Som skrevet i seneste update så fik jeg også solgt en spiller, Simon Rolfes smuttede til Gladbach for 6mill dkr. Rolfes fik kun 13 kampe sidste sæson og fik 700.000 om måneden. Han var utilfreds med købt at Ericsson og er nu blevet solgt.
Per dags dato har jeg også sat Juan til salg. Han står til 27 millioner dkr, men prøver at få 50mill for ham. Han er en utrolig vigtig spillere for holde så jeg synes jeg skal have en del hvis han skal sælges. Han er utilfreds da han godt vil til en større klub. Juan har kontrakt endnu 2 år.
Jeg har stadigvæk ikke helt fundet ud af om Jens Nowotny stopper eller ej. Han får nemlig hele 2mill om måneden og dem kunne jeg godt tænke mig at spare. Ellers har han kontrakt til 2008. 2 mill om måneden X 12 X 2 = 48 mill! 48 mill hvis han fortsætter indtil 2008!
Jeg har også hentet en ung hollandsk spiller som kan spille center forsvar, defensiv midtbane og central midtbane. Og han kan også spille venstre side af både forsvar og midtbane. Han er 19 år og hedder Lorenzo Davids. Hentet i Feyenoord for 550.000.
Tilbage for lejeophold har jeg fået 1 interresant spiller som vil indgå i første holdstruppen:
Sezer Öztürk
Han er kun 20 år og var i sidte sæson udlånt til Beerschot hvor han lavede 8 mål. Han spiller AM LC / Angriber Centralt. Hans bedste plads er helt sikkert bag angrebet, ham og Ericsson vil så kæmpe om den plads. Dimitrov er rykket ned på reserve holdet for at få flere kampe der.
SS af de 2:

VM:
Bronze kampen: Tyskland - Italien 2-4
Finalen: Brasilien - Spanien 1-3
Jeg skal igang med min første trænings kamp op til den nye sæson og det er mod Vicenza i Italien.
Træningskamp 1Dato: 14 juli. 2006
Vincenza - LeverkusenDommer: Massimilliano Saccani
Tilskueretal: 673
Leverkusen news:
Krzynowek er eneste mand ude med skade.
Lineup, venstre mod højre:
Butt - Athirson, Júnior, Paletta, Schneider, - Ramelow, - Camdali, - Jong-Soo , Öztürk, Freier, - Tare.
Resultat: 0-0Kort til mig:
Athirson(Gult)
Bravo(Gult)
MOM: Butt (Leverkusen) 8-tal
Efter kampen:
Er ikke så tilfreds med kampen. Vi kommer ikke til så mange chancer. Ramelow, Butt og Jong-Soo var de eneste der spillede hele kampen og alle 3 fik et 8 tal. Tare fik første halvleg mens Tuyp fik anden. Ingen af dem vidste overbevisende spil. Tare vandt dog et par hovedstødsdueller mere. Tuyp er mere sikker i pasningspillet med 10 ud af 13 afleveringer endte hos en medspiller.
Jeg prøver at komme af med Juan, men ingen byder mit ønskede 52,5 mill for ham. Jeg førsøger nu at tilbyde til klubber for 46 mill. Hvis jeg får penge mellem hænderne så skal jeg på marked efter en MC. Jeg får så kun 75 % af 46 millioner, så det betyder ca 34 mill. Så efter salget af Juan til Inter, som har budt 46mill så har jeg 74mill til indkøb.
Jeg har valgt at tage en tur til Argentina for at spille et par træningskampe inden opgøret mod Wolfsburg i Liga-Pokal kvartfinale. Jeg skal møde Banfield og Ferro.
Træningskamp 2Dato: 17 juli. 2006
Banfield - LeverkusenDommer: Horacio Elizondo
Tilskueretal: 7481
Leverkusen news:
Krzynowek er eneste mand ude med skade.
Starke - Babic, Bravo, Ze Castro, G Castro, - Davids, - Zikos, - Öztürk, Ericsson, Fritz, - Berbatov.
