home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 830 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Brøndby IF tråden
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 2541 2542 [2543] 2544 2545 ... 2757 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF tråden  (Læst 4956832 gange)
JKJ
Gæst

Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #38130: 05 Nov 2012, 14:01 »

Det er slet ikke det jeg gør, og det er slet ikke kun møntet på de hold jeg holder meds kampe. Det er en generel betragtning.. Jeg HADER dommere.. De kan ingenting, og ødelægger enhver fodboldkamp med deres hovedløse kendelser og manglende linje, samt enorme arrogance.

Det værste er når jeg selv spiller.. Jeg kan tænde helt af når en dommer ikke fatter at se noget som hele stadion kan se  ticked off

At mine hold så ofte står for tur når nogle skal røvrendes er så bare en uundgåelig konklusion. Det var dog ikke dommerens skyld at vi tabte i dag, men han var bare PIVELENDIG i alt hva han foretog sig. Havdehan glemt fløjten?

Jeg er ikke enig VK Wink

Min påstand er at hvis Brøndby lå helt i toppen så havde du ikke den fokus på dommerne og de ville derfor være langt bedre end du synes nu.
Du har opgivet at skælde ud på ledelsen, trænere og spillerne så nu går det ud over dommeren  Peace

http://www.bold.dk/nyt/Bjur-Traenerteamet-goer-det-utroligt-godt

Med alt respekt, så kan man da ikke gøre andet end at grine når man ser en sådan udmelding fra Bjur.
Der skal da ske noget nu, og ikke efter endnu 5-7 kampe hvor i ikke får noget ud af noget som helst.
Som en skriver, så har i vundet 1 ud af 15 - så er det altså svært at se i pludselig vinder bare 3-4 kampe i træk.

plutonium
Manager

« Svar #38131: 05 Nov 2012, 14:11 »

Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen. Ole Bjur er det største sportslige problem der er i den klub. Han har allerede givet op, hvis man skal bedømme ham ud fra kropssprog, retorik og handling. Jeg blev inviteret ind at se en kamp mod Horsens, og den tale han holdt for sponsorerne (sad i Laudrup loungen) var det mest demotiverende og opgivende jeg længe har set. Manden er blottet for selvtillid og virker mest af alt som om han bare gerne vil have sæsonen overstået så klubben kan rykke ned i en division hvor de 'forhåbentlig' kan vinde igen.

Hvis sportschefen ikke tror på succes, hvorfor skulle træneren så? Og hvis træneren ikke tror på succes, hvorfor skulle spillerne så? Og hvis spillerne ikke tror på succes, så er det for alvor galt! Jeg tror faktisk ikke udelt at det er Auri og co. problemet ligger hos. Det er simpelthen klubben der er gennemsyret af opgivende attituder. Når fansene begynder at bruge sarkastiske tilråb frem for støtte, så er man altså ved at være der, hvor det hele kan være lige meget. Der skal en drastisk attitudeændring til at redde Brøndby. Problemet med sådan en ændring er bare, at der er nogen der skal tage initiativet og få startet den ændring. Derudover kræver det at resten af organisationen er indstillede på at tage imod denne ændring frem for bare at skyde den ned.

Problemet ligger ikke i spillernes fodboldmæssige kvaliteter eller trænerens ditto. Det ligger simpelthen i at det miljø hele klubben befinder sig er gennemsyret af negative vibrationer. Ingen tror på redningen mere og ingen tror på at der findes en løsning på problemet. Nogen skal hamre på reset-knappen og så må det tage 20 år at bygge det op igen fra bunden.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Skovlyst
Landsholdsspiller

« Svar #38132: 05 Nov 2012, 14:12 »

Bjur har ret. Det virkelige problem er at modstanderne er forhekset!

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

verdenskrig
Manager

« Svar #38133: 05 Nov 2012, 15:33 »

Jeg er ikke enig VK Wink

Min påstand er at hvis Brøndby lå helt i toppen så havde du ikke den fokus på dommerne og de ville derfor være langt bedre end du synes nu.
Du har opgivet at skælde ud på ledelsen, trænere og spillerne så nu går det ud over dommeren  Peace

http://www.bold.dk/nyt/Bjur-Traenerteamet-goer-det-utroligt-godt

Med alt respekt, så kan man da ikke gøre andet end at grine når man ser en sådan udmelding fra Bjur.
Der skal da ske noget nu, og ikke efter endnu 5-7 kampe hvor i ikke får noget ud af noget som helst.
Som en skriver, så har i vundet 1 ud af 15 - så er det altså svært at se i pludselig vinder bare 3-4 kampe i træk.

