at stoppe en ellers god stime, men vi kom os hurtigt over point-tabet. 4-1 over Lens, 2-1 over Lille, 2-1 Toulouse og 2-0 vandt vi over Bordeaux, før vi igen smed point væk, denne gang til Nantes der reddede 2-2 på hjemmebane. 2-0 vandt vi næste kamp over Rennes, før vi igen spillede uafgjort mod årets andet tophold, Saint-Etienne, 0-0 i en kedelig topkamp. Det blev starten på en mindre formkrise, 2-2 mod Troyes, 1-1 mod Valenciennes, og så 0-0 mod Le Mens, men så kom var det også forbi, 4-0 over Paris-SG, 1-0 over Nice, og så 2-0 over Marseille før vi igen tabte point mod Auxerre der fik 0-0 med hjem fra Stade Gerland, og vi gik på juleferie. Efter juleferien var vi klar igen, først gik det udover Lorient der blev slået 2-1, så 1-0 over Sochaux, hvorefter Lens så fik 1-1 mod os. Så ventede Paris-SG, som blev slået 2-0, så 1-0 over Sedan, 2-0 over Toulouse, før vi fik vores første nederlag siden jeg kom til Lyon. Jean-Claude Darcheville bragte Bordeaux foran 1-0, på straffe, efter bare 4 minutter, og da Alou Diarra blev smidt ud kort før pausen så det svært ud, og fik aldrig hentet deres tidlige scoring. Hermed tabte vi for første gang i 41 kampe! En helt utrolig præstation. Heldigvis knækkede nederlaget os ikke, og næste kamp mod Nantes blev vundet med 2-0. Hvorefter vi, med et meget skadeplaget hold, tabte 2-1 til Rennes. Efter endnu et nederlag var en sejr mod Saint-Etienne i næste kampe en nødvendighed for at holde vores forspring, og kampen blev også vundet med sikre 4-1. Nu var jagten på guldet for alvor sat ind. Men en sejr over de nærmeste forfølgere var det op til os selv om vi ville vinde guldet igen.
Vi lagde skuffende ud med 1-1 mod Troyes, mens blev Valenciennes slået med 2-0, efterfulgt af endnu et point-tab, da vi spillede 2-2 med Le Mans. Så kom der en fortjent 2-0 sejr over Monaco, og dermed havde vi matchbold, da vi mødte Lille i 34. spillerunde. Desværre udeblev sejren, og vi måtte skuffende rejse hjem med 0-0. I 35. spillerunde havde vi igen matchbold, denne gang mod Marseille, og selvom César Delgado først gjorde det til 1-0, og senere til 2-2, vandt vi fortjent 3-2. Helten i den kamp blev 17årige Emilio Nsue, der lavede de sidste to mål for os. Og dermed var det franskemesterskab også hjemme!
I de sidste tre kampe var der lidt mere spilletid, til nogen af dem der ikke havde fået så meget i løbet af sæsonen. Det betød at spilniveauet faldt lidt, men vi formåede alligevel at spille 0-0 med Auxerre, vinde 1-0 og Nice, og i årets sidste kamp blev det til en 1-0 sejr, på Stade Gerland over Nancy! Dermed sluttede vi at med guldfest i Lyon!

Kåringer (som er gået til Lyon)
Bedste offensive hold: Lyon
Årets spiller i den franske 1. division: Thomas Kahlenberg (nr. 1) og Dmytro Chygrynskyi (nr. 3)
Mest lovende spiller: Fred (nr. 3)
Sæsonens manager: Nicolaj Berendt (nr. 1)
Sæsonens stjernehold: Eric Abidal, Dmytro Chygrynskyi, Thomas Kahlenberg og Alou Diarra
Årets hold: Eric Abidal, Dmytro Chygrynskyi, Thomas Kahlenberg og Alou Diarra
Flest assists: Thomas Kahlenberg (11)


