home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 11:31:04 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  2 Brugere, 500 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Brøndby IF tråden
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 2065 2066 [2067] 2068 2069 ... 2757 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF tråden  (Læst 4719598 gange)
Zone 43
Manager

Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #30990: 10 Jan 2011, 21:51 »

Bjur udtaler at vi forhåbentlig henter en enkelt spiller mere. Det var sgu ikke så godt for jeg ser gerne venstre back, def. midt og angreb forstærket med en spiller hver. Dog skal der renses ud først. Der er gået 1/3 af vinduet men vi har endnu ikke solgt nogen af de angiveligt 7 spillere vi vil af med... Der ligger masser af spændende videointerviews på 442.dk og især onside.dk.

Først og fremmest skal der forlænges med Wass.
Dernæst et par afgange; Gisla, Kanstrup, Bruno ihf., gerne også TR, Madsen og Bischoff selvom det vel næppe er realistisk.
Henter vi en mand til i vinduet, ser jeg helst en til den centrale midtbane. Nilsson er en nødløsning, Jatta er for grøn, Gisla ryger og så er der kun Fisse Mike tilbage..

Interviewet med Bjur på onside er rigtig lovende, jeg har en stor tiltro til Bjur!

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DonkeyKong
Ynglingespiller

« Svar #30991: 11 Jan 2011, 06:08 »

Det er selvsagt, at vi ikke kan hente tre nye spillere, så længe truppen har den størrelse, den har.

Bjur's udtalelse er derfor ganske fin, da han giver udtryk for, at truppen langt fra er god nok, men at vi har ting der skal arbejdes med, før vi bare kan hente en ny spiller til hver kæde. Og som økonomien er pt., så tvivler jeg også på, at vi rent faktisk ville have råd til dette anyway.

Nu er vi styrket af Clay i forsvaret, så næste skridt må være at komme af med noget af fyldet, og dermed gøre plads i både truppen og lønbudgettet til en kvalitetsangriber, så vi i foråret ikke bliver lige så afhængige af eksempelvis Krohn-Dehli, som vi har været i efteråret. Vi scorer ganske enkelt ikke nok mål med de angribere, vi har til rådighed lige nu, og så kan det altså blive mere end almindeligt svært at indfri håbet om 2.-pladsen - og dermed Champions League-kvalifikation.

DeBuur
Manager

« Svar #30992: 11 Jan 2011, 17:18 »

Hmmm Brøndby udtaler at de skal have en trup på max 18 spillere incl. unge talenter...... håber talenterne er gode... jeg tror ikke det er godt nok til at være med i top 3 kampen.

Det er forståeligt at truppen skal slankes.... men imo er det ønske tænkning af den sædvanlige slags.. hvem udover Waas er realistisk at sælge ?

YNWA

claus-vest
Landsholdsspiller

« Svar #30993: 11 Jan 2011, 17:20 »

alle er realistiske, det jo bare et spørgsmål om at de koster gratis Smiley hehe

DonkeyKong
Ynglingespiller

« Svar #30994: 11 Jan 2011, 18:29 »

Hmmm Brøndby udtaler at de skal have en trup på max 18 spillere incl. unge talenter...... håber talenterne er gode... jeg tror ikke det er godt nok til at være med i top 3 kampen.

Det er forståeligt at truppen skal slankes.... men imo er det ønske tænkning af den sædvanlige slags.. hvem udover Waas er realistisk at sælge ?

Når man ser på Brøndbys trup, så er den jo allerede spækket med fine talenter, så det synes jeg da så absolut ikke er urealistisk.

Jens Stryger Larsen, Nicolaj Agger, Daniel Stenderup, Ousman Jallow, Mike Jensen, Daniel Wass, Paul Jatta, Brent McGrath og Anders Randrup er alle 22 år eller derunder, mens også spillere som Kristoffer Munksgaard, Mathias Larsen og Beran Camili begynder at banke på til 1.-holdsfodbold. Det er 12 spillere allerede der.