Resultat: 1-251min: 0-1 Tuyp (Leverkusen)
61min: 1-1 Mendoza (Banfield)
89min: 1-2 Tuyp (Leverkusen)
Kort til mig:
Ingen
MOM: Tuyp (Leverkusen) 8-tal
Efter kampen:
+: Davids, Tuyp og G Castro.
-: Ze Castro, Bravo og Ericsson
Ze Castro mangler meget endnu, jeg fejlbedømmer mange bolde og det samme gør Bravo. Ze Castro var også skyld i deres mål. De skal selvfølgelig lige have noget tid for at lære tysk osv. De 2 hollandske spillere, Davids og Tuyp spiller begge en fornuftig kamp og jeg kan sagens se Davids som en afløser for Ramelow når han engang stopper. Tuyp viser sin hurtighed mange gange og skaber store problemer for Banfield forsvaret.
Bayern byder på Berbatov!
Jeg fik et meget flot tilbud fra Bayern Munchen! Faktisk vil jeg slet ikke af med Berbatov men når tilbuddet lyder:
100mill dkr nu
7mill efter 10 ligakampe
15mill efter 20 ligamål
10% ved næste salg
Jeg har valgt at acceptere dette tilbyd, desværre er det til en rival klub, men kunne godt bruge de penge til en halvdårlig økonomi og samtidig finde en angriber der ikke er så dyr og ej heller skal have så meget i løn.
Træningskamp 3Dato: 19 juli. 2006
Ferro - LeverkusenDommer: Horacio Elizondo
Tilskueretal: 9278
Leverkusen news:
Krzynowek er eneste mand ude med skade. Juan og Berbatov spiller med fra start i måske deres sidste kamp.
Butt - Athirson, Paletta, Juan, Frtiz, - Ramelow, - Camdali, - Babic, Jong-Soo, Freier, - Berbatov.
Resultat: 1-245+2min: 0-1 Jong-Soo (Leverkusen)
54min: 1-1 Anubi (Ferro)
91min: 1-2 Tare (Leverkusen)
Kort til mig:
Ingen
MOM: Juan (Leverkusen) 8-tal
Efter kampen:
+ : Juan og Tare
- : Camdali og Berbatov
Berbatov spiller en sløj kamp og har nok et skifte til Bayern Munchen i hoved. Camdali er okey til at spille den kort rundt, men er ikke god til at lægge nogen gode afleveringer. Juan kommer jeg til at savne, han spiller en rigtig god kamp sammen med Paletta i midterforsvaret. Tare kommer ind i stedet for Berbatov og kan i de sidste minutter afgøre kampen fortjent til en Leverkusen sejr. Nu skal vi så rejse tilbage til tyskland efter 2 gode kampe i argentina.
Tyske pokal liga. Kvartfinale!Dato: 22 juli. 2006
Leverkusen - WolfsburgOdds: 2,25 - 3,20 - 2,75
Dommer: Günter Perl
Tilskueretal: 17436
Leverkusen news:
Athirson er ude med karantæne. General er truppen ikke i så god kondi efter et tæt program med træningskampe i Argentina.
Butt - Babic, Jünior, Juan, Schneider, - Ramelow, - Zikos, - Jong-Soo, Ericsson, Freier, - Tuyp.
Resultat: 4-15min: 1-0 Tuyp (Leverkusen)
38min: 1-1 Klimowicz (Wolfsburg)
43min: 2-1 Tuyp (Leverkusen)
90min: 3-1 Tare (Leverkusen)
94min: 4-1 Tare (Leverkusen)
Kort til mig:
Ingen
MOM: Júnior (Leverkusen) 9
Efter kampen:
En rigtig god kamp for stortset alle spillerne. Første halvleg var meget lige, heldigvis scorer Tuyp lige inden pausen og det betød meget for kampen. Wolfsburg var ikke specielt gode. Resultatet lyver også lidt da Tare scorer 2 mål i de sidste minutter. Júnior er utrolig stabil i forsvaret sammen med Juan og jeg vil komme til at savne Juan meget hvis han siger ja til Inter.
