Træningsupdate 22-10-2010Først lige de korte bemærkninger:
- Spillerne er uhøflige og hilser ikke. Kun Bernburg sagde 'hej' og Remco sagde 'Godmorgen! Hvordan går det?' Ja. På Dansk. Manden er sgu noget af en humørspreder. Især når han prøver at snakke dansk

- Max er færdig med at spille fodbold. Han var virkelig langsom i dag og angriberen løb fra ham op til flere gange. Derudover kan han sgu næsten ikke tæmme en bold længere, han siger ikke en lyd selvom han er anfører og han humper efter træningen. Desværre må han nok kraftigt overveje at indstille karrieren snart.
- Gislason kan ikke ramme et tomt mål fra 10-15 meters afstand. Han prøvede 5 gange uden held. Undrer mig over hvordan en mand som får en af nordeuropas højeste løn ikke kan finde ud af det. Han blev afprøvet i det centrale forsvar i dag og jeg har ikke andet at sige end at han ikke hører til i Brøndby.
- Bernburg ligner virkelig ikke en mand der er faldet godt til endnu selvom han har været i klubben i 14 måneder nu. Han går hele tiden for sig selv. Både da de kom ind på træningsbanerne og efter træningen stod han bare og skød på mål alene. Han snakker heller ikke rigtig med nogen. Har virkelig ondt af manden da han er en meget sympatisk fyr som har været i gennem meget.
- Det ser ud som om der er mindre 'klikedannelser' hvis jeg må kalde det det uden at det skal lyde for overdrevet. Det er ret tydeligt at A+ spillerne holder sig til hinanden, svenskerne er i samme 'gruppe', gambianerne, de yngre spillere og de ældre spillere går/står sammen før og efter træningen. Det er ihf. mit indtryk og det ville da være rart hvis alle bare var gode venner

Nu til træningen:
Alle mand var med til dagens træning. Stephan var kun med i den første halvdel.
Træningen startede med en omgang let opvarmning. Jallow, Jan F, Remco, Gislason og halvdelen af A+ blev sendt over for at varme op med med Daugaard mens resten varmede op sammen. Hvilket undrede mig da de skulle lave mere eller mindre det samme.
Efter det blev der trænet i at bygge et angreb op helt nede fra. Alle spillere stillede sig på hver deres position. Der hvor der var flere spillere skiftedes de til at være med i angrebet. Her er det værd at bemærke at Bischoff blev sat op på den centrale midtbane. Det foregik sådan at bolden kom fra Wass og over til TR som skulle slå en lang bold op til den ene angriber som søgte ned i banen. Angriberen skulle ligge bolden af til Nilsson/Mike/Jatta/Bischoff som slog den ud på fløjen. Fløjen lagde så et indlæg ind første gang til angriberen. Her var isære Jan K skarp i sine indlæg.
Efter det blev der spillet kamp. Fokuspunktet var presspillet. Som Henrik sagde: "Vær aggresive og gå efter bolden. Hvis ikke i får bolden så begår i frispark. Alt andet er uacceptabelt". I denne kamp protesterede start 11 i øvrigt imod Per Bjerregaard. De tog alle røde træningveste på :O
Udfra den kamp så kunne startopstillingen være:
----------Tørnes
Wass---Max---Stenderup---TR
Krohn-Nilsson---Jatta-Mike
-----Bernburg-McGrath
Forsvaret og angrebet er jeg mere eller mindre sikker på. De kommer til at spille på søndag fordi de under hele træningen var på de positioner og ikke blev rykket. Midtbanen til gengæld var yders forvirrende. Nogen gange lå Nilsson ude på venstre mens det var Mike andre gange. Somme tider var der faktisk slet ingen derude. Men tror at vi skal fjerne Jatta (som i øvrigt gjorde det ret godt i dag især i det fremadrettede), rykke Mike ind på midten og sætte Stryger ind på Højre mens Krohn er på venstre. Vores angribere var meget ineffektive i dag. Bernburg fik dog skabt nogle chancer på egen hånd ved at opsnappe nogle bolde i forsvaret. Til sidst vil jeg rose Mike og Stenderup for at råbe meget i modsætning til mange andre på holdet i dag. Det blev dog bedre i løbet af dagen.