Hvis så der kommer lidt salg i dette vindue af spillere som Alexander Farnerud, Stefan Gislason, Pierre Kanstrup, Mikkel Bischoff og måske Jan Frederiksen eller Thomas Rasmussen, så er det vel nogenlunde ved at være der. Jeg mener sagtens, at vi, hvis man er villig til at gå ned i pris, kan afhænde Farnerud, mens Viking heller ikke helt virker til at have sluppet Gislason. Pierre Kanstrup burde kunne afhændes til en mindre Superligaklub eller en 1. divisionsklub, mens Jan Frederiksen også burde kunne finde andre græsgange. Thomas Rasmussen bliver nok sværere at slippe af med, hvilket jeg dog heller ikke forventer, at vi vil forsøge på - selvom det ville være lækkert...

Kommer vi til at spille med 10 talenter i truppen, så har guld nok lange udsigter, men det er der ganske enkelt ikke noget at gøre ved. Brøndby har ondt i økonomien, og selvom mesterskaber og pokaler er lækre, så er det vigtigste nu engang, at vi får styr på foretagendet. Her spiller økonomien en vigtig rolle. Og på sigt, så kan vi også sagtens oparbejde et stærkt mandskab med en fornuftig blanding af unge og rutinerede spillere - det bliver dog næppe i denne eller næste sæson, at vi for alvor kommer til at melde os ind i en kamp om guldet.

Zone 43
Manager

« Svar #30995: 11 Jan 2011, 19:04 »

Jeg mener sagtens, at vi, hvis man er villig til at gå ned i pris, kan afhænde Farnerud

Det ser nu ikke ud til, at det sker her og nu. Og set i lyset af angrebssituationen pt., er det nu ganske fint med mig.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/young-boys-udskyder-farnerud-koeb

Så vidt jeg har forstået det, er det 18-20 markspillere, 3 keepere og så A+-truppen man vil have. Jeg vil ikke afvise, jeg har mistolket det. Og der er ingen tvivl om, at ungdommen fungerer til UG, med kryds, bolle, slange og hvad det altsammen hedder.. Et af de få lyspunkter, der har været i den mørke tid. Det næste skridt må blive, at beholde dem i længere end det har været tilfældet med Boilesen, Vestergaard og sikkert et par stykker mere.

Og for lige, at understrege hvor godt det ser ud.
http://www.dbu.dk/turneringer_og_resultater/resultatsoegning/position.aspx?poolid=109062
http://www.dbu.dk/turneringer_og_resultater/resultatsoegning/position.aspx?poolid=109063

Man vinder intet med et hold fyldt med 'børn', så at sige, ligesom DonkeyKong korrekt skriver. Men det er først fra 12/13, at vi for alvor skal kæmpe med guldet, ifl. Doktoren. Hvilket jeg finder ganske fornuftigt, så der er fin tid til, at få flere unge ind i A-truppen, samt at Bjur får lavet et godt scouting system, så der ikke kommer flere dårlige handler, eller får dem begrænset ihf.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

-Benja-
Landsholdsspiller

« Svar #30996: 11 Jan 2011, 19:09 »

Det ser rigtig godt ud for vores ungdomshold, og skal nok blive godt om nogle år!

Er også ret sikker på, at Brent McGrath nok skal blive god for os.

DonkeyKong
Ynglingespiller

« Svar #30997: 11 Jan 2011, 19:31 »

Det ser nu ikke ud til, at det sker her og nu. Og set i lyset af angrebssituationen pt., er det nu ganske fint med mig.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/young-boys-udskyder-farnerud-koeb

Jeg så nu meget gerne, at man fik skudt Farnerud afsted. Hans løn kunne bruges langt mere fornuftigt, end det er tilfældet nu, og selvom han da viste lidt i den sidste halvdel af efteråret, så retfærdiggører det ikke hans ringe tid i Brøndby, hvor han på ingen måde har været pengene værd.

