home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:38:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 591 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Udlændinge stop i Danmark?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Udlændinge stop i Danmark?  (Læst 2755 gange)
N17
Manager

Udlændinge stop i Danmark?
« : 19 Maj 2007, 18:51 »

Hvad siger I til Køhlerts forslag om at man lovgiver om hvormange udlændinge hvert hold må have? Jeg synes det ville være helt fint, for hvormange udlændinge har hver klub?
Hvis vi regner udlændinge, så forventer jeg ikke at vi tager nordmænd og svenskere med - ligesom man formentlig ikke ville tage Skotland og Irland med i England.

AaB:
Caca
Chrys
Jose Mota
Danny Califf
Siyabonga Nomwethe
Darlan

Nordmænd/svenskere/færøerne/island:
Rade Prica
Mattias Lindström
Jon Roi Jacobsen
Súni Olsen

Af dem er det vel kun Rade Prica, Lindström og Califf der har et egentlig niveau til den danske liga. Derudover så viser Nomwethe indimellem klassen, men ikke noget der er bedre end mange danskere kunne gøre.

AC Horsens:
Claude a Djam
Charles Akonnor
Tawfik Alolo
Gilberto Macena
Jöel Tchami

Ali Gerba
Rawez Lawan

Akonnor, Gilberto og Lawan har vist et niveau der kan berettige til en plads i den bedste danske liga, men igen er der så fire udlændinge som på ingen måde bidrager med noget over gennemsnittet.

Brøndby IF:
Joseph Elanga
Giovanni Rector
Chris Katongo
Peguero Jean-Philippe
David Williams
Mark Howard

Trond Andersen
Martin Ericsson

Howard, Katongo og Ericsson har vist et niveau der berettiger til en plads på et hold i den bedste danske række, men Rector har vist et niveau der ikke engang berettiger til Serie 1.
Peguero er svær at sige pga. skaden mod Viborg, men han startede godt, mens australske David Williams har vist potentiale.
Trond var god nok i AaB, men er aldrig kommet igang i Brøndby pga. skader.

FC København:
Atiba Hutchinson
Aílton
Nathan Coe

Oscar Wendt
Marcus Allbäck
Tobias Linderoth
Brede Hangeland
Frederik Berglund

Hos FCK har Atiba, Allbäck, Linderoth og Hangeland vist et niveau der berettiger til den plads de nu engang optager fra en dansker, mens Berglund, Aílton(22 millioner  funny), Wendt og Coe ikke har vist noget der berettiger til at tage en plads fra de danske talenter. Coe har dog været meget skadet!

FC Midtjylland:
Baba Collins
Kolja Afriyie
Akeem Agbetu
Sergei Dadu
Ayinde Lawal
Ajilore Oluwafemi
Kwadwo Poku
Martin Raska
Winston Reid
Adigun Salami

Man kan spørge sig selv, hvad FCM ville gøre, hvis en sådan regel kom. Men det er vel kun Kolja, Femi og Salami der har vidst et holdbart niveau af deres udlændinge, mens det er svært at sige om Reid og Raska rammer det nødvendige niveau.

FC Nordsjælland:
Emmanual Ake
Matthew Dallman
Heath Pearce

Jonny Lundberg
Jukka Santala

FCN er virkelig en klub at ligge mærke til - de henter de unge danske spillere i 1./2. division og udvikler dem til stjerner. Se bare på Nordstrand, Due og Junker der alle har videreudviklet deres talent i FCN, senest har klubben også solgt Danny Olsen til FCM, hvor han dog ikke er slået igennem endnu.
Af deres nuværende udlændinge, der er det vel kun Ake der ikke er slået igennem - jeg kender ikke Dallman.

OB:
Bakary Bojang
Bechara
Srdjan Radonjic
Arek Onyszko
Rajko Lekic

Jan Tore Ophaug
Morten Fevang

OB har været god til at ramme udlændinge der kunne bruges på det sidste - dog kunne Lekic ikke slå igennem i OB, og er derfor udlejet.
Radonjíc, Bechare og Onyszko må uden tvivl være at regne som succes indkøb.

Randers FC:
Issah Ahmed
Alex da Silva
Fabiano
Djiby Fall
El Hadji Ibrahim
Dormushali
Todor Yanchev
Tidiane Sane

Imad Khalili

Hos Randers er det vel kun Fall der har overbevist om sin klasse, men Issah og Todor i glimt har vist deres talent!

