home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1139 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  FCU Poli ---> Danmark til VM 2010?
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: FCU Poli ---> Danmark til VM 2010?  (Læst 24911 gange)
Brodtgaard
Manager

Sv: FCU Politehnica Timisoara, mænd i lilla!
« Svar #30: 14 Maj 2007, 08:43 »

Gode updates Dusty - det er sgu en go blog Thumbs Up

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Cawersk
Reserveholdsspiller

« Svar #31: 14 Maj 2007, 13:51 »

Kanon blog, ingen tvivl om det.

Ved ikke rigtig om du skulle skifte, det er på en måde lidt svagt bare fordi det ikke går super godt.
Jeg syns du skulle tage en halv til hel sæson mere, for at se om du kan rette lidt op det.

Waaah

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller

Sv: FCU Politehnica Timisoara [Hvem fanden er det??]
« Svar #32: 14 Maj 2007, 15:17 »

Yes! nok det mest spændende klubvalg i blogkonkurrencen, og nok den bedste blogskriver på fmfreaks.
Du er den eneste der har formået at fange mig med dine tidligere blogs Smiley

Du er min favorit Peace

Ja, er jeg enig i! Mohammedan er det syge mand  crazy  Man kan ikke hente andet end det alle andre ikke gider have - ingen vil decideret til min klub Opstemt ..
Men for at komme tilbage til den her blog, så synes jeg at det er kanon! Den gyldne middelvej mellem billeder og tekst; nøjagtigt som jeg kan lide det.

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

Dusty78DK
Manager

« Svar #33: 14 Maj 2007, 17:19 »

APRIL 2007 – DE LILLA SPRINGER UD!

I Rumænien spilles pokalkampene fra kvartfinalen både ude og hjemme. Mens det har knebet med topspillet i ligaen, er FCU Poli stærkt nået til semifinalen, hvor vi har trukket ligaens nr. 9 Pandurii. Det er nok en af de få hold, hvor vi hidtil har vundet alle opgør. Derfor er vi de klare favoritter 4. april, da vi løber på banen på udebane for at tage et skridt mod pokalfinalen. For en gangs skyld lykkes det os at leve op til favoritværdigheden. Allerede efter 10 minutter har vi scoret to kasser, og vi ender med en udesejr på 3-1. Pokalfinalen burde være hjemme.

Pokaltriumfen gør selvfølgelig vores tilhængere sultne: Nu er det på tide at de lilla drenge leverer varen i ligaen. Derfor er der pres til næste ligakamp mod sæsonens største skuffelse CFR Cluj, der var tippet af medierne i denne sæson til at blive nr. 4, men som frister en tilværelse omkring nedrykningsstregen. Pludselig spiller vi som et tophold, og uden at få sved på panden vinder vi 2-0

Men som det er sket før går mine spillere ned, når der stilles krav til dem. Efter en pinlig 0-0 uafgjort mod Jiul er det tid til returen i pokalturneringen. Planen er en stor fest på stadion for at fejre pokaltriumfen, men det lykkes for os på en eller anden måde at tabe 1-2. Samlet går vi videre til pokalfinalen 4-3, men jeg er slet ikke tilfreds med at tabe. Men hvem bekymrer sig om det? FCU Poli er i pokalfinalen!! Thumbs Up

Da først spekulationerne om pokalen er forbi, kan vi finde melodien igen. Vi spiller mod de hårdt fightende Ceahãul hjemme på vores eget stadion Dan Pãltinisanu. Normalt ville vi ikke kunne score i sådan en kamp, men viljen er ikke til at komme udenom. På trods af at vi står foran 11 forsvarsspillere, scorer vi det nødvendige mål og vinder med en enkelt kasse.

Måneden slutter med sæsonens vildeste kamp: Udebane mod de forsvarende mestre og Champions League erfarne Steaua Bucharest. En meget tæt kamp taber vi med en enkelt kasse. Ærgerligt, men fortjent. Der er nu 6 spillerunder tilbage, og situationen i ligaen er uændret: Hvis ikke de andre dummer sig ender jeg en plads eller tre under hvad jeg brude kunne opnå med det her hold. Da sæsonen startede regnede jeg ikke med at pokalturneringen ville blive en væsentlig prioritering. Nu kan den faktisk blive redningen på en sæson under middel – forudsat vi vinder altså.