Han skal skydes afsted, og så bør vi, nu hvor vi langt om længe har fået en mand i sportschef-stolen, bruge foråret på at scoute markedet intenst efter en billig, men fornuftig, angriber, som kan hjælpe os i bestræbelserne på at blive et fast top-2 hold igen. Henover foråret må vi så bruge McGrath, Agger og muligvis Bernburg, hvis han bliver klar igen, og så få det til at fungere så godt, vi kan. Talenterne kan fint bruge spilletid, hvis de skal udvikle sig yderligere, og jeg synes, at især Agger viste gode takter i efteråret - selvom det ikke blev til så forfærdeligt mange mål. Han har fine løb og hans teknik er glimrende. Med en masse kampe i benene, så skal han nok blive en habil Superliga-angriber.

Zone 43
Manager

« Svar #30998: 11 Jan 2011, 20:45 »

Jeg så nu meget gerne, at man fik skudt Farnerud afsted. Hans løn kunne bruges langt mere fornuftigt, end det er tilfældet nu, og selvom han da viste lidt i den sidste halvdel af efteråret, så retfærdiggører det ikke hans ringe tid i Brøndby, hvor han på ingen måde har været pengene værd.

Han skal skydes afsted, og så bør vi, nu hvor vi langt om længe har fået en mand i sportschef-stolen, bruge foråret på at scoute markedet intenst efter en billig, men fornuftig, angriber, som kan hjælpe os i bestræbelserne på at blive et fast top-2 hold igen. Henover foråret må vi så bruge McGrath, Agger og muligvis Bernburg, hvis han bliver klar igen, og så få det til at fungere så godt, vi kan. Talenterne kan fint bruge spilletid, hvis de skal udvikle sig yderligere, og jeg synes, at især Agger viste gode takter i efteråret - selvom det ikke blev til så forfærdeligt mange mål. Han har fine løb og hans teknik er glimrende. Med en masse kampe i benene, så skal han nok blive en habil Superliga-angriber.

Jeg er ikke uenig, men så længe vi råder over de angribere, finder jeg det en smule risikabelt, at sende ham videre, når han nu endelig kan spille bold, og samtidig kan være med til at sparke et europæisk gruppespille til os. Så ser jeg hellere, at han sælges en gang til sommer istedet. Smiley

- Daniel Agger.

DonkeyKong
Ynglingespiller

« Svar #30999: 11 Jan 2011, 21:02 »

Farnerud har jo også før blomstret i en kort periode, Zone 43. Faktisk er det ret interessant, at han ofte lige finder spilleglæden frem, når vi nærmer os et transfervindue, for herefter at falde tilbage i den lade attitude, så snart vi er ovre dette, og han ikke er blevet solgt. Og så skal vi hele tiden huske på, at svenskeren altså hæver i omegnen af 400.000 kr. månedligt i Brøndby. Det er en vanvittig lønudgift - og ikke mindst, når han ikke engang præsterer på et specielt højt niveau, når han spiller godt. Han er ganske ordinær, selv når han spiller godt. En spiller til den pris, han skal simpelthen være noget ekstraordinært, og det er Farnerud ikke.

Jeg forstår som sådan godt, hvad du mener, men kan ikke se, at det skulle være risikabelt. Såfremt han blev solgt, så ville vi stadig kunne hente en ligeså god spiller, men blot til det halve i løn. Og måske endda én der havde lidt mere at byde på. Og skulle han blive indtil sommer, så udskyder vi jo blot problemet, hvis man mener, at der er et sådant ved at sælge ham. Ved at skyde ham af nu, så kan vi trods alt få spillet Agger, McGrath eller en af de andre varme, inden vi - måske - skal ud og spille europæisk i sæsonen 2011/2012.

Alt i alt, så synes jeg dog, at man skal lade være med at tænke så kortsigtet. Selvfølgelig ville det være rart, hvis vi skulle ud og spille europæisk i næste sæson, men for mig er det langt vigtigere, at vi tænker i lidt længere baner. Der skal være en langsigtet strategi for, hvordan Brøndby igen skal rejse sig til tidligere tiders storhed, og her spiller økonomi en vigtig rolle. Derfor skal vi naturligvis ikke have en unødvendig udgift som Farnerud i truppen, når det er tydeligt for enhver, at han - på hverken kort eller lang sigt - har noget at gøre i Brøndby.
Målet for os må være at få lidt mere struktur på klubben, få styr på økonomien, få lagt en plan for hvordan holdet skal spille, få lagt en plan for hvilke typer spillere, vi har behov for, og få fundet en ny hovedsponsor (og holde på de nuværende små-sponsorer, som umuligt kan være tilfredse).