Esbjerg fB:
Fernando Derveld
Thiago Pinto Borges
Tally Hall
Michaël Murcy
Djemba Njogu Nyren
Igors Stepanovs

Andreas Klarström
Jonas Bjurström
Gudmundsson Oddur
Kristian Flittie Onstad

Derveld, Nyren og et par af den svensk/norske spillere har indtil videre vist et ok niveau, mens Murcy ikke har vist sig værdig!
Thiago er formentlig en spiller vi kan forvente os meget af.

Vejle Boldklub:
Justice Erhenede
Suguru Hashimoto
Adeshina Lawal
Dario Mijatovic
Issey Nakajima-Farran
Urmas Rooba
Rodolfo Soares
Akos Takacs

Pablo Pinones-Arce
Kleber Saaranpää

Hos Vejle er der ikke mange af spillerne der har slået igennem på højeste danske niveau. Det er vel kun de to svenskere der er gode nok.

Viborg FF:
Paul Obiefule
Kingsley Onyenekwe
Christian Moumaife
George Popkhadze
Régis Amarante
Robbie Russell
Unuegbu Chukwunonso
Joe Zewe

Martin Åslund
John Alvbåge
Tom Reidar Haraldsen

Hmm.. hvem har slået igennem hos et svagt spillende Viborg hold. De svenske spillere har før vist niveauet, mens Moumaife har vist han har potentiale.

Silkeborg IF:
Muhammed Akinci
Hassa Mubiru
David Preece

Hordur Sveinsson
Holmar Runarsson
Antti Okkonen
Bjarni Eiriksson

Hos Silkeborg har Hordur, Bjarni og Preece vist et ok niveau, mens Okkonen mangler at vise lidt endnu. Akinci har tidligere vist niveau, men skal jo til Tyrkiet at spille næste år.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

søgaard
Gæst

Sv: Udlændinge stop i Danmark?
« Svar #1: 19 Maj 2007, 18:53 »

Winston Reid er da dansker..? eller hvad..?

Desler
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 19 Maj 2007, 18:57 »

Kan ikke helt forstå hvorfor Nordmænd og Svenskere ikke skal tælles med som udlændinge?

Hado
Gæst

« Svar #3: 19 Maj 2007, 18:58 »

Du skriver Coe ikke har bevist noget. Manden har ikke en gang fået spilletid. Han blev jo skadet lige da han kom. Han har ikke bare været meget skadet, han har kun været skadet.

Desler
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 19 Maj 2007, 18:59 »

Samtidig mener jeg ikke heller ikke Katongo er berettiget en plads. Manden kan løbe hurtigt og er stærk, og så kan han.. ja...

Hado
Gæst

« Svar #5: 19 Maj 2007, 19:00 »

Samtidig mener jeg ikke heller ikke Katongo er berettiget en plads. Manden kan løbe hurtigt og er stærk, og så kan han.. ja...

Katongo kan ingenting mod et organiseret forsvar.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #6: 19 Maj 2007, 19:01 »

Problemet med at lovgive på området er jo at det strider imod den frie bevægelse af arbejdskraft i EU og det derfor ville stride mod et af EU's grunddprincipper.

Selv ville jeg ikke have noget imod det, men hvor mange skulle man så have lov til... ville det ikke svække danmark i Europa og derved gør den danske liga mindre attraktiv for de god udlændinge på lang sigt og derved ende med at ligge på niveau med de dårligste ligaer i europa Huh

Hvis man kunne få en mentalitet indd i klubberne om kun at hente de udlæninge, som kan forstærke den danske liga og istedet give pladserne som de udlændinge der ikke kan holde niveau til unge danske talenter, ville det gavne mere... Jeg tror derfor ikke at det er noget man bør lovgive sig ud af, men istedet bør man få en mental ændring af tilgangen til brugen af udlandske spillere.

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

N17
Manager

« Svar #7: 19 Maj 2007, 19:02 »

Winston Reid er da dansker..? eller hvad..?

Han står til New Zealand

Kan ikke helt forstå hvorfor Nordmænd og Svenskere ikke skal tælles med som udlændinge?

Bør de vel også, og har jo også skrevet dem med Wink

Du skriver Coe ikke har bevist noget. Manden har ikke en gang fået spilletid. Han blev jo skadet lige da han kom. Han har ikke bare været meget skadet, han har kun været skadet.

