home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 476 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  GOAL er til grin
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: GOAL er til grin  (Læst 2776 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
GOAL er til grin
« : 31 Dec 2005, 16:56 »

Jeg fik lige hevet det nyeste GOAL-blad hjem, dog ikke en sædvane, og tak for det. Grunden til min negative tone overfor bladet er deres såkaldte MVP, hvor en journalist opstiller de 30 mest vigtige spillere for klubben. Bevares, det kan ikke blive lige godt det hele, men jeg synes godt nok det er for ringe.

Han lægger blødt ud med Adriano på 30. pladsen, og jeg tænker blot, at det vel er ok, fordi han lægger mere vægt på midtbanefolkene, og der derved må være vigtigere spillere i Europa. Dog giver det ualmindelig megen panderynken at se Reals to afdankede spillere, som nu er hentet til Inter, henholdsvis 10 og 12 pladser foran Adriano. Figo ligger smukt nummer 20, mens Samuel indtager 18. pladsen. Sidstnævnte kan forsvares, men jeg vil nu klart mene, at Adriano er langt vigtigere for holdet. Resten er næsten en stor farce, hvoraf nogle af spillerne er nogenlunde placeret. Dog fatter jeg absolut intet af Henrys "fornemme" 22. plads. Det er vel at mærke efter folk som Drogba, Ayala, Cocu, Samel og Figo.

At han roser Henry i starten, og beskriver ham som en målmaskine i PL skal sikkert passe, men at han langt fra er en af verdens bedste fodboldspillere, med mindre han fører Arsenal til CL finalen, er jo skandaløst. At en spillers dygtighed og kunnen afspejles i, om hvorvidt han ene mand kan føre holdet videre så langt i den største turnering.

Næste kritikpunkt omhandler også engelsk fodbold, men her er der tale om en overvurdering, idet den gode Carragher indtager 15. pladsen i MVP. Godt nok er han en skrap forsvarsspiller, og gør det rigtig godt, men at være i top 15 i verden må siges at være ret vildt. Jeg er skam godt klar over, at det ikke er en "bedste spiller" liste, men at han er blandt MVP er for mig en gåde. Så hellere hans finske medspiller Sami, der for mig at se, er meget vigtigere for LFC.

Næste brøler er også begået mht. en spiller fra LFC. Navnet er Gerrard, og personligt bryder jeg mig ikke om hans spillestil, men at han kun er nummer 13 på denne liste, forstår jeg slet slet ikke. Han driver meget ofte LFC holdet frem, og fik meget ære for at have kæmpet holdet tilbage i CL. Når man ser på de 3 spillere, der er foran ham på listen, kan jeg kun trække på smilebåndet: Makélélé, Pirlo og Cambiasso. 3  midtbanespillere der betyder meget for holdet, specielt den gode Pirlo, men at de skal være foran Gerrard fatter jeg simpelthen ikke.

Vi bevæger os stødt imod toppen, og jeg kan ligeså godt tage 1eren nu, for han er en del af Juve-galskaben, som hærger denne liste. 3 ud af 5 i Top 5 kommer fra den klub, og nyindkøbet Viera topper listen. At han MVP lige nu forstår jeg ikke rigtig  Shockeret - For mig at se, er der noget om snakken når eksperter peger på en Kaka(der ligger 9er på listen) eller en Ronaldinho(der er 7er) som de vigtigste lige nu. En forsvarsspiller fra Juve er også at finde i top 5, nemlig Cannavaro, der starter den fornemme Top. At denne Fabio er 3 pladser foran John Terry, er jeg ikke lige enig i, da jeg mener, at Terry har bevist mere. Dog en lille bagatel, i forhold til, at hr. Fabio også er foran Ronaldinho. Det forstår jeg slet intet af, og da jeg så så 3. pladsen var der blot dette Ubeslutsom tilbage. Emerson er altså 4 pladser foran Dinho og 10 foran Gerrard, dog en bag Lampard, som er berrettiget til en af de fornemme placeringer. Hvem indtager så den 4. plads? - Ja det er vores allesammens Ronaldo, der uden tvivl er et par skridt foran Ronaldinho lige nu, uden tvivl Hævet Øjenbryn Thumbs Up- Det sidste var dog ironisk, hvis nogen skulle være i tvivl. Den sidste brøler jeg mener der er, er at Barcas Deco har sneget sig foran sin galante holdkammerat Ronaldino på listen, og derved får sig en 6. plads, mens den, efter min mening, langt vigtigere Xavi, som har vist meget mere format end Deco. At Puyol heller ikke er på listen overhovedet, er bare til at grine af.