Zone 43
Manager

« Svar #31000: 11 Jan 2011, 21:20 »

Jeg forstår som sådan godt, hvad du mener, men kan ikke se, at det skulle være risikabelt.

Det jeg mener med risikabelt, er at alternativerne i den nuværende trup slet ikke er gode nok, eller i Bernburgs tilfælde for meget skadet. Jallow passer ikke ind i systemet, og meldes også på vej væk, Madsen og Bruno er slet og ret ikke gode nok, hvilket efterlader Agger og McGrath, og det er det, jeg finder risikabelt. At der vil hvile for stort et pres på de unge skuldre. Også set i lyset af, at vi sjældent holder nullet, og at vi gerne skulle i et europæisk gruppespil og hente en masse millioner dér.

Skulle der hentes en ny mand ind til angrebet - hvilket det dog umiddelbart ikke lader til - er det en anden sag naturligvis.

- Daniel Agger.

DonkeyKong
Ynglingespiller

« Svar #31001: 11 Jan 2011, 21:27 »

Farnerud har scoret tre mål i 17 kampe. Jeg kan slet, slet ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne undvære ham, og da slet ikke, når han blot præsterer i 15-20% af kampene. Det er muligt, at de unge mangler hår på brystet, men det får de altså kun ved at spille. Og Agger er trods alt 22 år, så han bør også snart være gammel nok til at håndtere presset - ikke mindst, når han tilmed har været i klubben så længe og ved, hvad det handler om.

Havde Farnerud hævet 125.000 i måneden, så ville det være en anden form for money for value, men til den hyre, han hæver, så mener jeg på ingen måde, at det kan retfærdiggøres at beholde ham. Og når alt kommer til alt, så bliver det næppe hans tilstedeværelse, eller mangel på samme, der afgør om vi ender i Europa League efter sommerferien eller ej.

Zone 43
Manager

« Svar #31002: 11 Jan 2011, 22:03 »

Med til statistikken hører, at han 'kun' har fået fem hele kampe og i gennemsnit godt en time pr. kamp. Tunge
Men det spil han har leveret, navnligt i de sidste par kampe, har været fantatisk, og der er kommet en masse godt ud af det. Jeg har en tiltro til, at dette kan fortsætte i foråret også.

- Daniel Agger.

DonkeyKong
Ynglingespiller

« Svar #31003: 11 Jan 2011, 22:09 »

Men Zone - det var jo det samme fantastiske spil, han leverede det forår, hvor han bombede kasser ind i en periode, for så herefter at gå komplet kold på ny. Men det lader lidt til, at vi står i stampe med snakken omkring svenskeren. Det er fair nok!

Jeg tror nu heller ikke, at han ryger. Ikke fordi, jeg ikke tror, at vi er interesserede i at sælge, men ganske enkelt, fordi jeg ikke kan se, hvorfor Young Boys, eller en anden klub, skulle være interesseret i at hente en så løntung og ordinær spiller, når der er så mange andre spændende muligheder derude. Spiller de ikke FM2011, eller hvad? ;-)

Zone 43
Manager

« Svar #31004: 12 Jan 2011, 22:20 »

Hvilket også var under HJ, hvorfor han må siges, at passe fint ind i HJs system, og sandsynlig også planerne for foråret. Forudsat han ikke sælges. Men ja, enige bliver vi nok ikke. :-)

Anyways; er der nogen, der kender til Baba Diawara fra Maritimo? Kan se at Sporting, Olympiakos og Hearts var ude efter ham i sommers, men et prisskilt på ca. 18 mio dkr. har skræmt dem lidt. Kontraktudløb til sommer, 23 år gammel..

- Daniel Agger.

Sider: 1 ... 2065 2066 [2067] 2068 2069 ... 2757 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010