Ja det har du ret i Wink

Synes nu nok han har vist mere end bare at løbe. Jeg er sikker på at han bliver bedre - regner desuden med, at de der ser klubberne fast kan skrive hvis de mener noget skal rettes.

Men det var mere en diskussion omkring om der skal laves et loft?

TOTTENHAM HOTSPUR FC

N17
Manager

« Svar #8: 19 Maj 2007, 19:05 »

Problemet med at lovgive på området er jo at det strider imod den frie bevægelse af arbejdskraft i EU og det derfor ville stride mod et af EU's grunddprincipper.

Selv ville jeg ikke have noget imod det, men hvor mange skulle man så have lov til... ville det ikke svække danmark i Europa og derved gør den danske liga mindre attraktiv for de god udlændinge på lang sigt og derved ende med at ligge på niveau med de dårligste ligaer i europa Huh

Hvis man kunne få en mentalitet indd i klubberne om kun at hente de udlæninge, som kan forstærke den danske liga og istedet give pladserne som de udlændinge der ikke kan holde niveau til unge danske talenter, ville det gavne mere... Jeg tror derfor ikke at det er noget man bør lovgive sig ud af, men istedet bør man få en mental ændring af tilgangen til brugen af udlandske spillere.

Endelig et svar der handlede om det tråden egentlig skulle handle om Smiley

Ja, det er jo så spørgsmålet hvormange man skulle have lov til, og hvis der skulle laves en lov om det, så skulle det nok være noget de forskellige ligaer i Europa var enige om. Da England jo f.eks. kan stille med hold helt uden englændere.

Ja en mentalitets ændring ville uden tvivl være bedre, men problemet er jo som mange omtaler, at de danske spillere er for dyre at handle indbyrdes. Det vil så også igen - som du skriver - sættes os længere ned af ranglisten, og måske gøre at hold som FCK og Brøndby ikke får chancer for CL!

FCK kunne vel have hentet en dansk angriber på niveau med Aílton for den pris Wink

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #9: 19 Maj 2007, 19:12 »

Ja, det er jo så spørgsmålet hvormange man skulle have lov til, og hvis der skulle laves en lov om det, så skulle det nok være noget de forskellige ligaer i Europa var enige om. Da England jo f.eks. kan stille med hold helt uden englændere.

Ja en mentalitets ændring ville uden tvivl være bedre, men problemet er jo som mange omtaler, at de danske spillere er for dyre at handle indbyrdes. Det vil så også igen - som du skriver - sættes os længere ned af ranglisten, og måske gøre at hold som FCK og Brøndby ikke får chancer for CL!

FCK kunne vel have hentet en dansk angriber på niveau med Aílton for den pris Wink

Problemet er som jeg skrev, at hvis man laver en lov om det, vil det være i strid med noget af det mest fundamentale af EU's principper - arbejdskraftens fri bevægelighed -. Hvilket betyder at det kun ville være spillere fra lande uden for EU, man ville kunne lave regler om.

Men super relevant emne at diskutere, og helt klart noget der kunne være fedt at lave en tjeck på trænerene i superligaen om, hvorfor dde ikke bruger flere danskere, men man kommer nok til den konklusion, at priserne på danske spillere er for dyre. Men så må man jo til at arbejde med viddere salgs klausuler.

Og gider du så ikke give Ailton en chance inden du gør ham til et fejlkøb - manden har trods alt scoret 4-5 mål i et efterår, hvor han er på vej tilbage fra en skaded som holdt ham ude i over en halv sæson og i en ny klub, som ikke helt spiller en taktik hvor han er berettiget... Linderoth blev jo også skældt ud og Alvaro det samme, og de blev trodds alt rimelig vigtige... men også mere for at kunne golde fokus på emnet istedet for at vise klub kulør Smiley

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

AlexSN
Landsholdsspiller

« Svar #10: 19 Maj 2007, 19:14 »

Jeg mener egentlig, at det fungerer fint som det er nu. Hvis der må komme flere udlændinge, er der stor chance for at suppens klasse bliver øget, men hvis vi vælger at satse meget hjemmegroede spillere, kommer selve Danmark måske længere på verdensplan. Som det kører nu, er den danske liga på vej fremad på ranglisterne. En regel som siger vi kun må have 3 udlændinge på banen er noget så irriterende - især i fm, men den har jo sine gode sider.