Hvad synes I ?

For lige at hjælpe jer, der ikke sidder med bladet, men gerne vil være med i debatten, så er de kommende 30 navne, den selv samme liste, som GOAL har begået:

30. Adriano
29. Lincoln
28. Ledesma
27. Iaquinta
26. Van der Vaart
25. Assuncao
24. Riquelme
23. Totti
22. Henry
21. Toni
20. Figo
19. Zlatan
18. Samuel
17. Cocu
16. Ayala
15. Carragher
14. Drogba
13. Gerrard
12. Makélélé
11. Pirlo
10. Cambiasso
9. Kaká
8. Terry
7. Ronaldinho
6. Deco
5. Cannavaro
4. Ronaldo
3. Emerson
2. Lampard
1. Vieira
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #1: 31 Dec 2005, 17:10 »

Det skulle da slet ikke overraske mig, hvis det var den kære Borrell der havde lavet den liste. Adriano holder nærmest Inter oppe i topstriden, takket være sin utallige mål. At en mand som Figo er så langt foran ham, er jo en kæmpe skandale.

Det jeg er mest chokeret over, er at se Henry så langt nede. I starten af sæsonen var han skadet, og der spillede Arsenal ikke ligefrem prangende.

Den liste er generelt latterlig at kigge på. Men er alle deres top30 ikke det efterhånden?
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #2: 31 Dec 2005, 17:11 »

Nogle rigtige gode argumenter du kommer med og jeg er 100 % enig i hvor fejlagtig den liste er.
Til at starte med vil jeg komme med den defination jeg har på begrebet MVP. Det står for Most Valuable Player. og oversat må det betyder den mest værdifulde spiller. Så kan man selvfølgelig diskutere om spillerens værdi skal ses i forhold til holdet, ligaen eller fodbolden i en helhed. Jeg mener helt klart at det er spillerens værdi i forhold til holdet, som en MVP-liste skal omhandle.
Derfor er det meget mærkværdigt at der er 3 spillere fra selvsamme klub i top5.
Jeg kunne fortsætte med at gentage dine argumenter, men det springer jeg over.
Det virker lidt som om at grundlaget for listen er lidt gammelt, idet at typer som Ronaldo og Cannavaro er så langt oppe, og Ronaldinho er relativt langt nede på listen. Men nu er det godt nok et stykke tid siden at jeg var en hyppig læser af Goal, men jeg mener bestemt at det også var tilfældet dengang.

Min top3 ville nok bestå af Gerrard, Henry og Ronaldinho, men det er måske bare mig. :-)
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #3: 31 Dec 2005, 17:14 »

Jamen, det er jo så blot Goal vi taler, om det blad har altid og vil altid være helt til rotterne Smiley

Hvor er fks Ballack blevet af ?
Logged

NooNoo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #4: 01 Jan 2006, 06:04 »

Hehe ja.. Hvad fanden laver Figo der.. Real er jo ikke ligefrem noget at prale af mere og slet ikke den mand Wink
Logged

R O T R

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #5: 01 Jan 2006, 07:13 »

Ahh kom nu ind i kampen NooNoo Wink Figo spiller altså for Inter og gør det ganske glimrende.
Logged

Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #6: 05 Jan 2006, 21:16 »

Jeg synes nu, at GOAL generelt er et udmærket blad, der rammer sin målgruppe (de 11-21-årige) ganske godt. Den internationale del af GOAL er (omtrent) den samme i alle de lande, som bladet udgives i, mens GOAL.dk delen bliver lavet i Kjøwenhawn - og også er et fint blad.

Det er ikke nemt at lave månedsmagasiner. Artiklerne planlægges og skrives ofte en hel del tid før, bladet er på gaden. Det kan forrykke div. lister - som i øvrigt aldrig kan blive andet end en omgang subjektiv semi-journalistik - og ændre forudsætninger. Tænk blot på hvor hurtigt en trænerfyring kan komme i stand. Det kan man ikke tage højde for, når artiklen blev skrevet 6 uger før udgivelsesdagen.