Nej for jeg er da udmærket godt klar over at vi har et lorte hold, en lorte træner, og en lorte ledelse og jeg bliver ALDRIG træt af at kritisere dem så længe de gør sig så lidt fortjent til deres løn.

Det ændrer bare ikke på at jeg er træt af kamp efter kamp ( Behøver ikke være hvor mine hold er indvoleveret) skal se dommere uden linje som laver forhastede beslutninger, og ikke dømmer det de skal, og dømmer det de ikke skal. Sidste weekend var dog helt vanvittig for mig. Der blev alle mine tre hold simpelthen dommeren efter sig. Kun EN kendelse i de tre kampe gik mine holds vej, mens Liverpool og Brøndby bliver snydt for et klokkeklart mål, og mit eget hold får verdens mest sindsyge straffespark i mod sig ( Som jeg dog tog, når dommeren ikke vil være fair må jeg jo sørge for at skabe retfærdighed  Cool )..

Og mit fokus havde ikke ændret sig hvis mine hold vandt, for jeg har til dato stadig aldrig oplevet en god dommer i min tid som fodboldspiller. Og det pisser mig så meget af at man skal være objektiv og fokuseret på at få kampen til at glide, mens stort set samtlige dommere har så skide travlt med konstant at sætte sig selv i scene med deres " se mig kendelser " De kan INGENTING, og jeg kan ikke nævne en eneste dommer i fodboldverdenen som jeg ikke synes er en kæmpe idiot.

Nogle gange ville jeg næsten ønske at man spillede uden dommer  crazy

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #38134: 05 Nov 2012, 15:44 »

Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen. Ole Bjur er det største sportslige problem der er i den klub. Han har allerede givet op, hvis man skal bedømme ham ud fra kropssprog, retorik og handling. Jeg blev inviteret ind at se en kamp mod Horsens, og den tale han holdt for sponsorerne (sad i Laudrup loungen) var det mest demotiverende og opgivende jeg længe har set. Manden er blottet for selvtillid og virker mest af alt som om han bare gerne vil have sæsonen overstået så klubben kan rykke ned i en division hvor de 'forhåbentlig' kan vinde igen.

Hvis sportschefen ikke tror på succes, hvorfor skulle træneren så? Og hvis træneren ikke tror på succes, hvorfor skulle spillerne så? Og hvis spillerne ikke tror på succes, så er det for alvor galt! Jeg tror faktisk ikke udelt at det er Auri og co. problemet ligger hos. Det er simpelthen klubben der er gennemsyret af opgivende attituder. Når fansene begynder at bruge sarkastiske tilråb frem for støtte, så er man altså ved at være der, hvor det hele kan være lige meget. Der skal en drastisk attitudeændring til at redde Brøndby. Problemet med sådan en ændring er bare, at der er nogen der skal tage initiativet og få startet den ændring. Derudover kræver det at resten af organisationen er indstillede på at tage imod denne ændring frem for bare at skyde den ned.

Problemet ligger ikke i spillernes fodboldmæssige kvaliteter eller trænerens ditto. Det ligger simpelthen i at det miljø hele klubben befinder sig er gennemsyret af negative vibrationer. Ingen tror på redningen mere og ingen tror på at der findes en løsning på problemet. Nogen skal hamre på reset-knappen og så må det tage 20 år at bygge det op igen fra bunden.

Det er fuldkommen mit indtryk det her. Skræmmende læsning.
Ole Bjur er godt nok det værste vi har haft som sportschef. Man troede Anders Bjerregaard var slem, og alle jublede da vi kom af med ham, men ingen havde da kunne forudsige at vi skulle have en der var endnu mere amatøragtig, og med endnu mindre målbevidsthed. Jeg troede virkelig Ole var en type der vidste at man skulle indførte et klokkeklart koncept.

Det værste ved vores klub, og det som har præget vores krise og som i mine øjne har skabt den er den manglende tråd. Der er INGEN i BIF der har den fjerneste anelse om hvad retning vores hold skal præges i, hva vi skal købe ind efter, eller hvordan vores generelle spilopfattelse skal være  Huh

Se på Barca med deres 4-3-3, tiki taka, og offensive tilgang. Et klokkeklart koncept som der købes målrettet ind efter.
Se på Stoke med deres defensive tonserfodbold. Alle indkøb er skræddersyet til det koncept.
Se på hvordan FCK gik fra at være skod til klasse. Roy Hodgson kom ind over, fik sat skik på butikken og indførte et disciplineret men offensivt fleksibelt 4-4-2 system. Et system man viderførte fra træner til træner, som man købte ind efter, og som gennem årene skabte titler og sejre på samlebånd.

