home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jul 2025, 22:29 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23602
  0 Brugere, 642 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rajendranagarhyd
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Højde og vægt, betyder det noget?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Højde og vægt, betyder det noget?  (Læst 2990 gange)
mortenbrenoe
Landsholdsspiller

Sv: Højde og vægt, betyder det noget?
« Svar #15: 25 Apr 2007, 10:56 »

Det også min erfaring, men skyldes det at de, fordi de er høje, bare har bedre stats når det kommer til luftspillet, eller kan  man have en 2 meter mand, der header alt væk, hvis han spiller mod en lille modspiller selvom hans stats er dårligere end spilleren på 1.70? Smiley

Det logiske ville jo være ja! Medmindre han løber med ryggen til bolden og kan finde ud af at ramme den, så vil personen på 1.7 jo aldrig vinde en hovedstødsduel med en på 2m. Smiley

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

arsenalistic
Manager

« Svar #16: 25 Apr 2007, 10:56 »

Hvis man spiller med én angriber vil jeg ganske naturligt vælge en spiller med en fornuftig højde og med lidt kilo på bagen.

Sæt ham som target man og hav en hængende angriber (AMC) lig bag ham som har mere end 15 i shooting samt 15 i "first touch".

Din target mand skal naturligvis også være en god pasningsspiller. Jeg forslår en Ianquinta på toppen og en Diego (Werder Bremen) eller Elmiron (Empoli) som hængende.

Prøv det Smiley
Ikke lige det vi snakker om, mere om hvorvidt højde og vægt rent faktisk betyder noget. Wink

Go you Gunners!

arsenalistic
Manager

« Svar #17: 25 Apr 2007, 11:02 »

Det logiske ville jo være ja! Medmindre han løber med ryggen til bolden og kan finde ud af at ramme den, så vil personen på 1.7 jo aldrig vinde en hovedstødsduel med en på 2m. Smiley

Men det kræver at SI, har inddraget højde og vægt som en faktisk stat, og ikke bare noget så man kan forestille sig en spiller i hovedet, altså rent til visuelt brug. Wink

Go you Gunners!

Bademesteren
Manager

« Svar #18: 25 Apr 2007, 12:07 »

jeg har marek stech på mål han er 176 høj og han har over 15 i jumping (kan ik helt huske hvad han præcis har)

og jeg har efterhånden oplevet nogle gange at angriberne kommer højre end ham

Hvad har han så i aerial ability?

For det kan jo så være den stat, der forhindrer ham...

Lil Jim1
Ynglingespiller

« Svar #19: 25 Apr 2007, 12:17 »

Hvad har han så i aerial ability?

For det kan jo så være den stat, der forhindrer ham...

ja okay der har han så ik vildt meget

Forza Brøndby

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #20: 25 Apr 2007, 12:19 »

Men det kræver at SI, har inddraget højde og vægt som en faktisk stat, og ikke bare noget så man kan forestille sig en spiller i hovedet, altså rent til visuelt brug. Wink

Ikk nødvendigvis en stat. Men man ku da sagtens  forestille mig de havde opsat en slags formel som udtrykte højde i samme spænd som heading og jumping. Som en funktion af hinanden. Eller også håber jeg det bare.

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

arsenalistic
Manager

« Svar #21: 25 Apr 2007, 12:26 »

Ikk nødvendigvis en stat. Men man ku da sagtens  forestille mig de havde opsat en slags formel som udtrykte højde i samme spænd som heading og jumping. Som en funktion af hinanden. Eller også håber jeg det bare.
Sådan har jeg det også, ved ikke hvad jeg skal tro, men ved hvad jeg gerne vil tro. Det burde ikke være to særligt svære variabler at inddrage i motoren.

Go you Gunners!

mrfair
Gæst

« Svar #22: 25 Apr 2007, 13:10 »

Som jeg allerede tidligere har nævnt, er højde en informativ stat, i den forstand, at den er "indregnet" i en spillers jumping.

Jeg kan ikke lige finde der hvor jeg har læst det oprindeligt, men her er et link til SI hvor Marc Vaughan forklarer sammenhængen (i juni 2006)

http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/521102691/m/9152038132?r=4892049132#4892049132

Jeg vil regne med, at vægt på samme måde gør sig gældende i en eller flere af de "rigtige" stats.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #23: 25 Apr 2007, 13:51 »

Sådan har jeg det også, ved ikke hvad jeg skal tro, men ved hvad jeg gerne vil tro. Det burde ikke være to særligt svære variabler at inddrage i motoren.

Tro er sådan en god ting Hævet Øjenbryn

Det eneste nogenlunde konkrete jeg kan sige er, at jeg kigget på mine to forsvarsspilleres statistik efter kampene, og der er ingen nævneværdig forskel i vundne hovedsstødsdueller. Den ene er 177 cm og den anden 190 cm. Deres øvrige stats er nogenlunde ens.

Jeg "tror" at det er en svær variable at inddrage. Man må allerførst fastslå, hvornår det er en ubetinget fordel, at være høj, og hvornår det er en ulempe. Dernæst skal resultatet inddrages sammen med alle stats incl. de skjulte, hvorefter en ligning afgør udfaldet af en given duel. Spørgsmålet er, om der er en realistisk modifier for højde i FM eller ej.
Mit GÆT er, at højde(og vægt) kun er kosmetiske.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #24: 25 Apr 2007, 13:57 »

Som jeg allerede tidligere har nævnt, er højde en informativ stat, i den forstand, at den er "indregnet" i en spillers jumping.

Jeg kan ikke lige finde der hvor jeg har læst det oprindeligt, men her er et link til SI hvor Marc Vaughan forklarer sammenhængen (i juni 2006)

http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/521102691/m/9152038132?r=4892049132#4892049132

Jeg vil regne med, at vægt på samme måde gør sig gældende i en eller flere af de "rigtige" stats.

Tak for det:-)

mrfair
Gæst

« Svar #25: 25 Apr 2007, 15:31 »

Det var da så lidt.

arsenalistic
Manager

« Svar #26: 25 Apr 2007, 15:33 »

Lige pludselig er en Towering defender ikke nær så sej...  Skuffet

Go you Gunners!

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #27: 25 Apr 2007, 15:37 »

Lige pludselig er en Towering defender ikke nær så sej...  Skuffet

Yoda....Hvis han hopper højt Grin

arsenalistic
Manager

« Svar #28: 25 Apr 2007, 15:38 »

Yoda....Hvis han hopper højt Grin

Det der ligger i ordet er jo at han skal være et bloody fyrtårn i bagerste, han burde ikke engang hoppe bare vippe med hovedet engang imellem   Djævel

Go you Gunners!

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #29: 25 Apr 2007, 15:48 »

Det der ligger i ordet er jo at han skal være et bloody fyrtårn i bagerste, han burde ikke engang hoppe bare vippe med hovedet engang imellem   Djævel

...ja, eller hans blotte tilstedeværelse burde skræmme alle fra at forsøge sig Grin

Jeg er egentlig tilfreds med det svar mrfair kom med. Højde alene er ikke nok, og det er realistisk nok.

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010