Her i huset har vi i hvert fald glæde af bladet, lige fra den mindste, Magnus på 4, der falder i søvn oven på billederne af sine helte (nem godnatlæsning i øvrigt Wink), til den største, far her, som nyder letlæselige fodbold-artikler i ny og næ. Det er ikke videnskab på højt plan, bestemt, men OK og ganske hyggeligt.

Og nu vil Hafiz så replicere - "Niels, det skal du jo mene..." Wink
Logged


gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #7: 05 Jan 2006, 21:33 »

Jeg synes nu, at GOAL generelt er et udmærket blad, der rammer sin målgruppe (de 11-21-årige) ganske godt. Den internationale del af GOAL er (omtrent) den samme i alle de lande, som bladet udgives i, mens GOAL.dk delen bliver lavet i Kjøwenhawn - og også er et fint blad.

Det er ikke nemt at lave månedsmagasiner. Artiklerne planlægges og skrives ofte en hel del tid før, bladet er på gaden. Det kan forrykke div. lister - som i øvrigt aldrig kan blive andet end en omgang subjektiv semi-journalistik - og ændre forudsætninger. Tænk blot på hvor hurtigt en trænerfyring kan komme i stand. Det kan man ikke tage højde for, når artiklen blev skrevet 6 uger før udgivelsesdagen.

Her i huset har vi i hvert fald glæde af bladet, lige fra den mindste, Magnus på 4, der falder i søvn oven på billederne af sine helte (nem godnatlæsning i øvrigt Wink), til den største, far her, som nyder letlæselige fodbold-artikler i ny og næ. Det er ikke videnskab på højt plan, bestemt, men OK og ganske hyggeligt.

Og nu vil Hafiz så replicere - "Niels, det skal du jo mene..." Wink

Jeg bliver lige nødt til at tage fat i de første tre linier du skriver. For jeg synes ikke de rammer deres målgruppe særlig godt. Bladet er simpelthen uudfordrende, at læse at det giver 'letlæselig' en helt ny betydning. Der er for lidt af det gode og for meget af det overflødige - alt for meget.

At sætte Adriano på 30. pladsen på en MVP-liste kan man jo kun grine af.

mvh,
mathias
Logged


wirenfeldt
Gæst
 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #8: 05 Jan 2006, 22:44 »

Jamen, det er jo så blot Goal vi taler, om det blad har altid og vil altid være helt til rotterne Smiley

Hvor er fks Ballack blevet af ?
Ham tænkte jeg sjovt nok også på Smiley , jeg gider ikke skrive et laaangt indlæg her, da jeg kan se at I allerede har skrevet det som jeg havde tænkt mig at skrive. Istedet vil jeg sætte mig fortvivlet tilbage i stolen, og gøre noget á la det her ->  Skuffet , og imens vil jeg have ondt af jer der har brugt penge på det lort. Det skal lige siges at jeg for lang tid siden har droppet det lort, da jeg ikke synes det har levet op til mine forventninger ..
Logged

Ali
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #9: 06 Jan 2006, 01:35 »

Jeg hørte fra en ven, at de havde lavet en liste i sidste blade over mest overvurderede spillere og gæt, hvem der lå nr 1; Henry! Xavi, Puyol, Ronaldo, Adriano, Gerrard osv. skulle vist også have kommet på, så jeg ved ikke helt, hvor meget vægt man skal ligge i en tydeligvis korrupt liste.

Og hvad vil du så sige til det Niels? Henry, topscoreren to-tre år i træk i EPL, som den mest overvurderede? Hvis listen blev skrevet for et par år siden, så fair nok, men han er langt fra overvurderet imo.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #10: 07 Jan 2006, 10:37 »

Skandale! Hvordan i alverden de kan komme frem til den liste er absolut en af verdens største gåder! Efter min mening burde Adriano, Henry, Lampard, Gerrard, Ronaldinho og evt. Ballack være blandt de 10 øverste på den liste hvis ikke højere. Og din argumentation holder nu ikke Niels.. Man skulle tro at du arbejdede for Goal sådan som du forsvarer komplet værdiløst "journalistik".