Alt i mens sidder vi i Brøndby og spiller den ene uge 4-3-3, så spiller vi 4-5-1 i næste, for så at spille 4-2-3-1 i ugen efter, hvor vi så i løbet af samme kamp går over til 4-4-2, som vi så kører videre med i næste kamp, for så igen at gå over til 4-5-1 osv osv. Det er sgu da fuldkommen hul i hovedet. Sig mig er det egentlig komplet idioter inde i den klub?
Det er simpelthen ubegribeligt at jeg som fan kan sidde og udpege et sådan problem, mens der sidder indkompetente narhoveder inde på ledelsesgangene som igennem 7 år endnu ikke er nået til samme konklusion.

Så længe vi ikke selv aner hvad vi vil med fodboldholdet, og bare køber spillere ind efter at de har et godt navn, så kommer vi til at være bundhold. Hvis vi da overhoved kan prale med at være bundhold næste år, for jeg er ikke to sekunder i tvivl om at vi rykker ned i år.

At vi slet ikke engang har tænkt tanken understreger jo også bare den konstante snak om at vi bare skal fortsætte med at have vilje, og tro på tingene. Man tror stadig at 80'er metoderne virker. Mens alle andre superligahold for længst har indset at fodbold i dag handler om at have et koncept, om at have teknik, spilforståelse og boldbesiddelse. Og skal man endelig leve på fight og tro på tingene skal man købe spillere ind ala Stoke.

Suk hvor er vi bare årtier bagud, og nej hvor vi fortjener vores 12.plads  Skuffet

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Coldice
Førsteholdsspiller

« Svar #38135: 05 Nov 2012, 16:02 »

Det er fuldkommen mit indtryk det her. Skræmmende læsning.
Ole Bjur er godt nok det værste vi har haft som sportschef. Man troede Anders Bjerregaard var slem, og alle jublede da vi kom af med ham, men ingen havde da kunne forudsige at vi skulle have en der var endnu mere amatøragtig, og med endnu mindre målbevidsthed. Jeg troede virkelig Ole var en type der vidste at man skulle indførte et klokkeklart koncept.

Det værste ved vores klub, og det som har præget vores krise og som i mine øjne har skabt den er den manglende tråd. Der er INGEN i BIF der har den fjerneste anelse om hvad retning vores hold skal præges i, hva vi skal købe ind efter, eller hvordan vores generelle spilopfattelse skal være  Huh

Se på Barca med deres 4-3-3, tiki taka, og offensive tilgang. Et klokkeklart koncept som der købes målrettet ind efter.
Se på Stoke med deres defensive tonserfodbold. Alle indkøb er skræddersyet til det koncept.
Se på hvordan FCK gik fra at være skod til klasse. Roy Hodgson kom ind over, fik sat skik på butikken og indførte et disciplineret men offensivt fleksibelt 4-4-2 system. Et system man viderførte fra træner til træner, som man købte ind efter, og som gennem årene skabte titler og sejre på samlebånd.

Alt i mens sidder vi i Brøndby og spiller den ene uge 4-3-3, så spiller vi 4-5-1 i næste, for så at spille 4-2-3-1 i ugen efter, hvor vi så i løbet af samme kamp går over til 4-4-2, som vi så kører videre med i næste kamp, for så igen at gå over til 4-5-1 osv osv. Det er sgu da fuldkommen hul i hovedet. Sig mig er det egentlig komplet idioter inde i den klub?
Det er simpelthen ubegribeligt at jeg som fan kan sidde og udpege et sådan problem, mens der sidder indkompetente narhoveder inde på ledelsesgangene som igennem 7 år endnu ikke er nået til samme konklusion.

Så længe vi ikke selv aner hvad vi vil med fodboldholdet, og bare køber spillere ind efter at de har et godt navn, så kommer vi til at være bundhold. Hvis vi da overhoved kan prale med at være bundhold næste år, for jeg er ikke to sekunder i tvivl om at vi rykker ned i år.

At vi slet ikke engang har tænkt tanken understreger jo også bare den konstante snak om at vi bare skal fortsætte med at have vilje, og tro på tingene. Man tror stadig at 80'er metoderne virker. Mens alle andre superligahold for længst har indset at fodbold i dag handler om at have et koncept, om at have teknik, spilforståelse og boldbesiddelse. Og skal man endelig leve på fight og tro på tingene skal man købe spillere ind ala Stoke.