Næste update: Maj måned + pokalfinalen!

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #34: 14 Maj 2007, 17:39 »

God blog!

Men FCU Poli er hvor du hører hjemme!!!

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #35: 14 Maj 2007, 19:34 »

Hej det ser som sådan set godt nok ud.
Bare vind pokalen så har det jo været en god sæson.

Syntes du skal blive mindst en sæson mere Thumbs Up

FCK88
Manager

« Svar #36: 14 Maj 2007, 19:37 »

godt dusty.. du er sgu for sej Wink .. FORZA FCU POLI Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Zone 43
Manager

« Svar #37: 14 Maj 2007, 19:41 »

En pokal triumf er ganske fint i sæson 1. Holdet skal jo stille og roligt bygges op Smiley

Så giv holdet 1-1½ år mere Peace

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Dusty78DK
Manager

« Svar #38: 15 Maj 2007, 15:40 »

MAJ 2007 – AFGØRELSENS STUND ER KOMMET!

Nu spidser det til! Allerede i den første kamp i Maj møder vi hjemme Otelul Galati, der ligger nr. 4. I første halvleg kommer vi hurtigt foran med to mål, og alting ser meget lovende ud, men så tager forsvaret en blunder og dagens modstander finder det ekstra gear frem, der gjorde at de tidligere på sæsonen lå helt oppe og var de eneste, der truede Rapid Bucharest’s guld. Kampen ender 2-2, jeg er skuffet og har efterhånden fuldstændigt opgivet ligaen.

Næste kamp er mod en af de store fra hovedstaden, nemlig Dinamo Bucharest, der tidligere på sæsonen var nede under stregen, og må med deres 9. plads siges at have haft en dårligere sæson end os. Men de spiller godt, kommer foran på et heldigt straffespark, og FCU Poli taber 0-2. Skaldale! 

18. maj står vi foran ligaens nr. 1, Rapid Bucharest, på udebane, og vi kæmper alt hvad vi kan. Igen får modstanderne et heldigt straffespark og trods at vi var det bedste hold, må vi nøjes med 1-1.

De sidste 2 kampe skal bare overstås. Vi kan hverken bevæge os op eller ned i tabellen, og mine tanker er allerede på pokalfinalen efter sæsonafslutningen. Sæsonen lukkes af med en 2-1 hjemmesejr over Gloria i en kedelig kamp, der er lige så uinspirerende som resten af sæsonen. Sæsonen slutter hvor jeg havde frygtet: På 6. pladsen, langt fra europæisk deltagelse. Sidste chance er nu pokalen.

Copa Romaniei, finalen
2. juni 2007
Stadion: Lia Manoliu, Bucharest

FCU PoliOtelul Galati
2,25   2,25   2,00

Pokalfinalen, den sidste chance for drengene til at leve op til mine forventninger. En kamp mod ligaens næstbedste hold og i fjendens hule, nemlig hovedstaden Bucharest. Men hvem har viljen? Hvem har psyken og fysikken til at tage det sidste stik hjem?

Det tager selvfølgelig brodden lidt af kampen at jeg på grund af Otelul’s 2. plads i ligaen allerede er sikret deltagelse i UEFA Cup’en, men alligevel føler både jeg og de fleste af spillerne at vi har noget at revanchere. Otelul har god kontrol i de kampe de har spillet mod os, men vi er sultne!

GAME ON!

FCU Poli – Otelul
1 – 0 Sergiu Costin, selvmål (9)
2 – 0 Mircea Oprea (19)
3 – 0 Mircea Oprea (74)

Yes! Pokal til os! Efter det første kvarter er der stort set kun et hold på banen, og det bliver en hyggelig eftermiddag i hovedstaden. Endelig føler jeg at drengen får det ud af sæsonen de fortjener.