Jeg kan give ret i at bladet sikkert er fremragende hvis de satser på en målgruppe i alderen 2-10, da de vil blive forbløffet over billederne, men højere skal målgruppen ikke være, da man så begynder at bevæge sig op i en alder hvor folk ved lidt om fodbold. Det kan dog være at bladet også kan sælges til en lidt bredere målgruppe, når der på et tidspunkt er folk som står keder sig, og mangler at læse en skandaløs artikel, som opfordrer til vredesindlæg på diverse hjemmesider. Eller evt. hvis man er løbet tør for toiletpapir, og den eneste butik der har åbent, er en sportsbladsstander. ..
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #11: 07 Jan 2006, 18:31 »

Jeg hørte fra en ven, at de havde lavet en liste i sidste blade over mest overvurderede spillere og gæt, hvem der lå nr 1; Henry! Xavi, Puyol, Ronaldo, Adriano, Gerrard osv. skulle vist også have kommet på, så jeg ved ikke helt, hvor meget vægt man skal ligge i en tydeligvis korrupt liste.

Og hvad vil du så sige til det Niels? Henry, topscoreren to-tre år i træk i EPL, som den mest overvurderede? Hvis listen blev skrevet for et par år siden, så fair nok, men han er langt fra overvurderet imo.

Det kan vi da kun være enige om. Det ændrer ikke på, jeg synes, det er et udmærket blad. Jeg blir underholdt. Især Goal.dk delen kan jeg li'. Og jeg gider ikke tage div. lister som personlige fornærmelser.
Logged


Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #12: 07 Jan 2006, 19:01 »

Jeg syntes nu goal.dk delen er i orden.. det andet siger mig ikke så meget.
Jeg skal heller ikke kommentere de lister, da jeg stort set kun ser dansk fodbold, er jeg ikke den der skal sammenligne spiller fra alle de store liga'er.

Jeg tror nu også det svært og lave sådan en liste, for hvor mange af jer ser både tysk, engelsk, italiensk, spansk, fransk, hollandsk fodbold.
Sådan så i kan bedømme det? Jeg vil da mene man skal se rimlig meget til alle ligaerne, før man kan lave sådan en liste.
Jeg siger ikke at goal her ret. Men sådan en liste vil da altid være præget af noget personligt. Kan man bedst lide engelsk fodbold, er det da klart der kommer flest på fra England.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

LosCules
Gæst
 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #13: 07 Jan 2006, 19:52 »

Vel ingen hemmelighed, at Borrell er STOR fan af italiensk fodbold!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: GOAL er til grin
« Svar #14: 07 Jan 2006, 20:02 »

Jeg synes nu, at GOAL generelt er et udmærket blad, der rammer sin målgruppe (de 11-21-årige) ganske godt. Den internationale del af GOAL er (omtrent) den samme i alle de lande, som bladet udgives i, mens GOAL.dk delen bliver lavet i Kjøwenhawn - og også er et fint blad.

Det er ikke nemt at lave månedsmagasiner. Artiklerne planlægges og skrives ofte en hel del tid før, bladet er på gaden. Det kan forrykke div. lister - som i øvrigt aldrig kan blive andet end en omgang subjektiv semi-journalistik - og ændre forudsætninger. Tænk blot på hvor hurtigt en trænerfyring kan komme i stand. Det kan man ikke tage højde for, når artiklen blev skrevet 6 uger før udgivelsesdagen.

Her i huset har vi i hvert fald glæde af bladet, lige fra den mindste, Magnus på 4, der falder i søvn oven på billederne af sine helte (nem godnatlæsning i øvrigt Wink), til den største, far her, som nyder letlæselige fodbold-artikler i ny og næ. Det er ikke videnskab på højt plan, bestemt, men OK og ganske hyggeligt.

Og nu vil Hafiz så replicere - "Niels, det skal du jo mene..." Wink

Det skal du jo mene Niels Smiley - Men jeg har da også helt klart haft min glæde af det i de yngre år, men at se den liste, er jo en latterliggørelse af mine brugte knaster. Ellers nyder jeg dine artikler som har været, og de "spillerbesøg", som GOAL gør sig bl.a. hos Ledesma.

LosCules: Det kan da godt være, at ham Borrell er fan af italiensk fodbold, men det forsvarer ikke, at Adriano er nummer 30.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010