I Liga-Pokalen semifinalen skal jeg møde HSV.
Berbatov solgt!
Mandag den 24 juli blev Berbatov enig med Bayern Munchen om de personlig krav og kan nu kalde sig Bayern Munchen spiller. Et beløb på omkring 130millioner dkr skal Leverkusen have for sidste sæsons topscorer. Brian Lindahl udtaler til Bild:
"Sådan et tilbyd kan vi ikke sige nej til. Klubben har i forvejen ikke så mange penge og Berbatov var også en dyr herre i løn. Jeg håber at finde en spiller til angrebet inden længe. Hvis det ikke lykkes så må Tare og Tupy jo tage over. Desværre var Bayern den eneste klub der kom med et rigtig godt tilbud, så de ender jo nok med mesterskabet endnu engang. Jeg vil dog gøre alt for at tage det fra dem"
Zikos utilfreds
"Jeg er meget skuffet over salget af holdet store stjerne. Hvis Leverkusen vil være med i toppen af tysk fodbold må man ikke sælge en så god spiller og slet ikke til rivalen. Jeg håber og regner med at klubben er på udkig efter en ny stjerne angriber"
Tyske pokal liga. SemifinaleDato: 25 juli. 2006
HSV - LeverkusenOdds: 2,50 - 3,00 - 2,62
Dommer: Peter Sippel
Tilskueretal: 54250
Leverkusen news:
Athirson er ude med en skade i skinnebenet. Krzynowek er tilbage efter en skade og vil være med fra start.
Butt - Bravo, Jünior, Juan, Schneider, - Ramelow, - Zikos, - Krzynowek, Ericsson, Freier, - Tuyp.
Bænk:
Starke, Ze Castro, Davids, Babic, Jong-Soo, Öztürk og Tare
Resultat: 0-0Straffesparks konkurrence: 2-4Scorede: Jong-Soo, Krzynowek, Ramelow og Juan
Brændte: Freier
Kort til mig:
Juan(Gult)
Davids(Gult)
MOM: Bernd Schnieder (Leverkusen) 8
Efter kampen:
Er faktisk en smule skuffet over vi ikke overgøre denne kamp. HSV får allerede en mand udvist efter 14minutter da Boulahrouz fælder Tuyp som sidste mand. Faktisk har HSV flest chancer, men de bliver aldrig helt farlige. Tuyp rammer også stolpen lige inden han bliver skiftet ud med Tare. Kampen fik så til straffe hvor Butt bliver den store helt med 2 reddet straffespark. Martin Ericsson er igen en lille skuffelse...
Juan smutter også!Efter flere dages forhandlinger mellem Juan og Inter blev de endelig enige. Juan skifter til Inter for 46 millioner kroner og det er bare 4 dage efter Leverkusen solgte sin store profil i Berbatov. Juan har længen været utilfreds i Leverkusen så det var det rette tidspunkt at sælge den ellers stærke midterforsvar. Hvem der skal erstatte Juan i forsvaret står mellem Paletta, Ze Castro eller Bravo. Måske er der et spillerindkøb på vej ??
Spillere udlånt:
Sascha Dum til Osnabrück
Nikolay Dimitrov til Oberhausen
Leverkusen henter erstatningBerbatov blev for en lille uge siden solgt til Bayern for 130mill alt ialt. Nu har Leverkusen så hentet en erstatning for ham, det er Romas farverige angriber Nonda som er købt som frontangriber. Beløbet på den 29 angriber som har lavet 11 mål for DR Congo i 19 kampe er 14mill dkr. Nonda siger:
"Det er dejligt at få chancen igen efter nogen dårlige år hos Monaco og siden hen Roma hvor jeg har været på reserveholdet. Leverkusen giver mig nu chancen for at komme tilbage igen og jeg er jo kun 29 år så jeg har nogen gode år foran mig. Mit mål i første sæson i Leverkusen er mellem 15 og 20 mål."