EVALUERING AF SÆSONEN 2006/2007

Kan mænd i lilla spille fodbold? Tjo, men ikke særligt imponerende. Det mest positive jeg vil sige om foråret er at vi i det mindst blev stabile. Desværre. 6. pladsen har været vores siden november, og der ender vi også trods massive indkøb og mange gode spillere at vælge imellem. Det er selvfølgelig altid svært med en ny liga og en ny klub, men jeg kan ikke lade være med at være lidt skuffet. Der skal ikke meget til for at lokke mig væk fra Rumænien, så meget vil jeg gerne sige.

Holdets lidt lunkne præstationer har sat sine præg på prisuddelingerne ved sæsonafslutningen. FCU Poli og dets spillere får ingen priser. Ingen af drengene i lilla er med i opløbet om hverken årets spiller, topscorer eller lignende. Men alligevel er der nogle tal, der er værd at kigge nærmere på.

Tre midtbanespillere og så topscoreren har leveret de bedste præstationer hos FCU Poli. Oprea har sparket 20 kasser ind i de 33 kampe han har spillet over hele sæsonen. Dan Alexa er holdets defensive slider, som har haft en del at se til. Floran Manea har tryllet på venstre kant og Plesan er den offensive dynamo på den centrale midtbane. At ingen defensive spillere er med på listen tyder måske på at holdet har en afgørende svaghed dér.

Mircea Oprea har trods sine små skadespauser undervejs været det absolutte målkonge for FCU Poli. Vores angriber nr. 2 findes udenfor SS’et, nemli Ioan Coman med ni kasser. Dermed kan jeg gøre status over sæsonen: Det er gået skuffende resultatmæssigt, og FCU Poli mangler dels en topangriber ved siden af Oprea samt en solid defensiv.

SÆSONENS HIT & SHIT

Årets shit

3. Skader i oktober & marts – mange skader i efteråret og marts ødelagde muligheden for at spille holdet sammen. I måske halvdelen af sæsonen har jeg været tvunget til at tage mit 2. & 3. valg til pladserne på holdet på grund af skader og bøvl med manglende EU-pas hos nogle af spillerne. Selv om jeg har været igennem en hel sæson, føler jeg stadig ikke at drengene for alvor er blevet spillet sammen.
2. Paulo César Motta (målmand) – 12 kampe, 10 mål gået ind. Et rekordkøb i januar på DKR 5.000.000 og derfor var der selvfølgelig enorme forventninger til denne unge målmand. Han kunne ikke holde buret rent i de afgørende situationer, der kunne have forbedret vores sæson. Meget skuffende.
1. Nedtur i november & december – sammen med den rodede sæsonstart kostede vores dårlige præstationer i efteråret muligheden for at spille om medaljer. Det er ikke godt nok for en klub af FCU Poli’s størrelse ikke at oparbejde noget kontinuitet i præstationerne.

Årets hit

3. 14. oktober 2006: FCU Poli – Steaua Bucharest 1 – 0. En meget fed kamp, hvor vi slår ærkefjenden fra Bucharest, de forsvarende mestre. Efter den kamp lå vi på 3. pladsen i ligaen, jeg drømte om medaljer og alt så fedt ud.
2. Mircea Oprea – 33 kampe spillet, 20 mål, 6 assist, 7 MOM priser, 7.36 i performance gennemsnit og 71 % vellykkede afleveringer. Så er det sagt: en enmandshær i det offensive.
1. Pokalfinalen, 2. juni 2007 – Super stærkt gået af drengene at spille som et overlegent tophold efter en pinlig præstation i flere af ligakampene. Det viser overskud. Næste sæson skal de lilla mænd ud i Europa!!

Det var det hele fra sæsonen 2006/2007. Nu kommer der til at være en mindre pause, hvor jeg skal tænke over den kommende sæson, og så vender jeg tilbage med forsæson-update!  Thumbs Up

FCK88
Manager

« Svar #39: 15 Maj 2007, 16:37 »

Tillykke med pokalen Dusty-boy.. Opstemt.. det eneste plus på en ellers MISERABEL sæson .. Græder ... KUTGW og lad os håbe du fører FCU Poli frem i Europa Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #40: 15 Maj 2007, 17:09 »

Det var godt du vandt pokalfinalen, oven på en ellers ret skuffende sæson. Men tror på dig i den nye sæson.  KUTGW DUsty

Dusty78DK
Manager

« Svar #41: 17 Maj 2007, 20:34 »

