Heps. Vi vil prøve at starte en ny (gammel-ny) quiz, som foregår efter et koncept FatBastard engang for længe siden opfandt

Kort fortalt går det hele ud på at svare rigtigt og hurtigt

Onsdagsquizzen kører efter et meget simpelt koncept. Værten for quizzen stiller en række spørgsmål, og igennem quizzen falder flere og flere deltagere fra. Til sidst er der så kun vinderen tilbage. Det lyder som sagt meget simpelt, og det er det sådan set også.
Men der er stadig nogle regler:
For det første foregår quizzen på IRC-kanalen #FmFreaks (kender du ikke til denne, er der en guide til hvordan du kommer derind - i guide afdelingen på siden)
Det eneste du skal gøre for at tilmelde dig, er at være på kanalen 10 minutter før start, og skrive i privat til mig (freakstar), så vil jeg sørge for du får +v og er med i quizzen.
I indledende runde er der ni spørgsmål, og de ni deltagere som svarer rigtigt på spørgsmålene går videre til næste runde. Derfor må deltagere som allerede har svaret rigtigt i en runde ikke svare igen. Er der ingen der svarer rigtigt på spørgsmålet, udgår den plads i næste runde.
I runden efter er proceduren den samme, og antallet af deltagere skæres ned til fem. Fra tredje runde går kun tre deltagere videre til en semifinale, og de to som svarer rigtigt der går i finalen. Der sidste spørgsmål, hvem som vinder quizen.
Eksempel:
A, B, C, D og E er med i runden.
kl 19.30.20 Spørgsmål 1: Hvad hedder FCKs træner?
kl 19.30.28 A svarer Ståle Solbakken
kl 19.30.33 B svarer Ståle Solbakken
kl 19.30.34 C svarer Ståle Solbakken
A går videre til næste runde. B og C gør ikke, fordi de svarede for sent.
Spørgsmål 2: Hvad hedder Brøndbys træner?
Her må A ikke svare igen, da han allerede har svaret rigtigt i denne runde. B, C, D og E må til gengæld gerne svare.
Dette fortsætter så indtil runden er slut - derefter starter man så forfra, med dem der er gået videre.
1. runde er idag (9/5) kl. 19.30 og emnet vil være Superligaen siden 1991 - skriv til mig på IRC 10 minutter før hvis du vil være med, og vær samtidig på #fmfreaks

HF

Fremover vil quizzen foregå hver onsdag kl 20 og emnet samt evt ændring af tidspunkt/aflysning vil naturligvis blive skrevet herinde.