Suk hvor er vi bare årtier bagud, og nej hvor vi fortjener vores 12.plads  Skuffet

Er enig i det meste, men lige angående taktik(talkombination) så må man ikke være så fikseret på om det er en 4-3-3, 4-5-1 eller 4-2-3-1. Lige præcis disse er en siden af samme sag, da det helt kommer an på hvilken spiller, der er placeret hvor og hans mentalitet. Med Rommedahl og Antipas på kanterne kan man argumentere for de spiller 4-3-3, men med Gehrt og Thyge vil den samme opstilling måske betegnes som 4-2-3-1. Så hvis det er 4-2-3-1 vs. 4-4-2 der er diskussionen, er der noget at komme efter, men ellers så er der ikke.

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!

Brøndby IF <3

verdenskrig
Manager

« Svar #38136: 05 Nov 2012, 16:09 »

Talkombinationer kan altid drejes og vendes, enig i det. Så fleksibel skal man kunne være.
Men i min verden skal man stadig lægge sig fast på et bestemt koncept rent talmæssigt, ligesåvel som rent stilmæssigt på banen.

Et 4-4-2 koncept kan jo spilles på mange måder. Se feks Stoke vs United Smiley Men jeg har igennem 6 år savnet en klokkeklar plan rent spillemæssigt, hvor man kunne gå ind og virkelig sætte ord på hvad man vil.

Gjorde man det ville man vinde mange flere fans over på sin side. Tomme floskler som at satse på talenterne, og " Dortmund-modellen" er ubrgueligt, og gør fans mere forvirrede og i tvivl end det gør dem tilfredse Smiley

Cool

Zone 43
Manager

« Svar #38137: 05 Nov 2012, 16:11 »

Jeg var ikke egenligt ikke overrasket, da jeg læste nyheden i lørdags. Det vidner bare om hvilken imkompetent ledelse/bestyrelse vi har, og har haft. Det er utroligt at man først reagere, når man står i meget lort til halsen, at man er tvunget til at reagere, istedet for at komme problemerne i forkøbet.

Noget helt andet er, hvorfor BST har sat deres fan-aktier til salg i dag. Den kan tolkes på mange måder..

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

verdenskrig
Manager

« Svar #38138: 05 Nov 2012, 16:12 »

Noget helt andet er, hvorfor BST har sat deres fan-aktier til salg i dag. Den kan tolkes på mange måder..
Hvordan er din tolkning af det Smiley ? For jeg er selv meget i tvivl om hvordan jeg skal se på det.

Cool

Coldice
Førsteholdsspiller

« Svar #38139: 05 Nov 2012, 16:15 »

Talkombinationer kan altid drejes og vendes, enig i det. Så fleksibel skal man kunne være.
Men i min verden skal man stadig lægge sig fast på et bestemt koncept rent talmæssigt, ligesåvel som rent stilmæssigt på banen.

Et 4-4-2 koncept kan jo spilles på mange måder. Se feks Stoke vs United Smiley Men jeg har igennem 6 år savnet en klokkeklar plan rent spillemæssigt, hvor man kunne gå ind og virkelig sætte ord på hvad man vil.

Gjorde man det ville man vinde mange flere fans over på sin side. Tomme floskler som at satse på talenterne, og " Dortmund-modellen" er ubrgueligt, og gør fans mere forvirrede og i tvivl end det gør dem tilfredse Smiley

Er stadig enig, var bare vigtigt for mig at det ikke hvad talkombinationen der skulle være det vigtigste.

Har nu svært ved at se hvad der er den foretrukne set over hele sæsonen og vil man spille på SMC eller ej.
Han var fortrinelig mod OB, han sugede alt til sig og vandt 9 ud af 10 dueller.
Synes også der mangler en venstrebenet back, kredit til Stryger der offensivt gør hvad han kan, men det er altså meget sværere at få en bold ud af feltet som bliver slået på tværs af målet og ikke en der kommer ind mod målet i åbent spil.

Without Security!

Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller

« Svar #38140: 05 Nov 2012, 16:19 »

Jeg var ikke egenligt ikke overrasket, da jeg læste nyheden i lørdags. Det vidner bare om hvilken imkompetent ledelse/bestyrelse vi har, og har haft. Det er utroligt at man først reagere, når man står i meget lort til halsen, at man er tvunget til at reagere, istedet for at komme problemerne i forkøbet.

Den historie kommer oprindeligt fra EB, så tag den med et gram salt.
Der har helt sikkert været en for sent betaling, men tror ikke DEN sag var timer fra at lukke dem som de skriver.

Without Security!