FCU Politehnica Timisoara

– Mænd i lilla!
SÆSON 2007/2008

Hvad skal der ske i min sæson nr. 2? Bestyrelsen forventer en hæderlig placering, ligesom i sidste sæson, og medierne forudser en 6. plads. Måske er det godt nok for ledelsen og klubben, men for mig er det ikke nok. Lad det være sagt med det samme: Jeg forventer at være med i kampen om medaljer i denne sæson. Skulle det i december, når vinterpausen begynder, igen være umuligt for FCU Poli at nå de sjove pladser, vil jeg godt sige allerede nu at jeg har tænkt mig at sige op og finde en anden arbejdsgiver. Min tålmodighed med de mange dyre indkøb er løbet ud. Hvad angår UEFA Cup tør jeg ikke lægge mig fast. Får jeg en god lodtrækning, er gruppespillet realistisk at nå. Men måske kan jeg også ryge ud inden gruppespillet hvis jeg får en topklub.

Min umiddelbare holdning til udskiftninger i spillertruppen er at der måske skal en ekstra angriber og en stærk centerforsvarer, men ellers vil jeg være tilbageholdene. Jeg har en del gode spillere i forvejen, og det er nu de skal slå igennem. For at nå mine mål henter jeg i første omgang Constatin Secãreanu og Adrian Iencsi, der skal batle om at være den nye forsvarskrumtap. Derudover får jeg fat i Vrãjitoarea til at styrke angrebet. Alle tre spillere udmærker sig dels ved at være hentet på fri transfer og at komme fra samme klub, nemlig Ceahlãul.

Min holdning angående at holde på de spillere jeg allerede har, bliver dog udfordret, da flere klubber sværmer om flere af stamspillerne. Sæsonen er knapt slut før Glasgow Rangers byder på min nigerianske wingback Ifeany Emeghara. De slipper DKR 9.750.000 + procenter og afdrag for spilleren. Som erstatning henter jeg Cosmin Pascovici hos bundholdet UTA for DKR 1.300.000. Pascovici er måske ikke helt på samme niveau som Ifeany, men jeg vil mene han er god nok.

Angriberen Ioan Coman tiltrækker sig en del lokal opmærksomhed, og jeg ender med at sælge ham til sidste sæsons nr. 2 Otelul, der betaler DKR 2.750.000 for ham. Hans manglende målnæse imponerede mig ikke, og mit blik er allerede på vej andet steds hen. Efter hårde forhandlinger henter jeg sjovt nok køberens topangriber Daniel Stan for ikke mindre end DKR 15.000.000. Godt nok skal jeg af med en ordentlig bunke kontanter, men jeg vil mene jeg har gjort mig et godt bytte.

På det her tidspunkt er jeg ret tilfreds, men så begynder en del klubber at snage og spekulere omkring hvor meget min venstre wing Florin Manea skal koste. Særligt den forsvarende mester Rapid Bucharest taler vidt og bredt i pressen om min gode wing. Jeg siger de kan glemme det, og underligt nok reagerer Manea med at hyle og sige at han vil sælges med det samme. Irriterende. Da skandalen ruller ender det kom med at være Otelul, der byder på spilleren, og de ender med at købe tudefransen for DKR 5.500.000. Som erstatning henter jeg Daniel Rednic i FC Arges for DKR 1.800.000. Ikke verdens bedste bytte, men jeg finder i løbet af sæsonstarten ud af at Carlos Fernando Figueroa er den bedste på pladsen, og så ser holdet pludselig meget stærkere.

Næste update: Sæsonupstart & UEFA Cup kvalifikation

niels1711
Reserveholdsspiller

« Svar #42: 17 Maj 2007, 23:19 »

Glæder mig til næste update.!

queencastle
Reserveholdsspiller

« Svar #43: 18 Maj 2007, 09:44 »

Klasse blog - håber du får succes i ligen og europa - det er dejligt ikke altid at skulle læse blogs om kendte klubber

Læs min blog Randers FC

Brodtgaard
Manager

« Svar #44: 18 Maj 2007, 09:55 »

Rigtig god blog Dusty.  Jeg glæder mig til at se om du ikke kan snuppe en medalje Smiley

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010