 Champions League

Det var ikke den nemmest gruppe vi havnede i, i årets Champions League. Spanske Valencia, græske Olympiakos og ukrainske Shakhtar Donestk stod på programmet. Første kamp var mod Olympiakos, som blev slået 4-0 på Georgios Karaiskakis, dog med lidt hjælp fra dommeren, der valgte at vise to af de græske spillere ud. Anden kamp var gruppens sværeste hjemmekamp, spanske Valencia havde fået en god start i La Liga, og var tændte da de trådte ind på Stade Gerland. Det var desværre ikke nok for dem, og Karim Benzema sikrede os sejren efter 38 minutter, 1-0. Næste kamp var ude mod Shakhtar Donestk, og selvom vi førte ved pausen, endte Elano med at sikre ukrainerne det ene point.
Returkampen mod Shakhtar Donestk, blev vundet sikkert hjemme i Frankrig, med 2-0. Og hjemme kampen mod Olympiakos blev heller ikke det største problem, selvom vi skulle helt hen til 82. minut før Milan Baros sikrede 2-1 sejren, og dermed videre deltagelse. Den sidste gruppekamp var i Spanien, mod forsigtigt Valencia hold, der for alt i verden ikke måtte tabe point hvis de ville videre. Det gjorde de heller ikke, og den kedelige kamp endte 0-0. I ottedelsfinalerne ventede det italienske old boys-hold, AC Milan.
Den første kamp i Milano vil sikkert ikke gå over i historiebøgerne som den bedste kamp i Champions League, mest fordi det var to forsigtige hold der gik på banen. Men kampens 0-0 resultat, må siges at være mest til gavn for os, før vi skulle tage i mod Milan på hjemmebane. Returkampe på Stade Gerland blev langt mere spændende og intens, men takket være vores topscorer, Fred, sendte vi Milan ud, da han gjorde det til 1-0 efter 57 minutter.
I kvartfinalen hed modstanderen Chelsea, og mod mine forventninger fik vi en kanon kamp på Stade Gerland i første kamp. Ricardo Carvalho lagde ud med et selvmål efter 16 minutter. Fred fik os yderligere foran lige efter pausen 2-0, og Emilio Nsue lukkede festen for englænderne efter 51 minutter, 3-0. Hermed stod vi godt rustet til returkampen i London.
Ikke uventede starte Chelsea som lyn og torden i returkampen, og selvom vi forsvarede os godt, kunne Grégory Coupet ikke gøre noget, da Didier Drogba gjorde det til 1-0. Ti minutter inden i anden halvleg skabte Frank Lampard spænding, da han på et godt langskud gjorde det til 2-0. Med små ti minutter i gang skaber Didier Drogba balance i det store regnskab, ved at gøre det til 3-0. Men i stedet for at give op, gav mine spillere den en ekstra skalle, og i det 85. minut gør Fred det til 3-1! Hermed er vi klar til semifinalerne i årets Champions League.
Kampen i Liverpool blev spændende. Først kom Liverpool foran 1-0 og 2-0, da John Arne Riise scorede efter 36 minutter, og Mark González efter 41 minutter. Men med et mål af Fred efter 43 minutter var vi stadig med i kampen, og i anden halvleg fik vi faktisk presset Liverpool helt i bund, og det er kun uheld der gjorde at vi ikke fik minimum 2-2 med hjem.
Returkampen blev også en tæt kamp, og det så længe ud til at Liverpool skulle gå videre. Men takket være et åndssvagt straffespark på Fred, begået af Sami Hyypiä, og sikkert sat ind af Thomas Kahlenberg, endte vi med at løbe med finalepladsen!
Finalen blev en kort affære for vores vedkomne. Et stærkt Inter-mandskab, lagde hårdt ud fra start af og Zlatan Ibrahimovich gjorde det til 1-0 allerede efter 2 minutter. Herefter forsatte de deres pres, og efter 29 minutter, gjorde Adriano det til 2-0. Nu så det for alvor sort ud. Selvom vi forsøgte at starte forfra på en frisk efter pausen, blev det sidste håb slået ihjel, da Adriano lukkede festen med sit andet mål, til 3-0, efter 73 minutter. Hermed missede vi den sidste og største pokal i denne sæson.

Kåringer (som er gået til Lyon)
Lidt skuffende havde vi ingen spillere der vandt nogen priser i denne turnering. Dog blev Adriano’s andet mål i finalen kåret til det tredje bedste i hele turneringen.

Næste sæson
Der er ingen tvivl om, at efter sådan en storslåede sæson, vil forventninger til næste år være skyhøje. Jeg har forlænget min aftale med klubben frem til 2009, og vil derfor forsøge at kører videre på vores bølge af succes igen næste år. Dog bliver der nok ændret lidt i truppen. Blandt andet er der allerede skrevet kontrakt med følgende spillere: Aldo Duscher (Deportivo), Kévin Barré (Nantes), José Carlos Terrón, Guy Asulin, Thiago (alle tre fra Barcelona), Toni Kroos (FC Bayern), Antonio Cerrajero (Atlético) og Roberto Soldado (Real Madrid).
Vi ses næste år!

« Seneste Redigering: 30 Maj 2007, 01:54 af Berendt » Logged


doctor
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #42: 30 Maj 2007, 03:41 »

rigtig nice
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #43: 30 Maj 2007, 09:47 »

godt gået Berendt - godt nok tungt pres på mig nu Skuffet Wink
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Can You Make It ? - Duellen : Berendt vs John Spurs
« Svar #44: 30 Maj 2007, 10:16 »

Kommer der en eller anden form for overskuelig oversigt over jeres resultater?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010