At sammenligne Danmark og England i denne situation er jo umuligt. Det som Arsenal har gang i er uhørt, og jeg forstår slet ikke hvorfor der er ikke er blevet slået ned på det. De kunne flytte holdet til Frankrig uden man ville lægge mærke til det. Endnu engang kan man jo se, at Engelske hold ligger langt fremme, og udlænginge måsker ER vejen frem. Uanset hvad, vil der jo altid være nogle spillere fra holdets land på holdet.

Og nej, jeg tror ikke at FCK ville kunne finde en bedre spiller end Ailton for 22 millioner, som til og med skulle være dansk. Hvem skulle det være?

N17
Manager

« Svar #11: 19 Maj 2007, 19:22 »

Problemet er som jeg skrev, at hvis man laver en lov om det, vil det være i strid med noget af det mest fundamentale af EU's principper - arbejdskraftens fri bevægelighed -. Hvilket betyder at det kun ville være spillere fra lande uden for EU, man ville kunne lave regler om.

Men super relevant emne at diskutere, og helt klart noget der kunne være fedt at lave en tjeck på trænerene i superligaen om, hvorfor dde ikke bruger flere danskere, men man kommer nok til den konklusion, at priserne på danske spillere er for dyre. Men så må man jo til at arbejde med viddere salgs klausuler.

Og gider du så ikke give Ailton en chance inden du gør ham til et fejlkøb - manden har trods alt scoret 4-5 mål i et efterår, hvor han er på vej tilbage fra en skaded som holdt ham ude i over en halv sæson og i en ny klub, som ikke helt spiller en taktik hvor han er berettiget... Linderoth blev jo også skældt ud og Alvaro det samme, og de blev trodds alt rimelig vigtige... men også mere for at kunne golde fokus på emnet istedet for at vise klub kulør Smiley

Hehe - jo så giver vi Aílton en chance, men 22 millioner  funny

Men et eller andet sted vil det vel også være fint, hvis man så bare stoppede lidt for importen af afrikanske spillere, da der efterhånden er for mange af disse lykkeriddere. Mange af de spillere fra EU har jo vist deres berretigelse i rækken efter min mening. Selvfølgelig er der nogen af disse der dumper også, men ikke i samme grad som afrikanere osv.

TOTTENHAM HOTSPUR FC

DeBuur
Manager

« Svar #12: 19 Maj 2007, 21:02 »

Globaliseringen er et aktuelt tema... også når det handler om Fodbold.... EU reglerne ødelægger fodbolden... og de eneste der scorrer gevinsten på det er spillerne .... og især de højst betalte..... jeg så gerne at EU gav klubberne lov til at lave lokale regler  således der kan sættes et max af  udlændinge på holdet.... f.eks 5 .... meeen det er der intet der tyder på desværre  Skuffet

YNWA

Gaylord
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 19 Maj 2007, 21:14 »

Fodbold er som så meget andet, en industri. Det er det i kraft af os... altså tilskuere... hver gang vi betaler for at komme ind på stadion, så gør de "vores" klub mere succesfuld. Og indenfor EU har vi det frie markede. Vi regner ikke andre EU-borgere for udlændinge, og hvorfor skulle vi det?

Der skal da aldrig lovgives mod for mange udlændinge i ligaerne, for det er da en romantisk tanke at vi en dag kun skal se på danske spillere i den danske liga. Hvorfor skulle det dog være sådan?

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #14: 19 Maj 2007, 21:20 »

Jeg ved godt at hold som Arsenal, Chelsea, Liverpool og Man. Utd., har mange udlændinge, nok værst med de 2 først nævnte.. Men man kan jo sige at UEFA har gjort lidt, med deres registrerings regler til CL og UC, men er det nok?

Nej ikke som det ser ud lige nu, men jeg mener også at der har været snak om at man på sigt skulle hæve antallet af hjemme groede talenter, men ved ikke om det bliver til noget, eller om der er fast lagt en plan for det..

Jeg tror at det har stor betydning at UEFA laver sådanne regler, ja OK. en trup på 25, så har man jo over 2 hold, men alligevel, det får jo højst sandsynligt klubberne til at satse på talenterne fra hjemlandet lidt mere. -.-

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010