Brøndby IF <3

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #38141: 05 Nov 2012, 16:21 »

Det skræmmer mig også meget at man i en klub som Brøndby, der går så pisse meget op i deres image og deres såkaldte dyder, at man så på banen, som jo er klart det vigtigste, på INGEN måde har noget koncept.

Der kan vist ikke herske tvivl om at Auri ikke er god nok. Spillermaterialet er ikke decideret godt, men det er nu ikke et hold jeg på papiret vil spå nedrykning. Det er nok nærmere et 6.-10.-plads i mine øjne. Men holdet er bare blottet for alt hvad der hedder selvtillid og tro på egne evner, samt et koncept. I spiller og spiller men kommer aldrig frem til en hujende fis. Det er lidt synd for jer fans, at i egentlig har bolden så meget som i har, for så vil man efter hver kamp fra Auri og ledelsens side synge den samme velkendte sang med at der jo trods alt var flot spil i perioder.

I har i den første halvdel af jeres krise hele tiden haft det indtryk at der bare var én ting der skulle væk fra klubben, og så var alt løst. Først Meulensteen, så Anders Bjerregaard, så Kent Nielsen, så Henrik Jensen, så Farmand Bjerregaard. Men det virker nu også som om at alle efterhånden så småt har indset at krisen er i stort set alle hjørne af klubben, og desværre har i tydeligvis slet ikke råd til at rette op på det hele. Nu stater jeg nok the obvious, men det er bare min observation af jeres krise igennem de sidste hvor mange år det nu er.

Zone 43
Manager

« Svar #38142: 05 Nov 2012, 16:32 »

Hvordan er din tolkning af det Smiley ? For jeg er selv meget i tvivl om hvordan jeg skal se på det.

Min første tanke var, at forhandlingerne (hvis de da nåede så langt) mellem ledelsen og FBA-gruppen var brudt sammen, og at det ikke bliver til noget. For da forhandlingerne/dialogen mellem de to begyndte, satte BST fan-aktierne på standby og afventede hvad der ville ske.

Den tanke har jeg fastholdt, men jeg tror også at salget er begyndt for at samle lidt penge ind her og nu, som skal gå til likviditeten, for at den kan kører lidt længere endnu uden at skulle låne hos Benny, sælge flere spillere til rigmænd osv.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

verdenskrig
Manager

« Svar #38143: 05 Nov 2012, 16:37 »

Er stadig enig, var bare vigtigt for mig at det ikke hvad talkombinationen der skulle være det vigtigste.

Har nu svært ved at se hvad der er den foretrukne set over hele sæsonen og vil man spille på SMC eller ej.
Han var fortrinelig mod OB, han sugede alt til sig og vandt 9 ud af 10 dueller.
Synes også der mangler en venstrebenet back, kredit til Stryger der offensivt gør hvad han kan, men det er altså meget sværere at få en bold ud af feltet som bliver slået på tværs af målet og ikke en der kommer ind mod målet i åbent spil.

Her fatter jeg bare endnu engang ikke Auri.. Det er muligt at han ikke altid er lige god defensivt, men vi har Norouzi på bænken som er en rigtig god back i mine øjne, og som gjorde det godt i foråret. Hvorfor er det at man ikke snart tager konsekvensen af Randrups elendighed og smider ham ud af det hold. Var jeg træner ville min første handling være at smide Randrup så langt væk fra det hold som muligt, han er med afstand den dårligste back i hele superligaen. Så ville man have Stryger til højre, og Norouzi til venstre som begge kan komme med frem, og bidrage offensivt og slå bolde ind i feltet til Simon & co. Plus at de begge er okay hurtige, og dermed tillader forsvaret den luksus at stå højt på banen.

Jeg fatter simpelthen ikke den der blinde loyalitet til Randrup, han må satme være god mundtligt i omklædningsrummet siden at samtlige trænere blindt sætter ham på holdkortet som en af de første.. Jeg fatter hat af det.

Cool

JKJ
Gæst

« Svar #38144: 05 Nov 2012, 16:41 »

Må man spørge om hvilken tanker i har gjort jer hvis holdet ryger ned?

Det kommer jo til at koste på alle fronter og hvad gør i så?

Spillere vil helt sikkert forlade jer, økonomien er ikke den bedste, tv-pengene er små i forhold til Superligaen, hvad vil sponsorerne osv osv.

Hvis jeres økonomi havde været langt bedre end den er pt kunne i måske have kørt videre med samme budget som feks Randers og Esbjerg gjorde forrige sæson.
Men det er jeg ikke sikker på i har råd til.

Spørgsmålet er så, hvad gør i så?

Sider: 1 ... 2541 2542 [2543] 2544 2545 ... 2757 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010